Jos olisit kuolemassa eikö olisi pelkästään itsekästä sanoa miehelle ettei hän saisi ottaa uutta naista sinun jälkeesi?
Kommentit (16)
Tämän vuoksi ei keskinäistä omistusoikeustestamenttia.
Mitväliä minun mielipiteillä olisi minun kuoleman jälkeen?
Mutta armollista olisi, ettei kuolevan kanssa aiheesta puhuttaisi. On kohtuutonta vaatia tai edes toivoa kuolevalta jotain 'siunausta' omille jatkosuunnitelmilleen muiden kanssa.
En todellakaan haluaisi että mieheni jäisi yksin!!
Vierailija kirjoitti:
Mitväliä minun mielipiteillä olisi minun kuoleman jälkeen?
Tai ennen kuolemaa?
No kunnioituksesta ja rakkaudesta edesmennyttä puolisoa kohtaan en kyllä heti olisi muita panemassa. Saati valmis uuteen suhteeseen.
Erikoista se olisi, mutta tuskin kukaan muu tuollaista tekisikään kuin äärimmäisen mustasukkainen ihminen. Silloin puoliso ymmärtäisi mistä toive johtuu. Haavoittuneisuudesta. Puolison haavoittuneisuus on tullut varmasti tutuksi jo hänen ollessaan terveenä ja parhaassa tapauksessa puoliso on sitä ymmärtänyt, jos mustasukkaisuus on ollut lievää.
Tuollaisella toiveella ei ole merkitystä oikeassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta armollista olisi, ettei kuolevan kanssa aiheesta puhuttaisi. On kohtuutonta vaatia tai edes toivoa kuolevalta jotain 'siunausta' omille jatkosuunnitelmilleen muiden kanssa.
Kyllä. Itse olen paheksunut tilannetta, missä uusi suhde todennäköisesti alkoi jo ennen kuolemaa enkä voi mitenkään uskoa, etteikö kuoleva huomannut sitä. Vaikea antaa sitä leskelle anteeksi eivätkä lapsetkaan ole asiaa unohtaneet.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa ottaa uuden nuoremman vaimon. Miksi kuolleen mielipiteillä olisi merkitystä?
Vanhempaa ei saa ottaa? Se on muuten kuuma kivi niskassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Itse olen paheksunut tilannetta, missä uusi suhde todennäköisesti alkoi jo ennen kuolemaa enkä voi mitenkään uskoa, etteikö kuoleva huomannut sitä. Vaikea antaa sitä leskelle anteeksi eivätkä lapsetkaan ole asiaa unohtaneet.
Jos näin olisi, niin on tyhmä jos ei pidä asiaa salassa ja vielä vähintään vuosi kuoleman jälkeen.
Oma mies saa perustaa vaikka haaremin, kunhan ei mene naimisiin. En halua lapsille sitä taakkaa, että uusi vaimo saa elinikäisen asumisoikeuden meidän asuntoon ja heille tulee siitä vain kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näin olisi, niin on tyhmä jos ei pidä asiaa salassa ja vielä vähintään vuosi kuoleman jälkeen.
Puoli vuottakin olisi ollut hyvä.... En vain käsitä miten ajattelemattomia ihmiset voivat olla. Tai itsekeskeisiä, jos rumasti ajattelen. Sairausaika ei edes ollut pitkä.
Jos toisen eläessä haaveilee uudesta ja puolison kuolemasta, asiat eivät ole hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Oma mies saa perustaa vaikka haaremin, kunhan ei mene naimisiin. En halua lapsille sitä taakkaa, että uusi vaimo saa elinikäisen asumisoikeuden meidän asuntoon ja heille tulee siitä vain kustannuksia.
Samaa mieltä. Uusi puoliso ei saa sotkea meidän ahneiden lapsien suunnitelmia!
Tekoälykö näitä surkeita provoja tänne tehtailee?
Tietysti saa ottaa uuden nuoremman vaimon. Miksi kuolleen mielipiteillä olisi merkitystä?