Miksei ihmiset käytä itsepalvelukassoja?
Tänään kaupassa nähtyä: Kauheat jonot kahteen kassaan, mutta itsepalvelukasoilla tyhjää...Näinkö moni ostaa kaljaa? 🤔
Kommentit (160)
Käytän itsepalvelukassaa vain jos minulla on alle 5 ostosta, eikä siihen tarvitse jonottaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassat vähentää tarvetta palkata työntekijöitä kauppaan,siksi niitä en käytä.
Oikeasti itsepalvelukanssa vähentää raskasta kassatyötä ja monipuolistaa työntekijöiden työnkuvaa.
Eilen aamulla kaksi kassaa käytössä joissa pitkät jonot, yksi vahti itsepalvelukassoja joissa ei yhtään asiakasta.
Jonottakoon vaan. Pääsenpähän itse nopeammin pikakassan kautta. Ja saa siinäkin kaljat maksettua.
Haluan osaltani vähentää työttömyyttä.
Itse yritin eilen päästä portista läpi k-supermarketissa Tokmannin kauppakuitilla 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kahdesta syystä, minulle ei makseta kassatoiminnoista ja toiseksi haluan omalta osaltani edes vähän auttaa muiden työllistämisessä.
Minulla on vielä kolmaskin syy, niiden tuotteiden hinnat sisältävät myös työntekijöiden palkat. Koska maksan sitä kautta palvelusta, niin sitä maksamaani palvelua haluan myös käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kahdesta syystä, minulle ei makseta kassatoiminnoista ja toiseksi haluan omalta osaltani edes vähän auttaa muiden työllistämisessä.
Ihan samalla tavalla kaupan työntekijä on töissä siellä itsepalvelukassan vieressä. Mikä ero? Ainakin meillä Vantaalla on aina joku myyjä vahtimassa ip kassalla ja tulee tarvittaessa apuun.
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole kaupassa töissä.
Teet jo nyt töitä, mitä ennen kaupan henkilökunta teki. Pyörit ympäri kauppaa hakemassa ostokset. Ennen nämä teki myyjä. Äiti kertoi, miten aikoinaan oli päivitelty tavaratalojen tulemista, että asiakkaille annetaan kärry, johon joutuvat itse etsimään ja hakemaan ostokset, ja että ei tule toimimaan, myyjät jäävät ilman töitä ja huonojalkaiset eivät itse jaksa etsiä ostoksia.
Nykyään tuo on jo ihan normaalia, kioskissa vain ostetaan tiskiltä, eikä niissäkään kaikissa. Myyjä seisoo tai istuu kassalla, eikä hae tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassat vähentää tarvetta palkata työntekijöitä kauppaan,siksi niitä en käytä.
Oikeasti itsepalvelukanssa vähentää raskasta kassatyötä ja monipuolistaa työntekijöiden työnkuvaa.
Ai seisomalla valvomassa kun ihmiset ostaa itsepalvelukassoilta. Tosi monipuolista.
Käytän itsepalvelukassaa vain jos on kiire tai ostoksia on pari hassua tavaraa. Itsepalvelukassalla on ahdasta, ja koen sen aina jotenkin ahdistavana säheltämisenä. Usein on automaatti kutsunut kassan paikalle tarkistamaan sitä sun tätä, ja siinä saa sitten odotella minuutikaupalla (vain isommissa marketeissa on myyjä seisoskelemassa ip-kassojen vieressä). Pari kertaa kohdalleni on osunut "satunnaistarkastuskin". Koko laukku pengottiin, koin sen aika nöyryyttävänä.
Näyttävät "diginatiivit" nuoretkin suosivan tavallisia kassoja, vaikka olisi vain yksi juoma tai karkkipussi ostoksena. Sitä en ihan ymmärrä, mutta se kassapalvelu toki heillekin suotakoon.
Haluan palvelun ihmiseltä en tylsältä "automaatilta", siksi.
Ei siihen voi ahtautua kärryn kanssa.
Sekin on nähty, että ip-kassalle oli pidempi jono kuin oikeille. Aika paljon oli rosvoja liikkeellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta voi näköjään tuntea itsensä muita paremmaksi, jopa siitä kun käyttää itsepalvelukassaa, miten etevä ihminen olenkaan.
Olen 80, osaan käyttää ip-kassaa mutta aniharvoin käytän, ehkä jos on pari ostosta, kahvipaketti ja pulla kylään mennessä ja kassajonoja.
Hinnoituskertoimessa on mukana palkkausmenot. Mikään ei halpene itsepalvelulla.
Ei halpenekaan. Lisäksi työpaikkoja poistuu alalta sitä enemmän, mitä käytetään ip-kassoja. Moni ei ymmärrä näin pitkälle ajatella.
Tämä.ei pidä paikkaansa. Ainakaan tilastojen mukaan.
S- vai K-tyhmän tilastojen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole kaupassa töissä.
Teet jo nyt töitä, mitä ennen kaupan henkilökunta teki. Pyörit ympäri kauppaa hakemassa ostokset. Ennen nämä teki myyjä. Äiti kertoi, miten aikoinaan oli päivitelty tavaratalojen tulemista, että asiakkaille annetaan kärry, johon joutuvat itse etsimään ja hakemaan ostokset, ja että ei tule toimimaan, myyjät jäävät ilman töitä ja huonojalkaiset eivät itse jaksa etsiä ostoksia.
Nykyään tuo on jo ihan normaalia, kioskissa vain ostetaan tiskiltä, eikä niissäkään kaikissa. Myyjä seisoo tai istuu kassalla, eikä hae tuotteita.
Voi olla, että itsepalvelukassat yleistyvät, mutta kyllä minua aina etelän loman jälkeen harmittaa tämä suomalainen palvelemattomuuskulttuuri, joka johtuu työnantajan ahneudesta.
Ärsyttää, että maksan kahvista ja leivoksesta yli kympin ja joudun itse etsimään paikan, minne viedään likaiset astiat, ei se ole oikeaa asiakaspalvelua. Olen monesti jättänyt astiat pöytään, koska en ole töissä siellä. Vaikka pyytäisin kuinka nätisti, ei minunkaan töitäni kukaan asiakas tee.
Kassahommat siis hoidetaan ammattilaisella, se on niiden työtä.
Itsepalvelukassaa käyttävät ovat varkaita.
Niihin ei käy käteinen, eikä punalappualennuksia saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai seisomalla valvomassa kun ihmiset ostaa itsepalvelukassoilta. Tosi monipuolista.
Onhan niillä paljon muutakin siinä, alennusprossien antaminen, alko-ostokset, hälyttimien poisto, joskus kone ei lue enaria, tarkastaa ne liian kevyet vihannekset... Meidän Prismassa on 6 tai 8 ip-kassaa, kyllä se yks henkilö siinä saa aikalailla juosta.
Tämä.ei pidä paikkaansa. Ainakaan tilastojen mukaan.