Kertokaa onko normaalia Neocaten aloituksessa?
Että puklailu lisääntyy yhtäkkiä? Poika 7 kk saanut nyt Neocatea kolmena iltana ennen nukkumaan menoa ja puklaillut päivällä kovin. Muuten syö rintaa ja olen maidottomalla dieetillä. Jos itse käytän maitoa, poika alkaa puklailla. Nyt siis sama Neocaten kanssa. Poika on päivällä tyytyväinen. Neocate aloitettiin iltaan, koska yöllä herää koko ajan, kokeiltiin onko nälkää. Ensimmäiset 2 yötä meni paremmin kuin ennen, viime yö taas huono.
NEUVOJA?! Itse olen TOOOOSI väsynyt.
Kommentit (23)
Oli tänne tullut uuttakin postia! Kiva kuulla teidän kuulumisia. =)
Ja Silenciolle kiva juttu, jos sopisivat nuo uudet jutut teille!
Meillähän oli ne rotaatiokokeilut meneillään. Kamalan pieniä annoksia aina kerta viikkoon. Se ei oikein pelittänyt, tuli nukkumisongelmaa, ihottumaa, refluksia ja astmajuttuja. Nyt saatiin uus astmalääkitys ja rotaatiosta otettiin 3 parhaiten sopivaa ainetta niin, että saa niitä kerran/pvässä. Eli meillä sopii kohtuullisilla oireilla tattari, Oolannin peruna sekä todennäköisesti poro pieninä määrinä. Ja kaveri nyt 10kk. Jeeeee! Mahtavaa edistystä! Siis lähtötilanteen nollaan verrattuna. Ja onhan tuolla edelleen antihistamiini (Xyzal)-suoja eli en tiedä, miten sopivat ilman sitä.
Ja uusi astmalääkitys on auttanut myös oloon ja infektiot vähentyneet.
Uusi ongelma on pahentunut eläinpölyallergia, saa oireita jo ihmisten vaatteistakin =(
Punoituksia naamaan tulee ja menee, mutta eivät ne kai häiritse poikaa, joten olen niiden antanut tulla ja mennä. Maha-, hengitys- , refluksi- ja kutisevat iho-oireet olen katsonut häiritseviksi ja yrittänyt etsiä syyllistä. Mutta nythän meillä on vain nuo kolme jo rotaatiossakin pitkään kokeiltua ainetta ainakin tällä hetkellä eli siksi voin henkäistä. Kohta se uuden etsintä alkaa taas, huoh! Pojalla naama alkaa muuten punoittaa (ja hengitys välillä tihenee), kun leivon kananmunalla tai hänen lähellä syödään jätskiä... tosi kiva, ehkä hiukan herkkä.....
Maijaellen ootteko kokeillut Nutramigeniä? Kai samaan sarjaan luettavaa kuinAlmiron eli saa samalla korvauspäätöksellä, kunhan vaan hankit reseptin. Jos tuo nc ei tunnu sopivan. Yhdellä kaverin lapsella se sopi paremmin kuin Nc. Mutta kaikkihan on yksilöllstä, ja onhan Nc pisimmälle käsitelty. Mutta enpä tiedä, häviääkö kokeilussa paljonkaan...
Meillä muuten parsakaali sekä kukkakaali aiheuttivat pojalle tosi kovaa itkuisuutta ja pahantuulisuutta sekä heräilyä (siis ihan rotaatiossakin kerran viikkoon), punoitusta tuli, mutta ei läheskään monien muiden aineiden aiheuttaman kaltaista "kunnon" ihottumaa. Meillä poju reagoi useinmiten nopeasti, mutta erityisesti parsakaalin kans meni pitkään ennen kuin huomasin sen sopimattomuuden, koska ei tullut nopeita "kunnon" oireita. Joillainhan oireet tulee aina vasta 4 pvän tai pitemmänkin ajan päästä. Eli voi olla se parsakaalikin vaikka monille se kai sopiikin.
Päätin relata hetkeksi näiden A-asioiden kanssa!! Nyt olen helpottunut, että pojalla on pari edes aika sopivaa ruokaa, joten ajattelin hiukan henkäistä. Kun kanssa alkoi elämä pyörimään pojan sairastelujen, oireiden ja ruokien miettimisen ympärillä. Ja olen antanut pienten poikaa häiritsemättömien punoitusten olla esim naamalla. Pääasia että saa jotain syödäkseen. Tuntui, että alkaa kiristämään pipo hiukan liikaa kaiken tän keskellä...
Onnea sopivan maidon etsintään Maijaellen!
Ja paljon jaksamista valvomisen kanssa. Laitapa jonain viikonloppuna miehesi (joku muu) hoitamaan pikkuistasi ja otat kunnon unet! Itsellä auttoi, kun mies välillä heräilee pojan kanssa, Olo on ihan erilainen (no juuuh, silmäpussit on edelleen ja suu repeää haukotuksesta..), kun saa edes hiukan pitemmän pätkän nukkua. Kukaan jaksa tunnin unipätkillä - huomasin....
Kirjoitelkaa muutkin, miten etenee????
Voimaterkuin
Floora
Silencio, luulen, että meillä rotaation kaatoi se, että siinä oli joitain tosi epäsopivia, jolloin nuo (ainakin lähes) sopivatkaan eivät sitten pelittäneet.
Mutta en tiedä, kokeillaanko rotaatiota sitten uudelleen, kun saadaan tämä tilanne tasaantumaan. Meillä tämä stoppi tuli lääkärien määräyksestä, kun mikään ei tuntunut sopivan ja tosiaan ikää alkaa olla se 10kk. Ja aineita on kuitenkin kokeiltu pojalle tosi montaa,
Vaikka onneksi tuo Nc aika pitkään antaakin energiaa, on pojalla ainakin suolistokin toiminut paremmin, kun saa edes jonkun verran isompia ruokasatseja.
ja heips taas
Silencion kanssa. =) Määräsikö hän tarkoituksella kokeiltavaksi sellaisia kiinteitä, mitä et ole syönyt? Eli mille lapsi ei olisi altistunut. Toivottavasti hirvi sopii, pidän peukkuja. Olet oikeassa noissa kelan altistuksissa, siitä juuri telkkarissa se yksi lääkäri Tiina Tuomela puhui, mukana oli 2 allergisten lasten äitiä.
Tästä päästäänkin maitoasiaan. Kun musta tuntuu, että toi Neocate ei käy meille. Poika maistoi sitä eilen hoidossa ollessaan ja myöhemmin posket punottivat ja yö oli vaikea. Siis sikamonta herätystä. Sai kyllä myös jo toista päivää parsakaalia, josta voi tulla ilmavaivoja, mutta luulisi, että posket olis punottanu jo ensimmäisenä antopäivänä. Ei suostu poika sitä Neocatea muutenkaan juomaan, muuta kun joskus yöllä ja sitten taas seuraavana yönä ei, muistaa varmaan minkälaista oli. Hedelmäsokeria ostin, en oo vielä kokeillu, kun ajattelen, et se Nc ei käy.. Luulen, et se johtuu maissista, joka ei myöskään käy. Kokeilisin Almironia uudestaan, mutta luin, että siinäkin on maissia.
Sekavaa sepustusta, sorry. Ehkäpä meidän pitäis varata aika lääkärille. Taidankin tehdä sen heti, se on niin kätevää koneella. Pää ei meinaa kestää tätä jatkuvaa heräämistä. En tiedä koska olisin nukkunut tunnin pätkää pidempään. Ehkä kerran vähän aikaa sitten nukuin 3 h kun isä hoiti yön, muuten ehkä joskus alkukesästä.
Ja kyllä, meillä on aika "paljon" jo kiinteitä, kaikkia ryhmiä on. Mutta tiedä niiden sopivuudesta sitten kuitenkaan! Ja tuli mieleen, että toi parsakaali-juttukin saatto olla niin, että eka päivänä sieti sitä, mutta altistu ja seuraavana päivänä reagoi... nyt tuli mieleen.
Ajatukset on aika solmussa ja pyörii vaan näiden asioiden ympärillä. Esikoisella on myös ongelmansa...
Jaksua kaikille näiden asioiden parissa kamppaileville, kuulumisia odotellaan. =)