Miksi työn kysyminen on miehille niin iso turn off
Itse juuri Tinderiin liittyneenä...aluksi alkoi ihan mukava small talk matchin kanssa...mutta se jäi lyhyeksi..kysyn mitä tekee töikseen ja vastaukseksi sain "haluaisitko et nuolisin toisen miehen mällit sun pillusta"...sille...öö..no ihan ekana ei tullu mielee,mut hyvät jatkot ja onnea sopivan löytymiseen🥳
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se antaa ymmärtää että lompakon perässä sitä ollaan. Ei rakkauden.
Ja moni mies on ulkonäön perässä. Ei rakkauden. Vai lähdetkö treffeille näkemättä kuvaa? Riittääkö se, että nainen sanoo kohtelevansa ihmisiä hyvin. Miehet ovat hyvin pinnallisia parinhaussa. Ammatti on sentään jotain muuta kuin ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
On melko naiivia ja kapeakatseista ajatella tai olettaa, että kaikkien elämä on mennyt rataa:
käydään peruskoulu, tiedetään tismalleen mitä halutaan ja ollaan saatu kaikki ohjastus ja tuki etenemiselle, sitten hankitaan se tutkinto ja tehdään sitä unelmatyötä johon tähdättiin jo tarhasta asti, eläkepäiville asti.
...Ja jos näin ei ole, on laiska ja tyhmä.
Jos näin ei ole, voi kertoa toiselle, miksi näin ei ole, ja taas tutustutaan. Tyhmä on ihminen, joka ajattelee, ettei sillä ole mitään merkitystä, mitä toinen tekee ja mistä toinen pitää.
Jos nainen kysyy heti keskustelun alussa 'mitä sä teet työkses' kysymystä niin hän on statuskeskeinen kullankaivaja. Sen sijaan ne jotka eivät ole kysyneet ovat osoittautuneet fiksuiksi naisiksi. Tämä perustuu vain omakohtaisiin kokemuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja moni mies on ulkonäön perässä. Ei rakkauden. Vai lähdetkö treffeille näkemättä kuvaa? Riittääkö se, että nainen sanoo kohtelevansa ihmisiä hyvin. Miehet ovat hyvin pinnallisia parinhaussa. Ammatti on sentään jotain muuta kuin ulkonäkö.
Miksi tuon pitäisi riittää miehelle? Eihän naisellekaan riitä se, että mies itse julistaa olevansa kiltti ja naisetko sitten lähtevät kuvattomien profiilien perusteella treffeille, kun ulkonäkö ei kerta paina vaakakupissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuon pitäisi riittää miehelle? Eihän naisellekaan riitä se, että mies itse julistaa olevansa kiltti ja naisetko sitten lähtevät kuvattomien profiilien perusteella treffeille, kun ulkonäkö ei kerta paina vaakakupissa?
Tässä ketjussa juuri mieheksi ilmeisesti itseään väittävä sanoi, että ainoa millä on merkitystä on se, että toinen sanoo kohtelevansa muita hyvin.
Minulle ulkonäkö miehessä on yhdentekevä. Voisin aivan hyvin lähteä (turvalliselle paikalle) treffeille kuvattoman miehen kanssa. Mutta en sellaisen, jota ei kiinnosta keskustella ammatinvalinnastaan, tai kokee, ettei hänen työnsä liity häneen ihmisenä. Emme olisi yhteensopivia. Minulle on tärkeää, että koen työni olevan merkityksellinen ihmiskunnalle. Ja haluan miehen, joka jakaa tämän ajattelutavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On melko naiivia ja kapeakatseista ajatella tai olettaa, että kaikkien elämä on mennyt rataa:
käydään peruskoulu, tiedetään tismalleen mitä halutaan ja ollaan saatu kaikki ohjastus ja tuki etenemiselle, sitten hankitaan se tutkinto ja tehdään sitä unelmatyötä johon tähdättiin jo tarhasta asti, eläkepäiville asti.
Jos näin ei ole, voi kertoa toiselle, miksi näin ei ole, ja taas tutustutaan. Tyhmä on ihminen, joka ajattelee, ettei sillä ole mitään merkitystä, mitä toinen tekee ja mistä toinen pitää.
On ihan tutkittu juttu että enemmistö ihmisistä tekee työtä puhtaasti tuodakseen leivän pöytään. Muistaakseni globaalilla tasolla n. 85% ihmisistä kokee tyytymättömyyttä tai motivaationpuutetta työhönsä. Kuten sanottu, kupla-ajattelua olettaa, että edes valtaosa ihmisistä tekisivät mielestään jotain unelmaduunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan tutkittu juttu että enemmistö ihmisistä tekee työtä puhtaasti tuodakseen leivän pöytään. Muistaakseni globaalilla tasolla n. 85% ihmisistä kokee tyytymättömyyttä tai motivaationpuutetta työhönsä. Ku
Ehkä ei kannata hakea puolisoa ajatuksella, että sen pitäisi olla jotenkin enemmistö ihmiskunnasta. Haetaan yhtä sopivaa, karsitaan sopimattomat pois. Me elämme hyvinvointiyhteiskunnassa. Meillä on paljon isommalla osalla mahdollisuus opiskella kiinnostavaa alaa. Enemmistön kanssa siitä voi keskustella. Ja jokainen voi nyt sitten kertoa, mitä haluaisi opiskella, jos siihen olisi mahdollisuus.
Olen toimitusjohtaja ammatiltani. Sitten nainen kysyy minkä alan? Kerron millä alalla ja sen jälkeen nainen ei enää puhu kanssani koskaan. Siksi en oikein nauti ammatin kysymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan tutkittu juttu että enemmistö ihmisistä tekee työtä puhtaasti tuodakseen leivän pöytään. Muistaakseni globaalilla tasolla n. 85% ihmisistä kokee tyytymättömyyttä tai motivaationpuutetta työhönsä. Ku
Minulle ihan sama mitä globaalilla tasolla keskiverrosti ihmiset tekee. Mies joka käy töissä vain kun rahan takia on pakko, ei ole minulle sopiva kumppani
Vierailija kirjoitti:
Olen toimitusjohtaja ammatiltani. Sitten nainen kysyy minkä alan? Kerron millä alalla ja sen jälkeen nainen ei enää puhu kanssani koskaan. Siksi en oikein nauti ammatin kysymisestä.
No tuo nyt on ihan selvä. Toimitusjohtaja ei tarkoita mitään, ei se kerro, mistä olet kiinnostunut. Mikä se kamala ala sitten on, mikä karkottaa naiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeää ammattiaan/työtään tai sitten on työtön.
Niin jos minä tylttmänä juristina kerron, että olen työtön, niin olen saanut kuulla, että myös juomari ja miten luuserius muutoin elämässäni ilmenee. Tai sitten en ole kuullut enää kysyjästä mitään.
Miten pitkään juristi voi olla työtön? Pidätkö ammattiosaamistasi ajan tasalla vai oletko ollut valmistumisesi jälkeen noin 30 vuotta työttömänä "juristina" eli mt-eläkkeellä.
Tulikohan tämä kommentti todistaneeksi sen miksi on usein parempi olla vaiti työttömyydestään; jos sulla on myös "hyvä koulutus" (, kuten esim. juristi, di, ktm tai lääkäri) niin jos kerrot olevasi työtön, niin vsrmasti osalle olet myös vastuuton kusipää, jota ei vain työ kiinnosta kun tutkinto tai päihteet/ alkoholi, ellei molemmat on mennyt päähän ja luulee itsestään liikoja....
"Ehkä ei kannata hakea puolisoa ajatuksella, että sen pitäisi olla jotenkin enemmistö ihmiskunnasta. Haetaan yhtä sopivaa, karsitaan sopimattomat pois. Me elämme hyvinvointiyhteiskunnassa. Meillä on paljon isommalla osalla mahdollisuus opiskella kiinnostavaa alaa. Enemmistön kanssa siitä voi keskustella. Ja jokainen voi nyt sitten kertoa, mitä haluaisi opiskella, jos siihen olisi mahdollisuus. "
Eli sama miten mukava ihminen olisi tms. jos on vain "OK" tienaava rivityöläinen joka tekee työtään mahdollistaakseen elämisen ja harrastamisen, se on automaattisesti peli poikki, eli kyse on kumminkin rahasta/statuksesta :D
Vierailija kirjoitti:
No mut tienaatko hyvin? Väliäkö tuolla mikä ala kyseessä jos palkka on hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku luuseri. Hyvä, että pääsit nopeasti eroon. Kannattaa kysyä siis jatkossakin.
Niin kannattaa, niin miehet osaavat varoa. Ap:lle pisteet että näyttää heti oikean luonteensa.
Oikein hyvä jos luikurimiehet osaavat varoa.
Ei tietenkään ole sama. Ihan älytön väite. En ole koskaan ollut Tinderissä, mutta kuvittelin, että siellä ei homma toimi niin, että kun on kysynyt yhden kysymyksen, pitää päättää, eletäänkö loppuelämä yhdessä. Vaan että se yksi kysymys on alku mielenkiintoiselle keskustelulle.
-Olen muusikko.
-Mielenkiintoista, mitä instrumenttia soitat, ja minkälaista musiikkia.
-Selloa kaupunginorkesterissa Kuopiossa. Mutta tykkään myös kevyestä musiikista, vapaa-ajalla olen mukana viulistina kantribändissä.
-Vau, kuulostaa hauskalta, teettekö omaa musiikkia vai soitatteko kovereita
Jne. Eli tuossa pääsee tutustumaan. Ja itse en valitettavasti tunne valtavaa määrää duunareita, mutta voisi kuvitella, että duunariammatistakin voisi puhua. Joku syy kai jokaisella ammatinvalintaansa on.
Todellisuudessa se menee jotenkin näin:
-olen töissä varastolla
...
-huhuu?
...
...
Eli ei anneta edes mahdollisuutta tutustumiselle, sillä kai heti tuosta tiedetään, millainen ihminen on ja mikä tarina on taustalla.
Toivottavasti kaikki koulutuksestaan toistelevat aikanaan myös työllistyvät ja siinä mielessä, että voivat miettiä tulevaisuuttaankin sen varaan. Joko sinulla on töitä, tai sitten ei.
Taasko tuo turn offi nainen höpisee täällä. MENE TÖIHIN. 🙂
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä ei kannata hakea puolisoa ajatuksella, että sen pitäisi olla jotenkin enemmistö ihmiskunnasta. Haetaan yhtä sopivaa, karsitaan sopimattomat pois. Me elämme hyvinvointiyhteiskunnassa. Meillä on paljon isommalla osalla mahdollisuus opiskella kiinnostavaa alaa. Enemmistön kanssa siitä voi keskustella. Ja jokainen voi nyt sitten kertoa, mitä haluaisi opiskella, jos siihen olisi mahdollisuus. "
Eli sama miten mukava ihminen olisi tms. jos on vain "OK" tienaava rivityöläinen joka tekee työtään mahdollistaakseen elämisen ja harrastamisen, se on automaattisesti peli poikki, eli kyse on kumminkin rahasta/statuksesta :D
Jos sinulle työ on vain rahaa ja statusta, et olisi oikea kumppani minulle. Joten ihan sama, millä selität sen itsellesi. Joku nainen arvostaa juuri ahkeraa duunaria. Miksi ihmeessä haluaisit ehdoin tahdoin parisuhteeseen naisen kanssa, joka haaveilee tiedemiehestä?
Vierailija kirjoitti:
Häpeää ammattiaan/työtään tai sitten on työtön.
Lisäksi kouluja käymätön. Jossain vaiheessa aikuista saattaa alkaa sellainen hävettää. Fakta vaan on että osa sosiaalista kanssakäymistä kattaa myös kysymykset liittyen työhön ja koulutukseen. Jollei sitä kestä on aika tehdä asialle eli omalle tilanteelle jotain.
Eli et pysty motivoitumaan tekemään mitään itseäsi ei-kiinnostavaa asiaa. Ei kiitos. Kotona nyt vaan on hommia, jotka pitää tehdä kiinnostaa tai ei.