Tuntuuko kenestäkään muusta ettei kesä olisi vielä oikein alkanutkaan?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu, on ollut ihana kesä kun ei ole tarvinnut hikoilla 30 asteen tappohelteissä, mutta silti ollut t paita ja shortsi-kelejä. Olisipa kaikki kesät tällaisia.
Suomessa harvoin on edes shortsikelit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu, on ollut ihana kesä kun ei ole tarvinnut hikoilla 30 asteen tappohelteissä, mutta silti ollut t paita ja shortsi-kelejä. Olisipa kaikki kesät tällaisia.
Suomessa harvoin on edes shortsikelit
Tämän kesän varusteet lähinnä kevyt toppatakki
Kesäloman alkuun on vielä kolme viikkoa aikaa. Kivoja kesäjuttuja ollut jo nytkin, mutta lomailen yleensä aina elokuussa ja aina mulla on fiilis, että kunnon kesä alkaa elokussa sitten kun loma alkaa.
Vierailija kirjoitti:
"Vähän kanssa ihmetyttää, että miten nämä valittajat voivat mennä lenkille syksyllä, talvella tai keväällä. Luulisi tämän olevampi mukavampi lenkkeilysää kuin +25 astetta."
Ihmiset on erilaisia. Ei ole mukava sää tämä +12 vesisade yhtään millään tavalla, oli vuodenaika mikä hyvänsä. Minä kyllä ulkoilen ja lenkkeilen ympäri vuoden. Sade ja kylmyys ei estä mitään. Ero on vaan siinä, että en tykkää ulkoilla kuin kesällä, lämpimässä. Siksi minä tässä ketjussa valitan.
No monet täällä näköjään valittaa, ettei pääse lainkaan lenkille sateen takia. Aika vähän on vuodessa lenkkeilykelejä, jos siihen vaaditaan auringonpaistetta ja vähintään joku +22 lämmintä.
Syksyllä on toki sitten ihan eri selitykset. Ei voi mennä lenkille, kun on liian pimeää, liian kylmä, liikaa kuraa.
Pakko sanoa, että täällä päivystää niin vi ttumaista sakkia, ettei livenä sellaisia tapaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vähän kanssa ihmetyttää, että miten nämä valittajat voivat mennä lenkille syksyllä, talvella tai keväällä. Luulisi tämän olevampi mukavampi lenkkeilysää kuin +25 astetta."
Ihmiset on erilaisia. Ei ole mukava sää tämä +12 vesisade yhtään millään tavalla, oli vuodenaika mikä hyvänsä. Minä kyllä ulkoilen ja lenkkeilen ympäri vuoden. Sade ja kylmyys ei estä mitään. Ero on vaan siinä, että en tykkää ulkoilla kuin kesällä, lämpimässä. Siksi minä tässä ketjussa valitan.
No monet täällä näköjään valittaa, ettei pääse lainkaan lenkille sateen takia. Aika vähän on vuodessa lenkkeilykelejä, jos siihen vaaditaan auringonpaistetta ja vähintään joku +22 lämmintä.
Syksyllä on toki sitten ihan eri selitykset. Ei voi mennä lenkille, kun on liian pimeää, liian kylmä, liikaa kuraa.
Siihen vaaditaan se, ettei sada vettä. Viileys ei haittaa lenkkeilyä, mutta välittömästi kastuvat lenkkarit ja sukat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä on toki sitten ihan eri selitykset. Ei voi mennä lenkille, kun on liian pimeää, liian kylmä, lii
Monet lenkkarit on nykyään sellaisia, että sukat kastuu heti jos vähänkään sataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentaa jo. Olisi edes vain kylmää mutta kun myös sataa!
Niinpä. Mä haluan lenkille!
Jos haluat niin eiköhän kannattaisi mennä.
Vähän kanssa ihmetyttää, että miten nämä valittajat voivat mennä lenkille syksyllä, talvella tai keväällä. Luulisi tämän olevampi mukavampi lenkkeilysää kuin +25 astetta.
Sade on se mikä haittaa. Ei tarvitse olla hellettä. Vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin just tänään, etten ole kantanut edes ulkokalusteita pihalle.
Ja minä taas mietin tänään, etten ole koskaan istunut näin paljon pihalla 😄 Nyt niin ihanaa mennä ulos aamukahville, lounaalle, päiväkahville,...
Eilenkin oli just täydellistä, kun aurinko lämmitti mutta ei polttanut. 😊
Aurinko ei Suomessa polta
No hyvä jos sua ei. Itseltäni kärähtää iho ilman suojausta kymmenessä minuutissa (terveisin punapää) ja näinä menneinä hellekesinä auringon tuntu on todellakin ollut pistävän polttava.
Kesältä on tuntunut jo pari kuukautta.
Ehkä se vaatii erityistä mielenlaatua, että erottaa, että "ei lunta-vihreää joka puolella- perhosia ja kimalaisia" tarkoittaa kesää.
"Monet lenkkarit on nykyään sellaisia, että sukat kastuu heti jos vähänkään sataa."
Ja sä maksat sellaisista lenkkareista, vaikka haluaisit lenkkeillä ympäri vuoden?? 😂
Vierailija kirjoitti:
OT. Kuka aikuinen käyttää lippistä, paitsi joku junttipena tai golfari kentällä?
Aikuinen, joka tekee ulkona töitä, liikkuu luonnossa, lenkkeilee, liikkuu vesillä jne. Eli kaikki jotka haluaa suojata päänsä auringolta ja silmänsä häikäisyltä (pelkät aurinkolasit ei aina riitä). Ja kuten jo monesti todettu, mitä parhain keino suojata silmälasit sateelta, eli myös silmälasien käyttäjät. Pitäisikö tähän vielä lisätä, että siis kaikki järkevät aikuiset henkilöt, joille käytännöllisyys on tärkeämpää kuin nolo keikarointi muka tyylikkäänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jännä ilmiö, että kasvotusten en kuule kenenkään sanovan, että nyt on hyvä kesä. Ei työpaikalla, ei naapurustossa, ei ystävien kesken. Edes mun hellettä inhoava mies ei tykkää tästä kun sataa. Me käytäisiin mielellään vaikka kansallispuistoissa, mutta siellä on ihan mutavelliä. Mukavampi olisi kävellä lenkkareissa kuin saappaissa pitkiä matkoja.
Kun mulla loppui loma, työkaverit harmitteli että mulle osui "niin huono sää". Sanoin että säähän oli mitä parhain, en olisi parempaa voinut toivoa!! Ja samaa olen sanonut kaikille. Ollaan reissattu ympäri Suomen, käyty kansallispuistoissa, luontopoluilla ja nähtävyyksissä, pakussakaan ei ole ollut liian kuuma vaan oikein sopiva. Ja vain vähän hyttysiä, iso plussa.
Viime kesänä siirtyi monen tunturin valloitus helteen vuoksi, kun ei koiria voinut pakottaa puu
Suomessa ei ole koskaan niin kuuma että se estäisi mitään tekemästä, liian kylmää sen sijaan on suurin osa ajasta
Ei pidä paikkaansa. Monella jo terveydentila heikkenee helteellä. Astmaatikot, sydänoireiset, verenpaineongelmaiset ym. Eivät välttämättä voi lähteä ulos helteellä lainkaan.
Kyse ei silloin ole turhasta, vaan omasta terveydestä. Sen sijaan tällä säällä ulkoilu on pukeutumiskysymys, nyt ei kenelläkään terveys estä ulkoilua.
Paitsi no, ketjun perusteella ehkä mielenterveys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä taas mietin tänään, etten ole koskaan istunut näin paljon pihalla 😄 Nyt niin ihanaa mennä ulos aamukahville, lounaalle, päiväkahville,...
No hyvä jos sua ei. Itseltäni kärähtää iho ilman suojausta kymmenessä minuutissa (terveisin punapää) ja näinä menneinä hellekesinä auringon tuntu on todellakin ollut pistävän polttava.
Ihmiset eivät tunne lämpotilaa absoluuttisesti, vaan suhteellisesti. Pohjoisessa auringonpaiste tuntuu polttavalta, koska täällä on kylmempää kuin lähempänä päiväntasaajaa. Kyllä auringonpaiste on silti sitä polttavampaa, mitä lähempänä päiväntasaajaa olet. Se ei vain tunnu niin polttavalta, koska lähempänää päiväntasaajaa on joka tapauksessa paljon lämpimämpää.
Ihan täyttä kesää tässä on vietetty jo kuukauden ajan. Kesään kuuluu myös ssateisia päiviä ja lämpötilakin on ihan normaali suomalaiseen kesäsäähän. Jos kaipaat hikisiä öitä ja vanhuksia hautaansa vieviä helteitä niin varaa matka etelään. Ei tuu vilu. Paitsi voit silti tarvita ilmastoidussa hotellissa villatakkia koska et sieltä tule ulos liikkumaan. Mut hei, onpahan lämmintä <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT. Kuka aikuinen käyttää lippistä, paitsi joku junttipena tai golfari kentällä?
Ne, jotka haluaa ulkoilla ja lenkkeillä sateella ja joilla on silmälasit. Tai jos ei ole hyvää huppua takissa, tai ei halua sitä käyttää. Itse esim. mieluummin pidän lenkillä lippistä, kuin huppua, niin kuulee sateen ja muut äänet paremmin.
Huppu ei edes pysy päässä ilman lippistä! Valuu silmille tai pois päästä ja huovuttaa hiukset hirvelle takuille, kun joutuu koko ajan säätämään. Mun takit on takit RR ja Fjällräven, ja sama ongelma molemmissa, vaikka kai hyvät pitäisi olla. Parasta on lippis + huppu, niin ei kastu naama eikä niska.
Ei tunnu kesältä ei. Olen jotenkin elänyt tätä vuotta koko ajan vähän myöhässä. Huhtikuussa tuntui maaliskuulta ja niin edelleen. Mutta nyt en ole varma enää tuntuuko tällä hetkellä edes kesäkuulta. Taidettiin hypätä suoraan syyskuuhun?!
Vettä on tullut jo niin paljon, että piha ei jostain kohdin vedä enää ollenkaan. Osa keväällä istutetuista kasveista kuolee, kun ne mätänee tuonne maahan. Onneksi talo on ylempänä, mutta varmaan kohta mätänee pystyyn pelkästä kosteudesta. Takkaan varmaan tänäänkin illalla tulet, että vähän kuivattaa sisäilmaa.
Niin että kysynpähän vaan missä välissä ne matot pitäis pestä ja maalata talo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät tunne lämpotilaa absoluuttisesti, vaan suhteellise
Yrität sanoa siis mitä? Että jos minä tunnen kovan pilvettömältä taivaalla porottavan auringon pistävänä ja epämiellyttävänä, niin se ei ole totta, koska päiväntasaajalla on vielä kuumempi? Että kun minä nyt jatkossa ajattelen, että päiväntasaajalla on kuumempi, niin lakkaan tuntemasta auringon polttavana?
Tätä toki voi soveltaa muuhunki: kun tunnen kovaa väsymystä, hammassärkyä, huolta tms., niin jossain jollain muulla on vaikka vielä kovempi kipu, joten voin olla ilman särkylääkettä ja odottaa, että olo helpottuu sitä toisen kipua ajattemalla. Eihän sitä tiedä, voihan se vaikka toimia?
No on niitä aurinkoisia kesäpäiviä ollut monta, helle päiviä ehkä kolme? Minulla ei ole vielä edes kesäloma alkanut niin katotaan miltä tuntuu sitten kun loma viikon päästä alkaa.
Suomessa ei ole koskaan niin kuuma että se estäisi mitään tekemästä, liian kylmää sen sijaan on suurin osa ajasta