Yhteismökki ja remppojen rahoittaminen
Minulla on veljeni kanssa yhdessä peritty kesämökki. Veli perheineen käyttää mökkiä ahkerasti, mutta on kovin laiska tekemään siellä mitään, vaimonsa vielä vähemmän. Laittaa mulle kuitenkin aina tehtävälistaa mitän pitää tehdä kun ens kerralla tuun ja mitä pitää ostaa. Minä olen se ahkera, joka ihan tykkää tehdä paljon, mutta se ärsyttää, ettei toinen tee mitään. Mökillä on paljon korjattavaa: saunan katto, laituri, terassi, puita kaadettava, kaivo huollettava jne. Perinnöstä jäi rahaakin molemmille ihan hyvin, mutta veljellä ei tunnu olevan yhtään jäljellä. Ihan mikä vaan homma, joka maksaisi jotain, veli toteaa, ettei hänellä ole rahaa. Oletin tosiaan, että ihan molemmat laittaisi mökkiin rahaa, kun sitä molemmat saikin. Minulta liikenisi helposti kymppitonni remontteihin, joilla saataisiin todella paljon aikaan, mutta kismittää ettei veli maksaisi mitään. Kuitenkin omakin lomaviihtyvyys paranisi. Tekis mieli ostaa veli ulos, mutta toisaalta en halua rikkoa välejä. Entäs omistussuhteiden muutos, mitä miten teillä on toimittu sovussa, jos maksetaan eri verran?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvät viikkovuorot koska mökki on kenenkin käytössä ja jokainen huolehtii itse viikollaan vessapapereista yms.
Tämähän se olisi ideaalia, mutta kun yrität ehdottaa, niin eihän se käy. Kun lapset niin viihtyy ja mieskin voi hyvin tehdä työt etänä ja onhan se niin ihanaa olla saaristossa koko kesä. Ja ainakaan noilla sun lomaviikoilla ei voida olla poissa, kun on jo sovittuna sitä ja tätä ja kyllä nyt lapsettomien ihmisten pitää pystyä joustamaan....
Hankalaksi se menee, jos kaiken itse ostamansa joutuu aina pois kantamaan, mutta muuten eivät kyllä ikinä tule omia papereitaan ja pesuaineita ostamaan, saati lopettamaan toisten omaisuuden käyttämistä omanaan. Ja toisaalta omasa jos pois kantaa, voin vain kuvitella sitä loukkaantumisen ja mielensäpahoituksen määrää
Omaan mökkiin säästäminen on huomattavasti helpompaa jos saa ensin rahat pois tuosta yhteis mökistä
Näitä samanlaisia aloituksia on ollu enneki. Yhdessä omistetaan mökki, toinen ei tee mitään ja on perintö rahatkin jo käyttänyt. Oi voi.