Miksi joku luulee, että työnantaja potkisi pihalle aidosti firmalle tärkeän työntekijän alisuorittamiskorttia käyttäen?
Tuo on luvalla sanoen maailman naurettavin ajatus. Se on ihan varma asia, ettei firmalle tärkeää työntekijää potkita pois mihinkään alisuorittamiseen vedoten vain koska tyypin naama ei satu miellyttämään. Olen ollut pitkään työelämässä ja olen nähnyt työnantajan mielestä hankaliakin tapauksia, mutta heidän työpaikkansa ei ikinä ole ollut uhattuna, koska työnantaja tietää heidän todellisen arvonsa firmalle heidän työpanoksensa kautta.
Kommentit (343)
Tuohan helpottaa sairaiden työelämässä olevien ihmisten juonittelua. Esim haluat jonkun työntekijän omistusasunnon itselle. Savustetaan hänet ulos töistä ja hankit hänelle potkut, koska ajattelet hänen joutuvan ahdinkoon ja voit ostaa sitten hänen asunnon halvemmalla.Ajattelet, että hänelle tulee pakkorako myydä.
Tai haluat hänen työn tai hänen työn kaverillesi. Juonitte työyhteisössä syyn jolla työntekijä keksityllä syyllä ajetaan pois työstä eli annetaan potkut.
Tätähän tapahtuu nytkin, mutta se on vaikeampaa, kun pitää olla näyttöä. Jatkossa on helppoa juonia, kun potkulaki tulee helpottamaan kanssaihmisten työuran tuhoamista vaikka kyseessä olisi hyvä tunnollinen työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomaltapaluuraha ja lomarahat tuli käyttöön, kun monet työntekijöistä vaihtoitoivat työpaikkaa jatkuvasti. Työnantajat halusivat sitouttaa työntekijät työhön, koska ne oli perehdytetty ja tuottivat enemmän kuin uudet jatkuvasti vaihtuvat työntekijät. Tarpeeksi, kun heikennetään työehtoja alkaa osa työntekijöistä taas tekemään tuota samaa. Siihen jopa tuetaan, kun kannustetaan vuokra-asumiseen. Riskejä ei silloin työntekijällä ole, kun on vuokralla. Voi valikoida työpaikkoja, jos ei ole työpaikkapulaa alalla.
Osa lähtee itse, kun huomaavat miten pienen joukon keksityin syin hyviä työntekijöitä erotetaan. Eivät halua olla itse tulevaisuudessa potkulistalla, koska listalle joutuminen on sattuman varaista.
Eikö tämä kerro enemmän sinusta kuin työnantajasta? Jos olet töissä vain ilman mitään motivaatiota ja saikutat jatkuvasti ilman syytä, tuo vaara koskee nimenomaan sinua. Ja kyllä, työnantaja kyllä tunnistaa krapulasaikut, vaikka muuta luulet :)
Osa lähtee itse, kun huomaavat miten pienen joukon keksityin syin hyviä työntekijöitä erotetaan. Eivät halua olla itse tulevaisuudessa potkulistalla, koska listalle joutuminen on sattuman varaista.