Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku luulee, että työnantaja potkisi pihalle aidosti firmalle tärkeän työntekijän alisuorittamiskorttia käyttäen?

Vierailija
05.07.2025 |

Tuo on luvalla sanoen maailman naurettavin ajatus. Se on ihan varma asia, ettei firmalle tärkeää työntekijää potkita pois mihinkään alisuorittamiseen vedoten vain koska tyypin naama ei satu miellyttämään. Olen ollut pitkään työelämässä ja olen nähnyt työnantajan mielestä hankaliakin tapauksia, mutta heidän työpaikkansa ei ikinä ole ollut uhattuna, koska työnantaja tietää heidän todellisen arvonsa firmalle heidän työpanoksensa kautta.

Kommentit (343)

Vierailija
241/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sut irtisanotaan eikä rahat riitä laskuihin niin ulosottovirasto myy asuntosi ja kesämökkisi. 

Tässä on ulosottoviraston myyntisivut missä on myynnissä ihmisiltä ulosmitattuja asuntoja https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html

Juu, kyllä ulosottovirasto hoitaa sun asunnon myynnin, jos sulla ei ole rahaa laskuihin. 

Vierailija
242/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä vastustatte sitä että potkut voi saada helpommin ette tiedä työelämästä mitään. Yritys nimittäin tarvitsee työntekijöitä, ilman työntekijöitä se yritys menee konkkaan. 

Minun mielestä on hyvä että irtisanomista helpotetaan koska nykyisin työnantajan on liian vaikea irtisanoa työntekijä pois. 

Työnantaja ei irtisano työntekijää kenestä on hyötyä yritykselle koska jos se irtisanoo sen niin silloin yrityksen tuotto vähenee. 

Siksi ytk ja siksi persut. 

Ihmiset eroavat liitoista, kun eivät saa enää ansiosidonnaista. 

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. 

Kun liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia eli ei ole minimipalkkaa eikä sairaspäivärahoja eikä rahaa sairaan lapsen ko

Vaikutat melkoiselta älyköltä. Siis jos olet itse työntekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet karavaanari niin et saa toimeentulotukea lasten ruokiin, jos irtisanotaan. 

Sun pitää myydä asuntoauto tai asuntovaunu ja ostaa niillä rahoilla ruokaa lapsille. 

Hyvä. Miksi meidän pitäisi se sinulle kustantaa?

Ei minulla ole asuntoautoa eikä asuntovaunua, mutta kyllä osalla suomalaisista on. 

Vierailija
244/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä vastustatte sitä että potkut voi saada helpommin ette tiedä työelämästä mitään. Yritys nimittäin tarvitsee työntekijöitä, ilman työntekijöitä se yritys menee konkkaan. 

Minun mielestä on hyvä että irtisanomista helpotetaan koska nykyisin työnantajan on liian vaikea irtisanoa työntekijä pois. 

Työnantaja ei irtisano työntekijää kenestä on hyötyä yritykselle koska jos se irtisanoo sen niin silloin yrityksen tuotto vähenee. 

Siksi ytk ja siksi persut. 

Ihmiset eroavat liitoista, kun eivät saa enää ansiosidonnaista. 

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. 

Kun liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia eli ei ole minimipalkkaa eik

No, asun vuokralla ja lapset isoja joten en itse saa enää rahaa sairaan lapsen hoidosta muutenkaan.

Mutta asuntovelkaiselle voi olla hankalaa. Suomen laissa ei ole rahaa sairaan lapsen kotona hoitamisen ajalta, se on vain työehtosopimuksissa. 

Vierailija
245/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen laissa on, että saa jäädä hoitamaan sairasta lasta kotiin, mutta palkkaa ei tarvitse maksaa, se on työehtosopimuksissa sitten erikseen sovittu. 

Vierailija
246/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on aika suuri riski sille että vaikutus on päinvastainen kuin mitä EK toivoo. Eli tuottavasta työstä siirrytään enemmän silmänpalvontaan (hyödyllisten asioiden sijaan aletaan käyttää enemmän aikaa yksityiskohdat heikosti tuntevan johdon oletettujen mielikuvien mukailuun). Auktoriteettiuskoisessa suomessa tällainen on erityisen vaarallista tuottavuudelle.

Tää on totta, kun tuntee suomalaiset. Eikä edes mihinkään johdon mielikuvien mukailuun. Riittää vaan kun 100% henkilökunnasta alkaa käyttämään joka päivä vartin enemmän pomojen ja pikkupomojen nuoleskeluun, niin se on firman vuositunneista aikas paljon pois. Mulla on esim. 8 pomoa aina paikalla, riittääkö edes vartti smalltalkkiin sitten?

Vierailija
247/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen laissa ei ole minimipalkkaa myöskään. Sen kun menette lakikirjaa lukemaan. Minimipalkat on työehtosopimuksissa, mutta työehtosopimus ei ole lakikirja

Vierailija
248/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ajattelin, kunnes minut, pidetyn ja aina hyvää palautetta saanut asiantuntija, savustettiin ulos. Kaikki alkoi kun tiimikaveristani tuli esimieheni. Yhtäkkiä työni valuivat muualle ja oma "tuottavuuteni" luonnollisesti tippui. Jostain syystä esimies junaili muiden pöydät täyteen työtä, mutta minulle ei riittänyt juuri mitään, eikä oikein korvaavaakaan työtä annettu tilalle. Puolisen vuotta sain ihmetellä, kysellä, keksiä tekemistä, kunnes sain irtisanomislapun käteen (tuotannollisin ja taloudellisin syin, olin tiimini huonoiten tuottava ja kalliskin vielä, joten toki minut piti pistää pois).

Olin ollut firmassa tiimistäni kauemmin kuin muut ja olin kova asiantuntija, mutta esimieheni mielummin heitti asiantuntemukseni hukkaan, koska luultavasti pelkäsi minun nousevan hänen ylitseen. Muut olivat kokemattomampia ja varmaan se miellytti esimiestäni, kun sai heille päteä. Kaikki asiakkaani ihmettelivät, miksi juuri minut laitettii

Unohdin muuten ihan sen, että joutessani lisäkouluttauduin, jotta firma voisi käynnistää yhden uuden palvelun. Tein tämän oma-aloitteisesti esimiehen luvalla, ja hahmottelin kaikki tarpeelliset asiat, jotta uusi (ja asiakkailta paljon kaivattu) palvelu saatiin käyntiin. Tällä palvelulla yritys tekee yhä rahaa, samalla kun minä sain palkinnoksi kenkää. Enpä sillä itseni tarpeelliseksi tekemisellä ja oma-aloitteisella toiminnalla saanut itselleni mitään hyvää vastineeksi. Lähinnä kyynistyin työelämään ja päätin, että mitään vastaavaa en enää tee ellei kyseessä ole oma firma tai selvä viesti johdolta, että minäkin siitä hyödyn.

Vierailija
249/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen laissa on, että saa jäädä hoitamaan sairasta lasta kotiin, mutta palkkaa ei tarvitse maksaa, se on työehtosopimuksissa sitten erikseen sovittu. 

Onko se reilua että toinen tekee työtä ja se saa siitä saman palkan kuin se joka hoitaa kotona lasta eli hän ei tee työtä yritykselle? 

Vierailija
250/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin joskus, että laittakaa lakikirjasta kohta minimipalkka ja joku laittoi linkin työehtosopimukseen. 

Jos liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia. 

Vierailija
251/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esitän kysymyksen näin päin.

Miksi jotkut ihmiset vastustaa sitä että työnantaja ei saisi irtisanoa alisuorittajaa(tai muuten vain huonoa työntekijää) helposti?

Tästä alisuorittajan irtisanomisesta pitää tehdä toinen ketju. Tämä ketju on otsikoitu kysymyksellä, miksi työnantaja irtisanoisi tärkeän ( eli hyvän) työntekijän. 

Vierailija
252/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nousee monilla esimiehillä valta päähän kun voi potkii kenet vaan ulos

Vierailija
253/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se reilua että toinen tekee työtä ja se saa siitä saman palkan kuin se joka hoitaa kotona lasta eli hän ei tee työtä yritykselle? 

"Syntyvyys vähenee, omakotitaloja ei enää tarvita."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011251821.html

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Saat pitää perintö omakotitalon itselläsi. Jos sulla on jo oma niin on sitten kaksi. Ja 

Vierailija
254/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esitän kysymyksen näin päin.

Miksi jotkut ihmiset vastustaa sitä että työnantaja ei saisi irtisanoa alisuorittajaa(tai muuten vain huonoa työntekijää) helposti?

Tästä alisuorittajan irtisanomisesta pitää tehdä toinen ketju. Tämä ketju on otsikoitu kysymyksellä, miksi työnantaja irtisanoisi tärkeän ( eli hyvän) työntekijän. 

Työnantaja joka irtisanoo hyvän tai tärkeän työntekijän haluaa ajaa yrityksensä konkurssiin. 

Vierailija
255/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Saat pitää perintö omakotitalon itselläsi. Jos sulla on jo oma niin on sitten kaksi. Ja 

Hyvä vaan että syntyvyys vähenee, en minäkään tänne paskamaahan lapsia halua tehdä. Vihervassudemarit pitäisi kieltää lailla koska he tuhoavat suomen. 

Vierailija
256/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska nää ei ymmärrä miksi kukaan palkkaa työntekijöitä firmaansa 

Ei niille huvikseen palkkaa makseta ja hyviä tekijöitä ei ole varaa pistää pihalle, vaan niille yleensä maksetaan jopa parempaa palkkaa etteivät lähtisi pois 

Meillä taas nostetaan rivakat työntekijät pikkupomoiksi, mikä on musta ihan reilua, etteivät lähde pois kilpailijalle. Ja se sopii mulle oikein hyvin, kun tykkään esimerkillä johtamisesta. Se saa mut tsemppaamaan ja ottamaan oppia, kun joku vieressä tekee hyvin työnsä. Mutta ongelma on välillä se, että he eivät aina ole hyviä ihmisten kanssa, ihmisten johtamisessa, ihmissuhteissa. Ja tästä olen kuullut firman useammastakin yksiköstä.

Vierailija
257/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkaa kuntaosuuksista 75 miljoonaa euroa ja antoi kunnille ja kaupungeille luvan nostaa kiinteistöveroa 3 kertaiseksi nykyisestä. 

Vierailija
258/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa on 200 000 asumatonta kiinteistöä. Autiotalon omistaja voi joutua korjaamaan luvattomien kulkijoiden jälkiä ja vastaa heidän turvallisuudestaan."

https://yle.fi/a/74-20042062

Vierailija
259/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa on 200 000 asumatonta kiinteistöä. Autiotalon omistaja voi joutua korjaamaan luvattomien kulkijoiden jälkiä ja vastaa heidän turvallisuudestaan."

https://yle.fi/a/74-20042062

Rakennusvalvonta ajelee autoilla ja seuraa onko huonon näköisiä kiinteistöjä ja voi määrätä sakot, jos ei korjaa. 

Vierailija
260/343 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään ei vastusta tuota, jotka tekee työnsä. Isointa huutomölyä on niillä jotka käy töissä oleilemassa, pelko persiissä 

Voivatko työntekijät pistää pihalle alisuorittavan yrittäjän? Jos ei, miksi ei? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän