Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (19418)

Vierailija
18881/19418 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusinpas muuten että tämä ketju taitaa täyttää ensi viikolla jo vuoden. Joku täällä joskus aiemmin pohti tulisiko 20 000 viestiä täyteen ennen vuosipäivää. Ellei KAJ tee jotain mullistavaa ja keskustelua herättävää ensi viikolla niin valitettavasti ei taida ihan vuosipäiväksi 20 000 viestin rajapyykki ylittyä, vaatisi about 1120 viestiä alle viikossa. Mutta ei siihen varmasti montaa viikkoa mene että 20 000 viestiä tulee täyteen!

Vierailija
18882/19418 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti jonkun fanin editoima video Gelateriasta. Minusta tämä on aika kivasti ja onnistuneesti tehty.

https://youtu.be/DQBlu37MHo4?si=ZAvUleX21Y1peowq

Tää on ihan tosi hyvä mun mielestä. Teksti ja videonpätkät sopii yhteen täydellisesti.

Sopisi vaikka heidän viralliseksi videokseen.

No joku kommentoikin, että luuli tämän olevan KAJ'n virallinen musiikkivideo. Joku  toinen kriittisempi taas kommentoi, että video on "very bad quality", leikkaus on kuulemma ihan pielessä, ja kyselee eikö olisi parempilaatuista tarjota 🙄. Ei tämä minusta (maallikosta) ole very bad ollenkaan, minä olin ihan vaikuttunut jonkun taidoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18883/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pah.... Ajattelin kerrankin olla "moderni" ja hypettää Gelateriaa Youtubessa. Yleensä en välitä yhtään näistä tykkäämisistä ym. enkä välttämättä some-tumpelona edes osaa, mutta nyt kaivoin oikein ohjeita esille. En vain minkään ohjeen perusteella millään ilveellä saa näkyviin mitään hypetysnappulaa siellä 😄. Ei aavistustakaan miksi. Riippuuko jostain yleisistä mum google-tilin asetuksista sitten.... Joten tyydyn nyt sitten hypettämään vaan ajatuksen tasolla 😊. Hyvä KAJ! Ja toivotaan, että Gelateria keräisi mukavasti kuunteluja. 

Minäkään en pysty hypetyämään enkä näköjään enää kommentoimaankaan. Tekoäly neuvoi menemään selaimen puolelle tekemään jotain tilin elvyttämiseksi, mutta en viitsi ainakaan nyt.

Tuo hypetys ei taida olla mikään tärkein biisin suosion merkki eikä varmaan youtube muutenkaan kappaleelle, josta ei ole videota.

Pitäisi saada se lentoon Spotifyn puolella. 

Joo ei varmaankaan noilla hypetyksillä ole merkitystä biisin yleisen suosion kannalta. Ehkä ne mittaa jonkun fanikunnan aktiivisuutta. Ainakin mitä ihmeellisimpiä biisejä hypetetään - tai siis itselle uppo-outoja. 

Tämä Celesten kaveri AJ oli muuten myös tehnyt YT:ssa  reaktiovideon Gelateriaan. 

Tämä AJ:n reaktiovideo on aivan ihana!

Vierailija
18884/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti ei taida ihan vuosipäiväksi 20 000 viestin rajapyykki ylittyä, vaatisi about 1120 viestiä alle viikossa. Mutta ei siihen varmasti montaa viikkoa mene että 20 000 viestiä tulee täyteen! 
Laatu vai määrä tärkeämpi? Voitaisiinko pitää kommenttien hyvää, informatiivista ja viihdyttävää laatua yllä harhautumatta naputtelemaan vain palstantäytettä. 

Vierailija
18885/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisin vaihteeksi, mitä Tillsammans följer vi KAJ ryhmässä on kirjoiteltu, ja siellä oli mainittu, että Jakob pyytää instastooreissaan kommentteja uudesta biisistä. "Nå vad tycker ni om ny låtin? Berätt fö me!" 

Toivottavasti kaikki ne fanit ja muutkin, jotka narisevat pitkin eri somepalstoja, nyt sitten kirjoittavat Jakobille, mitä mieltä ovat. (Biisi on tylsä, ei jaksa kuunnella, liian vähän Vöyrin murretta, liian paljon italiaa, palatkaa tekemään sitä mitä teitte aiemmin). Voisin ainakin kuvitella, että tuo Jakobin postaus on laitettu siinä mielessä, että palautetta ihan oikeasti toivotaan. Eikä laitettu vain hupimielessä tai muodon vuoksi. 

Kaikki ei tykkää kaikesta, se on päivänselvää. KAJ ei pysty joka biisillään myöskään miellyttämään joka ikistä faniaan, sekin on päivänselvää. Siihen ei pysty kukaan. Nyt olisi sitten tilaisuus kertoa mielipide, kun sitä pyydetään. 

Vierailija
18886/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkaisin vaihteeksi, mitä Tillsammans följer vi KAJ ryhmässä on kirjoiteltu, ja siellä oli mainittu, että Jakob pyytää instastooreissaan kommentteja uudesta biisistä. "Nå vad tycker ni om ny låtin? Berätt fö me!" 

Toivottavasti kaikki ne fanit ja muutkin, jotka narisevat pitkin eri somepalstoja, nyt sitten kirjoittavat Jakobille, mitä mieltä ovat. (Biisi on tylsä, ei jaksa kuunnella, liian vähän Vöyrin murretta, liian paljon italiaa, palatkaa tekemään sitä mitä teitte aiemmin). Voisin ainakin kuvitella, että tuo Jakobin postaus on laitettu siinä mielessä, että palautetta ihan oikeasti toivotaan. Eikä laitettu vain hupimielessä tai muodon vuoksi. 

Kaikki ei tykkää kaikesta, se on päivänselvää. KAJ ei pysty joka biisillään myöskään miellyttämään joka ikistä faniaan, sekin on päivänselvää. Siihen ei pysty kukaan. Nyt olisi sitten tilaisuus kertoa mielipide, kun sitä pyydetään. 

Toivon kuitenkin että antavat palautteen asiallisesti. Ei tarvitse tykätä mutta sen voi kertoa ystävällisesti ilman valitusta.

He eivät kuitenkaan varmasti tahallaan ole tehneet epämieluisaa kappaletta.

Vierailija
18887/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon kuitenkin että antavat palautteen asiallisesti. Ei tarvitse tykätä mutta sen voi kertoa ystävällisesti ilman valitusta.

Juu siis nimenomaan asiallisesti rakentavassa ja hyvässä hengessä. Kaiken voi kertoa asiallisesti, kritiikinkin. Jos mulla olisi insta, niin kirjoittaisin. 

Vierailija
18888/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valitettavasti ei taida ihan vuosipäiväksi 20 000 viestin rajapyykki ylittyä, vaatisi about 1120 viestiä alle viikossa. Mutta ei siihen varmasti montaa viikkoa mene että 20 000 viestiä tulee täyteen! 
Laatu vai määrä tärkeämpi? Voitaisiinko pitää kommenttien hyvää, informatiivista ja viihdyttävää laatua yllä harhautumatta naputtelemaan vain palstantäytettä. 

Jep. Toivottavasti kysymykseni ei ole palstantäytettä, mutta kiinnostelee, onko täällä mukana keskustelijoita, jotka ovat liittyneet mukaan vasta hiljattain? Tai vaikkapa vasta tämän vuoden puolella? (Ihmiset taitavat kylläkin olla kesälaitumilla ja vapailla, joten ehkä vähän huono aika kysellä.) Noihin faniryhmiin liittyy uusia jäseniä hiljalleen koko ajan, eli KAJ'sta "vakavammin" kiinnostuneita tuntuisi siinä mielessä olevan kasvava joukko, suomenkielisiäkin siis. Mikä kyllä ilahduttaa tällaista ketjussa alusta asti mukana ollutta ja KAJ-innostuksen keväällä 2025 saanutta seuraajaa. 

Vierailija
18889/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät varmasti. 

Omalla kohdalla kappale osui kyllä aivan maaliin. Se on kuin mulle tehty. Tykkään! Oikein odotan, että pääsen lähtemään Billnäsiin (hieman epävarmalta näyttää mutta pidän peukkuja) ja näen tämän livenä. 

Vierailija
18890/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi. Olen vain autisminkirjolla joten itselle kaikki lukuihin ja päivämääriin liittyvät jutut ovat kiinnostavia, en tajunnut että saattaa kannustaa spämmimään kaikenlaista turhaa, ei ollut tarkoitukseni kannustaa sellaiseen. Sitä paitsi viittasin vain siihen joitain viikkoja sitten täällä olleeseen kommenttiin, jossa pohdittiin tuleekohan 20 000 viestiä täyteen vuosipäivään mennessä. Mutta tosiaan anteeksi, ei ollut tarkoitus! Poistaisin viestini jos vain niin tällä palstalla voisi tehdä.

Vierailija
18891/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi. Olen vain autisminkirjolla joten itselle kaikki lukuihin ja päivämääriin liittyvät jutut ovat kiinnostavia, en tajunnut että saattaa kannustaa spämmimään kaikenlaista turhaa, ei ollut tarkoitukseni kannustaa sellaiseen. Sitä paitsi viittasin vain siihen joitain viikkoja sitten täällä olleeseen kommenttiin, jossa pohdittiin tuleekohan 20 000 viestiä täyteen vuosipäivään mennessä. Mutta tosiaan anteeksi, ei ollut tarkoitus! Poistaisin viestini jos vain niin tällä palstalla voisi tehdä.

Olen eri, mutta ainakaan minä en tulkinnut alkuperäistä viestiäsi siten, että tänne nyt mielestäsi pitäisi alkaa höpöttelemään sitä sun tätä, jotta vaan saadaan lukemat täyteen.  Don't worry ainakin minun puolesta :) 

Vierailija
18892/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mielestäni tänne mahtuu myös muunkinlainen keskustelu kuin pelkkä syvällinen pohdiskelu. Toki varsinainen "spämmiminen" eli että hoetaan tyyliin yhtä sanaa osallistumatta keskusteluun (esimerkkinä se eräs trolli) voi jättää pois, mutta kyllä täällä mun puolesta saa hassutellakin ja jutella myös vähemmän vakavista (KAJ'hin liittyvistä) aiheista. En minä ainakaan koe sitä ketjun täyttämisen turhanpäiväisyyksillä.

Vierailija
18893/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole minun mielestäni ollut turhaa palstantäytettä ja mielellään voisi olla vilkkaampaakin keskustelua.

Vierailija
18894/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni tänne mahtuu myös muunkinlainen keskustelu kuin pelkkä syvällinen pohdiskelu. Toki varsinainen "spämmiminen" eli että hoetaan tyyliin yhtä sanaa osallistumatta keskusteluun (esimerkkinä se eräs trolli) voi jättää pois, mutta kyllä täällä mun puolesta saa hassutellakin ja jutella myös vähemmän vakavista (KAJ'hin liittyvistä) aiheista. En minä ainakaan koe sitä ketjun täyttämisen turhanpäiväisyyksillä.

Olen luultavasti se trolli. Ylempänä oleva autismikommentti oli minusta kiinnostava. Olen kiinnittänyt huomiota postauksiin, jotka kielivät juuri autismista, mikä sinällään ei ole mitenkään negatiivinen asia, vaan vain ominaisuus, joka joillakin on. Kaikki saavat postata tänne. Itse olen hypervigilant eli huomaan asioita, jotka muilta menevät ohi: pieniä yksityiskohtia ilmeissä, eleissä ja puheessa. Tiedän jo ennestään, että ihmiset pitävät hulluna, jos he eivät itse huomaa samoja asioita. 

Itseäni häiritsevät enemmän Jakob on  kuuma....-kommentit, koska kuka tahansahan voi lukea näitä kommentteja. En itse ole fanityttöilevää sorttia, joten, vaikka minulla on teoria asiasta, en itse samaistu siihen.  

Yleisesti ottaen, minusta on mielenkiintoista, kuinka monet lähestyvät kappaleita teksti edellä. Itse lähestyn niitä musiikki edellä ja teksti tulee vasta jäljessä. Yleensä tarvitsen kirjoitetut sanat, että alan kiinnittämään tekstiin huomiota. Pätee myös suomenkielisiin ja englanninkielisiin kappaleisiin. 

Toivottavasti tämä oli tarpeeksi sisältöpitoinen kommentti.

Vierailija
18895/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole minun mielestäni ollut turhaa palstantäytettä ja mielellään voisi olla vilkkaampaakin keskustelua.

Niin, ja tämähän on avoin julkinen ketju, jossa Vauva- palstan sääntöjen mukainen keskustelu on sallittua kaikille. Tällaisen yleiskeskustelun luonteeseen vaan kuuluu se, että juttu välillä  rönsyilee eikä pysy joissakin tietyissä uomissa, kun hyvinkin erilaiset ihmiset osallistuvat. En tunne asiaa, mutta ehkä on olemassa myös tiettyjä suljetumpia ja pienempiä KAJ-ryhmiä jossakin alustoilla, joissa on mahdollisuus keskittyä keskustelemaan vaikkapa vaan jostain tietystä KAJ-teemasta (albumista, keikasta, musikaalista, tekstien tulkinnoista,...), jos jostain tämäntyyppisestä on kiinnostunut. 

Vierailija
18896/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Tässä Gelaterian syntytarina. Se lähti kehittymään jo melkein kymmenen vuotta sitten. Hyvin valmisteltu on puoliksi tehty.

https://www.instagram.com/reel/DaIdVyRqV5x/

Vierailija
18897/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Tässä Gelaterian syntytarina. Se lähti kehittymään jo melkein kymmenen vuotta sitten. Hyvin valmisteltu on puoliksi tehty.

Ihana jutusteluhetki. Rakastan tällaisia tarinoita kulissien takaa.

Vierailija
18898/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tekee tekstitykset noihin Gelaterian promovideoihin? Discordissa tehtiin juuri listaus kaikista kirjoitusvirheistä jotka ovat löytyneet näiden videoiden tekstityksistä ja lista näyttää tältä (suluissa se mitä oikeasti piti lukea):

-Want's (Wants)

-To (so)

-Lot's (lots)

-Wan't (want)

-Ecxercising (exercising)

-Imangine (imagine)

-Jus (just)

-Saland (salad)

-Peacan (pecan)

-I'ts (It's)

-Camelion (chameleon)

-Planing (planning)

-Jakobs' (Jakob's)

-Kevins' (Kevin's)

-Andi (And I) 

Pieniä virheitähän nuo ovat ja Axelilla (joka ilmeisesti on bändistä se joka eniten on tekemisissä KAJ'n somen kanssa) on varmasti muutakin tekemistä tällä hetkellä kuin oikolukea jonkun muun mahdollisesti muokkaamia videoita, mutta jotenkin silti symppistä miten monta kirjoitusvirhettä yhden biisin promoihin on päässyt :D

Vierailija
18899/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevinin jäätelön syönti on tässä varsinainen perfomanssi. Antaa poikien puhua, mminä syön.

Vierailija
18900/19418 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan tekee tekstitykset noihin Gelaterian promovideoihin? Discordissa tehtiin juuri listaus kaikista kirjoitusvirheistä jotka ovat löytyneet näiden videoiden tekstityksistä ja lista näyttää tältä (suluissa se mitä oikeasti piti lukea):

-Want's (Wants)

-To (so)

-Lot's (lots)

-Wan't (want)

-Ecxercising (exercising)

-Imangine (imagine)

-Jus (just)

-Saland (salad)

-Peacan (pecan)

-I'ts (It's)

-Camelion (chameleon)

-Planing (planning)

-Jakobs' (Jakob's)

-Kevins' (Kevin's)

-Andi (And I) 

Pieniä virheitähän nuo ovat ja Axelilla (joka ilmeisesti on bändistä se joka eniten on tekemisissä KAJ'n somen kanssa) on varmasti muutakin tekemistä tällä hetkellä kuin oikolukea jonkun muun mahdollisesti muokkaamia videoita, mutta jotenkin silti symppistä miten monta kirjoitusvirhettä yhden biisin promoihin on päässyt :D

Tuota tuntuu olevan liikkeellä. Joku jopa huomautti Grimille, että hän lausui mascarponen väärin. Se oli kyllä tarpeetonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi