Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyttäää.. joku naapuri taas ravasi kantakävelyä 0.30 asti ja aamulla taas 7.30

Vierailija
05.07.2025 |

Mitä ihmettä ravata eestaas keskellä yötä.

Ihan puolikuollut olo, väsyttää ja kiukuttaa :(

TAHTOONUKKUAÖISIN!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on kanta-astuja. Ei kukaan päkiöillä kävele.

Monet raskaasti astuvat ovat iäkkäimpiä ihmisiä, joilla on jäykät jalat.

Ylös noustessa ne jalat tömähtävät, ilman että pitää ketään haukkua.

Totta, ihminen on kanta-astuja, mutta ihminen on myös kykeneväinen opettelemaan astumaan pehmeästi eikä niin että se kantapää paukahtaa lattiaan. Luulisi kävelijän kantapäiden olevan hellänä?

Mä yritin kerran imitoida töminää ja alkoi sattua lonkkiin välittömästi. Jalkaa ei kuulu tiputtaa lattiaan ylhäältä päin vaan etenemissuunta on enemmänkin vaakasuora, eteenpäin kun liikutaan. Jotkut ei vaan osaa kävellä oikein.

Itse olen tietoisesti opetellut pehmeän kävelytyylin, en halua aiheuttaa häiriöt

Kerro kaverillesi että polvinivelrikko odottaa häntä ennenaikaisesti. Ei ihmisten niveliä ole tarkoitettu jatkuvaan tömistelyyn.

Vierailija
42/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi kun on se elämä kamalaa jos jostain kuuluu jonkun toisen ihmisen olemassaolo! Ja valivalivalivali. Tulpat korviin ja turvat kiinni. 

Tähän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koulutin yläkerran kantapääkävelijän koputamalla kattoon joka kerta, kun hän koputteli jaloillaan. Oppi kävelemään normaalisti aika nopsaa.

Tämä on hyvä hätäratkaisu yöaikaan, kun ei jaksa nousta sängystä sanomaan. Mutta suositan normaalisti että menee ihan ovelle sanomaan asiasta. Jos kovasti pelottaa, niin pyytää vaikka jonkun kaverin mukaan.

Nuo, jotka väittää, ettei sanominen auta: mistä tiedätte ettei auta? Olette siis menneet sanomaan?

Vierailija
44/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko sanonut naapurillesi tuosta? Jos et halua sanoa naamatusten, laita hänelle lappu postiluukkuun/-laatikkoon. Kerro, että kävely kuuluu häiritsevästi asuntoosi ja toivot, että kävelisi kevyemmin myöhään illalla ja varhain aamulla ja siinä välillä.

Turha on sanoa. Ihmiset vetävät tuollaisesta vaan herneen venttiiliin ja alkavat tömistellä kahta kauheammin ja vetoavat elämän ääniin ja "ihminen on kanta-astuja" -argumenttiin sekä käskevät muuttaa maalle, jos niin häiritsee. Minulla on oikeus, on näiden motto.

Ei pidä paikkaansa. Kun pyytää ystävällisesti, että voisitko kävellä kevyemmin yöaikaan, ihmisistä valtaosa tekee niin. 

Jos joku alkaa tömistä kahta kauheammin, niin ilmoitus isännöintiin ja asiaa lähdetään sitt

Kävely asunnossa on sallittua kaikkina vuorokauden aikoina, joten on ihan turha mitään isännöitsijää tuohon sotkea. Naurettavaa. 

Kävely on sallittua, metelöinti ei. Metelöinti johtaa toimenpiteisiin. 

Vierailija
45/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko sanonut naapurillesi tuosta? Jos et halua sanoa naamatusten, laita hänelle lappu postiluukkuun/-laatikkoon. Kerro, että kävely kuuluu häiritsevästi asuntoosi ja toivot, että kävelisi kevyemmin myöhään illalla ja varhain aamulla ja siinä välillä.

Turha on sanoa. Ihmiset vetävät tuollaisesta vaan herneen venttiiliin ja alkavat tömistellä kahta kauheammin ja vetoavat elämän ääniin ja "ihminen on kanta-astuja" -argumenttiin sekä käskevät muuttaa maalle, jos niin häiritsee. Minulla on oikeus, on näiden motto.

Ei pidä paikkaansa. Kun pyytää ystävällisesti, että voisitko kävellä kevyemmin yöaikaan, ihmisistä valtaosa tekee niin. 

Jos joku alkaa tömistä kahta kauheammin, nii

Kävely on sallittua, metelöinti ei. Metelöinti johtaa toimenpiteisiin. 

Et voi alkaa määräilemään toisen kävelytapaa. Ihan oikeasti nyt.

Vierailija
46/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se pesee pyykkiä ja kuulen kun kone linkoaa

No nyt menee jo överiksi.

Vierailija
47/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku alkaa tömistä kahta kauheammin, nii

Metelöinnillekin on jonkinlaiset objektiiviset kriteerit. Kerrostalo ei ole mikään omakotitalo, aina siellä ääntä kuuluu. Jonkun herkkähipiäisen omakotitalolarppaajan mielestä "vääränlainen" kävely ei taatusti ole kiellettyä metelöintiä.

Vierailija
48/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kävely asunnossa on sallittua kaikkina vuorokauden aikoina, joten on ihan turha mitään isännöitsijää tuohon sotkea. Naurettavaa. 

Kukaan ei ole määräilemässä kävelytapaa. Henkilö saa ihan itse valita, miten kävelee, kunhan ei metelöi. Isännöinnin kautta asian voi viime kädessä hoitaa, jos ystävällinen pyyntö ei tepsi. Kenelläkään ei ole oikeutta ryskätä yöaikaan asunnossaan. Naurettavaa on luulla, että olisi. 

Vierailija
49/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää jo unettomuuteesi, naapurin syytä se valvominen ei ole. 

Vierailija
50/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metelöinnillekin on jonkinlaiset objektiiviset kriteerit. Kerrostalo ei ole mikään omakotitalo, aina siellä ääntä kuuluu. Jonkun herkkähipiäisen omakotitalolarppaajan mielestä "vääränlainen" kävely ei taatusti ole kiellettyä metelöintiä.

Kyllä, ne objektiiviset kriteerit on asumisterveyttä koskevissa normeissa ja täysin mitattavissa ja siten todistettavissa myös tollolle naapurille. Viime kädessä joudutaan remppaamaan koko yhtiö uudelleen, jos se on rakennettu niin, että meluhaitasta ei muuten päästä eroon. Se tulee hieman kalliimmaksi kuin se, että ihmiset vähän huomioisivat toisiaan. 

Vierailija
51/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan mahdoton temppu kävellä vähän kevyemmin öisin. 

Vierailija
52/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapääkävelijät on kyllä rasittavia, eikä ole normaalia. En edes ymmärrä miten joku edes kävelee niin, asunnossa! Ymmärrän jos jossain lenkillä tömisee jalat, mutta pienessä tilassa on hankala kuvitella mitä vika jaloissa, kun kuuluu niin. Itse saan samanlaisen äänen tekemällä sen tahallaan. Saattaa olla joillakin elopainoakin, mutta ei ainakaan omalla naapurilla jonka askellukset kuulen. 

Vierailija
53/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä nukuin hyvin. Lapsella serkut yökylässä,ei mitään hajua moneen valvoivat ja metelöivätkö kun käytin korvatulppia. Korvatulpat on hyvä keksintö.

Minä nukun korvatulppien kanssa, mutta ei se auta. Yläkerran lapsiperheen melut tulevat korvatulppien läpi. Saati jos kotonani olisi jotain lapsia kylässä, hyi helvetti.

Vierailija
54/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mä nukuin hyvin. Lapsella serkut yökylässä,ei mitään hajua moneen valvoivat ja metelöivätkö kun käytin korvatulppia. Korvatulpat on hyvä keksintö.

Minä nukun korvatulppien kanssa, mutta ei se auta. Yläkerran lapsiperheen melut tulevat korvatulppien läpi. Saati jos kotonani olisi jotain lapsia kylässä, hyi helvetti.

Ja eikö korvatulpista tule säännöllisellä käytöllä tulehduksia, ei tee hyvää nukkua monta tuntia ne päässä ja hauduttaa.

Vierailija
55/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on kanta-astuja. Ei kukaan päkiöillä kävele.

Monet raskaasti astuvat ovat iäkkäimpiä ihmisiä, joilla on jäykät jalat.

Ylös noustessa ne jalat tömähtävät, ilman että pitää ketään haukkua.

Kyllä nää pahimmat tamppaajat on olleet kolmekymppisiä. Ja siihen vielä lisämausteeksi heidän pikkulapsensa, jotka juoksevat ja hyppivät hirveällä töminällä.

Juuri näin! Yhtään eivät osaa ja välitä huomioida muita. Elävät kuin pellossa ja ties mitkäkin maailman valtiaat. Safkat tilataan woltista ja lapset saavat riehua vanhassa kerrostalossa miten lystäävät.

t. Töölö

Vierailija
56/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihan mahdoton temppu kävellä vähän kevyemmin öisin. 

Näinpä, itsekin aina huomioin aamusella ja iltasella etten kolisuttele tai muuten pidä ääntä, sama koskee kävelyä. Luulisi että he itsekin sen kuulisivat, voisi joku kertoa jos ei.

Vierailija
57/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi kun on se elämä kamalaa jos jostain kuuluu jonkun toisen ihmisen olemassaolo! Ja valivalivalivali. Tulpat korviin ja turvat kiinni. 

Kanta-astuja norsuperheen mamma siellä. Opetelkaa kävelemään hiljempaa ja opeta ne kakarasi myös käyttäytymään.

Vierailija
58/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ne äänet tulla jostain muistakin asunnoista. Muistan kun asuin tuollaisessa luhtitalossa niin alakerran askeläänet kuuluivat yläkerran asuntoon tosi selkeästi. Hieman vitu tti koska olin ostanut ylimmän kerroksen asunnon kun en halunnut tuota kantapääjytinää kuunnella.

Hoh hoijaa ja tuollainen tulee yllätyksenä kuulla naapureiden ääniä. Kuinka tonttuja te oikein olette?

Vierailija
59/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ne objektiiviset kriteerit on asumisterveyttä koskevissa normeissa ja täysin mitattavissa ja siten todistettavissa myös tollolle naapurille. Viime kädessä joudutaan remppaamaan koko yhtiö uudelleen, jos se on rakennettu niin, että meluhaitasta ei muuten päästä eroon. Se tulee hieman kalliimmaksi kuin se, että ihmiset vähän huomioisivat toisiaan. 

Tämä. Terveysviranomaiselle ja kaupungin asumisterveyteen voi ottaa yhteyttä ja sitten koko taloyhtiö joudutaan remppaamaan, jos nykyiset eristykset ei poista meluhaittaa ja ovat riittämättömät. Toistuvat häiritsevät äänet, vaikka olisivatkin "elämisen ääniä", voidaan katsoa haitaksi jos kuuluu esim. puhe selkeästi tai vastaavaa. 

Vierailija
60/70 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantapääkävelijät on kyllä rasittavia, eikä ole normaalia. En edes ymmärrä miten joku edes kävelee niin, asunnossa! Ymmärrän jos jossain lenkillä tömisee jalat, mutta pienessä tilassa on hankala kuvitella mitä vika jaloissa, kun kuuluu niin. Itse saan samanlaisen äänen tekemällä sen tahallaan. Saattaa olla joillakin elopainoakin, mutta ei ainakaan omalla naapurilla jonka askellukset kuulen. 

Minä olen ollut kantapääkävelijä, mutten ole enää. Sain pahan plantaarifaskiitin jonka yhteydessä todettiin, että kantapään rasvatyyny on kulunut pois. Kyllähän se moisella hakkaamisella ennen aikojaan kuluu. Asun omakotitalossa joten ei koskaan tarvinnut askellusta ajatella ennen kuin tämä vaiva tuli.

Usein hirvittää kun näen lenkillä ihmisiä, joilla on painoa ja jotka läsäyttävät jalkansa asvalttiin yhtään säälimättä. Heille tulee vielä kivulias vanhuus etuajassa.

Oikeanlaiseen liikkumiseen kannattaa ihan oman terveytensä vuoksi kiinnittää huomiota, vaikka asuisi omakotitalossa. Nuorena sitä ei tajua, miten tuhoisa voi olla vääränlainen kävelytapa tai huonot kengät. 

Rakastakaa jalkojanne! Jos unohdatte ne, ne lakkaavat jonain päivänä palvelemasta teitä ja sitten möngitte rollaattorilla tai istutte pyörätuolissa. Pää ehkä pelaa mutta jalat ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi