Tuntuuko kenestäkään muusta ettei kesä olisi vielä oikein alkanutkaan?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tykkään sateesta, tykkään myrskystä, tykkään auringosta, lumesta, rännästä ja loskasta, poutapäivistä ja kuulaista aamuista. Ainoa, mikä on vähän hankalampi mulle, ni jos on 30+ helle ni en niin välitä niin kuumasta"
Tämä. Kaikki nuo muut on vaan pukeutumiskysymyksiä, mutta helle ei.
Maaliskuun kelit on toki pukeutumiskysymys. Mitä nyt täytyisi ottaa mukaan aina kolmet vaihtovaatteet, että voi vaihtaa päälle kuivat, kevymmät tai lämpimämmät tilanteen mukaan.
Jaa, niin missä? Jos olet yön yli retkelle lähdössä niin toki, vaikka ei olisi sadetta ennustettukaan, varautuminen on silloin tietenkin järkevää. Mutta jos olet lähdössä lenkille tai metsään kävelylle, tai kaverille kävellen kylään tai ksuppaan, niin vähän liioittelua.
Maaliskuussa lämpötilat heittelee vuorokauden aikana niin paljon, että aamulla tarvittaviin talvivaatteisiin tukehtuu päivällä. Pitää valita paleleeko aamulla vai tukehtuuko päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kesäkuu on kylmä niin elokuussa pamahtaa helteet. Heinäkuussakin jo 2 hellepäivää ja lisää tulossa kuun lopussa.
Ei voi tietää. Vuoden keskilämpötilat pysyy melko samana. Se, mille kuukausille osuu lämmin aika, ei ole välttämättä kesä. Voi olla vaikka lämmin marraskuu, ainakin Etelä-Suomessa.
"Maaliskuussa lämpötilat heittelee vuorokauden aikana niin paljon, että aamulla tarvittaviin talvivaatteisiin tukehtuu päivällä. Pitää valita paleleeko aamulla vai tukehtuuko päivällä."
Ahaa. No, itse kun olen kaiket päivät ulkona, olen ratkaissut tämän elämääsi järisyttävän ongelman kerrospukeutumisella. Päivän lämmetessä voi vähentää kerroksen vaatetta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentaa jo. Olisi edes vain kylmää mutta kun myös sataa!
Niinpä. Mä haluan lenkille!
Sateessahan on happirikkainta.
Ei, vaan tunti-pari sateen jälkeen. Mutta jos aamusta iltaan sataa ja yöllä haluaa nukkua, niin ei sinne lenkille tosiaan pääse.
Voi elämä, miksi ei? Oletko sokerista, sulatko?
Selitetty myöhemmissä kommenteissa. Mutta ethän sä juntti ymmärrä lukea keskustelua loppuun asti ennen oman tyhjänpäiväisen länkytyksesi julkaisemista.
En tiedä kenelle tämän tarkoitit, mutta meitä on täällä useampia, jotka yrittää saada teidät valittajat nauttimaan elämästä ja poistumaan kotoa, sateesta huolimatta...
On jännä ilmiö, että kasvotusten en kuule kenenkään sanovan, että nyt on hyvä kesä. Ei työpaikalla, ei naapurustossa, ei ystävien kesken. Edes mun hellettä inhoava mies ei tykkää tästä kun sataa. Me käytäisiin mielellään vaikka kansallispuistoissa, mutta siellä on ihan mutavelliä. Mukavampi olisi kävellä lenkkareissa kuin saappaissa pitkiä matkoja.
Siitä onnekkaassa asemassa olemme, että me voidaan matkustaa, ja niin me tehdäänkin. Tämä on nyt tällainen epäkesä.
OT. Kuka aikuinen käyttää lippistä, paitsi joku junttipena tai golfari kentällä?
Vierailija kirjoitti:
"Maaliskuussa lämpötilat heittelee vuorokauden aikana niin paljon, että aamulla tarvittaviin talvivaatteisiin tukehtuu päivällä. Pitää valita paleleeko aamulla vai tukehtuuko päivällä."
Ahaa. No, itse kun olen kaiket päivät ulkona, olen ratkaissut tämän elämääsi järisyttävän ongelman kerrospukeutumisella. Päivän lämmetessä voi vähentää kerroksen vaatetta pois.
Millä ei ole käytännössä juuri mitään eroa siihen, että kuljettaa vaihtovaatteita mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun kuukauden pysyisi lämpötilat tällaisina, elokuussa alkavat yöt jo väkisin viiletä, niin että ei ole paahdetta vuorokauden ympäri.
Viiletä? Eihän ne ole ollenkaan lämmenneet. On tämä parempi kuin 40 asteen helteet, mutta ei tosiaan kunnon kesältä tunnu. Ei kasvimaan kasvitkaan jaksa tuottaa satoa. Kohta eivät ehdikään.
Vierailija kirjoitti:
On jännä ilmiö, että kasvotusten en kuule kenenkään sanovan, että nyt on hyvä kesä. Ei työpaikalla, ei naapurustossa, ei ystävien kesken. Edes mun hellettä inhoava mies ei tykkää tästä kun sataa. Me käytäisiin mielellään vaikka kansallispuistoissa, mutta siellä on ihan mutavelliä. Mukavampi olisi kävellä lenkkareissa kuin saappaissa pitkiä matkoja.
Kun mulla loppui loma, työkaverit harmitteli että mulle osui "niin huono sää". Sanoin että säähän oli mitä parhain, en olisi parempaa voinut toivoa!! Ja samaa olen sanonut kaikille. Ollaan reissattu ympäri Suomen, käyty kansallispuistoissa, luontopoluilla ja nähtävyyksissä, pakussakaan ei ole ollut liian kuuma vaan oikein sopiva. Ja vain vähän hyttysiä, iso plussa.
Viime kesänä siirtyi monen tunturin valloitus helteen vuoksi, kun ei koiria voinut pakottaa puuttomalle alueelle reippailemaan melkein 30 asteen kuumuudessa. Nyt tehtiin kaikki ne retket ja patikoinnit mitä oltiin ajateltukin 😊
Olen nukkunut hyvin parvekkeen ovi auki. Keuhkot täynnä happirikasta ilmaa. Lämmin kesä on jotain aivan liian kaunista, repii melkein sielun riekaleiksi. Näin on hyvä.
Oli tarkoitus mennä itäiseen Suomeen lomalla, mutta tiistaiksi lupailee 30 milliä sadetta sille paikkakunnalle, koko Suomen itärajalla näyttäisi tiistaina tulevan sadetta. Reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
OT. Kuka aikuinen käyttää lippistä, paitsi joku junttipena tai golfari kentällä?
Ne, jotka haluaa ulkoilla ja lenkkeillä sateella ja joilla on silmälasit. Tai jos ei ole hyvää huppua takissa, tai ei halua sitä käyttää. Itse esim. mieluummin pidän lenkillä lippistä, kuin huppua, niin kuulee sateen ja muut äänet paremmin.
Miksi ei saa olla pitämättä vesisateesta? Aina kun tänne joku yrittää tulla kertomaan, että vesisade harmittaa niin nämä samat kommentoijat syöksyy kertomaan miten tämä mielipide on väärä ja pitää vaan laittaa päälle kumpparit, sadetakki ja kerrasto alle ja fleeceä ja pipo ja hanskat ja sit on lämmin.
Nyt on kesä! Niihin sadevaatteisiin voi pukeutua 9 kk vuodessa. Toiset meistä oikeasti nauttii auringosta ja lämmöstä. Myös kun kuuntelee vapaalla ihmisten juttuja, niin kaikki harmittelee sateista kesää. Kyllä ne sateesta pitävät on pieni vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa olla pitämättä vesisateesta? Aina kun tänne joku yrittää tulla kertomaan, että vesisade harmittaa niin nämä samat kommentoijat syöksyy kertomaan miten tämä mielipide on väärä ja pitää vaan laittaa päälle kumpparit, sadetakki ja kerrasto alle ja fleeceä ja pipo ja hanskat ja sit on lämmin.
Nyt on kesä! Niihin sadevaatteisiin voi pukeutua 9 kk vuodessa. Toiset meistä oikeasti nauttii auringosta ja lämmöstä. Myös kun kuuntelee vapaalla ihmisten juttuja, niin kaikki harmittelee sateista kesää. Kyllä ne sateesta pitävät on pieni vähemmistö.
Saa olla pitämättä. Silloin voi sanoa suoraan että ei tykkää mennä ulos sateella. Ei kannata sanoa ettei VOI mennä ulos, ei kauppaan, ei pääse lenkille, ei metsään, ei mihinkään. Koska niinhän se ei ole, kyllä VOI ulkoilla sateellakin.
Enkä mäkään sateesta erityisemmin pidä. Mutta ei se lenkille menoa estä.
"Nyt on kesä! Niihin sadevaatteisiin voi pukeutua 9 kk vuodessa."
Irl kannattaa pukeutua sään mukaan eikä kalenterin. Et sinä varmaan tuota 9 kuukauttakaan ole joka pv sadevaatteissa vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
"Nyt on kesä! Niihin sadevaatteisiin voi pukeutua 9 kk vuodessa."
Irl kannattaa pukeutua sään mukaan eikä kalenterin. Et sinä varmaan tuota 9 kuukauttakaan ole joka pv sadevaatteissa vai mitä?
Olen eri, mutta käytännössä syksyn ja kevään kuljen goretexissa, koska olen sään armoilla. Ihan kiva olisi näin kesällä vaihtaa kevyempiin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä on ollut vain yksi hellepäivä. Toivottavasti käy niin, että kesä "siirtyy" elo-syyskuulle, niinkuin joskus on käynyt.
Laiha lohtu, kun töihin on palattava jo elokuun alussa. Me päätettiin, että lähdetään syyskuussa tai lokakuussa muutamaksi viikoksi etelään. Täytyy ottaa työaikapankista päiviä, ja onneksi on molemmilla haettuna myös lomarahan vaihtovapaita, niin voidaan surutta polttaa varsinaiset vuosilomat. Lapsi saa sitten muutaman viikon ylimääräisen loman koulusta. Ei pitäisi olla ongelmaa, kun luokkakavereista on moni muukin saanut aiemmin vapaata, ja meidän lapsi pärjää koulussa ihan hyvin. Tää kesä nyt sitten menee näin, kun sille ei voi mitään.
"Vähän kanssa ihmetyttää, että miten nämä valittajat voivat mennä lenkille syksyllä, talvella tai keväällä. Luulisi tämän olevampi mukavampi lenkkeilysää kuin +25 astetta."
Ihmiset on erilaisia. Ei ole mukava sää tämä +12 vesisade yhtään millään tavalla, oli vuodenaika mikä hyvänsä. Minä kyllä ulkoilen ja lenkkeilen ympäri vuoden. Sade ja kylmyys ei estä mitään. Ero on vaan siinä, että en tykkää ulkoilla kuin kesällä, lämpimässä. Siksi minä tässä ketjussa valitan.
Tämän kuumempia ilmoja ei todellakaan tarvita. Ja nyt ollaan jo onneksi heinäkuussa. Eli pitkiä helteitä ei tarvitse kärsiä.