Miksi joku luulee, että työnantaja potkisi pihalle aidosti firmalle tärkeän työntekijän alisuorittamiskorttia käyttäen?
Tuo on luvalla sanoen maailman naurettavin ajatus. Se on ihan varma asia, ettei firmalle tärkeää työntekijää potkita pois mihinkään alisuorittamiseen vedoten vain koska tyypin naama ei satu miellyttämään. Olen ollut pitkään työelämässä ja olen nähnyt työnantajan mielestä hankaliakin tapauksia, mutta heidän työpaikkansa ei ikinä ole ollut uhattuna, koska työnantaja tietää heidän todellisen arvonsa firmalle heidän työpanoksensa kautta.
Kommentit (343)
Esimerkiksi itsestään epävarma esihenkilö voi pitää alaistaan uhkana ja haluaa hänestä eroon. Tai sitten haluaa palkata kaverinsa hänen paikalleen. Voi myös olla että lähtökohtaisesti haluaa irtisanoa ihmisiä koska pomoilta odotetaan uudistuksia mikä tarkoittaa myös henkilöstön uudistamista. Yleensä kun tulee uusi pomo, alkaa potkut.
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä vastustatte sitä että potkut voi saada helpommin ette tiedä työelämästä mitään. Yritys nimittäin tarvitsee työntekijöitä, ilman työntekijöitä se yritys menee konkkaan.
Minun mielestä on hyvä että irtisanomista helpotetaan koska nykyisin työnantajan on liian vaikea irtisanoa työntekijä pois.
Työnantaja ei irtisano työntekijää kenestä on hyötyä yritykselle koska jos se irtisanoo sen niin silloin yrityksen tuotto vähenee.
Siksi ytk ja siksi persut.
Käyt sitten omalla ajalla paskalla tästä lähtien, tai tulee lähtö.
Älä kato pomoa silmiin, tai tulee lähtö.
Älä pidä ruokista, tai tulee lähtö.
Auto ei käynnistynyt? Mitä sitten? Nyt tulee lähtö.
Lapsi on kipeä? Niin varmaan. Nyt tulee lähtö.
Sinä kipeänä? Niin varmaan. Nyt tulee lähtö.
Nauti työelämästäs, Pietarin suojatyöpaikka persu.
Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki
"Vuoden 2024 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai yli 200 000 henkilöä."
https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä vastustatte sitä että potkut voi saada helpommin ette tiedä työelämästä mitään. Yritys nimittäin tarvitsee työntekijöitä, ilman työntekijöitä se yritys menee konkkaan.
Minun mielestä on hyvä että irtisanomista helpotetaan koska nykyisin työnantajan on liian vaikea irtisanoa työntekijä pois.
Työnantaja ei irtisano työntekijää kenestä on hyötyä yritykselle koska jos se irtisanoo sen niin silloin yrityksen tuotto vähenee.
Ihmiset eroavat liitoista, kun eivät saa enää ansiosidonnaista.
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Kun liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia eli ei ole minimipalkkaa eikä sairaspäivärahoja eikä rahaa sairaan lapsen kotona hoitamisen ajalta eikä lomarahaa eikä sunnunt
Hyvä vaan että liitot loppuu koska liitot on työelämän jarru ja liitot pitää lähinnä luusereiden puolia.
Et ymmärrä työelämästä mitään, ei potkulaki meinaa sitä että työnantaja alkaa mielivaltaisesti potkimaan työntekijöitä pihalle vaan ainoastaan ne huonot työntekijät potkitaan pois. Tämä ajaa kaikista eniten meidän työntekijöiden etua kun ne luuserit saavat kenkää työpaikoilta
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin ajattelin, kunnes minut, pidetyn ja aina hyvää palautetta saanut asiantuntija, savustettiin ulos. Kaikki alkoi kun tiimikaveristani tuli esimieheni. Yhtäkkiä työni valuivat muualle ja oma "tuottavuuteni" luonnollisesti tippui. Jostain syystä esimies junaili muiden pöydät täyteen työtä, mutta minulle ei riittänyt juuri mitään, eikä oikein korvaavaakaan työtä annettu tilalle. Puolisen vuotta sain ihmetellä, kysellä, keksiä tekemistä, kunnes sain irtisanomislapun käteen (tuotannollisin ja taloudellisin syin, olin tiimini huonoiten tuottava ja kalliskin vielä, joten toki minut piti pistää pois).
Olin ollut firmassa tiimistäni kauemmin kuin muut ja olin kova asiantuntija, mutta esimieheni mielummin heitti asiantuntemukseni hukkaan, koska luultavasti pelkäsi minun nousevan hänen ylitseen. Muut olivat kokemattomampia ja varmaan se miellytti esimiestäni, kun sai heille päteä. Kaikki asiakkaani ihmettelivät, miksi juuri minut laitettii
Kerrotko miksei ei pidetystä henkilöstä saisi päästä eroon? Joka hiton aamu pomo tulee töihin ja pahoittaa mielensä kun näkee et vieläkin se on täällä! Eikö siitä kärsi kaikki firmassa?
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin ajattelin, kunnes minut, pidetyn ja aina hyvää palautetta saanut asiantuntija, savustettiin ulos. Kaikki alkoi kun tiimikaveristani tuli esimieheni. Yhtäkkiä työni valuivat muualle ja oma "tuottavuuteni" luonnollisesti tippui. Jostain syystä esimies junaili muiden pöydät täyteen työtä, mutta minulle ei riittänyt juuri mitään, eikä oikein korvaavaakaan työtä annettu tilalle. Puolisen vuotta sain ihmetellä, kysellä, keksiä tekemistä, kunnes sain irtisanomislapun käteen (tuotannollisin ja taloudellisin syin, olin tiimini huonoiten tuottava ja kalliskin vielä, joten toki minut piti pistää pois).
Olin ollut firmassa tiimistäni kauemmin kuin muut ja olin kova asiantuntija, mutta esimieheni mielummin heitti asiantuntemukseni hukkaan, koska luultavasti pelkäsi minun nousevan hänen ylitseen. Muut olivat kokemattomampia ja varmaan se miellytti esimiestäni, kun sai heille päteä. Kaikki asiakkaani ihmettelivät, miksi juuri minut laitettii
Sitten nämä samat firmat vaikka ennemmin myy osia pois firmastaan, että saavat rahaa, etteivät joudu konkurssiin kuin että pitäisivät hyvää huolta henkilöstöstä On oikein HR-johtajat, mikä on lyhenne kylmää kuvaavasta sanasta hrrrrr.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyt sitten omalla ajalla paskalla tästä lähtien, tai tulee lähtö.
Älä kato pomoa silmiin, tai tulee lähtö.
Älä pidä ruokista, tai tulee lähtö.
Auto ei käynnistynyt? Mitä sitten? Nyt tulee lähtö.
Lapsi on kipeä? Niin varmaan. Nyt tulee lähtö.
Sinä kipeänä? Niin varmaan.
Mitäpä jos sinä menisit töihin? Sä et ole koskaan ollut työelämässä kun tuollaista kirjoittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Hyvä, hyvä, hyvä, hyvä ja hyvä. Kerrotko miksi pitäisi muiden veronmaksajien sinulle kustantaa jos sinulla on oma asunto, kesämökki, vene ja moottoripyörä?
Sen tähären siis Suomen pitäisi joka vuosi ottaa ulkomailta velkarahaa? Että sinulle säilyy oma asunto, kesämökki, vene ja moottoripyörä?
Kuntiin ja kaupunkeihin on tulossa irtisanomisia.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011108669.html
30 vuotta töitä tehnyt opettaja joutuu myymään kesämökin.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki
Mahtavaa. Miten sinne eläkkeelle pääsisi?
Vierailija kirjoitti:
Yritys tarvitsee työnteköitä, mutta miksi palkata kalliita suomalaisia, kun heidät voi korvata esimerkiksi unkarilaisilla tai intialaisilla. Jos työtä ei voida siirtää muualle, niin voidaan tuoda halvat työntekijät ulkomailta Suomeen. Heidän kouluttamisestaan ja palkkaamisesta saa tukia, joilloin palkkakulujen sijasta on mahdollista saada palkkatuloa.
Jos olet karavaanari niin et saa toimeentulotukea lasten ruokiin, jos irtisanotaan.
Sun pitää myydä asuntoauto tai asuntovaunu ja ostaa niillä rahoilla ruokaa lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Hyvä, hyvä, hyvä, hyvä ja hyvä. Kerrotko miksi pitäisi muiden veronmaksajien sinulle kustantaa jos sinulla on oma asunto, kesämökki, vene ja moottoripyörä?
Sen tähären siis Suomen pitäisi joka vuosi ottaa ulkomailta velkarahaa? Että sinulle säilyy oma asunto, kesämökki, vene ja moottoripyörä?
Kuntiin ja kaupunkeihin on tulossa irtisanomisia.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011108669.html
30 vuotta töitä tehnyt opettaj
Mutta kukaan ei osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa. Miten sinne eläkkeelle pääsisi?
Ehkä masentumalla.. Suomessa on vanhuuseläkkeellä miljoona neljäsataa tuhatta ja työkyvyttömyyseläkkeellä 181000.
No, jos ei ole ostajia niin laske hintaa.
Pakko sun on myydä mökki pilkkahintaan, jos haluat lapsille ostaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritys tarvitsee työnteköitä, mutta miksi palkata kalliita suomalaisia, kun heidät voi korvata esimerkiksi unkarilaisilla tai intialaisilla. Jos työtä ei voida siirtää muualle, niin voidaan tuoda halvat työntekijät ulkomailta Suomeen. Heidän kouluttamisestaan ja palkkaamisesta saa tukia, joilloin palkkakulujen sijasta on mahdollista saada palkkatuloa.
Siksi vastustan demareita,vihreitä,vasemmistoliittoa,keskustaa ja kokoomusta koska te haluatte tuoda suomeen ulkomaalaista työvoimaa.
Jos sut irtisanotaan eikä rahat riitä laskuihin niin ulosottovirasto myy asuntosi ja kesämökkisi.
Tässä on ulosottoviraston myyntisivut missä on myynnissä ihmisiltä ulosmitattuja asuntoja https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa, mutta jos on pääomatuloja niin saa vielä vähemmän.
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
No tuo on ihan oikein. Muutaman perintöprinssin tuntenut, jotka eläneet omistamansa kerrostalon vuokratuotoilla ja käyneet vaan huvikseen töissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet karavaanari niin et saa toimeentulotukea lasten ruokiin, jos irtisanotaan.
Sun pitää myydä asuntoauto tai asuntovaunu ja ostaa niillä rahoilla ruokaa lapsille.
Hyvä. Miksi meidän pitäisi se sinulle kustantaa?
Esitän kysymyksen näin päin.
Miksi jotkut ihmiset vastustaa sitä että työnantaja ei saisi irtisanoa alisuorittajaa(tai muuten vain huonoa työntekijää) helposti?
Työelämää pitäisi muuttaa siten että palkkaa maksettaisi sen mukaan kuinka tärkeä työntekijä on yritykselle ja kuinka paljon se työntekijä tuottaa rahaa yritykselle. Nykyisin ei näin ole vaan kaiken maailman "ajattelutyötä" tekevät eli ne jotka ei tee muuta kuin istu koneella saavat hyvää palkkaa ja ne jotka tekee töitä eivät saa kuin hilut.
Myös siten pitäisi muuttaa työelämää että palkkoja nostettaisi reilusti ylös mutta samalla työelämä muuttuisi siten että palkkaa maksetaan vain silloin kuin työntekijä on töissä eli loma ajalta ei makseta palkkaa eikä sairaslomalta. On järjetöntä että nyt maksetaan jopa ekstraa siitä että työntekijä ei ole töissä.