Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (18743)

Vierailija
18641/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi kivalta kuulostaa mustakin tää Gelaterian klippi. Innolla odotan!

 

Kiinnostaa myös sanoituspuoli, lauletaanko ihan vaan jäätelöistä vai onko sanoissa jokin koukku (toivon että olisi, mutta en ole pettynyt vaikka olisi vain ihan suoraviivainen kesäbiisi, sen verran hyvältä kuulostaa ja näyttää). Vissiin nämä saisi jo jostain pengottua esille, mutta yritän malttaa odottaa julkaisua.

Jonkin verran olen vilkuillut Gelateriasta kirjoitettuja kommentteja ja monet italialaiset tuntuvat olevan innoissaan, syystäkin tietysti. Joissakin kommenteissa muistutetaan noista italian ääntämis- ja kielioppiasioista, varmaan kuitenkin ihan hyväntahtoisesti. Huvittaa vaan vähän. Tietäisivätpä nämä kommentoijat, minkälaisia kielellisiä ja kieliopillisia vapauksia on otettu Hupparipäivässä. Jos joku sana tai pääte ei rimmaa riimiin, niin se laitetaan rimmaamaan. Ja tarvittaessa keksitään siihen kohtaan kokonaan uusi sana, jota ei edes ole olemassa :)  Komediaryhmä osaa asiansa. 

Muutamissa kommenteissa kysellään yhteistyöstä naapurimaan huumoriviisumiehen Tommy Cashin kanssa: Espresso macchiato! Onkohan Tommy kommentoinut vielä? 

Vierailija
18642/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun KAJ teki tämän Italia-vaikutteisen biisin, niin jotkut toivovat jo yhteistyötä Tommy Cashin kanssa. Käärijähän on tehnyt paljonkin tällaisia yhteistyöbiisejä muiden artistien kanssa. Mun on kyllä jotenkin vaikea nähdä, että KAJ kuitenkaan ihan heti lähtisi tekemään samaa. Jotenkin se heidän juttunsa on niin heidän omansa ja ovat niin yhteen hitsautunut ryhmä, että koko ajatus tuntuu ainakin mulle vähän vieraalta. No, olisihan se toisaalta rajojen rikkomista ja uuden kokeilemista sekin. En silti usko, että tekevät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18643/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun KAJ teki tämän Italia-vaikutteisen biisin, niin jotkut toivovat jo yhteistyötä Tommy Cashin kanssa. Käärijähän on tehnyt paljonkin tällaisia yhteistyöbiisejä muiden artistien kanssa. Mun on kyllä jotenkin vaikea nähdä, että KAJ kuitenkaan ihan heti lähtisi tekemään samaa. Jotenkin se heidän juttunsa on niin heidän omansa ja ovat niin yhteen hitsautunut ryhmä, että koko ajatus tuntuu ainakin mulle vähän vieraalta. No, olisihan se toisaalta rajojen rikkomista ja uuden kokeilemista sekin. En silti usko, että tekevät. 

Minä todellakin toivon että ei yhteistyötä ainakaan Tommy Cashin kanssa.

Mieluiten ei kenenkään kanssa, mutta jos olisi joku pakko valita, niin jostain ihan toisenlaisesta genrestä. 

Vierailija
18644/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden Mello-finaalissa oli yllättäviä yhteistyökumppaneita. Yhden tilaisuuden kattaus. 

Vierailija
18645/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä ketjussa tietoa, missä voisi yrittää myydä käyttämättä jäävän Kaj på hemmaplan-istumakatsomolipun, Netticketillä ei ole samanlaista jälleenmyyntipalvelua kuin vaikka Tiketillä?

Suljetussa faniryhmässä joku kyselee ensisijaisesti VIP-lippua, hänelle ilmeisesti kelpaisi myös numeroitu istumakatsomolippu.

Facen faniryhmissä lähtisin itse lippua tarjoamaan. Uskoisin, että istumakatsomolipun saa helposti myytyä.

Vierailija
18646/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa, missä 'Gelateriaa' kuvattu? Jollain täällä taisi olla havainto Gelato Vespan palautuksesta Teurastamolle. Kärryhän on Ape eli mehiläinen, työteliäs Vespa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18647/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa, missä 'Gelateriaa' kuvattu? Jollain täällä taisi olla havainto Gelato Vespan palautuksesta Teurastamolle. Kärryhän on Ape eli mehiläinen, työteliäs Vespa:)

Vespa on Jädelinon ja Jädelinon omassa Instassa oli maininta ja kuva, että Erik ja Axel palauttivat Vespan. Mutta siitä en ole kuullut, että joku olisi nähnyt Gelateriaa kuvattavan. Tai jos joku on nähnyt, on pitänyt asian omana tietonaan, joka sekin olisi toki kovin arvostettavaa.

Vierailija
18648/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa, missä 'Gelateriaa' kuvattu? Jollain täällä taisi olla havainto Gelato Vespan palautuksesta Teurastamolle. Kärryhän on Ape eli mehiläinen, työteliäs Vespa:)

Vespa on Jädelinon ja Jädelinon omassa Instassa oli maininta ja kuva, että Erik ja Axel palauttivat Vespan. Mutta siitä en ole kuullut, että joku olisi nähnyt Gelateriaa kuvattavan. Tai jos joku on nähnyt, on pitänyt asian omana tietonaan, joka sekin olisi toki kovin arvostettavaa.

Jodelissa joku sanoi nähneensä KAJ'n kuvaamassa jotain Helsingin Katajannokassa juuri sinä päivänä kun oli tuo postaus Erikistä ja Axelista Jädelinon vespan kanssa Jädelinon instassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18649/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa, missä 'Gelateriaa' kuvattu? Jollain täällä taisi olla havainto Gelato Vespan palautuksesta Teurastamolle. Kärryhän on Ape eli mehiläinen, työteliäs Vespa:)

Vespa on Jädelinon ja Jädelinon omassa Instassa oli maininta ja kuva, että Erik ja Axel palauttivat Vespan. Mutta siitä en ole kuullut, että joku olisi nähnyt Gelateriaa kuvattavan. Tai jos joku on nähnyt, on pitänyt asian omana tietonaan, joka sekin olisi toki kovin arvostettavaa.

Jodelissa joku sanoi nähneensä KAJ'n kuvaamassa jotain Helsingin Katajannokassa juuri sinä päivänä kun oli tuo postaus Erikistä ja Axelista Jädelinon vespan kanssa Jädelinon instassa

Pari minuuttia Googlemapsin selailua ja paikka löytyi: Videon pätkä näyttäisi olevan kuvattu Katajanokan Casinon portin vieressä. Aita ja laatoitus maassa täsmää.

Vierailija
18650/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa, missä 'Gelateriaa' kuvattu? Jollain täällä taisi olla havainto Gelato Vespan palautuksesta Teurastamolle. Kärryhän on Ape eli mehiläinen, työteliäs Vespa:)

Vespa on Jädelinon ja Jädelinon omassa Instassa oli maininta ja kuva, että Erik ja Axel palauttivat Vespan. Mutta siitä en ole kuullut, että joku olisi nähnyt Gelateriaa kuvattavan. Tai jos joku on nähnyt, on pitänyt asian omana tietonaan, joka sekin olisi toki kovin arvostettavaa.

Jodelissa joku sanoi nähneensä KAJ'n kuvaamassa jotain Helsingin Katajannokassa juuri sinä päivänä kun oli tuo postaus Erikistä ja Axelista Jädelinon vespan kanssa Jädelinon instassa

Pari minuuttia Googlemapsin selailua ja paikka löytyi: Videon pätkä näyttäisi olevan kuvattu Katajanokan Casinon portin vieressä. Aita ja laatoitus maassa täsmää.

No olipas nopeasti selvitetty, kiva kuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18651/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun KAJ teki tämän Italia-vaikutteisen biisin, niin jotkut toivovat jo yhteistyötä Tommy Cashin kanssa. Käärijähän on tehnyt paljonkin tällaisia yhteistyöbiisejä muiden artistien kanssa. Mun on kyllä jotenkin vaikea nähdä, että KAJ kuitenkaan ihan heti lähtisi tekemään samaa. Jotenkin se heidän juttunsa on niin heidän omansa ja ovat niin yhteen hitsautunut ryhmä, että koko ajatus tuntuu ainakin mulle vähän vieraalta. No, olisihan se toisaalta rajojen rikkomista ja uuden kokeilemista sekin. En silti usko, että tekevät. 

Mäkään en oikein lämpenisi yhteistyölle Tommy Cashin kanssa, eikä muutenkaan kauheasti, kun osaamista löytyy niin paljon omasta takaa, ja useampia laulajiakin. Toki jos esim naisääntä haluaisi johonkin biisiin. Tai toi Antti Paalanen voisi olla kans tosi toimiva, jos olisi joku kansanmusiikki on kallellaan oleva kappale ja siinä Antti mukana.

Vierailija
18652/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa, missä 'Gelateriaa' kuvattu? Jollain täällä taisi olla havainto Gelato Vespan palautuksesta Teurastamolle. Kärryhän on Ape eli mehiläinen, työteliäs Vespa:)

Vespa on Jädelinon ja Jädelinon omassa Instassa oli maininta ja kuva, että Erik ja Axel palauttivat Vespan. Mutta siitä en ole kuullut, että joku olisi nähnyt Gelateriaa kuvattavan. Tai jos joku on nähnyt, on pitänyt asian omana tietonaan, joka sekin olisi toki kovin arvostettavaa.

Jodelissa joku sanoi nähneensä KAJ'n kuvaamassa jotain Helsingin Katajannokassa juuri sinä päivänä kun oli tuo postaus Erikistä ja Axelista Jädelinon vespan kanssa Jädelinon instassa

Pari minuuttia Googlemapsin selailua ja paikka löytyi: Videon pätkä näyttäisi olevan kuvattu Katajanokan Casinon portin vieressä. Aita ja laatoitus maassa täsmää.

No olipas nopeasti selvitetty, kiva kuulla.

Olepa hyvä.

 

Terveisin ketjun virallinen salapoliisi jo Juha Tapion rintakarvoista lähtien

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18653/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on varmaan tietoa kuka esitti BBB:n erilaisen version siinä juhlassa jossa KAJ palkittiin vuoden suomenruotsalaisina? Löytyykö jostain linkki siihen?

Vierailija
18654/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on varmaan tietoa kuka esitti BBB:n erilaisen version siinä juhlassa jossa KAJ palkittiin vuoden suomenruotsalaisina? Löytyykö jostain linkki siihen?

Tässä ainakin pieni pätkä siitä. Sarah Nedergård. Svenska Dagen festen Svenska Teaternissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18655/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on varmaan tietoa kuka esitti BBB:n erilaisen version siinä juhlassa jossa KAJ palkittiin vuoden suomenruotsalaisina? Löytyykö jostain linkki siihen?

Sarah Nedergård. Sannah Nedergårdin sisko (Sannah on mukana Svenskiksen Änglagårdissa).

Vierailija
18656/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on varmaan tietoa kuka esitti BBB:n erilaisen version siinä juhlassa jossa KAJ palkittiin vuoden suomenruotsalaisina? Löytyykö jostain linkki siihen?

Sarah Nedergård. Sannah Nedergårdin sisko (Sannah on mukana Svenskiksen Änglagårdissa).

Kiitos kun etsitte tiedot😊

Vierailija
18657/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan mielenkiinnosta katsomassa paikan päällä Svenska Teaternissa, kun KAJ sai tuon palkintonsa. Juhlaanhan oli jaossa ilmaisia lippuja, ja mulla sattui sopivasti ihan vapaa ilta tuolloin. Oli kiva tilaisuus kaikin puolin, kiva ohjelma. Kaiken kruunasi tietysti KAJ'n palkitseminen. Muistelin, että tuosta juhlasta ja niistä esityksistä olisi ollut joku pidempi video youtubessa, mutta en ainakaan nyt nopeasti löydä. KAJ'n palkitsemisvideo on kyllä siellä. 

Vierailija
18658/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi kivalta kuulostaa mustakin tää Gelaterian klippi. Innolla odotan!

 

Kiinnostaa myös sanoituspuoli, lauletaanko ihan vaan jäätelöistä vai onko sanoissa jokin koukku (toivon että olisi, mutta en ole pettynyt vaikka olisi vain ihan suoraviivainen kesäbiisi, sen verran hyvältä kuulostaa ja näyttää). Vissiin nämä saisi jo jostain pengottua esille, mutta yritän malttaa odottaa julkaisua.

Jonkin verran olen vilkuillut Gelateriasta kirjoitettuja kommentteja ja monet italialaiset tuntuvat olevan innoissaan, syystäkin tietysti. Joissakin kommenteissa muistutetaan noista italian ääntämis- ja kielioppiasioista, varmaan kuitenkin ihan hyväntahtoisesti. Huvittaa vaan vähän. Tietäisivätpä nämä kommentoijat, minkälaisia kielellisiä ja kieliopillisia vapauksia on otettu Hupparipäivässä. Jos joku sana tai pääte ei rimmaa riimiin, niin se laitetaan rimmaamaan. Ja tarvittaessa keksitään siihen kohtaan kokonaan uusi sana, jota ei edes ole olemassa :)  Komediaryhmä osaa asiansa. 

Mitä luulette, onko Gelateriassa italiaa samassa mielessä kuin Hupparipäivä on suomea? Eli saadaanko biisi osin turisti-italiaksi (tai KAJ-italiaksi) vai onko vain yksittäisiä sanoja?

Vierailija
18659/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi kivalta kuulostaa mustakin tää Gelaterian klippi. Innolla odotan!

 

Kiinnostaa myös sanoituspuoli, lauletaanko ihan vaan jäätelöistä vai onko sanoissa jokin koukku (toivon että olisi, mutta en ole pettynyt vaikka olisi vain ihan suoraviivainen kesäbiisi, sen verran hyvältä kuulostaa ja näyttää). Vissiin nämä saisi jo jostain pengottua esille, mutta yritän malttaa odottaa julkaisua.

Jonkin verran olen vilkuillut Gelateriasta kirjoitettuja kommentteja ja monet italialaiset tuntuvat olevan innoissaan, syystäkin tietysti. Joissakin kommenteissa muistutetaan noista italian ääntämis- ja kielioppiasioista, varmaan kuitenkin ihan hyväntahtoisesti. Huvittaa vaan vähän. Tietäisivätpä nämä kommentoijat, minkälaisia kielellisiä ja kieliopillisia vapauksia on otettu Hupparipäivässä. Jos joku sana tai pääte ei rimmaa riimiin, niin se laitetaan rimmaamaan. Ja tarvittaessa keksitään siihen kohtaan kokonaan uusi sana, jota ei edes ole olemassa :)  Komediaryhmä osaa asiansa. 

Mitä luulette, onko Gelateriassa italiaa samassa mielessä kuin Hupparipäivä on suomea? Eli saadaanko biisi osin turisti-italiaksi (tai KAJ-italiaksi) vai onko vain yksittäisiä sanoja?

Toivottavasti yksittäisiä sanoja. Tuolla somessa joku tosikko kielipoliisi näköjään jo  vetää hernettä nenään, kun on niin väärin kirjoitettu ja lausuttu. Miksi KAJ ei kysy mistään, miten sanat tulee oikein, vaan tekee tekstinsä Google-kääntäjällä..... No niinpä just 😄

Ehkä kyseinen henkilö ei ole ymmärtänyt KAJ'sta ihan kaikkea. Ja asiat voisi yleensäkin monesti ottaa ihan vaan lunkisti ja huumorilla turhaa nipottamatta. 

Vierailija
18660/18743 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ihan mielenkiinnosta katsomassa paikan päällä Svenska Teaternissa, kun KAJ sai tuon palkintonsa. Juhlaanhan oli jaossa ilmaisia lippuja, ja mulla sattui sopivasti ihan vapaa ilta tuolloin. Oli kiva tilaisuus kaikin puolin, kiva ohjelma. Kaiken kruunasi tietysti KAJ'n palkitseminen. Muistelin, että tuosta juhlasta ja niistä esityksistä olisi ollut joku pidempi video youtubessa, mutta en ainakaan nyt nopeasti löydä. KAJ'n palkitsemisvideo on kyllä siellä. 

Kysyin sen takia kun äitini kertoi nähneensä Facessa niin hyvän ja erilaisen version BBB:stä ja KAJ istui katsomossa. Hän ei tiennyt mikä se oli ollut. Ajattelin, että se olisi ollut tämä mutta se olikin se Grammis-gaalassa nähty versio.

Itse olin sen melkein unohtanut kun olen katsellut vain KAJn mellomedleytä ja palkitsemista.

Ihan kiva että äitikin on nyt jotain mieleistä löytänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi