Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko kenestäkään muusta ettei kesä olisi vielä oikein alkanutkaan?

Vierailija
05.07.2025 |

Varmaan näiden säiden vuoksi.

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkein kesä aikoihin. Loma alkoi viikko sitten ja suunnilleen villasukat jalassa saanut välillä olla. Kunnon helteitä odotellessa 👍🏻

Vierailija
102/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentaa jo. Olisi edes vain kylmää mutta kun myös sataa!

Niinpä. Mä haluan lenkille!

Jos haluat niin eiköhän kannattaisi mennä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei auta lippis, kun sateen lisäksi tuulee ja sadepisarat eivät todellakaan putoa suoraan ylhäältä alaspäin. Ja on sillä väliä, jos vaatteet kastuu, märät sukat ja kengät on kylmät."

Jep. Siihen yhtälöön kun lisäät vielä hikoilun, niin vilustuminen on taattu.

Vesisateessa et nyt pahemmin hikoile. Vesi on ilmaa paljon tehokkaampi jäähdyttävä.

Sulla taitaa olla hikirauhaset pahemman kerran tukossa. Kyllä normaali ihminen hikoilee juostessa, satoi tai paistoi.

Vierailija
104/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei auta lippis, kun sateen lisäksi tuulee ja sadepisarat eivät todellakaan putoa suoraan ylhäältä alaspäin. Ja on sillä väliä, jos vaatteet kastuu, märät sukat ja kengät on kylmät."

Onpa ihan heIvetin outoa, ettei mulla ole tuollaisia ongelmia ollenkaan. Tai monella muullakaan, tässä ketjussa olevilla. Lippis kyllä suojaa laseja ja sisimmät vaatteet ja sukat ei kastu sateessakaan. Voi sinua, vaikea elämä. Auttaisiko ammattiapu?

Hah, kiitos, säästit minut tämän saman kirjoittamiselta!

Teen työni ulkona satoi tai paistoi. Ihan pikkusen naurattaa nämä kitinät. 😂

Vierailija
105/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuussa on kesä. Nyt on ollut neljä hellepäivät, mutta heinäkuun loppu ja elokuun alku tuo niitä lisää. 

Elokuun puolivälin jälkeen on jo enmmän syky kuin kesä. Keski-Euroopassa elokuu on suosituin lomakuukausia ja usein lämpimin aika. Säätietoja katselee niin heinäkuun puolivälinkään jälkeen ei lämpene niin kyllä Suomen kesä oli käytännössä siinä. Voi sanoa että syksy alkoi toukokuussa ja kesti ensilumiin. Suomen ilmasto on kyllä maailman vastenmielisimpiä. Talvi on liian kylmä ja pitkä minkä päälle vielä usein kylmä kesä. 

En tiedä sitten mitä ennusteita oikein katselet, kun ainakin ilmatieteen laitoksen ja forecan ennusteissa lämpötilat kohoa hellelukemien rajamaille ensi viikon lopulla.

23 astetta

Mä en väittänyt, ettei kesä olisi ollut tähän asti viileä. Kysyin vain, että mihin perustuu väite, ettei muutosta ole luvassa. Ainakin ennusteiden mukaan ilmat alkavat lämpiämään ja lähentelevät viikon päästä hellerajaa.

Vierailija
106/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vois nyt nämä sateet ainakin loppua. Rintaa puristaa kun ei saa raikasta ilmaa enää ollenkaan.

Mikset mene sateella ulos, silloinhan sitä raikasta ilmaa vasta onkin.

Tukehtuisin. 

Ei varmaan olisi iso menetys.

Vierailija
107/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu, on ollut ihana kesä kun ei ole tarvinnut hikoilla 30 asteen tappohelteissä, mutta silti ollut t paita ja shortsi-kelejä. Olisipa kaikki kesät tällaisia.

Vierailija
108/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sateessahan on happirikkainta. 

Ei, vaan tunti-pari sateen jälkeen. Mutta jos aamusta iltaan sataa ja yöllä haluaa nukkua, niin ei sinne lenkille tosiaan pääse.

Voi elämä, miksi ei? Oletko sokerista, sulatko? 

Vierailija
109/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan päinvastoin! Oli ihana kesäloma ja ilmat täydelliset 😊 Ja nyt kesä vaan jatkuu vaikka työt alkoikin, pihahommat etenee, reissuja suunnitteilla. Tuntuu ihanimmalta kesältä pitkään aikaan 😊

Vielä jos pääsisi hammaslääkärille porattavaksi tai peräsuolen tähystykseen, niin elämä olisi täydellistä.

Kävin pari päivää sitten hammaslääkärillä. Kaikki nyt hoidettu. Minulla on suolistoavanne ja lääkäri vajaan kuukauden kuluttua. Hyvin olen saanut ajat ja tottakai olen kiitollinen siitä, että saan hoitoa. 

eri

Vierailija
110/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan tunti-pari sateen jälkeen. Mutta jos aamusta iltaan sataa ja yöllä haluaa nukkua, niin ei sinne lenkille tosiaan pääse.

Voi tsiisus. PÄÄSEE KYLLÄ, mutta sä mieluummin nyhjäät kotona ja valitat. Oma valinta.

Ei pääse, jos ei halua tulla kipeäksi. Jos ei ole kokemusta, niin taidat olla itse se kotona nyhjääjä.

Mulla on kolme koiraa, ja ulkoilen niiden kanssa 4-5 kertaa päivässä, parin tunnin patikkojakin tehdään sateella, ei todellakaan haittaa! Suosittelen kokeilemaan, ihan oikeasti. En kestä tätä aikuisten ihmisten itkua vesisateesta 😂

Vierailija
111/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat niin eiköhän kannattaisi mennä. 

Vähän kanssa ihmetyttää, että miten nämä valittajat voivat mennä lenkille syksyllä, talvella tai keväällä. Luulisi tämän olevampi mukavampi lenkkeilysää kuin +25 astetta.

Vierailija
112/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä auttaa! Ja paperia taskuun, niin voi jonkun satunnaisen pisaran pyyhkäistä, jos hirveästi häiritsee.

Ja jos kengät kastuu ja vähän tuntuu jalat viileältä, niin entä sitten??? Et sä kuoliaaksi palele kesäsäässä! Menet kotiin, pistät sukat ja kengät kuivumaan. Huljuttelet jalkoja lämpimän veden alla, kuivaat ja pistät kuivat sukat jalkaan.

Uskomatonta, että joutuu jollekin edes selittämään tällaista... 🙄 Kuinka noin ylipäätään selviätte elämässä? 

Vierailija
113/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitetty myöhemmissä kommenteissa. Mutta ethän sä juntti ymmärrä lukea keskustelua loppuun asti ennen oman tyhjänpäiväisen länkytyksesi julkaisemista.

Vierailija
114/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ihan heIvetin outoa, ettei mulla ole tuollaisia ongelmia ollenkaan. Tai monella muullakaan, tässä ketjussa olevilla. Lippis kyllä suojaa laseja ja sisimmät vaatteet ja sukat ei kastu sateessakaan. Voi sinua, vaikea elämä. Auttaisiko ammattiapu?

Sulla ei ainakaan ole varaa antaa täällä neuvoja ammattiavun piiriin hakeutumisesta.

Ammattiapu = vaatekaupan asiantuntijuus kunnon varusteista. Aivan varmasti saat apua, ja pääset sinne ulos jos kerran niin kovaa haluaisit! Ja sellaista apua ettei ole sitten ne sukat ja alusvaatteetkin märkänä. Nykyään ei todellakaan tarvitse kastua läpimäräksi sateella ulkoillessa 😄 ja ei, ei ole myöskään rahakysymys nykyaikana. 

Miten jotkut ihmiset pääsee töihinkään tänä kesänä...

Vierailija
115/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas tuntuu, että kesä on jo ohi. Syksyä kohti mennään.

Sama tunne tuli mullekin eilen. Ilta viileni nopeasti ja sellanen syksyn raikkaus tuntui nenään.

Vierailija
116/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkein kesä aikoihin. Loma alkoi viikko sitten ja suunnilleen villasukat jalassa saanut välillä olla. Kunnon helteitä odotellessa 👍🏻

Onneks ei sentään ole pakkasta ollu. Eiku ...

Vierailija
117/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tykkään sateesta, tykkään myrskystä, tykkään auringosta, lumesta, rännästä ja loskasta, poutapäivistä ja kuulaista aamuista. Ainoa, mikä on vähän hankalampi mulle, ni jos on 30+ helle ni en niin välitä niin kuumasta"

Tämä. Kaikki nuo muut on vaan pukeutumiskysymyksiä, mutta helle ei.

Maaliskuun kelit on toki pukeutumiskysymys. Mitä nyt täytyisi ottaa mukaan aina kolmet vaihtovaatteet, että voi vaihtaa päälle kuivat, kevymmät tai lämpimämmät tilanteen mukaan.

Jaa, niin missä? Jos olet yön yli retkelle lähdössä niin toki, vaikka ei olisi sadetta ennustettukaan, varautuminen on silloin tietenkin järkevää. Mutta jos olet lähdössä lenkille tai metsään kävelylle, tai kaverille kävellen kylään tai ksuppaan, niin vähän liioittelua.

Vierailija
118/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitetty myöhemmissä kommenteissa. Mutta ethän sä juntti ymmärrä lukea keskustelua loppuun asti ennen oman tyhjänpäiväisen länkytyksesi julkaisemista.

Ok.

Vierailija
119/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaako Golf-virta jo hiipua? Jos pysähtyy, niin muutaman vuoden päästä tätä kesää saatetaan muistella lämpimänä...

Ei ala. Oslossa on ollut ihana kevät ja kesä.

Vierailija
120/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Siihen yhtälöön kun lisäät vielä hikoilun, niin vilustuminen on taattu.

Paskat ole! Kylmä ei aiheuta flunssaa, siihen tarvitaan bakteeri tai virus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme