Hyvä aso -kohde Tampereella?
Suunnittelen muutaman vuoden Tampereella asumista muutaman vuoden päähän. Tuolloin olen jo hiukan iäkkäämpi, mutten täysin ikäloppu. Minulla olisi varaa maksaa kohtuuhintainen aso -maksu, käyttäisin myös keskustan palveluja. Tekisin töitä ja ehkä opiskelisin. Auto on, mutta julkiset saisivat olla hyvin tavoitettavissa.
Onko kellään kokemusta, mihin kannattaa hakeutua?
Kommentit (5)
Kiitos vinkeistä. Aso -maksu ( ja vastike) saisi olla kohtuullinen. Ei siis tarvitse olla arvokohde. Nähdäkseni Tampereella on näissä laaja hintahaarukka.
Pääasia on rauhallinen sijainti ja hyvät liikenneyhteydet. Iäkäs omainen asuu muualla Pirkanmaalla, ja todennäköisesti hoidan hänen asioitaan viimeisinä vuosina. Työnikin voi olla liikkuvaa. Tietysti asunnonkin on hyvä olla viihtyisä ja toimiva.
Jos kaipaat asumisrauhaa, katso kohde erittäin tarkkaan. Kannattaa tutustua myös kaupungin seuraavien vuosien suunnitelmiin. Tampereella on kaupungin "kehittäminen" lähtenyt aivan käsistä. Koko ajan rakennetaan ja melskataan ja tulee uusia hankkeita. Meluvaroituksia ei anneta etukäteen ennen kuin aletaan jyskätä ja räjäytellä.
Pahimmassa tapauksessa kun muutat väärään paikkaan, et nuku yöllä etkä nuku päivällä. Aamuseitsemästä viimeistään paalutetaan viereistä tonttia, öisin, kun liikenteen voi laittaa poikki, hiotaan ja paukutetaan ratikkapysäkin kiviä ja tuodaan uutta kivikuormaa rysäyttäen niin että Pirkkalassakin herätään, kesäisin festarimusiikki raikaa yli puolen yön jne.
Olen aivan lopussa Tampereella asumiseen. Ei sovi mielestäni viisikymppisille täyttäneille tämä asuinympäristöksi. Eli varovaisuuteen kehotan.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaipaat asumisrauhaa, katso kohde erittäin tarkkaan. Kannattaa tutustua myös kaupungin seuraavien vuosien suunnitelmiin. Tampereella on kaupungin "kehittäminen" lähtenyt aivan käsistä. Koko ajan rakennetaan ja melskataan ja tulee uusia hankkeita. Meluvaroituksia ei anneta etukäteen ennen kuin aletaan jyskätä ja räjäytellä.
Pahimmassa tapauksessa kun muutat väärään paikkaan, et nuku yöllä etkä nuku päivällä. Aamuseitsemästä viimeistään paalutetaan viereistä tonttia, öisin, kun liikenteen voi laittaa poikki, hiotaan ja paukutetaan ratikkapysäkin kiviä ja tuodaan uutta kivikuormaa rysäyttäen niin että Pirkkalassakin herätään, kesäisin festarimusiikki raikaa yli puolen yön jne.
Olen aivan lopussa Tampereella asumiseen. Ei sovi mielestäni viisikymppisille täyttäneille tämä asuinympäristöksi. Eli varovaisuuteen kehotan.
Totta kai, siksi kartoitan tätä. Toki olen tottunut moniin kuvailemiisi ääniin, kohtuullisessa määrässä. Jopa festarimusiikkiin.
Tohlopinranta on nyt rakenteilla. Siellä on asoja. Alue oli niin kallis, ettei mennyt kaupaksi vapaarahoitteisena, joten osasta tuli näitä.