Ovatko vanhustenne pankkiasiat kunnossa? Jos toinen menehtyy, pääseekö ja osaako jäljelle jäänyt verkkopankkiin?
Tässä hyvä esimerkki tilanteesta, jossa vain menehtynyt oli eläessään hoitanut pariskunnan pankkiasioita: https://www.is.fi/digitoday/art-2000011332923.html
Appiukollani ja anopillani on sama tilanne. Jos appi nyt menehtyisi, olisi anoppi täysin avuton. Hänellä ei ole verkkopankkia ja puolison kuoltua tili menisi kokonaan kiinni. Henkilökohtaista tiliä hänellä ei ole. Elämäntyyli on eläkkeisiin verrattuna liian kallis ja rahat eivät tahdo riittää.
Molemmilla on vakavia terveysongelmia ja elinvuosia ei ole enää paljon. Olen yrittänyt patistella miestäni hoitamaan asioita kuntoon. Mitään muutosta ei ole kuitenkaan tapahtunut.
Kommentit (224)
Mummot auttaa perhettä, vetoat vain tunteisiin , muista esittää uhria vaikka olet planeetan pahin kiusaaja itse.
Vaari auttaa Veikka poikaa, mummi kiertää pataa, sisko saa pataan.
Sukulaiselle kävi noin ettei osannut kun puoliso kuoli. Sen poika opetti sitten käyttämään ja ihan nyt kyllä selviää arjesta.
Ja-tili on yhteinen, mutta tai tili on molempien käytössä oleva, ensin mainitun oma tili.
Eli matti ja maija on yhteinen
maija ja matti on yhteinen
matti tai maija on matin tili jota maija saa käyttää
maija tai matti on maijan tili jota matti saa käyttää