Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset käytä itsepalvelukassoja?

Vierailija
05.07.2025 |

Tänään kaupassa nähtyä: Kauheat jonot kahteen kassaan, mutta itsepalvelukasoilla tyhjää...Näinkö moni ostaa kaljaa? 🤔

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 76-vuotias ja käytän aina itsepalvelukassaa. Ei tarvitse jonottaa palvelukassalle.

Vierailija
142/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tekisin jonkun muun työt ilmaiseksi? Sama kun menisin ravintolaan tekemään omat ruokani.

Tämä. Lisäksi jos tekisin vahingossa virheen, saisin siitä pahimmillaan massiiviset seuraukset. Jos myyjä tekee virheen vahingossa, siitä ei voi aiheutua minulle massiivista haittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käytä vaan itsepalvelukassaa niin saa se toinen kassa kävellä kilometritehtaalle

Juuri näin. Mitä enemmän itsepalveluna sen vähemmän henkilökuntaa.

Vierailija
144/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä niitä käytetään. Minä käytän. Pääsee nopeammin pois.

Hitaampaa se minusta on skannatta ne itse ja pitää vielä se kuitti tunkea johonkin portin näytölle, että pääsee ulos.

Vierailija
145/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en ole kaupassa töissä.

Teet jo nyt töitä, mitä ennen kaupan henkilökunta teki. Pyörit ympäri kauppaa hakemassa ostokset. Ennen nämä teki myyjä. Äiti kertoi, miten aikoinaan oli päivitelty tavaratalojen tulemista, että asiakkaille annetaan kärry, johon joutuvat itse etsimään ja hakemaan ostokset, ja että ei tule toimimaan, myyjät jäävät ilman töitä ja huonojalkaiset eivät itse jaksa etsiä ostoksia.

Nykyään tuo on jo ihan normaalia, kioskissa vain ostetaan tiskiltä, eikä niissäkään kaikissa. Myyjä seisoo tai istuu kassalla, eikä hae tuotteita.

Voi olla, että itsepalvelukassat yleistyvät, mutta kyllä minua aina etelän loman jälkeen harmittaa tämä suomalainen palvelemattomuuskulttuuri, joka johtuu työnantajan ahneudesta.

Ärsyttää, että maksan kahvista ja leivokse

Minä en vie edes kahvilassa niitä astioita aina välttämättä itse, työntekijöiden hommia.

Vierailija
146/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaivalloista. 

Just. Jos siinä olisi se liukuhihna ja tavarat liukuisivat suoraan kassiin. 

Vierailija
147/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaivalloista. 

Just. Jos siinä olisi se liukuhihna ja tavarat liukuisivat suoraan kassiin. 

Ei ole mitään liukuhihnaa että.

Vierailija
148/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen yhden kerran kun käytin, alennettu tuote meni täyden hinnalla. En tiedä ovatko ajat muuttuneet, mutta tuolloin itsepalvelukassa ei osannut lukea alennuksia. 

Vierailija
149/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän aina. mietin että ehkä vähän vanhemmat ihmiset ei käytä koska eivät osaa niitä viivakoodi juttuja?

Vähän vanhemmat ihmiset on käyttäneet viivakoodeja ennen kuin sinä synnyit. Sinua vanhemmat ihmiset eivät ole automaattisesti vajaaälyisiä.

Vierailija
150/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin ei käy käteinen, eikä punalappualennuksia saa.

Juu ei saa mutta lidlissä saa vihreistä ja oransseista ainakin.

Vierailija
151/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta voi näköjään tuntea itsensä muita paremmaksi, jopa siitä kun käyttää itsepalvelukassaa, miten etevä ihminen olenkaan.

Olen 80, osaan käyttää ip-kassaa mutta aniharvoin käytän, ehkä jos on pari ostosta, kahvipaketti ja pulla kylään mennessä ja kassajonoja.

Hinnoituskertoimessa on mukana palkkausmenot. Mikään ei halpene itsepalvelulla. 

Ei halpenekaan. Lisäksi työpaikkoja poistuu alalta sitä enemmän, mitä käytetään ip-kassoja. Moni ei ymmärrä näin pitkälle ajatella.

Tämä.ei pidä paikkaansa. Ainakaan tilastojen mukaan. 

Valhe-emävalhe-tilasto.

Vierailija
152/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen yhden kerran kun käytin, alennettu tuote meni täyden hinnalla. En tiedä ovatko ajat muuttuneet, mutta tuolloin itsepalvelukassa ei osannut lukea alennuksia. 

Ihan samassa kassajärjestelmässä ne ip-kassat on, se olis ollut väärin sitten palvelukassallakin. 

Vierailija
153/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ip kassan käyttäjät on leimautuneet varkaiksi. Siksi en käytä.

Vierailija
154/160 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysautomaatteja ne on.

Vierailija
155/160 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ostan joka kerta kaupassa käydessäni alkoholia eikä sitä saa itsepalvelukassalla maksettua. Käyn siis tasan kerran viikossa kaupassa, eli perjantaisin jolloin teen viikonlopun ruoka ostokset, arkisin en ruokaile kotona lainkaan. Ostan tuolloin myös aina yhden oluen itselleni lauantai illaksi, merkki vaihtelee ja voi olla alkoholitonkin mutta näitäkään en ole pikakassalta ulos kaikissa kaupoissa saanut. Millä helvetillä sä meinaat mun saavan tämän mun lauantai kaljan ostettua ellen mene tavalliselle kassalle? 

Vierailija
156/160 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse käytän melkein aina. Käyn Lidlissä, jossa ne ovat aina auki ja viivakoodinlukija löytää tuotteen, vaikka sitä huitaisisi vain vähän sinne päin. Pakkaan tavarat suoraan kassiin ja yleensä aikaa menee paljon vähemmän kuin ihmiskassan kautta mennessä, vaikka tuolla on nopeat kassahenkilötkin kyllä. 

En tykkää ylipäätään asioida ruokakaupassa, mutta on pakko, koska paikallisessa Lidlissä ei ole mitään keräyspalvelua (en tiedä onko missään), ja jonottamista inhoan enemmän kuin mitään. Ja ei, en osta duopolin kaupoista kaikkea, vaan vain sen, mitä Lidlistä ei saa, koska ne ovat riistohintaisia ja k-kauppias ui rahassa ilman minun roposianikin.

Niin ui kyllä Lidlinkin perustaja, ei sikäli, mutta sen luksus-Mersua mun ei sentään tarvitse katsella kotikunnan kaduilla. 

Vierailija
157/160 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina niin isot ostokset, että ei kiinnosta skannailla koodeja itse. Palvelukassalla se hoituu nopeammin.

Vierailija
158/160 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ostan joka kerta kaupassa käydessäni alkoholia eikä sitä saa itsepalvelukassalla maksettua. Käyn siis tasan kerran viikossa kaupassa, eli perjantaisin jolloin teen viikonlopun ruoka ostokset, arkisin en ruokaile kotona lainkaan. Ostan tuolloin myös aina yhden oluen itselleni lauantai illaksi, merkki vaihtelee ja voi olla alkoholitonkin mutta näitäkään en ole pikakassalta ulos kaikissa kaupoissa saanut. Millä helvetillä sä meinaat mun saavan tämän mun lauantai kaljan ostettua ellen mene tavalliselle kassalle? 

No jos haluaisit, voisit ostaa kuukauden kaljat kerralla, kyllä kolme "ylimääräistä" olutta jaksaa kantaa ja säilyvät hyvin.

Vierailija
159/160 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi eilen näin, luin kai hajamielisyyksissäni sen pakkauksen varsinaisen koodin enkä uutta alekoodia. Painoin maksettuani kutsunappia ja jonkin aikaa odoteltuani kassahenkilö nouti minut suljetulle kassalle, jossa tehtiin hyvitys. Olisi kumminkin toiminut, jos olisin muistanut peittää alkuperäisen ja lukea vihreän alelapun.

Vierailija
160/160 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tupakkaa  ja punalaputettuja myös ja käsittääkseni ne pitää maksaa normaali kassalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi