Miksei ihmiset käytä itsepalvelukassoja?
Tänään kaupassa nähtyä: Kauheat jonot kahteen kassaan, mutta itsepalvelukasoilla tyhjää...Näinkö moni ostaa kaljaa? 🤔
Kommentit (160)
Käteinen ei käy itsepalvelukassalla.
Koska he aidosti kuvittelevat, että itsepalvelukassat vievät elämän arvoisen työn joltain.
Leimautuu heti varkaaksi kun käyttää itsepalvelukassaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaljaa, viiniä, lonkkua.... Tietenkin. Minkä muun takia sinne kauppaan raahautuisi.
Ruokakaupasta et saa ostettua viiniä. Viinit on edelleen Alkossa ja ruokakaupoista löytyy viinijuomat.
Jonkun kassaihmisen pitäisi kommentoida tuota "kassoilta menee työt" -argumenttia. Totta sekin, mutta ainakin kirjastossa työskentelevänä koen itsepalvelun vain helpottavana asiana.
Huutista itsensä palvelijoille.
Olen itse alan ammatissa, enkä ole kassa siis, mutta naurattaa aina kun av-Mammat ja eläkeläiset koittaa kieli keskellä suuta löytää viivakoodia tuotteista täydelle kärrylliselle ostoksiaan.
Siinä ajassa palkattu kassa rahastaisi 10 asiakasta, kun ylipainoinen keski-ikäinen av mamma saa sipsinsä ja suklaansa piipattua 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljaa, viiniä, lonkkua.... Tietenkin. Minkä muun takia sinne kauppaan raahautuisi.
Ruokakaupasta et saa ostettua viiniä. Viinit on edelleen Alkossa ja ruokakaupoista löytyy viinijuomat.
Virosta saa halvemmalla
Kännikala
Keksin juuri parhaan idean. Kassoilla voisi olla wolt tyyppisesti ihmisiä ja he saisivat tietyn prosentin läpi kulkeneesta tavarasta. Kaupassa olisi yksi viralinen kassa ja useita wolt kassoja. näin kaikki toimisi sujuvasti.
Kun minä ole kaupassa ostoksilla. Haluan oikeita ihmiskohtaamisia.
En usko, että ihmiskunnan psyykelle tekee hyvää liian robotoituva yhteiskunta. Johan sen näkee nykyisten nuorten masennusluvuista.
Yksinäiset poloiset haluaa viikon ihmiskontaktinsa ja toinen ääripää haluaa ns "palveltavaksi"
Yksi syy on se, että kassalla ei tarvi miettiä missä se viivakoodi on ja ottiko se sen ja huonolla tuurilla jostain syystä joka tapauksessa tarvii henkilökunnan siihen kun kassa niin ilmoittaa. Siinä tuhraantuu tuplasti aikaa. Menee vähemmän aikaa kun laitan tiskille ja myyjä piippaa läpi. Meen itsepalvelukassan kautta vain, jos mulla on 1-3 perustuotetta. Eli tosi harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 50v mies ja käytellyt itsepalvelukassoja jo vuosia, olen esim. pullonpalautuskuititkin luettanut itsepalvelukassalla niin sitten on suorastaan ärsyttänyt jos joku nenäkäs pikku kassatyttö tulee siihen "opettamaan" kysymättä miten esim. voisi valikoiden kautta tarvittaessa lukaista muovipussin koneeseen jos viivakoodinlukija ei meinaa sitä lukea, ihan kuin ensikertalaiselle.
Hyvä, että käytät itsepalvelutoimintoa, kun sulla on noin ärsyyntynyt ja halveksiva asenne henkilökuntaa kohtaan. Voisi muutkin ihmiset ottaa esimerkkiä ja jättää rauhaan ne henkilöt, joista lähtökohtaisesti ajattelee pahaa
En oo vakuuttunut siitä, että itsepalvelukassat on niin käteviä. Enemmän olen joutunut odottamaan kaveria itsepalvelukassalta kuin hänen minua normaalikassalta.
Minä käytän käsiskanneria ja voin pakata tavarat suoraan kasseihin. Itsepalvelukassalla vain maksan yhteissumman. On nopeaa ja kätevää. Olen 62v eikä ole ongelmia löytää viivakoodeja.
Ja mistä olette saaneet päähänne, ettei itsepalvelukassalla voisi ostaa alkoholia? Silloin laite vain pyytää myyjän paikalle toteamaan iän ja kuittaamaan tarkistuksen. Ja kun ikää on tarpeeksi ei tarvitse näyttää papereita.
Maksan aina kortilla, en tarvi tupakkaa ja loton ostan infopisteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei makseta itseni palvelemisesta ja haluan, että sillä kassahlöllä on jatkossakin töitä.
Miksi sitten pakkaat omat ostoksesi tai painat hissin nappia jne. ? Viet pakkaajien ja hissihenkilöiden hommat.
Missä sellaisia palveluja saa. Mielelläni käyttäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virosta saa halvemmalla
Kännikala
Kännikala on sitten juonut aivonsa pilalle kun ei ymmärtänyt mitä kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän käsiskanneria ja voin pakata tavarat suoraan kasseihin. Itsepalvelukassalla vain maksan yhteissumman. On nopeaa ja kätevää. Olen 62v eikä ole ongelmia löytää viivakoodeja.
Ja mistä olette saaneet päähänne, ettei itsepalvelukassalla voisi ostaa alkoholia? Silloin laite vain pyytää myyjän paikalle toteamaan iän ja kuittaamaan tarkistuksen. Ja kun ikää on tarpeeksi ei tarvitse näyttää papereita.
Maksan aina kortilla, en tarvmi tupakkaa ja loton ostan infopisteestä.
Kyllä täällä pikkupaikkakunnan S-Marketissa pitää mennä tavalliselle kassalle jos ostaa alkoholia. Siitä on ihan itsepalvelukassoilla laput.
En tykkää siitä, miten useimmat itsepalvelukassat on suunniteltu. Tuote- ja pakkaustasot usein todella epäergonomisella korkeudella ja tasot liian ahtaita. Minulla on selkäongelmia, sellainen tavaroiden nostelu matalalta, skannaus ja siirto toiselle levylle -liike on huono selälleni.