Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (19418)
Vierailija kirjoitti:
Mitä teidän mielestänne Axel ”välihuutaa” Gelaterian loppumetreillä? Yksi seurueestani kuulee ”Perfetto”, toinen ”Perkeletto”. Omaan korvaan se kuulostaa aivan kuin ”Perfletto”, jossa ei tietenkään ole järkeä. Mitäs teidän korvat sanoo?
Oon kuunnellut biisin joka päivä 20 kertaa, mutta en silti osaa sanoa.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teidän mielestänne Axel ”välihuutaa” Gelaterian loppumetreillä? Yksi seurueestani kuulee ”Perfetto”, toinen ”Perkeletto”. Omaan korvaan se kuulostaa aivan kuin ”Perfletto”, jossa ei tietenkään ole järkeä. Mitäs teidän korvat sanoo?
No just tää 😂 Vaikka kuinka orientoidun siihen, että hän todennäköisesti sanoo ”perfetto”, kuulen aina vain sen ylimääräisen ällän siellä, perfLetto 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just tää 😂 Vaikka kuinka orientoidun siihen, että hän todennäköisesti sanoo ”perfetto”, kuulen aina vain sen ylimääräisen ällän siellä, perfLetto 🙈
Biisin loppu, juuri tuo kohta, on mun mielestä oikein hauska. Vauhti ikään kuin vielä kiihtyy ennen loppuhuipennusta. Kuvittelen miltä se näyttää livenä😍
Axel taitaa lopussa huudahtaa perfetto? Ellei coppa di gelato levinnyt housuille/lokki kakannut borsalinolle ja siksi perkeletto?
Mun mielestä hän sanoo "perfetto", suomeksi "täydellistä". Sitä käytetään myös tarkoittamaan "selvä!" tai "loistavaa!".
Minun mielestäni Axel sanoo ihan selkeästi "Perfetto"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAJn tekstit ovat tunnetusti usein monitulkintaisia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biisin loppu, juuri tuo kohta, on mun mielestä oikein hauska. Vauhti ikään kuin vielä kiihtyy ennen loppuhuipennusta. Kuvittelen miltä se näyttää livenä😍
Mä olen soittanut Gelateriaa perjantaista saakka lukemattomia kertoja ja biisi vaan paranee koko ajan. Tuota livenä näkemistä odotan kuin kuuta nousevaa 😛 Fanikunnasta todella moni tuntuu olevan aivan rakastunut tähän kappaleeseen, niin innostuneita kommentteja näkee. Saas nähdä miten tämä saa striimauksia. Voi olla, että fanikunnan ulkopuolella tämä ei niin hyvin uppoa. No eivätpä tiedä nämä, ketkä eivät välitä kuunnella, että mitä kaikkea menettävät 😊
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä hän sanoo "perfetto", suomeksi "täydellistä". Sitä käytetään myös tarkoittamaan "selvä!" tai "loistavaa!".
Näin sen täytyy olla. Itse kuulin sen perkeletton ehkä valikoivan kuulon ansioista.
Harmillisesti joku pahoittaa näköjään mielensä tuolla KAJn somessa siitä, että KAJ ei keikkaile Itä-Suomessa tai suomenkielisillä alueilla, ja epäilee että KAJ ei halua vaan jotenkin mahdollisesti ylenkatsoo suomenkielisiä.
Mistä ihmeestä tällainen käsitys??
Lukemattomissa haastatteluissa KAJ on sanonut olevansa täysin yllättynyt siitä, että he ovat saaneet suosiota myös suomenkielisten keskuudessa. Ja ovat myös sanoneet olevansa tästä syvästi kiitollisia ja iloisia. Minusta nämä lausunnot jo yksistään osoittavat sen, että heillä ei ole yhtään mitään asenneongelmaa suomenkielisiä kohtaan. Ovat myös petranneet suomen kieltään suomenkielisillä alueilla olevia keikkoja varten. Niitäkin on, mm. Oulu, Tampere, Naantali. He eivät takuuvarmasti ylenkatso yhtään ketään. Eikä heillä takuuvarmasti ole mikään noussut päähän. Jos yhtään on seurannut KAJn haastatteluja ja julkisuudessa esiintymisiä, niin tuon pitäisi ollla ilmiselvä asia.
KAJ keikkailee paljon Ruotsissa, koska heillä on siellä paljon faneja ja heitä sinne buukataan. Jos heitä ei kukaan konserttijärjestäjä buukkaa Itä-Suomeen, niin eivät kai he voi noin vain omin päin sinne konsertoimaan lähteä.
Ja käsi sydämelle. Varmasti on KAJ'n musiikista pitäviä myös Itä-Suomessa, ja varmasti fanejakin, ja tämähän on aivan ihana asia. Mutta onko yleisöpohjaa tarpeeksi...? Konsertointi ja keikkailu täytyy olla taloudellisesti kannattavaa. Esiintyvän taiteilijankin ja yksityisyrittäjän on elantonsa ansaittava.
Toivotaan kuitenkin, että keikka jossain vaiheessa olisi mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Harmillisesti joku pahoittaa näköjään mielensä tuolla KAJn somessa siitä, että KAJ ei keikkaile Itä-Suomessa tai suomenkielisillä alueilla, ja epäilee että KAJ ei halua vaan jotenkin mahdollisesti ylenkatsoo suomenkielisiä.
Mistä ihmeestä tällainen käsitys??
Lukemattomissa haastatteluissa KAJ on sanonut olevansa täysin yllättynyt siitä, että he ovat saaneet suosiota myös suomenkielisten keskuudessa. Ja ovat myös sanoneet olevansa tästä syvästi kiitollisia ja iloisia. Minusta nämä lausunnot jo yksistään osoittavat sen, että heillä ei ole yhtään mitään asenneongelmaa suomenkielisiä kohtaan. Ovat myös petranneet suomen kieltään suomenkielisillä alueilla olevia keikkoja varten. Niitäkin on, mm. Oulu, Tampere, Naantali. He eivät takuuvarmasti ylenkatso yhtään ketään. Eikä heillä takuuvarmasti ole mikään noussut päähän. Jos yhtään on seurannut KAJn haastatteluja ja julkisuudessa esiintymisiä, niin tuon pitäisi ollla ilmiselvä asia.
KAJ keikkailee paljon Ruotsissa, koska heillä on siellä paljon faneja ja heitä sinne buukataan. Jos heitä ei kukaan konserttijärjestäjä buukkaa Itä-Suomeen, niin eivät kai he voi noin vain omin päin sinne konsertoimaan lähteä.
Ja käsi sydämelle. Varmasti on KAJ'n musiikista pitäviä myös Itä-Suomessa, ja varmasti fanejakin, ja tämähän on aivan ihana asia. Mutta onko yleisöpohjaa tarpeeksi...? Konsertointi ja keikkailu täytyy olla taloudellisesti kannattavaa. Esiintyvän taiteilijankin ja yksityisyrittäjän on elantonsa ansaittava.
Toivotaan kuitenkin, että keikka jossain vaiheessa olisi mahdollinen.
Itä-Suomessa nyt vaan ei varmaankaan ole riittävästi yleisöä, joka tulisi KAJn keikalle. Varmasti sielläkin on joitakin, mutta ei tarpeeksi. Kyllähän tämän nyt kaikki fiksut ihmiset ymmärtävät. Itse en jaksa ollenkaan käyttää energiaani tällaisten yksittäisten ihmisten valitusten miettimiseen.
Gelateria on ylittänyt Spotifyssa 100 000 striimausta.
Vierailija kirjoitti:
Onks se aika vähän? Jos 1000 fania striimais joka päivä 20 kertaa, siitä tulisi 20 000 päivässä ja neljässä päivässä 80 000.
Kun viimeksi selasin KAJ'n somen kommentteja, siellä joku länsiruotsalainen (Göteborgin suunnalta?) tiukkasi, miksi he VIHAAVAT Länsi-Ruotsia. Sillä kerralla luetellut esiintymispaikat olivat idempää ja pohjoisempaa.
Miten tulkitsette länsisuomalaisen Tampereen varaustilannemerkintöjä 11.11.26? tampere-talo.fi / tapahtuma / kaj
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks se aika vähän? Jos 1000 fania striimais joka päivä 20 kertaa, siitä tulisi 20 000 päivässä ja neljässä päivässä 80 000.
Mä luulen, että Gelaterian striimausmäärät jäävät vähäisemmiksi kuin esim. Economy Plussan. Mutta sehän ei estä meitä, jotka biisistä tykkäämme, nauttimasta siitä täysin mitoin. Gelateria ei tyylillisesti ole sellaista mainstream-musiikkia, joka esim. Suomessa purisi laajaan yleisöön.
Vierailija kirjoitti:
Miten tulkitsette länsisuomalaisen Tampereen varaustilannemerkintöjä 11.11.26? tampere-talo.fi / tapahtuma / kaj
Sivukatsomoissa on hyvin tilaa
Siitä Kokkolan keikasta on joku artikkeli Österbottens Tidningissä. 30.10. vihitään Kokkolassa joku uusi (?) Kokkola Arena, ja siinä yhteydessä esiintyvät ainakin KAJ ja Haloo Helsinki.
KAJ och Haloo Helsinki! kommer till Karleby – Österbottens Tidning https://share.google/pBiGrWrXLkUx4qv14
Uusi Kokkola Areena saa historiallisen aloituksen tapahtumatoiminnalleen perjantaina 30.10., kun Areenalla järjestetään sen ensimmäinen suuri konsertti. Illan tähtinä esiintyvät Haloo Helsinki!, KAJ ja Soulhouse.
Kyseessä on historiallinen hetki, sillä tapahtuma on uuden Kokkola Areenan ensimmäinen suuri konsertti. Monitoimiareena on suunniteltu palvelemaan niin urheilua kuin monipuolisia kulttuuri- ja viihdetapahtumia, ja avajaiskonsertti käynnistää uuden aikakauden Kokkolan tapahtumatarjonnassa.
Areena Live: Haloo Helsinki!, KAJ, Soulhouse, perjantaina 30.10.2026.
Minun korvaani kuulostaa ennemmin perfetto kuin perkeletto. Gelateriasta on youtubessa joku tehnyt myös suomennoksen ja hän on kääntänyt tuon kohdan "täydellistä".