MTV: Ari, 47, haluaa isäksi ja itkee tinderissä - miksi nuoret naiset eivät tajua että hän olisi paras mahdollinen valinta heidän lastensa i
47-vuotias Ari Lanamäki haaveilee yhä isäksi tulemisesta ja etsii aktiivisesti kumppania deittisovelluksista. Arin mukaan ikä on kuitenkin haaste, sillä monet nuoremmat naiset pitävät häntä liian vanhana perheen perustamiseen. Ari kokee tilanteen turhauttavana, koska hän olisi valmis sitoutumaan ja tarjoamaan vakaan ja turvallisen kodin lapsille.
Rehellisesti sanottuna Arin ikää korostetaan aivan liikaa, kun todellisuudessa nelikymppinen mies voisi olla jopa parempi isä nuorelle naiselle kuin epäkypsä kolmekymppinen. Kyseessä on kuitenkin aikuinen, vakaa ja vastuuntuntoinen mies, jolla on elämä jo hallussa, eikä enää tarvetta rellestää viikonloppuisin baareissa. Nuorten naisten kannattaisi katsoa pintaa syvemmälle, sillä tällaiset miehet arvostavat perhettä aivan eri tavalla kuin nuoremmat hulivilit.
Kommentit (1525)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi miehet on Suomessa kohteliaita ja ystävällisiä......Miehet eivät tarjoa siellä ekatreffeillä edes sitä kahvikuppia. Ovea ei pidetä auki, kuin itselle, ja siitä rynnätään itse ensin sisään. Päivää, kiitos ,olehyvä ei sanota. Bussissa ei anneta istumapaikkaa iäkkäämmile.
Naisten velvollisuus ei ole viihdyttää ja miellyttää miehiä aina ja kaikkialla. Muuta sinne Keski-Eurooppaan, ja pysy siellä, kukaan täällä Suomessa ei sinua kaipaa.
Varmasti löytyy noita miehiäkin Suomesta, jotka eivät osaa käyttäytyä. Itse pidän kuitenkin miehenä ihan itsestäänselvyytenä, että maksan treffeillä aina kaiken. Ovi pitää tietysti avata naiselle ja muutenkin kohteliaat käytöstavat pitää olla hallussa. Ainakin itse toimin näin treffeillä, mutta ei se täällä Suomessa ole ainakaan parisuhteeseen johtanut kohdallani. Ei myöskään tarvitse suuttua. Nuo olivat vaan yleisiä pohdintojani suomalaisesta kulttuurista, eikä ollu suunnattu kenellekään yksittäiselle ihmisille kritiikiksi.
Vierailija kirjoitti:
Virhe numero yksi on käyttää Tinderiä. Sehän on ihan likakaivo.
Miten niin? Olen siellä.
t. se Will Ferrellin näköinen tanssimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että märkäkorvalla on hauskaa. Aina ilo tuottaa lapselle iloa. Lapsihan sinun täytyy olla, kun perustelet asioita "en ole nähnyt, joten ei ole mahdollista" logiikalla. Aikuinen ymmärtää, että kuusikymppisiä voi olla vaikka missä töissä vaikka JUURI MINÄ en olisi sattunut näkemään. Itse en ole koskaan nähnyt yhtäkään hävittäjälentäjää työssään, mutta en sentään niin pöljä ole että sillä perusteella kiistäisin hävittäjälentäjien olemassaolon.
Niin, no jos ei hirväesti osaa tietoa etsiä tai kykene maailmaa katselemaan avarammin ja tutkivammin, et varmasti kykenekkään tuollaisia päätelmiä tekemään. Tämä on ihan totta. Mutta tiedettä ja biologiaa vastaan on turha sinun taistella. Siihen on hyvä syy, miksi nämä sinun super-kyyskymppiset eivät ottele olypmpialaisisa eivätkä tee raskasta fyysistä työtä (muuta kuin ehkä jossain harvas
Eipä siihen hirveästi tiedonetsintää tarvitse, että ymmärtää yli 60-vuotiaita olevan myös fyysisissä töissä, vaikka JUURI MINÄ en olisi nähnyt. Tosin olen kyllä nähnyt montakin. Viimeksi pari viikkoa sitten kohtasin palvelutalossa 62-vuotiaan työntekijän, kun kävin moikkaamassa 98-vuotiasta sukulaistani. Työntekijän ikä tuli esiin, kun juttelivat sukulaiseni kanssa siitä, minkä ikäisiä 98-vuotiaan lapset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Eipä siihen hirveästi tiedonetsintää tarvitse, että ymmärtää yli 60-vuotiaita olevan myös fyysisissä töissä, vaikka JUURI MINÄ en olisi nähnyt. Tosin olen kyllä nähnyt montakin. Viimeksi pari viikkoa sitten kohtasin palvelutalossa 62-vuotiaan työntekijän, kun kävin moikkaamassa 98-vuotiasta sukulaistani. Työntekijän ikä tuli esiin, kun juttelivat sukulaiseni kanssa siitä, minkä ikäisiä 98-vuotiaan lapset ovat.
Trolli ei enää ymmärrä mikä on raskas työ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että märkäkorvalla on hauskaa. Aina ilo tuottaa lapselle iloa. Lapsihan sinun täytyy olla, kun perustelet asioita "en ole nähnyt, joten ei ole mahdollista" logiikalla. Aikuinen ymmärtää, että kuusikymppisiä voi olla vaikka missä töissä vaikka JUURI MINÄ en olisi sattunut näkemään. Itse en ole koskaan nähnyt yhtäkään hävittäjälentäjää työssään, mutta en sentään niin pöljä ole että sillä perusteella kiistäisin hävittäjälentäjien olemassaolon.
Niin, no jos ei hirväesti osaa tietoa etsiä tai kykene maailmaa katselemaan avarammin ja tutkivammin, et varmasti kykenekkään tuollaisia päätelmiä tekemään. Tämä on ihan totta. Mutta tiedettä ja biologiaa vastaan on turha sinun taistella. Siihen on hyvä syy, miksi nämä sinun super-kyyskymppiset eivät ottele olypmpialaisisa eivätkä tee raskasta fyysistä työtä (muuta kuin ehkä jossain harvas
Sä juttelet nyt sille egolle, ukon egolle, joka ei tiedä tai halua tiedostaa omaa vanhuuttaan. Ihan turhaan näille jankkaa.
Näiden takia tulee aina joku Stagala ja pyörittelee sitten lumihangessa ja antaa pesut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli ei enää ymmärrä mikä on raskas työ
No sille en voi mitään, jos sinä et ymmärrä, miten raskasta työ palvelutaloissa on.
Vierailija kirjoitti:
Anna noiden spermaviemäreiden yleistää ja näyttää mitä ovat. Saadaan lisää tamperelaisia jotka tietää että naiset vihaavat miehiä
En kyllä tuollaista termiä käyttäisi ikinä kenestäkään naisesta. Ehkä tämäkin osaltaa kertoo siitä, miksi naiset Suomessa halveksii miehiä, kun kielenkäyttö on miehillä tuollaista. Harmi vaan, että se naisten halveksunta kohdistuu sitten siinä sivussa niihinkin miehiin, jotka osaavat oikeasti käyttäytyä kunnolla.
Kaikkien miesten pitäisi ymmärtää jo parikymppisenä se fakta, että Siomessa ei riitä naisia joka ukolle. Syystä että poikavauvoja syntyy enemmän kuin tyttövauvoja.
Toisin sanoen tytöistä eli naisista on kilpailu.
Eli jos mies haluaa vaimon ja perheen, ne pitää hankkia nuorena. Kumppani viimeistään kolmekymppisenä ja lapset viimeistään nelikymppisenä.
Jos oot sinkku 35-vuotiaana, sellaiseksi myöd jäät. Amen.
Ari ei rakksudesta puhu mitään ja isäksi vaan pitäisi päästä.Hei haloo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuoret naiset halua lastensa isäksi mitään kulahtanutta vanhaa kääpää! Sukusolujen LAATU laskee miehillä iän myötä. Iäkkään isän siittiöt nostaa raskusajan komplikaatioiden riskiä ja kehityshäiriöiden sikiöllä. Tämä pitäisi jokaisen miehen ymmärtää ja sisäistää!
Sauli Niinistö tuli isäksi 69-vuotiaana.
Kukaan ei tässä vaiheessa tiedä onko kuopus psyykkisesti terve aikuisena. Toivotaan, että on. Jos 40-vuotias mies saa lapsen, lapsella on suurempi riski sairastua skitsofreniaan kuin nuorempien miesten lapsilla. Riski ei ole hyvin suuri, mutta tilastollisesti se on olemassa. Kyseinen sairaus on tragedia niille vanhemmille, joiden lasta se koskettaa.
Yli 40-vuotiaana miehellä on tietoa ja halua kasvattaa lapsia vastuullisesti. 20-vuotiaana mies ei tiedä mitään siitä kuinka toimia isänä. 20-vuotias voi kokea poikalapsen jopa uhkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna noiden spermaviemäreiden yleistää ja näyttää mitä ovat. Saadaan lisää tamperelaisia jotka tietää että naiset vihaavat miehiä
En kyllä tuollaista termiä käyttäisi ikinä kenestäkään naisesta. Ehkä tämäkin osaltaa kertoo siitä, miksi naiset Suomessa halveksii miehiä, kun kielenkäyttö on miehillä tuollaista. Harmi vaan, että se naisten halveksunta kohdistuu sitten siinä sivussa niihinkin miehiin, jotka osaavat oikeasti käyttäytyä kunnolla.
Mutta sinua ei häiritse kielenkäyttö mitä nuo spermaviemärit käyttää miehistä?
antaa naisten halveksua, sitähän ne tekee, oli miehet millaisa tahansa.sääli että tampere oli vain 3-1
Jokainen vastaa omista teoistaan. Jos joku nainen haluaa käyttää huonoa kieltä miehistä, niin se on hänen asiansa. Omiin periaatteisiin ei kuulu sellainen, että puhutaan alentavasti toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ari ei rakksudesta puhu mitään ja isäksi vaan pitäisi päästä.Hei haloo!
Mihin siinä rakkautta tarvitaan, että pistää spermaa pilluun ja 9kk päästä syntyy lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen yhden miehen, joka on tullut ekaa kertaa isäksi 44-vuotiaana. No erohan siinä tuli eikä isukki vuoroviikollaan oikein pärjää sen hemmotellun kullannuppunsa kanssa, vaan yrittää vimmaisesti värvätä siihen jotain nuorempaa naista lapsenhoitoavuksi. Eipä näytä naisia kiinnostavan joku vanha äkäinen isukki.
Minua lähinnä ärsyttää ihmisten asenne tässä ketjussa. Ihmetellään muka vilpittömästi, miksei Arin ikäinen ole ensimmäisenä isäehdokkaiden listalla. Tai haukutaan naisia kun emme pysty samaan samassa iässä, yleensä.
Isoisäni isä oli 43-vuotias kun sai ainoan lapsensa. Käsittääkseni oli ihan yhtä hyvä isä kuin muutkin miehet tuohon aikaan, vaaristani tuli tohtori ja onnellinen ihminen. Ei se silti ole tyypillistä tai yleisesti mikään paras ikä tulla isäksi.
Kyllä voi tulla isäksi, vaikka vanhempanakin, mutta sillä ei ole mitään tekemistä pitkän parisuhteen kannalta. Parisuhde on muutakin kuin vanhemmaksi tulemista.
Pitäisi olla suht samanikäiset, että olisi jotain yhteistä. Kun keski-iässä etsii kumppania, niin vanhoista piintyneistä tavoista vou olla vaikea päästä eroon.
Parisuhde on niin monimutkikas asia, että aika monen asian on natsattava, jotta yhteiselosta tulee jotain. Omasta kokemuksesta voi sanoa, että hyvässäkin parisuhteessa joutuu silloin tällöin sopeutumaan. Keski-iässä se alkaa olla jo haastavampaa. Sen näkee ihan ystävyys suhteissa. On jo paljon vaikeampaa tutustua uusiin ihmisiin.
Arin mahdollisuudet paranee kun hän alkaa nussimaan varattuja naisia. Ei niitä omalle nimelle saa, mutta mitäpä sillä on väliä.
suomessa kaikista lapsista jopa 85% on ns. Käenpoikaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kolmekymppinen mies. Olen hyvässä kunnossa fyysiesti ja taloudelliset asiani ovat kunnossa. Koulutustakin on tullut hankittua. Silti kumppanin löytäminen on osoittautunut itselle käytännössä mahdottomaksi. Jos tällainen melko nuorikaan mies ei löydä kumppania Suomesta, niin voin vaan kuvitella, miten vaikeaa Arin ikäisillä on.
Kannattaa kehittää sosiaalisia taitoja ja mukava luonne. Siisti ulkonäkö käy syöttinä.
Olen aika sosiaalinen. Juttelen monesti tuntemattomillekin kaupungilla. Ulkonäkö on aika huoliteltu, kun työnkin puolesta on pitänyt olla siistit vaatteet. Tuntuu, että Suomessa nuoret naiset on kasvatettu ehkä liikaa sillä tavalla, että miehiä pidetään jokseenkin idiootteina. En tiedä, johtuuko se feminismistä vai mistä. Kävin juuri Keski-Euroopassa matkoilla ja siellä nuoret n
Miten kaupan kassan "tylyys" (hermo menee lopulta kaikilla kaltaisiisi ällölörppötyrkkysetiin, jotka eivät tajua, että kassalla ollaan töissä eikä tarjottimella kaltaisillesi limavonkavalluille) liittyy naisettomuuteen ja lapsettomuuteen ja tällä kertaa juuri Arin, 47wee naisettomuuteen ja lapsettomuuteen tai sinuunkaan sivusta räksyttäjään? Ovatko kassapojat kaikki ei-tylyjä (helpompi olla rento ja normaali kun ällösedät eivät piinaa ja ällötäditkin korkeintaan marginaalisesti) tai muuten vaan näkymättömiä kun eivät kiinnosta smegsuaalisesti... älä vastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinua ei häiritse kielenkäyttö mitä nuo spermaviemärit käyttää miehistä?
antaa naisten halveksua, sitähän ne tekee, oli miehet millaisa tahansa.sääli että tampere oli vain 3-1
Jokainen vastaa omista teoistaan. Jos joku nainen haluaa käyttää
Siinähän hyvesignaloit sinua vihaavan sukupuolen toimesta. Onnea sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien miesten pitäisi ymmärtää jo parikymppisenä se fakta, että Siomessa ei riitä naisia joka ukolle. Syystä että poikavauvoja syntyy enemmän kuin tyttövauvoja.
Toisin sanoen tytöistä eli naisista on kilpailu.
Eli jos mies haluaa vaimon ja perheen, ne pitää hankkia nuorena. Kumppani viimeistään kolmekymppisenä ja lapset viimeistään nelikymppisenä.
Jos oot sinkku 35-vuotiaana, sellaiseksi myöd jäät. Amen.
Kyllä molempia sukupuolia syntyy aika fifty-fifty. Ei se tuosta ole kiinni, että miehet ei löydä kumppania. Syyt on enemmän kulttuuriset. Monet miehet on pudonneet yhteiskunnan kelkasta. Naiset sen sijaan menestyvät niin työelämässä kuin koulutuksessa paremmin. Yliopisto-opiskelijoista jo suurin osa on naisia. Harva yliopistonainen vaan haluaa jonkun raksamiehen puolisoksi.
Siinähän hyvesignaloit sinua vihaavan sukupuolen toimesta. Onnea sen kanssa.
Voi pientä. Ei nuo sinun itkupotkuraivarisi ole mikään kaikkien miesten juttu. Normaaliälyinen aikuinen mies ei kiukuttele kuin pikkupentu.
Mä otan nyt vielä kantaa isoon ikäeroon. Kun molemmat on nuoria tai edes suunnilleen samanikäisiä, ei silloin mietitä, joutuuko tässä nyt myöhemmin omaishoitajaksi. Koska voihan käydä niinkin, että itse on se hoidettava ja puoliso hoitaja. Jos ikäeroa on paljon, todennäköisyys sille, että se iäkkäämpi olisi parikyt vuotta nuoremman omaishoitaja, on aika epätodennäköinen. Toki kaikkea voi sattua, mutta noin yleisesti ottaen ikääntymisen kannalta nuoremman riski päätyä vanhemman omaishoitajaksi on suurempi kuin päinvastoin. Sitten - edelleen ja jostain oudosta syystä - miestä ymmärretään paremmin, jos nakkaa vaimonsa jonnekin hoivakotiin. Kun taas naiselta enemmän edellytetään, että hoitaisi miehensä mahdollisimman pitkään itse. Tämä sama ilmiö näkyy siinä, että tytärten pitäisi käydä kokkaamassa, syöttämässä, pesemässä, pukemassa ja vaipat vaihtamassa iäkkäille vanhemmilleen, pojilta taas riittää, jos käyvät leikkaamassa pihanurmikon ja lapioimassa pihasta lumet. Hoivan sukupuolittuminen on edelleen aika iso asia tässä yhteiskunnassa. Enkä nyt tarkoita, että kukaan mies ei ikinä hoitaisi vaimoaan tai kukaan mies ei ikinä kävisi vaihtamassa mummilleen/vaarillee vaippaa, mutta ihan meidän virkakoneistokin olettaa, että se hoivaaja on aina vaimo, tytär tai sisko. Nyt vielä, kun vanhustenhoivaa yritetään kaikin tavoin kaataa hyvinvointialueilta omaisten niskoille, kyllä tätäkin asiaa kannattaa naisen miettiä. Pahimmassa tapauksessa naisella on sitten omat vanhemmat samaan aikaan hoidettavana kuin oma puolisokin.
Niin, no jos ei hirväesti osaa tietoa etsiä tai kykene maailmaa katselemaan avarammin ja tutkivammin, et varmasti kykenekkään tuollaisia päätelmiä tekemään. Tämä on ihan totta.
Mutta tiedettä ja biologiaa vastaan on turha sinun taistella. Siihen on hyvä syy, miksi nämä sinun super-kyyskymppiset eivät ottele olypmpialaisisa eivätkä tee raskasta fyysistä työtä (muuta kuin ehkä jossain harvassa tapauksessa).
Suurin osa kuusikymppisistä ovat kuitenkin fyysiseltä kunnoltaan heikkoja verrattavissa kolmekymppisiin eivätkä pärjää heille.
Ehkä olet noita uskovaishulluja, jotka eivät usko tieteeseen tai biologiaan.