Miehet ja naiset täysin erkaantuneet, miksi?? Suhdetta ei synny.
Olen nainen ja mulla on muutama ystävä, kaikki ollaan sinkkuja. Ollaan ihmetelty, miten vaikeaa nykyään on päästä edes miesten juttusille! Ne ei katso enää päinkään puhumattakaan että tulisivat juttusille. En puhu känniörvelöistä, niitä kyllä valitettavasti on.
Miehet: onko kyse siitä että ei ole uskallusta? Onko naiset nykyään onnistuneet luomaan niin vahvojen naisten mielikuvan, ettei meille kukaan uskalla puhua?
Onko kyse siitä, että miehet saavat tyydytyksensä netin kautta helposti eivätkä koe tarvitsevansa suhdetta ollenkaan?
Onko jossainpäin Suomea toisenlaisia miehiä? Keski-Suomessako vaan kaikki jurrikat??
Ja nyt en tarvitse keskustelua ulkonäöstä puolin eikä toisin.
Kommentit (710)
Vierailija kirjoitti:
"Totta helvetissä miehet haikailevat vanhojen aikojen perään, jolloin miehelle riitti työssäkäyminen. Te ette millään tunnu ymmärtävän, että silloin naiset kävi myös töissä, maksoivat osuutensa perheen menoista, mutta sen lisäksi hoitivat yksin lapset ja kaikki kotityöt. Ette ymmärrä sitäkään miksei naiset tuohon enää halua. On se miehille niin hirveän vaikeaa olla omien lasten kanssa. Mitä pienempi lapsi, stä enemmän siinä on hoivaa ja käsityötä, mutta siinä se perusta hyvään isä-lapsi-suhteeseen tehdään."
Myönnän sen, että siitä ei varmasti tarvitse kiistellä kumpi vanhemmista on kantanut vastuuta lapsesta enemmän ensimmäisen 4-5v aikana lapsen elämästä.
Mutta, mutta se mikä näistä keskusteluista yleensä unohtuu niin kyllä se on ollut faija joka on kuskannut lasta lähes päivittäin esikoulu-ala aste ikäisestä alkaen harrastuksiin oman työnsä lisäksi. Ja näin on ollut lähes kaikilla tutuilla ympärilläni.
Eli toisin sanoen on turha kiistellä siitä kenen vastuulla ns.vauva arki on ollut lähes poikkeuksetta, mutta siitä seuraavat 12-15v on menty kyllä jo 80-luvulta asti hyvin faija painotteisesti. Joten koittakaa naiset jaksaa se ensimmäiset 5 vuotta!!!
Vierailija kirjoitti:
Tässä se ongelma monessa nykyparisuhteessa juuri on ja myös siinä miksi uusia parisuhteita ei synny.
Kun molemmat vanhemmat käyvät töissä rakentaen uraansa, kantavat yhtä suuren taloudellisen vastuun ja jakavat kotityöt tasan, lopputuloksena on usein se, että kumpikin kokee pettymyksiä omaan rooliinsa. Molemmat väsyvät, arki alkaa kyllästyttää ja suhde tuntuu enemmän suorittamiselta kuin kumppanuudelta.
Ajatus siitä, että "kaikki tekevät kaikkea", on tietysti romanttinen, mutta ei käytännössä toimi kovin hyvin. Esim. joukkueurheilu; puolustajat puolustavat, hyökkääjät hyökkäävät ja tukevat toisiaan. Jos kaikki yrittäisivät tehdä kaikkea samaan aikaan, peli menisi sekaisin ja joku joutuisi vaihtoon ennen pitkää.
Parisuhteessa pitäisi olla selkeyttä ja tilaa rooleille ei niin, että kaikki tekee kaikkea. Se ei vain toimi!
Jos tehtävät on rajattu noin tiukasti, niin mitä tapahtuu, kun toinen on viikonkin pois kotoa? Jos vaikka pikkuvauvan äiti joutuu viikoksi sairaalaan, pistetäänkö vauva siksi aikaa lastenkotiin, kun iskä ei tiedä mitä tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua miehenä ahdistaa naisten kanssa se kun heti jos suostuu treffeille pitäisi olla yhdessä kokoajan. Tinderissä miehenä on helppo saada naisia vaikka kuinka ja jos ottaa sellaisen kunnon mies asenteen nii minun ainakin piti aika nopeasti laittaa koko tili tauolle kun alkoi tulla liian monesta suunnasta liian syvällistä viestiä. Kuinka "olet kyllä jokaisen äidin unelmavävy" "vain sinä olet ihana ja kaikki muut miehet ovat sikoja" "mietin sua kokoajan enemmän ja enemmän" "oot ihana"jne. Siis jos ei näille oo sellainen että "ime munaa" tai vastaava ihan kunnon shika nii ei oo sellasta keskitietä vaan suurinpiirtein halutaan heti lapsi ja naimisiin jne. Haluaisin ite ihan rauhassa tutustua ja olla vaikka sellainen ihan paras ystävä ja kattoo mitä tuo tullessaan. M40v
Naisia ei yleensä kiinnosta pelkkä seksi. Siksi ei suhteet vanhempana
Kyllä kiinnostaa. Olen viimeviikollakin saanut naiselta vonkausviestejä oletko vapaa se ja se ilta, en ole, no oletko sitten to-pe yö. En ole. Ei kiinnosta sellaiset, niistä ei saa mitään. Mutta miksi ei voi olla sen ja kaikkein vakavimman väliltä sisältäen kaikkea kun kuitenkin naisesta näkee että kiinnostan kovasti ja itsekkin tiedostan että osaan olla se mies joka kiinnostaa naisia. M40v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Totta helvetissä miehet haikailevat vanhojen aikojen perään, jolloin miehelle riitti työssäkäyminen. Te ette millään tunnu ymmärtävän, että silloin naiset kävi myös töissä, maksoivat osuutensa perheen menoista, mutta sen lisäksi hoitivat yksin lapset ja kaikki kotityöt. Ette ymmärrä sitäkään miksei naiset tuohon enää halua. On se miehille niin hirveän vaikeaa olla omien lasten kanssa. Mitä pienempi lapsi, stä enemmän siinä on hoivaa ja käsityötä, mutta siinä se perusta hyvään isä-lapsi-suhteeseen tehdään."
Myönnän sen, että siitä ei varmasti tarvitse kiistellä kumpi vanhemmista on kantanut vastuuta lapsesta enemmän ensimmäisen 4-5v aikana lapsen elämästä.
Mutta, mutta se mikä näistä keskusteluista yleensä unohtuu niin kyllä se on ollut faija joka on kuskannut lasta lähes päivittäin esikoulu-ala aste ikäisestä alkaen harra
Kuka takaa, että miestä alkaa kiinnostaa lapsi sitten viisivuotiaasta alkaen? Tai kiinnostaako lasta viettää aikaa ihmisen kanssa, jota hän ei tunne? Älä tee lapsia, jos et halua heitä hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Voin miehenä myöntää, että tämä hieman liioiteltuna totta, koska itsekin teen vanhan ajan juttuja:
Syön lihaa
Ajan bensa-autolla
En homoile
Kuuntelen kovaa rokkia
Tykkään puuhastella mökillä
Soitan bändissä
Haluan pitää eri kulttuurit erillään ja kokea ne paikan päällä, en kotimaassani
En ymmärrä kiellettyjä sanoja lainkaan (en edes tiedä millä nimellä jotain eskimoa tulisi kutsua?)
Arvostan "80-luvun" perhemallia, jossa varat ja vapaa-aika riittää perheen perustamiseen ja pyhäpäivät ja illat ovat kaikilla vapaat.
Jne.
Usko tai älä mutta ei sitä homoile kukaan kuka ei siihen tunne tarvetta ja halua. Ja niiden "homoilijoiden" joukossa on aika monta lihansyöjää jotka kuuntelevat mm. "kovaa rokkia". Kuuntelin sitä itsekin puolet nuorempana mutta nykyään jaksan koko ajan huonommin mitään taustamökää. Nautin hiljaisuudesta ja luonnon äänistä.
Rietas gay
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua miehenä ahdistaa naisten kanssa se kun heti jos suostuu treffeille pitäisi olla yhdessä kokoajan. Tinderissä miehenä on helppo saada naisia vaikka kuinka ja jos ottaa sellaisen kunnon mies asenteen nii minun ainakin piti aika nopeasti laittaa koko tili tauolle kun alkoi tulla liian monesta suunnasta liian syvällistä viestiä. Kuinka "olet kyllä jokaisen äidin unelmavävy" "vain sinä olet ihana ja kaikki muut miehet ovat sikoja" "mietin sua kokoajan enemmän ja enemmän" "oot ihana"jne. Siis jos ei näille oo sellainen että "ime munaa" tai vastaava ihan kunnon shika nii ei oo sellasta keskitietä vaan suurinpiirtein halutaan heti lapsi ja naimisiin jne. Haluaisin ite ihan rauhassa tutustua ja olla vaikka sellainen ihan paras ystävä ja kattoo mitä tuo tullessaan. M40v
Naisia ei yleensä k
Et kiinnosta naisia, jos et voi tarjota myös varallisuuteen liittyviä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Naisen kuuluu palvella miestä, helvetti soikoon, ennen kuin nainen ymmärtää tämän uudelleen, niin mitään muutosta suhteisiin on turha odottaa.
Toki, toki. Oletko valmis elättämään vaimosi? Siis niin, että sinä maksat kaiken. Asumisen, ruuat, vaimon ja lasten ruuat, vaatteet ja harrastukset. Vaimon ansaitsemat rahat ovat vain vaimon, näin se menee muslimeillakin.
Sinun pitää myös omin käsin rakentaa talo. Eihän sellaisella miehellä mitään tee, joka ei siihen pysty.
Ja suojelet sitten perhettäsi, tarvittaessa henkesi uhraten.
Ja muista, että vaimosi on se heikompi astia. Et saa koskaan vaatia vaimoltasi yhtä paljon kuin itseltäsi. Sinun on oltava johdonmukainen ja kärsivällinen, asetettava perheesi ja velvollisuutesi omien halujesi edelle, et saa koskaan menettää itsehillintääsi etkä huutaa vaimollesi. Muista hillitä myös himosi äläkä vaivaa siveää vaimoasi muuta kuin lapsentekotarkoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan miehet pelkäävät että keskustelu jää lyhyeksi, turhaksi ja tullaan torjutuksi, pelätään häpeää epäonnistumisesta lähestymisessä, myös #metoo on tehnyt tehokkaasti tehtävänsä, mitään ei saa sanoa tai koskea. M54
Älä aikuinen ihminen viitsi mankua me toosta! Mikään ei ole yhtä vahva red flag! Kyllä ihmisen luulisi ymmärtävän miten kiinnostavan tyypin kanssa edetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan miehet pelkäävät että keskustelu jää lyhyeksi, turhaksi ja tullaan torjutuksi, pelätään häpeää epäonnistumisesta lähestymisessä, myös #metoo on tehnyt tehokkaasti tehtävänsä, mitään ei saa sanoa tai koskea. M54
Älä aikuinen ihminen viitsi mankua me toosta! Mikään ei ole yhtä vahva red flag! Kyllä ihmisen luulisi ymmärtävän miten kiinnostavan tyypin kanssa edetään.
Se on osa nykykulttuuria, joten sen voi ottaa esille tarvittaessa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun äidit ottavat myös taloudellista vastuuta? Eikö sinulle silloinkaan tipu yhtään pikkulapsiaikavastuuta ihan omaan syliisi? Kyllä minä suuresti ihmettelen, millä oikeutatte itsellenne täydellisen vapaamatkustajuuden perheessä. Se on suurin syy sille, miksi naiset eivät tuohon paskadiiliin kanssanne lähde.
Miksi äidin pitäisi ottaa taloudellista vastuuta, kun ei sellaiselle ole tarvetta? Itse ainakin miehenä olen työskennellyt sellaisessa ammatissa, että sillä elättää helposti koko perheen. Ja ne mun tienaamat rahat kuuluu myös kokonaan vaimolle, ei ne mitään mun rahoja pelkästään ole. Mitään avioehtoa en myöskään aio tehdä, eli jos ero tulisi, niin puolet kaikesta omaisuudesta menisi vaimolle. Ainakin mun korvaan kuulostaa aika hyvältä diililtä vaimon kannalta.
Koska ikinä ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Mitäpä sitten, jos sulta lähtee se hyväpalkkainen ammatti alta? Tai kuolet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, mutta se mikä näistä keskusteluista yleensä unohtuu niin kyllä se on ollut faija joka on kuskannut lasta lähes päivittäin esikoulu-ala aste ikäisestä alkaen harrastuksiin oman työnsä lisäksi. Ja näin on ollut lähes kaikilla tutuilla ympärilläni.
Eli toisin sanoen on turha kiistellä siitä kenen vastuulla ns.vauva arki on ollut lähes poikkeuksetta, mutta siitä seuraavat 12-15v on menty kyllä jo 80-luvulta asti hyvin faija painotteisesti. Joten koittakaa naiset jaksaa se ensimmäiset 5 vuotta!!!
Äijäkööri ryystämässä kahvia jäähallin kahviossa ja jauhamassa paskaa samalla kun vaimot kotona vääntää ruokaa ja siivoaa oman palkkatyönsä päälle. On kyllä niin kova uhraus miehiltä lastensa eteen, että noinkohan edes tasaantuisi puntit sillä, että naiset kantavat lastenhoito- ja kasvatusvastuun myös ne ensimmäiset viisi vuotta :D
Vierailija kirjoitti:
Tässä se ongelma monessa nykyparisuhteessa juuri on ja myös siinä miksi uusia parisuhteita ei synny.
Kun molemmat vanhemmat käyvät töissä rakentaen uraansa, kantavat yhtä suuren taloudellisen vastuun ja jakavat kotityöt tasan, lopputuloksena on usein se, että kumpikin kokee pettymyksiä omaan rooliinsa. Molemmat väsyvät, arki alkaa kyllästyttää ja suhde tuntuu enemmän suorittamiselta kuin kumppanuudelta.
Ajatus siitä, että "kaikki tekevät kaikkea", on tietysti romanttinen, mutta ei käytännössä toimi kovin hyvin. Esim. joukkueurheilu; puolustajat puolustavat, hyökkääjät hyökkäävät ja tukevat toisiaan. Jos kaikki yrittäisivät tehdä kaikkea samaan aikaan, peli menisi sekaisin ja joku joutuisi vaihtoon ennen pitkää.
Parisuhteessa pitäisi olla selkeyttä ja tilaa rooleille ei niin, että kaikki tekee kaikkea. Se ei vain toimi!
Niin, parempi on, että vain toinen pettyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä aina kun naiset näitä miettii niin miettii vaan mikä vika miehissä ja miehet eivät uskalla jne. Kuvastaa hyvin ongelmaa miksi eivät osaa katsoa peiliin. Nyky feminismi, metoo, miesviha somessa ja mediassa, naiset nykyään vassareita ja miehet oikealla jne. Yksinkertaisesti monia ei enää kiinnosta naiset tai pidä niitä vaivan arvoisena. Miehille on jo kymmenen vuotta toitotettu ettei saa iskeä naisia ja sitten ihmetellään kun ei enää sitä tee. Yksi iso syy on kanssa deitti sovellukset joissa on aivan liikaa miehiä naisiin verrattuna joka vaikeuttaa entisestään kunppanin löytämistä. Itse en näistä seikoista lannistunut koska tiedän että roskan seasta helmiä löytää kun tarpeeksi etsii ja niin kävikin.
Missä teille miehille on sanottu, ettei naisia saa iskeä?
Televisiossa, maksullisilla uutissaiteilla, youtubessa, tiktokissa... yms on jo pitkään kerrottu miesten lähestymisen olevan epätoivottavaa. Siksi itsekin pyrin välttämään naisia nettideittailun ulkopuolella.
No, se on valitettavaa, että medialukutaito ja maalaisjärki on tuolla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun äidit ottavat myös taloudellista vastuuta? Eikö sinulle silloinkaan tipu yhtään pikkulapsiaikavastuuta ihan omaan syliisi? Kyllä minä suuresti ihmettelen, millä oikeutatte itsellenne täydellisen vapaamatkustajuuden perheessä. Se on suurin syy sille, miksi naiset eivät tuohon paskadiiliin kanssanne lähde.
Miksi äidin pitäisi ottaa taloudellista vastuuta, kun ei sellaiselle ole tarvetta? Itse ainakin miehenä olen työskennellyt sellaisessa ammatissa, että sillä elättää helposti koko perheen. Ja ne mun tienaamat rahat kuuluu myös kokonaan vaimolle, ei ne mitään mun rahoja pelkästään ole. Mitään avioehtoa en myöskään aio tehdä, eli jos ero tulisi, niin puolet kaikesta omaisuudesta menisi vaimolle. Ainakin mun korvaan kuulostaa aika hyvältä diililtä vaimon kannalta.
Koska ikinä ei tiedä mi
Miehen kuolemahan on naisen kannalta hyvä, hän saa henkivakuutusrahat ja 10 vuoden ajan leskeneläkkeen sekä tietenkin säästöt. Huonommassa vaihtoehdossa mieheltä alenee työkyky ja hän ei voi tehdä entisiä hommiaan, mutta ei pääse eläkkeelle. Siinä perhe pääsee elämään Kelan hulppeilla tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi äidin pitäisi ottaa taloudellista vastuuta, kun ei sellaiselle ole tarvetta? Itse ainakin miehenä olen työskennellyt sellaisessa ammatissa, että sillä elättää helposti koko perheen. Ja ne mun tienaamat rahat kuuluu myös kokonaan vaimolle, ei ne mitään mun rahoja pelkästään ole. Mitään avioehtoa en myöskään aio tehdä, eli jos ero tulisi, niin puolet kaikesta omaisuudesta menisi vaimolle. Ainakin mun korvaan kuulostaa aika hyvältä diililtä vaimon kannalta
Miehen kannattaisi sitten tehdä jotain asialle, jos tulot riittää juuri ja juuri itsensä elättämiseen. Joko kouluttautua pidemmälle tai pyrkiä parempaan asemaan työelämässä. Lisäksi en ole maininnut täällä, että miehen ei pitäisi olla lapsen kanssa lainkaan. Sanoin vain, että naiset on parempia pikkulasten kanssa. Mies voi olla enemmän lasten kanssa, kun ovat yli 5-vuotiaita. Lapsuus kuitenkin kestää sinne 18-vuotiaaksi asti, joten miehellä on tuossa kyllä hyvin aikaa olla läsnä lastensa elämässä.
Miksi miehen pitäisi tehdä asialle jotain, kun se vaimokin voi ottaa sitä taloudellista vastuuta?
Naiset eivät ole miehiä parempia pikkulasten kanssa.
Nykymiehet haluavat itselleen naisesta palvelijan, kokin, siivoojan jne, mutta itse eivät ole valmiita panostamaan ollenkaan. Ei ketään naista kiinnosta mies, joka haluaa että kaikki maksetaan 50 / 50 , ja siihen päälle vielä olettaa naisen tekevän kaikki kotihommat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, mutta se mikä näistä keskusteluista yleensä unohtuu niin kyllä se on ollut faija joka on kuskannut lasta lähes pä
Ai. Minä kyllä isänä joskus kurkkasin sinne kahvilaan ja ihmettelin miten ihmeessä siellä istuu koko kylän iskät kun ei mulla ollu ensimmäiseen 10 vuoteen yhtenäkään päivänä aikaa moiseen. Minulla oli aina töitä lasten kanssa. Kaikki ystävät katosivat lasten ollessa pieniä. Onko se sitten hyvä? Nyt treffailen naisia, äitejä, jotka ovat ystäviensä kanssa melkein joka päivä. Mistä he ne ovat saaneet? Minulla ne jäivät kokonaan. Iskäx4
Yleensä miehet ovat niitä, jotka eivät pärjää yksin, kun taas naiset jopa nauttivat yksinolosta. Miesten pitäisi siis tuoda suhteeseen jotain naisen elämänlaatua kohottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta helvetissä miehet haikailevat vanhojen aikojen perään, jolloin miehelle riitti työssäkäyminen. Te ette millään tunnu ymmärtävän, että silloin naiset kävi myös töissä, maksoivat osuutensa perheen menoista, mutta sen lisäksi hoitivat yksin lapset ja kaikki kotityöt. Ette ymmärrä sitäkään miksei naiset tuohon enää halua. On se miehille niin hirveän vaikeaa olla omien lasten kanssa. Mitä pienempi lapsi, stä enemmän siinä on hoivaa ja käsityötä, mutta siinä se perusta hyvään isä-lapsi-suhteeseen tehdään.
Ei pidä paikkaansa. Kuvaamasi tilanne oli jo feministisen propagandan luoma vääristymä. Saksa ennen maailmansotia oli tästä äärimmäinen ilmentymä, nyt mennään jo sen yli.
Ongelman ydin on siinä, että naiset on aivopesty rooliin mikä ei palvele ketään muita kuin ylintä arisrokratiaa. Feminismi teki parisuhteiata prostituution muodon ja irtoseksistä ilmaista. Naiset nykyään ovat vieläpä ylpeitä tästä asetelmasta täysin järjenvastaisesti.