Tuntuuko kenestäkään muusta ettei kesä olisi vielä oikein alkanutkaan?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
"Vähän kanssa ihmetyttää, että miten nämä valittajat voivat mennä lenkille syksyllä, talvella tai keväällä. Luulisi tämän olevampi mukavampi lenkkeilysää kuin +25 astetta."
Ihmiset on erilaisia. Ei ole mukava sää tämä +12 vesisade yhtään millään tavalla, oli vuodenaika mikä hyvänsä. Minä kyllä ulkoilen ja lenkkeilen ympäri vuoden. Sade ja kylmyys ei estä mitään. Ero on vaan siinä, että en tykkää ulkoilla kuin kesällä, lämpimässä. Siksi minä tässä ketjussa valitan.
+17,8 nyt. Enimmäkseen pilvistä, mutta suojaisella paikalla pihassa oli ihan kuin olisi kasvihuoneessa ollut: lämmintä ja kosteaa. Aurinko pilkahtelee välillä. Ihan mukava on ulkona olla.
Helsingissä on ollut tähän mennessä tänä vuonna yksi tunti hellettä.
1.7. illalla Koskelan mittauspisteellä lämpötila saavutti +25,3C tunnin ajaksi.
Mittaushistorian kylmimpänä kesänä 1962 Helsingissä oli kolme hellepäivää. Toisiksi kylmimpänä 1986 kymmenen hellepäivää.
Joku valitteli, ettei voi kumpareissa kävellä pitkiä matkoja metsässä. Kyllä voi, kun hankkii hyvät! Alle satasella saa esimerkiksi Vikingin Trophyt. Todella hyvät kävellä ja pohjat ei märässä maastossa lipsu.
Vierailija kirjoitti:
"Yritöt siis sanoa mitä."
Sitä, että se on vain tuntemus. Se on oikeasti vähemmän polttava, vaikka tuntuukin polttavammalta.
Niiiiin??? Väitinkö, että se on täällä polttavampaa kuin jossain muualla? Se on mulle (ja monelle muullekin, monen suusta noina hellekesinä sen kuulin) polttavaa jo täällä, joten oloani ei helpota, vaikka jossain muualla olisi vielä pahempi. Toki tämän jo sulle selitin, mutta hienosti ohitit. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että se on vain tuntemus. Se on oikeasti vähemmän polttava, vaikka tuntuukin polttavammalta.
Niiiiin??? Väitinkö, että se on täällä polttavampaa kuin jossain muualla? Se on mulle (ja monelle muullekin, monen suusta noina hellekesinä sen kuulin) polttavaa jo täällä, joten oloani ei helpota, vaikka jossain muualla olisi vielä pahempi. Toki tämän jo sulle selitin, mutta hienosti ohitit. 🙂
Itse sanoit, että iho kärähtää 10 minuutissa ja sitten lisäsit, että hellepäivinä aurinko tuntuu pistävän polttavalta. Puhut kuin näillä olisi suora yhteys, mitä nyt korjasin sen verran, että näinhän ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Joku valitteli, ettei voi kumpareissa kävellä pitkiä matkoja metsässä. Kyllä voi, kun hankkii hyvät! Alle satasella saa esimerkiksi Vikingin Trophyt. Todella hyvät kävellä ja pohjat ei märässä maastossa lipsu.
Goretex-vaelluskengät vielä paremmat.
Vierailija kirjoitti:
"Monet lenkkarit on nykyään sellaisia, että sukat kastuu heti jos vähänkään sataa."
Ja sä maksat sellaisista lenkkareista, vaikka haluaisit lenkkeillä ympäri vuoden?? 😂
Olen eri enkä mä halua lenkkeillä ympäri vuoden. En itseasiassa lenkkeile sanan varsinaisessa merkityksessä ollenkaan. Joten mulle lenkkarit on vain kävelykengät. Enkä kävele niillä sateessa. Kun en mene sateella ulos ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jännä ilmiö, että kasvotusten en kuule kenenkään sanovan, että nyt on hyvä kesä. Ei työpaikalla, ei naapurustossa, ei ystävien kesken. Edes mun hellettä inhoava mies ei tykkää tästä kun sataa. Me käytäisiin mielellään vaikka kansallispuistoissa, mutta siellä on ihan mutavelliä. Mukavampi olisi kävellä lenkkareissa kuin saappaissa pitkiä matkoja.
Kun mulla loppui loma, työkaverit harmitteli että mulle osui "niin huono sää". Sanoin että säähän oli mitä parhain, en olisi parempaa voinut toivoa!! Ja samaa olen sanonut kaikille. Ollaan reissattu ympäri Suomen, käyty kansallispuistoissa, luontopoluilla ja nähtävyyksissä, pakussakaan ei ole ollut liian kuuma vaan oikein sopiva. Ja vain vähän hyttysiä, iso plussa.
Viime kesänä siirtyi monen tunturin valloit
Mulla on astma eikä helle haittaa mua mitenkään. Tämä jatkuva tunkkainen kostea sää on paljon pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on ollut tähän mennessä tänä vuonna yksi tunti hellettä.
1.7. illalla Koskelan mittauspisteellä lämpötila saavutti +25,3C tunnin ajaksi.
Mittaushistorian kylmimpänä kesänä 1962 Helsingissä oli kolme hellepäivää. Toisiksi kylmimpänä 1986 kymmenen hellepäivää.
Aikamoista! On sen huomannut, että nyt tosiaan on tavallistakin kylmempi kesäsää.
"Mulla os astma eikä helle haittaa mua mitenkään. Tämä jatkuva tunkkainen kostea sää on paljon pahempi."
Tämäkö ilma muka on hellettä tunkkaisempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentaa jo. Olisi edes vain kylmää mutta kun myös sataa!
Niinpä. Mä haluan lenkille!
Sateessahan on happirikkainta.
Ei, vaan tunti-pari sateen jälkeen. Mutta jos aamusta iltaan sataa ja yöllä haluaa nukkua, niin ei sinne lenkille tosiaan pääse.
Voi elämä, miksi ei? Oletko sokerista, sulatko?
Selitetty myöhemmissä kommenteissa. Mutta ethän sä juntti ymmärrä lukea keskustelua loppuun asti ennen oman tyhjänpäiväisen länkytyksesi julkaisemista.
Ei vaan jaksa lukea kaikkia väsyneitä uikutuksia. Kyllä pitäisi olla laki, että heikommat yksilöt yksinkertaisesti vaan kuljetettaisiin muualle normaalien joukosta. Tästä koppia seuraaviin vaaleihin.
Ikävää jos muille aiheuttanut menetyksen tunteita. Minuakin toki harmittanut sateet ja peruuntuneet ulkoilmaurheilut, mutta yleisesti olen elänyt tätä kesää ihan täysillä kuten kuuluukin.
Vanha vitsi(?) kuuluu, että Suomen kesä on lyhyt mutta vähäluminen. Tuosta vähälumisuudesta en kyllä enää menisi takuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vanha vitsi(?) kuuluu, että Suomen kesä on lyhyt mutta vähäluminen. Tuosta vähälumisuudesta en kyllä enää menisi takuuseen.
Ainakin viime vuonna kesä kesti viisi kuukautta ja sitä seurasi puolen vuoden syksy, joka vaihtui ilman talvea suoraan kevääksi.