Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmiset käytä itsepalvelukassoja?

Vierailija
05.07.2025 |

Tänään kaupassa nähtyä: Kauheat jonot kahteen kassaan, mutta itsepalvelukasoilla tyhjää...Näinkö moni ostaa kaljaa? 🤔

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks nuoret vaan noita käytä? Vanhemmat ei jostain syystä halua tai uskolla opetella. Kyllä se myyjä neuvoo siinä vieressä. Ne on ihan helppoja.

Vierailija
22/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä niitä käytetään. Minä käytän. Pääsee nopeammin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kaupoissa alennukset ei tule niissä oikein.

Vierailija
24/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostoksia on 1-2 kassillista niin en todellakaan ala niiden kanssa räpeltämään siinä pienen laskutilan kassalla. 

Ja yhtä ostosta tehdessäni onnistuin saamaan kassan johonkin myyjä paikalle hälytystilaan 😌 ... Ei kiitos enää niitä kassoja. 

Vierailija
25/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei voi ostaa alkoholia, saada rahaa pullolapusta eikä maksaa käteisellä. Siksi.

Vierailija
26/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vain pari ostosta, käytän itsepalvelukassaa. Mutta jos on enemmän, en jaksa ryhtyä etsimään niistä kaikista viivakoodeja. Huono lähinäkö, nääs. Kassalla pääsen helpommalla.

Vierailija
27/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän aina!. Kaikkien pitäisi. Tämä on sitä NYKYAIKAA!. Jossain kohtaa kassaihmiset poistuu kokonaan!

Vierailija
28/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se oo hitampaa jos on paljon ostoksia? Nimittäin pitää myös itse näpytellä kaikki alekoodit yms, tai jossai ne tulee automaattisesti esim Lidl. Mutta Lidlissä mulla on nyt useita kertoja jumittanut se punnitusvaaka hedelmän kohdalla. En tiedä oliko vain oman marketin vika sitten.

Vierailija
29/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan viikon ruuat kerralla. Pakkaan ne sillä aikaa, kun kassahenkilö lyö hinnat kassaan. Itsepalvellen olisi tuplatyö. 

Vierailija
30/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä itsepalvelukassoja, niiltä ei saa tupakkaa.

Vierailija
31/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On määrätyt ostokset joita ei noilta pysty ostamaan pöljä.Siksi.

Vierailija
32/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun asiakkaat eivät ole töissä kaupassa.

Vierailija
33/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v mies ja käytellyt itsepalvelukassoja jo vuosia, olen esim. pullonpalautuskuititkin luettanut itsepalvelukassalla niin sitten on suorastaan ärsyttänyt jos joku nenäkäs pikku kassatyttö tulee siihen "opettamaan" kysymättä miten esim. voisi valikoiden kautta tarvittaessa lukaista muovipussin koneeseen jos viivakoodinlukija ei meinaa sitä lukea, ihan kuin ensikertalaiselle. 

Vierailija
34/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on liian vähän tilaa tavaroille.

Vierailija
35/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itselläni on aikaa jonottaa, niin saatan ihaan periaatteesta odottaa ja jonottaa vuoroani.-  En minä varsinaisesti odota, tai vaadi, että joku kassalla oleva palvelisi minua. Sen sijaan pienellä teollani uskottelen voivani viestittää, että haluan jatkossakin asioida enempi ihmisten kanssa enempi kuin koneiden. Valitsemalla kassan, jolla on ihminen toivon tukevani ja edistäväni kehitystä, jossa tulevaisuudessakin kaupassa on edelleen ihmisiä töissä; myös niissä isoimmissa peltoautomarketeissa, jotka suhteessa työllsitävät paljon vähemmän ihmisiä kuin niitä pienemmät kaupat ja liikkeet. Tiedän myös, että joillekin se kaupan kassalla kohdattu ihminen (myyjä) saattaa olla päivän tai jopa viikon aikana, ellei pidemmänkin ajan kuluessa ainoa ihminen jonka kanssa saattaa olla mahdollsiuus sanoa muutama sana tai kuulla kun joku sanoo melkein yhtä monta sanaa vain itselle. - Paradoksaalisesti mitä suurempi kaupunki sitä enemmän yksinäisiä.  

Sinkkumies

Vierailija
36/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA NE OSTAA TUPAKKAA JA OLUTTA KUIN VEIKKAUS JUTTUJA JA POSTIMERKKEJÄ JA PALAUTTAA PULLOKUITIN ja  NOSTAA KÄTEISTÄ TAI SÄHKÖTUPAKKAA TAI NUUSKAA TAI PALAUTTAA TUOTTEEN TAI OSTAA LAHJAKORTTIA TAI ARPOJA .   JUMALAUTA NIIN KU KAIKKI EI OLEKAAN SAMANLAISIA KUIN SINÄ JA SEHÄN HARMITTAA . MONEN JUMALALLAKIN ON KAKSI SILMÄÄ JA JALKAA. TAI NELJÄ. Jollain on siivetkin. Toisilla mustat toisilla valkoiset. Toiset on helvetistä toiset taivaasta. KAIKEN LISÄKSI YLLÄPIDETÄÄN MYYJÄN TYÖPAIKKAA SIINÄ. MAKSETAAN SEN TUNTIPALKKA. 

Vierailija
37/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassat vähentää tarvetta palkata työntekijöitä kauppaan,siksi niitä en käytä.

Kyllä sinutkin voitaisiin käytännössä pakottaa käyttämään niitä, jos kassatyöntekijöistä vain luovuttaisiin. Ainoa pelastus kassaihmisille toistaiseksi ja ehkä vielä aika pitkään on ikärajavalvottujen tuotteiden olemassaolo.

Vierailija
38/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutama ostos, käytän. Jos kärry täynnä, en käytä. Liian ahdasta.

Vierailija
39/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassat vähentää tarvetta palkata työntekijöitä kauppaan,siksi niitä en käytä.

Hyvä pointti, mutta toisaalta ei ihan niin yksioikoinen asia. En ole koskaan ollut kaupan kassalla, mutta työskentelen kirjastossa, jossa lainaus- ja palautusautomaatit ovat kyllä iso apu työssä. Edelleen ihmisiä yhtä lailla palvellaan tietysti tiskin takaakin, mutta suorastaan kauhistuttaisi se työmäärä, jos kaikki asiakkaat tulisivat tiskille asioimaan. Asiakaspalveluvuorossa oleva ehtii näin myös esim. vähän hyllyttää, jos on hiljaista. Koen sen siis vain helpottavana asiana! 

Vierailija
40/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voisi olla myös kassajono perinteiselle kassalle...