Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (18741)

Vierailija
18681/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagramissa joku epäilee, että Gelateria olisi saanut innoituksensa tästä biisistä, joka on ollut 80-luvulla iso hitti Ruotsissa.

 

Minulle tulee mieleen myös Macarena. Simuloivatkohan he muuten videolla mm. jäätelökoneen vääntämistä...

Vierailija
18682/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä siinä on, mutta mun mielestä nuo latino-italo-vivahteet sopii KAJlle jotenkin ihan älyttömän hyvin. Rakastan Kaffitåria ja Taco hej on alusta saakka ollut lemppareita KAJn tuotannosta. Siis KAJlle nyt istuu  genre kuin genre, mutta ah, nämä etelämaalaiset rytmit! 

Gelateria ei nyt suoranaisesti taida olla latinoa vaan enemmän italo-pop/iskelmään tai jopa  europoppiin kallellaan, mutta näitten nähtyjen pätkien perusteella kuulostaa kyllä omaan korvaan oikein hyvältä. (En todellakaan ole mikään genre- asiantuntija.) Voisivat minun puolestani tehdä tällaista lisää, kyllä kuuntelen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18683/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä munkin korvaan toi intro, ja Jakobin aloitushuudahdus on seksikäs. Ja samaa mieltä aiemman kommentoijan kanssa, pidän kaikista Kajn latinovaikutteisista biiseistä, ja tässä vähän samaa.

Vierailija
18684/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä munkin korvaan toi intro, ja Jakobin aloitushuudahdus on seksikäs. Ja samaa mieltä aiemman kommentoijan kanssa, pidän kaikista Kajn latinovaikutteisista biiseistä, ja tässä vähän samaa.

Musta tuntuu että mä pidän tästä enemmän kuin Economy plussasta. Se on huoppuhyvä ja hauska sekä nokkela biisi videoineen, mutta tämä vaikuttaisi olevan musiikkityyliltään enemmän omaan makuuni.

Odotan innolla😍

Vierailija
18685/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä munkin korvaan toi intro, ja Jakobin aloitushuudahdus on seksikäs. Ja samaa mieltä aiemman kommentoijan kanssa, pidän kaikista Kajn latinovaikutteisista biiseistä, ja tässä vähän samaa.

Musta tuntuu että mä pidän tästä enemmän kuin Economy plussasta. Se on huoppuhyvä ja hauska sekä nokkela biisi videoineen, mutta tämä vaikuttaisi olevan musiikkityyliltään enemmän omaan makuuni.

Odotan innolla😍

Ainakin viime viikolla julkaistulla pätkällä on jo nyt tykkäyksiä ja jakoja Instagramissa melkein tuplasti sen mitä millään Economyn ennakkoon olleella videolla. Eli taitaa jokunen muukin tykätä. 

Vierailija
18686/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen nyt näköjään vastavirtaan kuin te muut, kun en oikeastaan yhtään tykkää tuollaisesta latinohenkisestä musiikkityylistä (en ole koskaan tykännyt) enkä pidä poikien sliipattua ulkonäköä kuumana. No, kaikki ei tykkää kaikesta. Odotan silti tietysti innolla biisin varsinaista julkaisua mutta samalla luen vähän hämmästyneenä näitä kommentteja että Jakob on kuumempi kuin koskaan jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18687/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljen nyt näköjään vastavirtaan kuin te muut, kun en oikeastaan yhtään tykkää tuollaisesta latinohenkisestä musiikkityylistä (en ole koskaan tykännyt) enkä pidä poikien sliipattua ulkonäköä kuumana. No, kaikki ei tykkää kaikesta. Odotan silti tietysti innolla biisin varsinaista julkaisua mutta samalla luen vähän hämmästyneenä näitä kommentteja että Jakob on kuumempi kuin koskaan jne. 

Mua ei yleensä sytytä erityisesti tuollainen sliipattu tyyli, mutta KAJ'n kohdalla se on itselleni toimiva. Hieman paradoksaalisesti juuri siksi, että eivät ole vakavissaan tuollaisia vaan olemukseen sisältyy koominen itseironia. Onnistuvat siis olemaan hieman naurettavia ja juuri sen itseironian vuoksi tyylistä tuleekin oikeasti kuuma itselleni, vaikka en sitä sellaisena kokisi tyypiltä, joka yrittää vakavissaan näyttää sliipaltulta.

Vierailija
18688/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljen nyt näköjään vastavirtaan kuin te muut, kun en oikeastaan yhtään tykkää tuollaisesta latinohenkisestä musiikkityylistä (en ole koskaan tykännyt) enkä pidä poikien sliipattua ulkonäköä kuumana. No, kaikki ei tykkää kaikesta. Odotan silti tietysti innolla biisin varsinaista julkaisua mutta samalla luen vähän hämmästyneenä näitä kommentteja että Jakob on kuumempi kuin koskaan jne. 

No mutta, smaken är som baken. Nämä mieltymyksethän on kaikilla ihan omanlaisensa. Kenenkään musiikkimaku ei ole sen oikeampi tai väärempi kuin jonkun toisen. Sinänsä kyllä kiva, että tämä uusi biisi ainakin vaikuttaa olevan hyvin erilainen kuin Economy plus. Mä otan ilolla vastaan kaiken mitä KAJ julkaisee, mutta vähän kyllä mietitytti, tuleeko taas ihan kokonaan räppiä. Se taas ei ole niin mun suosikkimusaa. Mä taas tykkään kovastikin latinomeiningistä, joten saas nähdä miten tämä Gelateria sitten iskee, kunhan sen kuulee kokonaan. Toistaiseksi vaikuttaa hyvältä. Jakob on kyllä hot, olipa sitten sliipattu tai ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18689/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljen nyt näköjään vastavirtaan kuin te muut, kun en oikeastaan yhtään tykkää tuollaisesta latinohenkisestä musiikkityylistä (en ole koskaan tykännyt) enkä pidä poikien sliipattua ulkonäköä kuumana. No, kaikki ei tykkää kaikesta. Odotan silti tietysti innolla biisin varsinaista julkaisua mutta samalla luen vähän hämmästyneenä näitä kommentteja että Jakob on kuumempi kuin koskaan jne. 

Sama täällä. Sopii toivoa että kappale on kokonaisuudessaan monipuolisempi kuin mitä tuo pätkä antaa ymmärtää. Saadaankohan musiikkivideo? Tosin en ollut alussa kovin vakuuttunut Economy PLUSastakaan.

Jakob on aina kuumempi kuin koskaan ja kuumenee koko ajan.

Vierailija
18690/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljen nyt näköjään vastavirtaan kuin te muut, kun en oikeastaan yhtään tykkää tuollaisesta latinohenkisestä musiikkityylistä (en ole koskaan tykännyt) enkä pidä poikien sliipattua ulkonäköä kuumana. No, kaikki ei tykkää kaikesta. Odotan silti tietysti innolla biisin varsinaista julkaisua mutta samalla luen vähän hämmästyneenä näitä kommentteja että Jakob on kuumempi kuin koskaan jne. 

Mua ei yleensä sytytä erityisesti tuollainen sliipattu tyyli, mutta KAJ'n kohdalla se on itselleni toimiva. Hieman paradoksaalisesti juuri siksi, että eivät ole vakavissaan tuollaisia vaan olemukseen sisältyy koominen itseironia. Onnistuvat siis olemaan hieman naurettavia ja juuri sen itseironian vuoksi tyylistä tuleekin oikeasti kuuma itselleni, vaikka en sitä sellaisena kokisi tyypiltä, joka yrittää vakavissaan näyttää sliipaltulta.

Joo ei muhunkaan normaalisti todellakaan vetoa mitkään sliipatun imelät latinogigolot.

Eikä kyllä sen puoleen farkkuasuiset pikkukaupungin pahikset.

KAJ nyt vaan on erikoistapaus😍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18691/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grimin Wilhelm von Schwerin iloksenne. Hänelle on kerrottu, että Gelateria on tulossa. Toivottavasti hän malttaa odottaa tekstitystä. Viimeksihän se tuli heiltä itseltään nopeasti.  

https://youtu.be/-UgLWrn71Pc 

Vierailija
18692/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljen nyt näköjään vastavirtaan kuin te muut, kun en oikeastaan yhtään tykkää tuollaisesta latinohenkisestä musiikkityylistä (en ole koskaan tykännyt) enkä pidä poikien sliipattua ulkonäköä kuumana. No, kaikki ei tykkää kaikesta. Odotan silti tietysti innolla biisin varsinaista julkaisua mutta samalla luen vähän hämmästyneenä näitä kommentteja että Jakob on kuumempi kuin koskaan jne. 

Mua ei yleensä sytytä erityisesti tuollainen sliipattu tyyli, mutta KAJ'n kohdalla se on itselleni toimiva. Hieman paradoksaalisesti juuri siksi, että eivät ole vakavissaan tuollaisia vaan olemukseen sisältyy koominen itseironia. Onnistuvat siis olemaan hieman naurettavia ja juuri sen itseironian vuoksi tyylistä tuleekin oikeasti kuuma itselleni, vaikka en sitä sellaisena kokisi tyypiltä, joka yrittää vakavissaan näyttää sliipaltulta.

Joo ei muhunkaan normaalisti todellakaan vetoa mitkään sliipatun imelät latinogigolot.

Eikä kyllä sen puoleen farkkuasuiset pikkukaupungin pahikset.

KAJ nyt vaan on erikoistapaus😍

En tiedä, millaiset roolihahmot KAJ'lla on ollut tarkoituksena tähän Gelateriaan rakentaa, mutta jos ovat halunneet tavoittaa sliipattujen gigolojen olemusta, niin aika hyvin ovat näistä ketjun kommenteista päätellen  onnistuneet :) 

Samaa mieltä kuin joku edellinen kirjoittaja, että normioloissa tuollainen miestyyppi on todellinen turn off, mutta kun kyseessä on KAJ niin juttu on ihan eri.... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18693/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljen nyt näköjään vastavirtaan kuin te muut, kun en oikeastaan yhtään tykkää tuollaisesta latinohenkisestä musiikkityylistä (en ole koskaan tykännyt) enkä pidä poikien sliipattua ulkonäköä kuumana. No, kaikki ei tykkää kaikesta. Odotan silti tietysti innolla biisin varsinaista julkaisua mutta samalla luen vähän hämmästyneenä näitä kommentteja että Jakob on kuumempi kuin koskaan jne. 

No mutta, smaken är som baken. Nämä mieltymyksethän on kaikilla ihan omanlaisensa. Kenenkään musiikkimaku ei ole sen oikeampi tai väärempi kuin jonkun toisen. Sinänsä kyllä kiva, että tämä uusi biisi ainakin vaikuttaa olevan hyvin erilainen kuin Economy plus. Mä otan ilolla vastaan kaiken mitä KAJ julkaisee, mutta vähän kyllä mietitytti, tuleeko taas ihan kokonaan räppiä. Se taas ei ole niin mun suosikkimusaa. Mä taas tykkään kovastikin latinomeiningistä, joten saas nähdä miten tämä Gelateria sitten iskee, kunhan sen kuulee kokonaan. Toistaiseksi vaikuttaa hyvältä. Jakob on kyllä hot, olipa sitten sliipattu tai ei. 

Minustakin on kiva että nyt tulee eri tyylinen biisi, kuin edellinen/edelliset, vaikkei tyyli ihan ominta itseäni olekaan. Mutta eihän sitä vielä tiedä miten siitä sitten lopulta innostuu tai on innostumatta. KAJ on yllätyksiä täynnä.

t. Se jota lainasit

Vierailija
18694/18741 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, tuo Gelaterian ääntämys näyttää tosiaan olevan joillekin nyt ihan kynnyskysymys. En oikein jaksa ymmärtää.... Jos ei omista tuon vertaa huumorintajua, niin ei ehkä ole fiksua fanittaa huumoriryhmääkään silloin. Biisin voi sitäpaitsi  jättää kuuntelematta, jos noin pahasti särähtää jonkun virheettömään kielikorvaan. Toki kärpäsestä voi tehdä härkäsen jos haluaa. Minä varmaan teen sitä just nyt itsekin, kun ärsyynnyn tällaisesta mutta... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18695/18741 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, tuo Gelaterian ääntämys näyttää tosiaan olevan joillekin nyt ihan kynnyskysymys. En oikein jaksa ymmärtää.... Jos ei omista tuon vertaa huumorintajua, niin ei ehkä ole fiksua fanittaa huumoriryhmääkään silloin. Biisin voi sitäpaitsi  jättää kuuntelematta, jos noin pahasti särähtää jonkun virheettömään kielikorvaan. Toki kärpäsestä voi tehdä härkäsen jos haluaa. Minä varmaan teen sitä just nyt itsekin, kun ärsyynnyn tällaisesta mutta... 

Mutta annas olla kun joku ulkomaalainen sanoo SOONA...

Vierailija
18696/18741 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, tuo Gelaterian ääntämys näyttää tosiaan olevan joillekin nyt ihan kynnyskysymys. En oikein jaksa ymmärtää.... Jos ei omista tuon vertaa huumorintajua, niin ei ehkä ole fiksua fanittaa huumoriryhmääkään silloin. Biisin voi sitäpaitsi  jättää kuuntelematta, jos noin pahasti särähtää jonkun virheettömään kielikorvaan. Toki kärpäsestä voi tehdä härkäsen jos haluaa. Minä varmaan teen sitä just nyt itsekin, kun ärsyynnyn tällaisesta mutta... 

Mutta annas olla kun joku ulkomaalainen sanoo SOONA...

No mua ei kyllä haittaa sekään 😊. Juu, olen nähnyt kyllä, että joitakin kismittää tämä soona. 

Gelateria ääntyy suomalaisen italiaa osaamattoman suussa yleensä just noin "ge" eikä "dje". En tiedä miten riikinruotsalainen sen ääntäisi, "je"?  Olipa tuo poikien valinta sitten tarkoituksella tehtyä tai ei, niin mun mielestä se kyllä istuu siinä mielessä hyvin, kun muutenkin laulavat "käsittämättömällä" paikallisella murteella eivätkä millään oikeaoppisella kirjakielellä. Tuohan voisi olla ihan tietoisesti valittu tyyliseikkakin. Se taiteilijan vapaus nääs :) 

Vierailija
18697/18741 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Gn lausuminen dje ole grundsprootsia tai muuta pohjoispampasta.
 

Vierailija
18698/18741 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljen nyt näköjään vastavirtaan kuin te muut, kun en oikeastaan yhtään tykkää tuollaisesta latinohenkisestä musiikkityylistä (en ole koskaan tykännyt) enkä pidä poikien sliipattua ulkonäköä kuumana. No, kaikki ei tykkää kaikesta. Odotan silti tietysti innolla biisin varsinaista julkaisua mutta samalla luen vähän hämmästyneenä näitä kommentteja että Jakob on kuumempi kuin koskaan jne. 

Mua ei yleensä sytytä erityisesti tuollainen sliipattu tyyli, mutta KAJ'n kohdalla se on itselleni toimiva. Hieman paradoksaalisesti juuri siksi, että eivät ole vakavissaan tuollaisia vaan olemukseen sisältyy koominen itseironia. Onnistuvat siis olemaan hieman naurettavia ja juuri sen itseironian vuoksi tyylistä tuleekin oikeasti kuuma itselleni, vaikka en sitä sellaisena kokisi tyypiltä, joka yrittää vakavissaan näyttää sliipaltulta.

Joo ei muhunkaan normaalisti todellakaan vetoa mitkään sliipatun imelät latinogigolot.

Eikä kyllä sen puoleen farkkuasuiset pikkukaupungin pahikset.

KAJ nyt vaan on erikoistapaus😍

Tämä on kyllä niin niin totta! 😊

Vierailija
18699/18741 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, tuo Gelaterian ääntämys näyttää tosiaan olevan joillekin nyt ihan kynnyskysymys. En oikein jaksa ymmärtää.... Jos ei omista tuon vertaa huumorintajua, niin ei ehkä ole fiksua fanittaa huumoriryhmääkään silloin. Biisin voi sitäpaitsi  jättää kuuntelematta, jos noin pahasti särähtää jonkun virheettömään kielikorvaan. Toki kärpäsestä voi tehdä härkäsen jos haluaa. Minä varmaan teen sitä just nyt itsekin, kun ärsyynnyn tällaisesta mutta... 

Mutta annas olla kun joku ulkomaalainen sanoo SOONA...

No mua ei kyllä haittaa sekään 😊. Juu, olen nähnyt kyllä, että joitakin kismittää tämä soona. 

Gelateria ääntyy suomalaisen italiaa osaamattoman suussa yleensä just noin "ge" eikä "dje". En tiedä miten riikinruotsalainen sen ääntäisi, "je"?  Olipa tuo poikien valinta sitten tarkoituksella tehtyä tai ei, niin mun mielestä se kyllä istuu siinä mielessä hyvin, kun muutenkin laulavat "käsittämättömällä" paikallisella murteella eivätkä millään oikeaoppisella kirjakielellä. Tuohan voisi olla ihan tietoisesti valittu tyyliseikkakin. Se taiteilijan vapaus nääs :) 

Ja kun ei ole kuultu koko kappaletta, ei tiedetä sisältyykö siihen vielä joku ylimääräinen jekku. Minua normaalioloissa ärsyttää jos tehdään jotain sellaista väärin, minkä voisi pienellä vaivalla tehdä oikein. KAJ saa kuitenkin kajken anteeksi koska KAJ.

Vierailija
18700/18741 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Gn lausuminen dje ole grundsprootsia tai muuta pohjoispampasta.
 

On sekä pohjoispampasta että italiaa (jos Gn jälkeen tulee esim e, ei esim a). Ei siis vöyriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi