Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko vanhustenne pankkiasiat kunnossa? Jos toinen menehtyy, pääseekö ja osaako jäljelle jäänyt verkkopankkiin?

Vierailija
04.07.2025 |

Tässä hyvä esimerkki tilanteesta, jossa vain menehtynyt oli eläessään hoitanut pariskunnan pankkiasioita: https://www.is.fi/digitoday/art-2000011332923.html

Appiukollani ja anopillani on sama tilanne. Jos appi nyt menehtyisi, olisi anoppi täysin avuton. Hänellä ei ole verkkopankkia ja puolison kuoltua tili menisi kokonaan kiinni. Henkilökohtaista tiliä hänellä ei ole. Elämäntyyli on eläkkeisiin verrattuna liian kallis ja rahat eivät tahdo riittää.

Molemmilla on vakavia terveysongelmia ja elinvuosia ei ole enää paljon. Olen yrittänyt patistella miestäni hoitamaan asioita kuntoon. Mitään muutosta ei ole kuitenkaan tapahtunut.

Kommentit (224)

Vierailija
221/224 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

me ollaan 73 ja 78-ikäiset, minä olen hoitanut aina raha-asiat verkkopankissa ja sitä ennen laitoin laskut nippuun jonka mies kävi maksamassa maksupäätteellä, vai mikä sen nimi oli...sen mukaan kumman tilipäivä oli lähempänä.Meillä on molemmilla omat tilit tai-tileinä, eli voi käyttää kumpikin kummankin tiliä. Myöskin toistemme pankkikorttia käytämme ristiin. Puoliso ei ole käyttänyt omaa verkkopankkiaan vaan minä käytän sitä, kaikki laskut menee e-laskuina tasapuolisesti, harvoin mitään satunnaisia laskuja tulee.Kyllä hän sen käytön oppisi, ei siinä suhteessa mitään ongelmaa ole, mutta on vaan tottunut siihen että minä hoidan asiat

Tai - tili ei ole oma tili, vaan on yhteinen. Käyttöoikeus toisen tiliin on eri asia. Toisen pankkikorttia tai verkkopankkitunnuksia ei saa käyttää. 

Ja-tili on yhteinen, mutta tai tili on molempien käytössä oleva, ensin mainitun oma tili.

Eli matti ja maija on yhteinen

maija ja matti on yhteinen

matti tai maija on matin tili jota maija saa käyttää

maija tai matti on maijan tili jota matti saa käyttää

Vierailija
222/224 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot auttaa perhettä, vetoat vain tunteisiin , muista esittää uhria vaikka olet planeetan pahin kiusaaja itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/224 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari auttaa Veikka poikaa, mummi kiertää pataa, sisko saa pataan.

Vierailija
224/224 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiselle kävi noin ettei osannut kun puoliso kuoli. Sen poika opetti sitten käyttämään ja ihan nyt kyllä selviää arjesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme