Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini yksin viikon, ruokaraha

Vierailija
06.07.2025 |

Paljon antaisitte ruokarahaa teinille kuka on viikon yksin kotona? Kotona laitettavaan ruokaan siis. Mäkit, pitsat sun muut saa maksaa omistaan. Riittäisikö 50 euroa? Jotenki vaikea arvioida kun ostan aina koko perheen ruoat.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jopa liikaa. Mutta en syöisi joka viikko moista, vain silloin tällöin,mutta tarkoitan noin määrällisesti on liikaa vaikka olisi kaalikäärylet tai silkakkapihvit.

Vanhemmat voisi tehdä- kunnon kotiruokaa pakastimeen ja alkuviikkoon  salaatin, hedelmäsalaattia jne.

Vierailija
82/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako teini tehdä makaroonilaatikkoa tai jotain? Ostaisin jääkaappiin ruokia jotka säilyy ja antaisin rahaa sitten lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinipojan ruuat kesäloman aikana itsekseen ollessaan (kuvitteellinen esimerkki, perustuen lähes tositapahtumiin)

MA aamupalaksi muroja+kaakaota+voileipä+banaani, lounaaksi lasagne, välipalalla jogurtti juoma ja hedelmä, illalla subwaypatonki ja karkkia

TI aamupalaksi paistopisteen munkki, sipsiä ja karkkia, lounaaksi lihapullat+muussi, välipalaksi jäätelö, iltapalaksi pakastepizza ja limua

KE aamupalaksi eilisen pizzan jämä ja mehua + omena, lounaaksi mummon luona hernekeittoa ja ruisleipää sekä pullaa ja mehua, välipalaksi paistopisteen lihapiirakka ja maitoa, iltapalaksi mehua ja kanasalaatti + tacolastuja

TO aamupalaksi voileipä, jogurtti ja mehua, lounaaksi kaupasta valmis roiskeläppäpizza, välipalaksi tuoresmoothie, iltapalaksi jogurttia ja voileipäö + kaakao 

PE aamupalaksi tuorepuuroa+hedelmä paloja ja mehua, lounaaksi pastaa, välipalaksi jäätelöä, iltapalaksi pakastepizza ja limua

&

Joo, laskemme toki juu 🙄

Vierailija
84/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sen voi tietää millaista ruokaa sun teini laittaa ja kuinka paljon ruuasta menee hukkaan.

Vierailija
85/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e. Muistan itse että olin 14v kun faija jätti 4 päiväksi ilman ruokaa tai rahaa. Lähti itse ryyppyreissulle. 

Vierailija
86/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisen teinin jätätte viikoksi yksin? Toki jos on paljon kavereita ja sukulaisia lähellä, mutta viikko on kyllä pitkä aika. Ehkä 16-17v. jo pystyy olemaankin useamman päivän. 

50e plus hätä- tai sairastumistilanteita varten taksiraha 20-50e. Jättäisin valmiiksi hänelle kaikki voileipäkamppeet, mehut, jogurtteja ja maidon ainakin, sekä pari ateriaa ja pakastimeen pari pizzaa. Teinit saattavat tarvita parikin lämmintä ateriaa päivässä.

Mä olin 16 vuotiaana 6 viikkoa yksin kotona, ihan 2010-luvulla. Osa tuon ikäisistähän asuu jo yksin.

Vierailija
87/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyttö vai poika? Minkä ikäinen ja kokoinen? Liikkuuko paljon vai istuuko netin ääressä enimmäkseen? Jos jälkimmäinen, niin riittää Taffelin megapäki, 2x1,5litran cokis, pari megapussia karkkia ja lava Megistä.

Vierailija
88/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis jo vanhemmat "teinit" Eli 17 ja 19. Ajattelin nimenomaan että saisivat itse huolehtia itsestään. Nytkin kokkailevat omiaan kun ostan tarpeita sitä mukaa. Tiedän että jos teen ruokaa valmiiksi jääkaappiin niin pois saan heittää kotiin palatessa, kuten joku muukin kommentoi. Peltipitsa oli kyllä hyvä ehdotus joltain. Sitä voisi pakastaakin.  Ehkä menen sillä 50e ja lisään sitten jos tarvii. Kauppan en halua yhdessä lähteä, koska se reissu veisi varmaan 150e per pää 😁

Rahan laittamisella joutuisivat itsekin vähän miettiä mitä mikäkin maksaa.

Ja eivät ole heitteillä eikä tosiaan mitään pieniä teinejä enää.

Ap

Vierailija
89/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää kyllä 50€, jos tekee ruuat itse.

Mutta, itse ainakin teininä käytin ruokarahat alkoholiin ja tupakkaan ja olin sitten syömättä/ söin pelkkää makaronia.

N33

Vierailija
90/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta ruoat valmiiksi tai pistä enemmän. Ei viidellä kympillä syö tänä päivänä juuri muuta kuin voileipiä.

Melkoisen huonolla tasolla on taloudellinen hallinta, jos 50€:lla viikko ei saa muuta kuin voileipää. Mä olen yksin asuva aikuinen nainen ja mulla menee kauppaan 200€/kk. Sisältää myös pesuaineet, vessapaperin ja kissanhiekan.

Vierailija
91/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän vähän. 

Vierailija
92/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä siis jo vanhemmat "teinit" Eli 17 ja 19. Ajattelin nimenomaan että saisivat itse huolehtia itsestään. Nytkin kokkailevat omiaan kun ostan tarpeita sitä mukaa. Tiedän että jos teen ruokaa valmiiksi jääkaappiin niin pois saan heittää kotiin palatessa, kuten joku muukin kommentoi. Peltipitsa oli kyllä hyvä ehdotus joltain. Sitä voisi pakastaakin.  Ehkä menen sillä 50e ja lisään sitten jos tarvii. Kauppan en halua yhdessä lähteä, koska se reissu veisi varmaan 150e per pää 😁

Rahan laittamisella joutuisivat itsekin vähän miettiä mitä mikäkin maksaa.

Ja eivät ole heitteillä eikä tosiaan mitään pieniä teinejä enää.

Ap

Huh huh. En ikinä jättäisi tuon rahan varaan. 

Vierailija
93/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä neljä ja kolme kissaan niin Prismaan menee 2000 euroa kuukaudessa. 

Vierailija
94/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olette lähdössä ja miksi teinit eivät tule mukaan? Jos lähdette jollekin luksuslomalle viettämään parisuhdeaaikaa niin jättäkää nyt sentään pari sataa teineille käyttövaraa kotiin, saavat tehdä jotain mieluisaakin. Tuon ikäiset kyllä pärjäävät, osaavat käydä kaupassa ja huolehtia ruokansa.

Vierailija
95/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasen jättäisin ruokarahaa ja sanoisin että loput voi pitää.  Toivottavasti ostaisi järkevää ruokaa. 

Voisihan sitä toki tehdä makaroni- ja kasliöaatikkoa pakastimeen ja ostaa jääkaappiin valmiiksi ruokaa. 

Vierailija
96/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä 50 euroa on kahdelle? Todella vähän.

Itse syön maks. 3 päivää.yksin tuolla hinnalla. Tosin olen yli 100 kg, mutta silti.

Vierailija
97/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 16v. ei minusta pitäisi olla yksin kotona kuin max yhden-kahden yön yli, ja silloinkin kummi, mummo tai pappa lähellä, tai menevät sinne valvomaan, jos vanhempien on pakko olla pois.

Viikoksi jättäisin vasta 18-19v.

Tiedätkö, että aika moni joutuu 16 vuotiaana muuttamaan kotoa pois opiskelujen takia ja asumaan yksin ja huolehtimaan itsestään. 

Vierailija
98/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100e. Muistan itse että olin 14v kun faija jätti 4 päiväksi ilman ruokaa tai rahaa. Lähti itse ryyppyreissulle. 

Miten pärjäsit? Menitkö kavereille ruoka-aikaan?

Itse olen ruokkinut näitä heitteille jätettyjä lapsia joitakin kertoja. Kunnes kävi niin että omat lapseni pelkäsi näitä päihteitä käyttävien lapsia. Sitten piti lopettaa tämä epävirallinen "turvakoti"toiminta.

Vierailija
99/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ttu, et jätä sitä taas yksin kotiin! Se väittää, että on kotona ja vie koiraa monta kertaa päivässä ulos. Ei ole, eikä vie! Kotiutuu yöllä ja sitten alkaa pelaan, huutaa ja kiroaa kovaan ääneen, välillä laulaa, karseaa kuunneltavaa kaikki! Päivällä herää, koira on ulvonut koko aamun, kun luulee olevansa yksin, mutta teini ei kuule. Käyttää koiran kolmen minuutin lenkillä ja häipyy taas. Ja näin alkaa edellisen päivän saaga alusta... 

Vierailija
100/105 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riittäisi meillä 50 euroa teinipojan ruokaan. Laittaisin rahaa tilille, maksakoon kortilla. Käteistä jätin viimeksi lisäksi satasen viikoksi lähinnä siltä varalta, että kortti ei jostain syystä toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä