Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmiset käytä itsepalvelukassoja?

Vierailija
05.07.2025 |

Tänään kaupassa nähtyä: Kauheat jonot kahteen kassaan, mutta itsepalvelukasoilla tyhjää...Näinkö moni ostaa kaljaa? 🤔

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne viivakoodit muka on hankala löytää?  Itse käytän lähes aina itsepalvelukassaa koska en osta tupakkaa enkä harrasta veikkauksen pelejä. Jos ostan joskus saunaoluen niin sitten käytän normikassaa. Terveisin mummeli 71 v

Vierailija
42/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Niin ja itse itsepalvelukassoista: introverttina tykkään todella. S-market siitä hyvä että pullokuititkin saa luettua itsepalvelussalla. :D Mutta kovin isojen ostosten kanssa tietty vähän vaivalloistakin. t. Kirjastokissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotteisiin on hinnoiteltu kassapalvelut.  Miksi itse tekisin sen? Jokainen työpaikka on tarpeen tekijöille.

Vierailija
44/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotteisiin on hinnoiteltu kassapalvelut.  Miksi itse tekisin sen? Jokainen työpaikka on tarpeen tekijöille.

Itsepalvelukassan käytöstä kuuluisi maksaa minulle palvelumaksu. Kauppahan joutuu maksamaan kassahenkilölle palkan. Se kuuluu silloin minulle.

Vierailija
45/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassan käytöstä kuuluisi maksaa minulle palvelumaksu. Kauppahan joutuu maksamaan kassahenkilölle palkan. Se kuuluu silloin minulle.

Vähän höpsöä ajattelua minusta. Mutta tietenkään itsepalvelua ei ole pakko käyttää.

Vierailija
46/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän höpsöä ajattelua minusta. Mutta tietenkään itsepalvelua ei ole pakko käyttää.

Vaihdatko autosi renkaatkin itse kun viet sen rengasliikkeeseen.

Ravintolassa tiskaat omat astiasi.

Muutaman vuoden päästä kaupoissa ei ole kuin robottikassoja ja yksi henkilö vahtimassa niitä.

Vierailija
47/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa se kun niissä tulee satunnaiskutsuja myyjille, menee vähän se koko pointti. 

Vierailija
48/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostoksia on 1-2 kassillista niin en todellakaan ala niiden kanssa räpeltämään siinä pienen laskutilan kassalla. 

Ja yhtä ostosta tehdessäni onnistuin saamaan kassan johonkin myyjä paikalle hälytystilaan 😌 ... Ei kiitos enää niitä kassoja. 

Se on ihan normaalia että laite silloin tällöin satunnaisesti hälyttää myyjän tekemään satunnaistarkistuksen. 

Vierailija
49/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdatko autosi renkaatkin itse kun viet sen rengasliikkeeseen.

Ravintolassa tiskaat omat astiasi.

Muutaman vuoden päästä kaupoissa ei ole kuin robottikassoja ja yksi henkilö vahtimassa niitä.

En. Tarkoitin lähinnä tuota "vaatimusta", että kaupan pitäisi maksaa itsepalvelukassan käytöstä asiakkaalle palvelumaksu. Mutta ehkä sekin oli kärjistys.

Vierailija
50/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan myös tupakkaa ja isot ostokset, helpompi kun kassa tekee työn puolestani. 

Vierailija
51/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostoksia on 1-2 kassillista niin en todellakaan ala niiden kanssa räpeltämään siinä pienen laskutilan kassalla. 

Ja yhtä ostosta tehdessäni onnistuin saamaan kassan johonkin myyjä paikalle hälytystilaan 😌 ... Ei kiitos enää niitä kassoja. 

Se on ihan normaalia että laite silloin tällöin satunnaisesti hälyttää myyjän tekemään satunnaistarkistuksen. 

Todella satunnaista, että piippaan satunnaisen kurkun ja satunnainen kassa huutaa satunnaisen myyjän tarkastamaan, löytyykö ostoksista se hiton satunnainen kurkku. Palkatkaa lisää myyjiä kiitos.

Vierailija
52/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei makseta itseni palvelemisesta ja haluan, että sillä kassahlöllä on jatkossakin töitä.

Vierailija
53/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa se kun niissä tulee satunnaiskutsuja myyjille, menee vähän se koko pointti. 

Lidlissä en kyllä ole tuollaista huomannut, Cittarissa ja Prismassa kyllä

Vierailija
54/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ihmiskassoja, jotta mahdollisimman monella olisi töitä.

Vierailija
55/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei makseta itseni palvelemisesta ja haluan, että sillä kassahlöllä on jatkossakin töitä.

Miksi sitten pakkaat omat ostoksesi tai painat hissin nappia jne. ? Viet pakkaajien ja hissihenkilöiden hommat.

Vierailija
56/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kauppa antaa mulle ostotapa-alennuksen itsepalvelusta niin voin harkita. Siihen asti käytän palvelua.

Vierailija
57/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyni olla käyttämättä itsepalvelukassaa:

1) Ostoksia on niin paljon.

2) Minulla on aletuotteita.

3) En ole varma, onko kortilla tarpeeksi rahaa (käteistä on varalla).

4) Haluan vaihtaa edes kaksi sanaa ihmisen kanssa.

Vierailija
58/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta se helpottaa myös kassojen töitä. Pikku ostoksille varsinkin kätevä - jonottaminen on rassaavaa välillä. Varkauksia se on voinut lisätä, koska tunnetusti tilaisuus tekee varkaan.

Vierailija
59/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin kätevää antaa kassan hoitaa asia.

Vierailija
60/160 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanin itsepalvelukassoilla on luotto ihmisiin ja automaatti kysyy oletko täysi-ikäinen ja sitten jos sanoo olevansa niin saa ostaa mitä vain