Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset käytä itsepalvelukassoja?

Vierailija
05.07.2025 |

Tänään kaupassa nähtyä: Kauheat jonot kahteen kassaan, mutta itsepalvelukasoilla tyhjää...Näinkö moni ostaa kaljaa? 🤔

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monimutkaista. En uskalla käyttää.

Vierailija
82/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei makseta itseni palvelemisesta ja haluan, että sillä kassahlöllä on jatkossakin töitä.

Miksi sitten pakkaat omat ostoksesi tai painat hissin nappia jne. ? Viet pakkaajien ja hissihenkilöiden hommat.

Missä sellaisia palveluja saa. Mielelläni käyttäisin.

Suomessa 60 luvulla. Amerikassa ja Japanissa joissain paikoissa nyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain juoksen hakemaan yhden-kaksi täsmätuotetta, useimmiten käytän. Etenkin, jos kassalle on jonoa. Mutta esimerkiksi Lidlissä on viime aikoina tuntunut, että aina siinä itsepalvelukassalla tulee jokin bugi. Vaikka esim. Lidlissä pitäisi tulla alehinnat suoraan siitä viivakoodista niin useinkaan ei tule, tai viimeksi K-kaupassa ei tullut Plussa-tarjouksia vaikka piti. Sitten ärsyttää odotella myyjää avuksi ja kuunnella niitä tyhmiä kysymyksiä, että oletko näyttänyt Plussa-korttia, jos sen takia eivät tule hinnat. En. syistä siis useimmiten käytän ihan oikeaa kassaa, siinä voi helpommin esim. varmistaa jonkin tuotteen hinnan. 

Vierailija
84/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tässä yksi päivä kun vanha mummo koitti maksaa iysepslvelukassalla ostoksiaan, ja jono seisoo mummon takana kun ei ole punnittavalle useammalle tuotteelle hintaa.

Eikä ole vielä edes kukkaro esillä. 

Tavallinen kassa on myös turvallinen kaikille, myös teille seniilimummoile

Vierailija
85/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meirän kylän puatis ei oo sellaasta. Kaupantäti on kasöörinä. Se laittaa lapullekki jos lompsaa ei tullu joukkoho.

Vierailija
86/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta voi näköjään tuntea itsensä muita paremmaksi, jopa siitä kun käyttää itsepalvelukassaa, miten etevä ihminen olenkaan.

Olen 80, osaan käyttää ip-kassaa mutta aniharvoin käytän, ehkä jos on pari ostosta, kahvipaketti ja pulla kylään mennessä ja kassajonoja.

Hinnoituskertoimessa on mukana palkkausmenot. Mikään ei halpene itsepalvelulla. 

Vierailija
87/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse käytä? 

Käytän itsepalvelukassaa aina silloin kun ostoksia on hyvin vähän, tyyliin korkeintaan kolme tavaraa 

Vierailija
88/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei näy hinnassa mitenkään että minä hoidan kaupan laskutuksen ja varasto saldojen päivittämisen. Ilmaistyön teettäminen on orjuuttamista

Vierailija
89/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lähikaupassani ei ole. Isommassa supparissa on taas niin hyvin kassoja ettei tarvii ees jonottaa.

Vierailija
90/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niissä itsepalvelukassoissa ei ole kunnollista tilaa ostoksille? Jos on paljon tavaraa, niin eihän niitä saa yhtään mihinkään sopimaan siihen kassalle 

Vierailija
91/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt usein menemättä alekoodien takia, koneet ei ota niitä jostain syystä automaattisesti huomioon, ärsyttävää.

Vierailija
92/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on näitä ihmeellisiä rajoitteita eli s-kortti ei käy, aletuotteet ja pullonpalautuskuitit, jotka ei käy. Koossa plussakortti onneksi käy itseskannattuna.

Vierailija
93/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassaa sitten kun saan alennusta itse tehdystä työstä ja haluan työllistää ihmisiä, varsinkin nuoria jotka usein pääsevät tätä kautta työelämään.

Vierailija
94/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat surkean ahtaasti. Ei siinä sovi ostoksia pakkaamaan. Ellei ole vaan korillinen.

Vierailija
95/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa, nyt tuli kysymys lapaan. Lidl on keksinyt eläkeläisille sellaisen temppuradan, että kukaan ei halua yrittää. Tuotteet pitäisi punnita kassalla. Kukaan ei halua lähteä kokeilemaan osaako punnita. Lidl voisi joustaa tuossa sen verran, että toisi vihannesosastolle vaakat, jotka antaa viivakoodi hintalapun. Rajansa silläkin, kuinka vaikealle agility radalle eläkelläiset lähtevät.

Vierailija
96/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Itsepalvelukassalta ehtii nopeammin pois, esim. aikaisempaan bussiin. Toki osa vanhuksista esim. ei selviä ongelmitta itsepalvelukassoilta ja tupakkaa ja alkoholiahan niistä ei saa läpi. Oma isäni on 91-vuotias ja käyttää itsepalvelukassaa, kun muut kuulemma "niin hitaita". On iän myötä entistä hätäisempi.

Et ehdi, jos sinulla on jotain ikäraja- tai alennustuotetta. Tai niin paljon tavaraa, että et ehdi skannata niitä läheskään yhtä nopeasti kuin oikea kassa.

Vierailija
97/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, hygieniasyistä enimmäkseen. Korona-aikana aloitin. Ällöttää ajatus, että kassahenkilön käsien läpi on mennyt kymmenien ja kymmenien ihmisen ostokset. Todellakaan en luota kaikkien ihmisten käsihygieniaan. Jos eka asiakas on toipumassa flunssasta, norosta tms ja läminyt tietysti omat ostoksensa, niin sen jälkeen ne virukset on kaikkien seuraavien asiakkaiden ostoksissa. Ei minun :D

Vierailija
98/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niissä itsepalvelukassoissa ei ole kunnollista tilaa ostoksille? Jos on paljon tavaraa, niin eihän niitä saa yhtään mihinkään sopimaan siihen kassalle 

Paljon tavaraa käsitellään  nopeammin tavallisella kassalla, kun ne vaan huitaistaan viivakoodin lukijan ohi. Ip-kassalla pitää jokaisen tavaran kohdalla nyhrätä pitempään. Silloin menee nopeasti, jos on vain muutama tuote suoraan kärryssä skannattavaksi. Koiranruokasäkki, vessapaperipakkaus esimerkiksi.

Vierailija
99/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyn heti käyttämään itse kassaa, kun käyttöön tulee aikuisten kassoja, Nykyiset ovat lapsille suunniteltuja. Ostosten käsittelytasot ovat polveni korkeudella ja minä lähes 80 vuotiaana ja 190 senttisenä en enää viitsi niissä kyykkiä!

Vierailija
100/160 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassat vähentää tarvetta palkata työntekijöitä kauppaan,siksi niitä en käytä.

Samoin ravintoloissa, jos lajittelet itse astiat ja roskat pois ruokailun jälkeen.

Pankkitoimihenkilöitten työtään on jo siirretty meille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme