Väsyttäää.. joku naapuri taas ravasi kantakävelyä 0.30 asti ja aamulla taas 7.30
Mitä ihmettä ravata eestaas keskellä yötä.
Ihan puolikuollut olo, väsyttää ja kiukuttaa :(
TAHTOONUKKUAÖISIN!
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ne äänet tulla jostain muistakin asunnoista. Muistan kun asuin tuollaisessa luhtitalossa niin alakerran askeläänet kuuluivat yläkerran asuntoon tosi selkeästi. Hieman vitu tti koska olin ostanut ylimmän kerroksen asunnon kun en halunnut tuota kantapääjytinää kuunnella.
Hoh hoijaa ja tuollainen tulee yllätyksenä kuulla naapureiden ääniä. Kuinka tonttuja te oikein olette?
Kaikissa taloissa ei ole huonot äänieristykset, silloin ei kuule edes sitä töminää tai hyvin huonosti. Eli kyllä äänihaitat tulevat aina yllätyksenä kun muuttaa. Ensin on hiljaista ja sitten yhtäkkiä kuulet kun naapuri yskii minuutin välein päivästä toiseen. Kauan sulla kestäisi muuttaa pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koulutin yläkerran kantapääkävelijän koputamalla kattoon joka kerta, kun hän koputteli jaloillaan. Oppi kävelemään normaalisti aika nopsaa.
Itse koulutin alakerran koputtelijan moottoripyöräkerhon avustuksella. Oppi olemaan koputtelematta aika nopsaa
Olen huomannut saman, että ei auta kiltti lähestyminen vaan pitää järeästi sanoa ja käyttää vaikka paria kirosanaa kun menee valittaan naapureille. Eivät välttämättä pidä sinusta sen jälkeen, mutta uskovat ja ovat hiljaa. Kokeiltu molempia tapoja ja jälkimmäinen on toiminut.
Suosittelen muuttoa kuuhun jos ei saa kävellä,pestä pyykkiä,käydä suihkussa,imuroida,keskustella tai mitään muutakaan elämää elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantapääkävelijät on kyllä rasittavia, eikä ole normaalia. En edes ymmärrä miten joku edes kävelee niin, asunnossa! Ymmärrän jos jossain lenkillä tömisee jalat, mutta pienessä tilassa on hankala kuvitella mitä vika jaloissa, kun kuuluu niin. Itse saan samanlaisen äänen tekemällä sen tahallaan. Saattaa olla joillakin elopainoakin, mutta ei ainakaan omalla naapurilla jonka askellukset kuulen.
Minä olen ollut kantapääkävelijä, mutten ole enää. Sain pahan plantaarifaskiitin jonka yhteydessä todettiin, että kantapään rasvatyyny on kulunut pois. Kyllähän se moisella hakkaamisella ennen aikojaan kuluu. Asun omakotitalossa joten ei koskaan tarvinnut askellusta ajatella ennen kuin tämä vaiva tuli.
Usein hirvittää kun näen lenkillä ihmisiä, joilla on painoa ja jotka läsäyttävät jalkansa asvalttiin yhtään säälimättä. Heille tulee vielä kivulias vanhuus etuajassa.
Oikeanlaiseen liikkumiseen kannattaa ihan oman terveytensä vuoksi kiinnittää huomiota, vaikka asuisi omakotitalossa. Nuorena sitä ei tajua, miten tuhoisa voi olla vääränlainen kävelytapa tai huonot kengät.
Rakastakaa jalkojanne! Jos unohdatte ne, ne lakkaavat jonain päivänä palvelemasta teitä ja sitten möngitte rollaattorilla tai istutte pyörätuolissa. Pää ehkä pelaa mutta jalat ei.
Juurikin näin. Huomannut myös kuinka ihmiset tiedostamattaan askeltaa haitallisesti ja pitävät vielä vääränlaisia kenkiä, jotka ennestään rasittaa nilkkoja tai puristavat varpaat yhteen. Onneksi en koko elämäni aikana ole käyttänyt kapeakärkisiä kenkiä esim. korkkareita kuin muutamia kertoja juhlissa vain.
APTEEKISTA OSTAA HYVÄT KORVATULPAT, TOIMII ! <3
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä voi koko ajan pitää. Iho alkaa mennä rikki ja korvat märkiä. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen muuttoa kuuhun jos ei saa kävellä,pestä pyykkiä,käydä suihkussa,imuroida,keskustella tai mitään muutakaan elämää elää.
Saa tottakai, mutta äänihaitat on hyvä ottaa huomioon ja hiljaisuuden aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä voi koko ajan pitää. Iho alkaa mennä rikki ja korvat märkiä. Kokemusta on.
Sepä se ja sitten se ajatus, että miksi helv*ssä maksan vuokraa siitä, että joutuu nukkumaan tulpat korvissa?! Vain koska naapuri ei osaa huomioida muita, eli toisen välinpitämättömyyden takia. Jokin ei niinku mee yks yhteen.
Meillä melu on niin isoa että se on jo tärinää ja jysähdyksiä. Kyllä ne tuntee vaikka olisi tulpat korvissa eikä kuulisi. Ja runkomeluunhan tulpat ei tepsi vaan voimistavat vaan sen aistimista. Meluongelmia on siis monenlaisia, yhden ratkaisu ei toimi toisella.
Itse koulutin alakerran koputtelijan moottoripyöräkerhon avustuksella. Oppi olemaan koputtelematta aika nopsaa