IL: Yrittäjä Milla kopioi Marimekon laukun Perkele -tekstillä ja yllättyi kun Marimekko suuttui.....
Miten on edes mahdollista, että joku pienyrittäjä saa tuolla tavoin halventaa tunnettua brändiä? Ja sitten vielä lehdessä ihmettelee, että lakimiehet ovat ottaneet yhteyttä!
En osaa linkata, mutta siitä kangaskassista kyse. Meeminä tai Fingerpirina tälkainen voisi mielestäni olla vitsi, mutta että ihan oikeana tuotteena, niin kyllä minäkin Marimekon edustajana suuttuisin.
Kommentit (524)
Kaamos Company Oy
Aktiivinen
(3146971-7)
Kaamos Company Oy (3146971-7) on Osakeyhtiö. Sen toimialana on Muu postimyynti ja verkkokauppa. Yrityksen viime tilikautena 12/2024, Kaamos Company Oy teki 57 144 EUR liikevaihtoa ja sen tulos oli 2 638 EUR. Yrityksen nettotulosprosentti oli 5%. Yrityksessä työskentelee 1 henkilöä. Katso kaikki yrityksen julkiset tiedot alta!
Vierailija kirjoitti:
Kaamos Company Oy
Aktiivinen
(3146971-7)
Kaamos Company Oy (3146971-7) on Osakeyhtiö. Sen toimialana on Muu postimyynti ja verkkokauppa. Yrityksen viime tilikautena 12/2024, Kaamos Company Oy teki 57 144 EUR liikevaihtoa ja sen tulos oli 2 638 EUR. Yrityksen nettotulosprosentti oli 5%. Yrityksessä työskentelee 1 henkilöä. Katso kaikki yrityksen julkiset tiedot alta!
goottikrääsäkauppa, yritti saada näköjään potkua myyntiin läpällä..käviköhän toisinpäin..
Millaisethan lisenssit ko. fontteihin on? sivukysymyksenä
Vierailija kirjoitti:
Millaisethan lisenssit ko. fontteihin on? sivukysymyksenä
Kovin omaperäinen kysymys. Nyt ei ole lisensseistä kyse. Koetappa miettiä mitä tässä on taustalla. Pinnistä pinnistä, jospa se lamppu syttyisi.
Vierailija kirjoitti:
Nuo Kaamoksen nettisivut on aivan hirveät. Tulee mieleen pahuus ja pimeys. En ikinä tilaisi mitään tuolta. Riivattuja tuotteita.
Hui kauhia. Olet varmaan uskovainen?
Vierailija kirjoitti:
Noloa. Kuka tuollaista kassia haluaisi käyttää? En ymmärrä.
Minä ennemmin kuin MM:n vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain maalaisjuntit mättää perkelettä pellon laidalla
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo nyt lue ihan jokaisen yrittäjäksi ryhtyvän opaskirjan eka sivulla, että toisen tuotetta ei saa kopioida.
Kerro se kaikille jotka kopioivat Artekin tuoleja. Teema-astioita. Jne. Jne.
Marimekko on tylsä, Perkele on paljon hauskempi teksti kassiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenki piti jäljitellä sitä Marimekko kassia. Ymmärtäisin jos olisi vaikka mustakassi, pääkallomkuvilla ja perkele teksti ihan erilaisella fontilla ja erilaisella sijoittelulla
Mutta ei Marimekkoa hakutaan ja kelpaa kuitenkin myynnin edistäjäksi saatannallisiin tuotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo Kaamoksen nettisivut on aivan hirveät. Tulee mieleen pahuus ja pimeys. En ikinä tilaisi mitään tuolta. Riivattuja tuotteita.
Hui kauhia. Olet varmaan uskovainen?
Ei tarvitse olla uskovainen aistiakseen pahuuden
Kannattais vaan designerin keksiä itse ne ideat eikä kopsata muilta.
Jokainen voi tehdä itse itselleen perkele-kassin, se ei ole kiellettyä.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/23c0af16-1926-483d-aa26-890f13d5fa9a
Ei toi kassi edes ole yhtään MM-kassin näköinen, ihan eri tuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaa kyllä MM:nkin kangaskassi. Kunhan taas löydän sen jostakin. Minulla tuppaavat kangaskassit katoamaan aina välillä muiden tavaroiden sekaan. Käyttötavaraahan tuo kassi on, eikä tarvinnut edes maksaa siitä, joten käy minulle.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/23c0af16-1926-483d-aa26-890f13d5fa9a
Ei toi kassi edes ole yhtään MM-kassin näköinen, ihan eri tuote.
Kyllä se minun silmääni näyttää erehdyttävästi samanlaiselta. Kun sitten näen aidon, huomaan toki eron. Kuitenkin ensivaikutelma on marimekkomainen, mikä ilmeisesti oli yrittäjän tarkoituskin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi tehdä itse itselleen perkele-kassin, se ei ole kiellettyä.
Marimekko-kassinkin voi tehdä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Tai se v kirjaimella alkava sana jota lapset hokee ja käskee haistamaankin.
Hyvä, että pitävät oikeuksitaan kiinni. Ei hypi kaikenmaailman perkeleet nenille.