Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työn kysyminen on miehille niin iso turn off

Vierailija
05.07.2025 |

Itse juuri Tinderiin liittyneenä...aluksi alkoi ihan mukava small talk matchin kanssa...mutta se jäi lyhyeksi..kysyn mitä tekee töikseen ja vastaukseksi sain "haluaisitko et nuolisin toisen miehen mällit sun pillusta"...sille...öö..no ihan ekana ei tullu mielee,mut hyvät jatkot ja onnea sopivan löytymiseen🥳

Kommentit (243)

Vierailija
81/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn kysyminen kertoo vain kysyjän statushakuisuudesta. Osoittaa, ettei kysyjä ole kiinnostunut toisesta ihmisenä.

Mikä muu asia kertoo ihmisestä yhdellä sanalla enemmän kuin ammatti?

Poliisi, politiikan toimittaja, joulupukki, palomies, pappi..

Ammatti ei kerro itse ihmisestä yhtään mitään.

No mikä kertoo? Pituus? Hiusraja? Munan koko? Älykkyysosamäärä? Vuositulot?

Se miten kohtelee toisia ihmisiä. Mitään muuta mittaria ei ole.

Eli tinderissä kysytään miehiltä, että miten sä kohtelet muita ihmisiä. Se sanoo että hy

Meinaatko että tinderissä joku psykopaatti kertoo kysyttäessä  kohtelevansa muita ihmisiä kuin pasqaa?

Vierailija
82/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sen juristin kanssa lähtisin ennemmin kuin miehen, joka vastaa kysyttäessä kohtelevansa muita ihmisiä hyvin. Enemmän mä ekasta tiedän. Mutta tee sä miten haluat.

Sitten se juristi kohtelee sinua laittoman huonosti ja osaa juristina kuitenkin keplotella itsensä ulos tilanteesta. Ainakin se toinen olisi kohdellut sinua hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn kysyminen kertoo vain kysyjän statushakuisuudesta. Osoittaa, ettei kysyjä ole kiinnostunut toisesta ihmisenä.

Mikä muu asia kertoo ihmisestä yhdellä sanalla enemmän kuin ammatti?

Poliisi, politiikan toimittaja, joulupukki, palomies, pappi..

Ammatti ei kerro itse ihmisestä yhtään mitään.

No tuo kertoo sinusta paljon. Minusta ihminen, joka ei valitse ammattiaan sen perusteella, mistä on kiinnostunut, ja mitä pitää arvokkaana, on tyhmä. 

Oikeasti kaikki tekevät päätelmiä ammatin perusteella. Kuvittele, että tapaat muutaman naisen. Yksi on suurtalouskokki, yksi matikanopettaja, ja yksi on asianajaja. Tottakai sinulla herää noiden ammattien pohjalta mielikuvia juuri siitä, minkälaisia ihmisi

Jos vaihtoehtoina on hidas nälkäkuolema laskuvuoren alla tai valita jokin ihku pissix unelma-ammatti, niin einöhän valinta ole kaikille selvä. Emme ole enää lapsia vaan pystymme havainnoimaan maailmaa kuin aikuiset🤷

Vierailija
84/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lihavuus enemmän ihmisestä kertoo kuin ammatti.

Vierailija
85/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehen näistä koet suurinta vetoa, olettaen että tulotaso on sama ja työpäivät yhtä pitkiä:

Insinööri, joka suunnittelee viemäröintejä laivoihin

vai

insinööri, joka suunnittelee tappavia asejärjestelmiä

miten monta päivää jaksat kuunnella juttua viemäröinneistä tai ohjusten lentoradoista ja sirpalekuvioista, jos tämä on se asia, joka yhdistää ja joka tekee ihmisestä paremman matchin, kuin se harmaa duunari... Jos siis kyse ei ole rahasta. 

Vierailija
86/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet kiinnostunut vain siitä omasta mielikuvasta, jonka rakennat, et ihmisestä. 

Siitä se tutustuminen vasta alkaa. Toisin kuin ihmisellä, joka ei halua tietää toisesta mitään. Seuraavaksi kysyt, miksi valitsit tuon ammatin. Se kertoo jo paljon. Haluan pitää toisista ihmisistä huolta. Rakastan numeroita. Halusin taistella epäoikeudenmukaisuutta vastaan. Nyt sinä jo tiedät jotain olennaista ihmisen sisäisestä elämästä, mitä et olisi tiennyt, jos et olisi kysynyt ammattia. 

Vierailija
87/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on hassuja. En mäkään tuota tajua. Naista nyt vaan ei pitäis kiinnostaa mitä se tekee 8 tuntia päivässä ja mihin se on kouluttautunut (toivottavasti).

Ei kyse useimpien kohdalla ole siitä, että heitä vilpittömästi kiinnostaisi mitä mies konkreettisesti tekee työkseen ja mihin sen "8 tuntia" käyttää, vaan siitä, millainen hänen tulotaso on. Tietysti harva tätä suoraan myöntää, vaan se naamioidaan juurikin näiden "no kertoohan se ihmisestä.." taakse. Veikkaan että useimpia tuskin haittaisi vaikka mies työkseen viikkaisi pahvilaatikoita, jos se mahdollistaisi velattomat omakotitalon pääkaupunkiseudulla. 

Arvostan ahkeruutta ja olen itsekin aktiivinen tekijä. Yksi asia miehessäni, mihin ihastuin, oli juurikin ahkeruus. Hän oli tuolloin "hanttihommissa". Ei minua haitannut pienet tulot tai se, että teki töitä käsillään. Ihailin hänen reippauttaan ja halua tehdä ylitöitä, joita itsekin tein. Huomasin myös keskusteluista, että olimme älyllisesti samalla tasolla. Myöhemmin hän työllistyi omalle alalleen. 

En todellakaan olisi seurustellut elämäntapatyöttömän kanssa tai vaikka papin kanssa. Nämä liittyvät arvoihin ja elämänkatsomukseen, eivätkä rahaan. Asumme miehen kanssa muuten edelleen omistamassani paritaloasunnossa pk-seudulla. En tarvitse miehen rahoja.

Vierailija
88/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiinnostaa mahdollisen kumppanin ammatti niinkin arkisesta syystä, että arkielämän helppouden kannata olisi parasta, jos hänellä olisi virka-aikaan tehtävä työ. Rekkakuskit, maanviljelijät, vuorotyötä tekevät tai ympäri Suomen tai maailman reissaavat lentäjä-kirurgit jättäisin siis väliin

Vierailija
89/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sen juristin kanssa lähtisin ennemmin kuin miehen, joka vastaa kysyttäessä kohtelevansa muita ihmisiä hyvin. Enemmän mä ekasta tiedän. Mutta tee sä miten haluat.

Sitten se juristi kohtelee sinua laittoman huonosti ja osaa juristina kuitenkin keplotella itsensä ulos tilanteesta. Ainakin se toinen olisi kohdellut sinua hyvin.

Mistä päättelet, että olisi kohdellut hyvin? Koska se väitti niin? Sellaiset asiat todistetaan käytöksellä. Kuten aloittajan kohtaama mies osoitti. Hän oli törkimys, jonka kanssa elämä olisi ollut hirveää. Ehkä hänkin kuitenkin olisi väittänyt kohtelevansa ihmisiä hyvin. 

Vierailija
90/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehen näistä koet suurinta vetoa, olettaen että tulotaso on sama ja työpäivät yhtä pitkiä:

Insinööri, joka suunnittelee viemäröintejä laivoihin

vai

insinööri, joka suunnittelee tappavia asejärjestelmiä

miten monta päivää jaksat kuunnella juttua viemäröinneistä tai ohjusten lentoradoista ja sirpalekuvioista, jos tämä on se asia, joka yhdistää ja joka tekee ihmisestä paremman matchin, kuin se harmaa duunari... Jos siis kyse ei ole rahasta. 

Minä olen itse fyysikko. Olen naimisissa ihmisen kanssa, joka tekee sinun mielestäsi selvästikin tylsää työtä. Me olemme viihtyneet kuitenkin hyvin pitkään yhdessä, arvostamme ja ymmärrämme molemmat toistemme töitä. Tutustuimme nuorina opiskelijoina, ja joo, raha ei ollut olennaista, vaan kyllä se kokonaisuus kiinnosti. 

Nuorena tyttönä sai paljon aloitteita nuorilta miehiltä, jotka eivät minua tunteneet. Ilmeiseti vain ulkonäön takia. Miksi minä haluaisin miehen, joka haluaa vain hoikan isorintaisen tytön, kun minä halusin sen ihmisen, jonka kanssa keskustella niistä lentoradoista. 

Sinä et tunnu tajuavan, että naiselle se, että mies on kiinnostunut naisen ulkonäöstä on sama kuin miehelle se, että nainen on kiinnostunut vain rahasta. Kumpikaan ei näe sitä ihmistä. Ammatti kuuluu ihmisyyteen. Ulkonäkö tai raha ei. 

Vierailija
91/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin kiehtoo enemmän pikkutarkka tunnollinen insinööri kuin elämänsä läpi hanttihommista toiseen rämpinyt raksamies. Koska olen itsekin pikkutarkka insinööriluonne, en pystyisi elämään esim.  keskittymiskyvyttömän adhd ihmisen kanssa. Koulutus ja ammatti kertoo herkästi, millainen ihminen on pystynyt kyseisen koulutuksen suorittamaan. Yliopiston käynyt on vähintään keskiverto älykkyydeltään, usein enemmänkin. Lisäksi pitää tietenkin luonteet, mieltymykset, arvot ja kemia natsata

Vierailija
92/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä et tunnu tajuavan, että naiselle se, että mies on kiinnostunut naisen ulkonäöstä on sama kuin miehelle se, että nainen on kiinnostunut vain rahasta. Kumpikaan ei näe sitä ihmistä. Ammatti kuuluu ihmisyyteen. Ulkonäkö tai raha ei. "

Ulkonäkö on vähintäänkin osa kiinnostusta isolla osalla, vai miksi rumilla on ihan todistetusti selvästi vähemmän potentiaalisia kumppaneita, kuin kauniilla/komeilla? Miksi julkisuudessa on verrattain rumia ihmisiä joilla on objektiivisesti hyvännäköinen kumppani, jos status ja raha ei olisi merkittävä tekijä yhtälössä? Ai niin, se on vaan niin kiva tyyppi, sattui nyt vaan omistamaan puolijohdetehtaan tms.

Vierailija
93/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinä et tunnu tajuavan, että naiselle se, että mies on kiinnostunut naisen ulkonäöstä on sama kuin miehelle se, että nainen on kiinnostunut vain rahasta. Kumpikaan ei näe sitä ihmistä. Ammatti kuuluu ihmisyyteen. Ulkonäkö tai raha ei. "

Ulkonäkö on vähintäänkin osa kiinnostusta isolla osalla, vai miksi rumilla on ihan todistetusti selvästi vähemmän potentiaalisia kumppaneita, kuin kauniilla/komeilla? Miksi julkisuudessa on verrattain rumia ihmisiä joilla on objektiivisesti hyvännäköinen kumppani, jos status ja raha ei olisi merkittävä tekijä yhtälössä? Ai niin, se on vaan niin kiva tyyppi, sattui nyt vaan omistamaan puolijohdetehtaan tms.

Niin. Sekä ulkonäkö että raha ovat pinnallisia asioita, joiden ei pitäisi vaikuttaa, mutta biologisista syistä vaikuttavat. Miehille biologia pakottaa katsomaan ulkonäköä, naisille biologia painottaa miehen kykyä huolehtia lasten ruokkimisesta. Kumpikaan asia ei ole toista parempi tai huonompi. 

Mutta silti, ammatti kertoo ihmisen sisäisestä elämästä enemmän kuin ulkonäkö. 

Vierailija
94/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin. Sekä ulkonäkö että raha ovat pinnallisia asioita, joiden ei pitäisi vaikuttaa, mutta biologisista syistä vaikuttavat. Miehille biologia pakottaa katsomaan ulkonäköä, naisille biologia painottaa miehen kykyä huolehtia lasten ruokkimisesta. Kumpikaan asia ei ole toista parempi tai huonompi. 

Mutta silti, ammatti kertoo ihmisen sisäisestä elämästä enemmän kuin ulkonäkö. "

Jos on muusikko, sinulle on sama soittaako kitaraa jossain räkälöissä ja elää kädestä suuhun, vai soittaako maailmaa kiertävässä orkesterissa, koska vain se ammatti määrittää, mitä sinä olet ihmisenä, mikä arvosi on. Kaikki duunarit ovat ahdasmielisiä ja yksinkertaisia jne. 

Vierailija
95/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin kiehtoo enemmän pikkutarkka tunnollinen insinööri kuin elämänsä läpi hanttihommista toiseen rämpinyt raksamies. Koska olen itsekin pikkutarkka insinööriluonne, en pystyisi elämään esim.  keskittymiskyvyttömän adhd ihmisen kanssa. Koulutus ja ammatti kertoo herkästi, millainen ihminen on pystynyt kyseisen koulutuksen suorittamaan. Yliopiston käynyt on vähintään keskiverto älykkyydeltään, usein enemmänkin. Lisäksi pitää tietenkin luonteet, mieltymykset, arvot ja kemia natsata

Entäs kun minä olen insinööri ja ADD?? Tuliko puun takaa?

Vierailija
96/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se antaa ymmärtää  että lompakon perässä sitä ollaan. Ei rakkauden.

Vierailija
97/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun minä olen insinööri ja ADD?? Tuliko puun takaa?

Kaikki kouluttamattomat ja alle mediaanin tienaavat ovat automaattisesti yksinkertaisia ja tasaista massaa. Sitä ylemmät uniikkeja yksilöitä ja tuollainen on vain ihana eksentrinen ominaisuus! 

Vierailija
98/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli olet kiinnostunut vain siitä omasta mielikuvasta, jonka rakennat, et ihmisestä"

Siinä vaiheessa kun Tinderissä vasta viestitellään, eikä tiedetä vastapuolesta kuin kuva ja mitä profiilissa mahdollisesti lukee, todellakin kiinnostutaan vain mielikuvasta. Ja vasta tavatessa on mahdollista kiinnostua ihmisestä. 

Vierailija
99/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin. Sekä ulkonäkö että raha ovat pinnallisia asioita, joiden ei pitäisi vaikuttaa, mutta biologisista syistä vaikuttavat. Miehille biologia pakottaa katsomaan ulkonäköä, naisille biologia painottaa miehen kykyä huolehtia lasten ruokkimisesta. Kumpikaan asia ei ole toista parempi tai huonompi. 

Mutta silti, ammatti kertoo ihmisen sisäisestä elämästä enemmän kuin ulkonäkö. "

Jos on muusikko, sinulle on sama soittaako kitaraa jossain räkälöissä ja elää kädestä suuhun, vai soittaako maailmaa kiertävässä orkesterissa, koska vain se ammatti määrittää, mitä sinä olet ihmisenä, mikä arvosi on. Kaikki duunarit ovat ahdasmielisiä ja yksinkertaisia jne. 

Ei tietenkään ole sama. Ihan älytön väite. En ole koskaan ollut Tinderissä, mutta kuvittelin, että siellä ei homma toimi niin, että kun on kysynyt yhden kysymyksen, pitää päättää, eletäänkö loppuelämä yhdessä. Vaan että se yksi kysymys on alku mielenkiintoiselle keskustelulle.

-Olen muusikko.

-Mielenkiintoista, mitä instrumenttia soitat, ja minkälaista musiikkia. 

-Selloa kaupunginorkesterissa Kuopiossa. Mutta tykkään myös kevyestä musiikista, vapaa-ajalla olen mukana viulistina kantribändissä. 

-Vau, kuulostaa hauskalta, teettekö omaa musiikkia vai soitatteko kovereita

Jne. Eli tuossa pääsee tutustumaan. Ja itse en valitettavasti tunne valtavaa määrää duunareita, mutta voisi kuvitella, että duunariammatistakin voisi puhua. Joku syy kai jokaisella ammatinvalintaansa on. 

Vierailija
100/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melko naiivia ja kapeakatseista ajatella tai olettaa, että kaikkien elämä on mennyt rataa: 

käydään peruskoulu, tiedetään tismalleen mitä halutaan ja ollaan saatu kaikki ohjastus ja tuki etenemiselle, sitten hankitaan se tutkinto ja tehdään sitä unelmatyötä johon tähdättiin jo tarhasta asti, eläkepäiville asti. 

...Ja jos näin ei ole, on laiska ja tyhmä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan