Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (18489)

Vierailija
18461/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti heillä on kuvattuna paljon klippejä joilla ruokkia meitä nälkäisiä keikkatauon aikana.

Joku näyttää jo arvailevan, että jos/kun uusi biisi tulee, niin se olisi mahdollisesti englanninkielinen. No, olisihan sekin taas uusi kokeilu KAJ'lta. Oikeesti miksipä ei todellakaan voisi vaikka jonkun biisin enkuksikin tehdä, eihän sille mitään estettä ole... Mutta ei arvailla etukäteen. Ilmeisesti lähiaikoina näemme mitä tuleman pitää. 

Tästä KAJ'n nykysuunnasta olen nähnnyt hiljattain muutaman kommentin, joissa ollaan hieman "pahoillaan" siitä, että tekevät yhteistyötä näiden ruotsalaistuottajien kanssa, eivätkä biisit yllä aiemman tuotannon tasolle. Ilmeisesti kommentoijat ovat seuranneet KAJ'ta jo kauan, ja aikoinaan ihastuneet poikakolmikkoon, joka esiintyi pienille yleisölle mukanaan vain kitarat ja aimo annos nuoruuden intoa. "Tämä nyky-KAJ ei ole KAJ" luki eräässäkin kommentissa. Täytyy sanoa, että minäkin ajattelin vähän tähän tapaan vielä jokin aika sitten. Mutta sitten mietin, että täytyyhän kehityksen mennä eteenpäin, se on bändillekin hyväksi. Paikalleen ja vanhaan konseptiin juuttuminen voisi olla paljon huonompi juttu. Jos KAJ itse haluaa muuttaa tyylisuuntaa, niin siihen olkoon heillä täysi vapaus. Ja ainakin tällä hetkellä näyttää siltä, että ihan metsäänkään ei ole menty (ainakaan vielä) . Innostunutta uutta yleisöä riittää. Ja kyllä tosi moni ainakin ulkomaalaisista faneista näyttää olevan kovin tykästynyt näihin uusiinkin biiseihin. Onko se vielä edelleenkin sitä samaa uutuuden viehätystä, joka lähti liikkeelle viime vuonna, kukapa tietää. Aika näyttää miten käy. 

KAJ on kyllä minun mielestäni edelleen KAJ. He vaan ovat yli 3-kymppisiä urallaan eteenpäin katsovia miehiä eivätkä enää pienissä ympyröissä pyöriviä teinipoikia, vaikka sitä ihanaa poikamaisuutta ja pilkettä silmäkulmassa löytyy kosolti edelleen. Eikä suosio ole noussut hattuun. 

Itse olen huomannut myös uusissa nuorissa kansainväleisissä faneissa sellaisia, jotka toivoisivat KAJ:n lopettavan yhteistyön ruotsalaisten biisintekijäkumppaneidensa kanssa. En osaa arvioida kuinka paljon heitä on. Valtaosa kuitenkin tuntuu pitävän kovasti uusista kappaleista, mutta tuntuu että kaikki fanit iästä ja fanituksen pituudesta riippumatta ovat hyvin perehtyneitä koko tuotantoon ja pitävät myös vanhoista kappaleista ja toivoisivat kuulevansa niitäkin keikoilla.

Itse pidän uusista kappaleista kovasti, mutta kieltämättä vähän kaipaisin uutta albumin kaltaista kokonaisuutta, jossa olisi mukana myös kappaleita, joissa ei ole hittiainesta eikä toiveita sellaisiksi. 

Hyvin ymmärrettävää, että KAJ haluaa mennä eteenpäin eikä jäädä paikalleen tekemään sitä samaa, jota ovat aikaisemmin tehneet.

Vierailija
18462/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti heillä on kuvattuna paljon klippejä joilla ruokkia meitä nälkäisiä keikkatauon aikana.

Joku näyttää jo arvailevan, että jos/kun uusi biisi tulee, niin se olisi mahdollisesti englanninkielinen. No, olisihan sekin taas uusi kokeilu KAJ'lta. Oikeesti miksipä ei todellakaan voisi vaikka jonkun biisin enkuksikin tehdä, eihän sille mitään estettä ole... Mutta ei arvailla etukäteen. Ilmeisesti lähiaikoina näemme mitä tuleman pitää. 

Tästä KAJ'n nykysuunnasta olen nähnnyt hiljattain muutaman kommentin, joissa ollaan hieman "pahoillaan" siitä, että tekevät yhteistyötä näiden ruotsalaistuottajien kanssa, eivätkä biisit yllä aiemman tuotannon tasolle. Ilmeisesti kommentoijat ovat seuranneet KAJ'ta jo kauan, ja aikoinaan ihastuneet poikakolmikkoon, joka esiintyi pienille yleisölle mukanaan vain kitarat ja aimo annos nuoruuden intoa. "Tämä nyky-KAJ ei ole KAJ" luki eräässäkin kommentissa. Täytyy sanoa, että minäkin ajattelin vähän tähän tapaan vielä jokin aika sitten. Mutta sitten mietin, että täytyyhän kehityksen mennä eteenpäin, se on bändillekin hyväksi. Paikalleen ja vanhaan konseptiin juuttuminen voisi olla paljon huonompi juttu. Jos KAJ itse haluaa muuttaa tyylisuuntaa, niin siihen olkoon heillä täysi vapaus. Ja ainakin tällä hetkellä näyttää siltä, että ihan metsäänkään ei ole menty (ainakaan vielä) . Innostunutta uutta yleisöä riittää. Ja kyllä tosi moni ainakin ulkomaalaisista faneista näyttää olevan kovin tykästynyt näihin uusiinkin biiseihin. Onko se vielä edelleenkin sitä samaa uutuuden viehätystä, joka lähti liikkeelle viime vuonna, kukapa tietää. Aika näyttää miten käy. 

KAJ on kyllä minun mielestäni edelleen KAJ. He vaan ovat yli 3-kymppisiä urallaan eteenpäin katsovia miehiä eivätkä enää pienissä ympyröissä pyöriviä teinipoikia, vaikka sitä ihanaa poikamaisuutta ja pilkettä silmäkulmassa löytyy kosolti edelleen. Eikä suosio ole noussut hattuun. 

Kuuntelin tänään autossa KAJ-soittolistaani ja siinä tuli peräkkäin uudet kappaleet. Ensimmäistä kertaa ajattelin, että ovatpa keskenään samanlaisia. Johtuneeko siitä, että yleensä kuuntelen satunnaisjärjestyksessä ja väliin tulee vanhoja biisejä. Tämä ei suinkaan ole moite, tykkään uusistakin kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18463/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset ovat keksineet miksi Suomi aina voittaa sen onnellisuuslistan.

https://youtube.com/shorts/0QG_rVJmQTI

Vierailija
18464/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän huonoa huumoria ehkä mun mielestä mutta kiva että Jakob sai näkyvyyttä kuitenkin.

Huumorista tuli mieleen, että mulla taitaa olla senkin suhteen hidas sytytys. Kauhistelin täällä Fördomspoddenia ensikuuntelun jälkeen, mutta nyt parin kuuntelun jälkeen se on mun mielestä ihan huippuhauska eikä siinä mielestäni ole mitään minkä takia loukkaantua.

Se on muuten sarjan eniten katselukertoja kerännyt jakso Youtubessa.

Vierailija
18465/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaj tulossa uusi biisi kesäkuun lopulla nimeltä Gelateria 

Vierailija
18466/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on.

Vierailija
18467/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaj tulossa uusi biisi kesäkuun lopulla nimeltä Gelateria 

Mistä tää tieto?

Vierailija
18468/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna - lehdessä oli monen sivun juttu jossa oli myös kyseinen tieto!

Vierailija
18469/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten näköjään tullut vähän uusi tyyli spämmätä täällä

Vierailija
18470/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän huonoa huumoria ehkä mun mielestä mutta kiva että Jakob sai näkyvyyttä kuitenkin.

Huumorista tuli mieleen, että mulla taitaa olla senkin suhteen hidas sytytys. Kauhistelin täällä Fördomspoddenia ensikuuntelun jälkeen, mutta nyt parin kuuntelun jälkeen se on mun mielestä ihan huippuhauska eikä siinä mielestäni ole mitään minkä takia loukkaantua.

Mun mielestä tuo on myös hauska. Ekaksi kyllä kohottelin vähän kulmiani muutamassa kohtaa, mutta omassa lajissaan mainiota huumoria loppujen lopuksi.  Ja Jakob on aivan yliveto! 

Vierailija
18471/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa juhlitaan kuninkaallisten kultahääpäivää. Voiko siitä tulla KAJ mieleen? Ei, he eivät olleet ennalta vihjailtuja "yllätysvieraita" Oopperan konsertissa, mutta juontaja tunnetaan Österbottenista lähteneenä. Stina Ekblad lausui jossakin Basel-kevään KAJ-instakatkelmassa Bara bada bastua dramaattisen näyttelijän tyyliin. Tunnin mittaisen konsertin ensimmäinen tuttu ooppera-aaria oli Nessun Dorma. Varmaankin alkuperäiset sanat mutta tuskin olin ainoa kuulija jolle palasi mieleen toinen tarina. 

Tunnin tiivistelmä juhlapäivän tv-ohjelmista on svtplay:ssä nähtävissä "i hela världen". Viimeinen neljännestunti on siitä Oopperan konsertista. Aivan lopussa KAJ-fanin sydän sykähti taas, vaikka tekijät eivät varmaankaan olleet pyrkineet siihen... "Hurra från Operan i dag - - Gör tacos om ni har. Ha lite fredagsmys som par!" 

Vierailija
18472/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaishuumori ei ihan aina mulle mene perille. Solsidan oli tosi hauska, varsinkin ekat kaudet, ja tuo Fördomspoddenkin ihan ok, mutta ehkä tuo onnellisuusjuttu taas sitä laitaa, joka ei mulle niin uppoa. Välillä ihmettelin muuten myös niitä Mello-semifinaalijuontajien juttuja ja vitsejä, en mä oikein niistäkään saanut kiinni. Pitää varmaan olla ruotsalainen ja siinä kulttuurissa kasvanut, jotta ymmärtää jutun juuren. 

Vierailija
18473/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko tarkistaa nuo katselukerrat, ja niinhän se tosiaan on katsotuin. Taisi olla ainoa jakso jolla ei thumpnailissa ollut vieraan nimeä, vaan siinä lukee Gäst: Killen i KAJ :D

Vierailija
18474/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa sittenkin olla totta. Joku on nähnyt kuvia tämän viikon printtilehdestä.

Tuntuu uskomattomalta, mutta tämä selittäisi sen miksi vihjeet ovat tulleet niin randomisti eri kanaviin ja tileille. Ihan olisi kyllä KAJn tyyliä kun lähtee miettimään😂

Vierailija
18475/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa sittenkin olla totta. Joku on nähnyt kuvia tämän viikon printtilehdestä.

Tuntuu uskomattomalta, mutta tämä selittäisi sen miksi vihjeet ovat tulleet niin randomisti eri kanaviin ja tileille. Ihan olisi kyllä KAJn tyyliä kun lähtee miettimään😂

Siis lehdestä, joka ilmestyy ylihuomenna?  On sitten varmaan kustantamon työntekijä. Siis ihan hauskaa, jos on iso juttu lehdessä ja kappalekaan ei ole varsinainen yllätys.

Vierailija
18476/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lehdestä, joka ilmestyy ylihuomenna?  On sitten varmaan kustantamon työntekijä. Siis ihan hauskaa, jos on iso juttu lehdessä ja kappalekaan ei ole varsinainen yllätys.

Heillä on uudet asut; paidat+housut ilman puvuntakkia ja huivit kaulassa samaan tyyliin kuin Jakobilla eilisessä tiktok-pätkässä

Vierailija
18477/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktokista löytyi, toivottavasti linkki toimii:

https://www.tiktok.com/@schakobs.fangirl/photo/7651612291061878038

Pitääpä suunnata lehteä etsimään, kunhan ilmestyy!

Vierailija
18478/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktokista löytyi, toivottavasti linkki toimii:

https://www.tiktok.com/@schakobs.fangirl/photo/7651612291061878038

Pitääpä suunnata lehteä etsimään, kunhan ilmestyy!

Varsinaisia partiopoikia...

Vierailija
18479/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18480/18489 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei mene julkaisuaikataulut sekaisin, kun uusi look ja ilmeisesti kappaleen nimikin pääsi vähän ennakkoon karkuun😅 Mutta näin fanina hauskaa saada taas lisää materiaalia näin pian Economy Plussan jälkeen!🥰

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi