Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (17850)

Vierailija
17801/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa aiemmin linkatussa jutussa keikkapalkkioissa muuten sanottiin, että Käärijällä alkaa olemaan kysyntää enemmän ulkomalla kuin kotimaassa. Ei ole huonolla tiellä KAJ ollenkaan, jos meinaa Käärijää seurata, mutta eipä taida heillä olla kuitenkaan tähtäimenä muu maailma.  Eikä me fanitakaan taideta haluta heitä luovuttaa pitkin Eurooppaa kovin usein reissaamaan. (Lasken Ruotsin KAJ'lle vielä kotikentäksi tässä yhteydessä.) 

Enpä usko että lähtevätkään Eurooppaan ainakaan seuraavan vuoden aikana. Jo yksistään Jakobin musikaaliesiintymiset asettavat tietyt reunaehdot. Ja itse asiassa pitäisikö heidän edes hamuta sinne Eurooppaan...? No ei. Ainoastaan voisin kuvitella, että jossain vaiheessa kokeilisivat tehdä jonkun "pistemäisen" pienen klubikeikan vaikkapa Amsterdamiin, Lontooseen tai Berliiniin - siis jos suosiota tulevina vuosina vielä riittää. 

Pidetään KAJ oikein mielellään täällä kotikentällä vaan, eli Suomi ja Ruotsi 😊

Vierailija
17802/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Espoossa esiintyvät myös se taannoinen euroviisuilija Windows95-Man sekä Ingrid, jonka google kertoo olevan suomenruotsalainen, Ruotsin Idols-kilpailuun osallistunut trubaduuri ja entinen Suomen Lucia-neito. Sekametelisoppa tyyliin jokaiselle jotain.  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17803/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko Kaj'n tähtäävän Eurooppaan. Liian hajallaan fanit siellä, jotta mikään vähänkään isompi keikkapaikka täyttyisi. Mutta jonkunlainen Finnish weirdness -yhteisesiintyminen voisi olla menestys vaikka Lontoossa, Pariisissa tai Berliinissä. Kaj'n lisäksi Antti Paalanen, Käärijä, se omituinen Windowsman ja mitä näitä outoilijoita muita onkaan.

Vierailija
17804/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään tietoa, soiko KAJ:n musiikki tänä vuonna miten radiossa? Itse en ole onnistunut kuulemaan muuta kun että BBB:a on pari kertaa soitettu Puhelintoivekonsertissa. Mutta yleensä kuuntelenkin YLE 1-kanavaa, joka on profiloitunut enempi puheohjelmiin ja klassiseen musiikkiin, sen takia en tiedä soitetaanko heitä miten paljon.

En minäkään tiedä, koska kuuntelen autossa lähes pelkästään KAJ'ta. Missä muuten viipyy Vörjeans CD:n uusi painos? Vaadimme CD-levyä, jotta saa hypistellä ja kuunnella aivan itse omistamaansa levyä.

Vörjeans-levyä ei taida löytyä enää edes Vöyrin putiikeista...? Voi että nyt harmittaa, kun viime keväänä en tuota levyä tilannut. Mutta silloin ensi alkuun olin ihan vakuuttunut, että Vörjeans ei ole mun, lähes 7-kymppisen tädin juttu. Little did I know!! 

Vierailija
17805/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä vähän jännittää minkälaiset yleisöt KAJ saa heinäkuun Suomen kiertueelle. Tiedän, että Billnäs on myynyt hyvin, osin ehkä myös siksi että tuli ekana myyntiin ja olen kuullut fanien intoilevan Naantalin keikasta. Kaikki muut mua jännittää, koska en usko että fanitkaan vetää niitä kaikkia läpi. Toivottavasti tulee paljon ihan peruskuulijaa  paikalle.

Monet fanit vaikuttavat suosivan KAJ'n omia keikkoja. Ja festareille taas ehkä tulee peruskuulijoita. Eli nämä erilaiset kuulijat voivat tasapainottaa hyvin toisiaan, kun ei liene vaaraa, että "omat" keikat jäävät tyhjiksi. Ja ns. omat keikat ovat tunnelmaltaan mielestäni parhaita, koska niissä on yleisössä parhaiten läsnä tuo yllä mainittu konsentroitu kajahtaneisuus.

Mua huolettaa erityisesti Allas kun se on aika iso keikkapaikka ja lisäksi lokakuun Espoo.

Mutta minä nyt olenkin vähän tällainen murehtija.

Eikös Espoossa ole samana iltana myös pari muuta esiintyjää, eli ei KAJ' n oma keikka? 

Minä en oikein näe heitä yleisömagneetteina

Vierailija
17806/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä vähän jännittää minkälaiset yleisöt KAJ saa heinäkuun Suomen kiertueelle. Tiedän, että Billnäs on myynyt hyvin, osin ehkä myös siksi että tuli ekana myyntiin ja olen kuullut fanien intoilevan Naantalin keikasta. Kaikki muut mua jännittää, koska en usko että fanitkaan vetää niitä kaikkia läpi. Toivottavasti tulee paljon ihan peruskuulijaa  paikalle.

Monet fanit vaikuttavat suosivan KAJ'n omia keikkoja. Ja festareille taas ehkä tulee peruskuulijoita. Eli nämä erilaiset kuulijat voivat tasapainottaa hyvin toisiaan, kun ei liene vaaraa, että "omat" keikat jäävät tyhjiksi. Ja ns. omat keikat ovat tunnelmaltaan mielestäni parhaita, koska niissä on yleisössä parhaiten läsnä tuo yllä mainittu konsentroitu kajahtaneisuus.

Mua huolettaa erityisesti Allas kun se on aika iso keikkapaikka ja lisäksi lokakuun Espoo.

Mutta minä nyt olenkin vähän tällainen murehtija.

Eikös Espoossa ole samana iltana myös pari muuta esiintyjää, eli ei KAJ' n oma keikka? 

Minä en oikein näe heitä yleisömagneetteina

Minäkin olin jo melkein hankkimassa lippua tuonne Espooseen, mutta sitten ilokseni julkistettiin Tampere. Espooseen mulla olisi paljon kätevämpi matka, ja tosiaan ihan pelkästään KAJ'n takia olisin mennyt "kärsimään" nuo muut. No ei nyt oikeasti vähätellä, ainakin tuo Ingrid olisi ollut ihan kiinnostavaa nähdä. Windowsman nyt ei osu ihan omaan genreen. 

Vierailija
17807/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Discordissa on tällä viikolla puhututtanut teema KAJ'n keikkalistaus. Monet siellä pitävät KAJ'n tapaa listata keikat sekavana ja toivoisivat että esimerkiksi heidän nettisivuilleen tulisi listaus kaikista keikoista sen sijaan että keikkoja julkaistaan keikka kerrallaan silloin tällöin. Siellä vertailtiin KAJ'n keikkalistausta Komioiden nettisivujen vastaavaan. Komiat saivat tästä runsaasti kehuja, heillä on nettisivuillaan erittäin selkeästi listattuna tiedossa olevat keikat sekä myös menneet keikat pääsee katsomaan samasta paikasta vuosien ajalta. 

Mitä mieltä täällä ollaan aiheesta? Löydättekö mielestänne KAJ'n keikat riittävän helposti, jos haluatte tarkistaa missä ovat keikalla milloinkin? Erityisesti kiinnostaa somettomien fanien näkökulma! 

Vierailija
17808/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tänne some-palstalle löytää somettomat fanit...  Mutta jos tarkoitat meitä, joilla ei ole henkilökohtaisia tilejä Facebookissa, Instagramissa, Tiktokissa ja missä lie, voin vastata meidän puolesta. Mä olen totaali digiuuno, mutta osaan mennä Kaj'n kotisivulle https://www.humorgruppenkaj.com/  ja sieltä kyllä löydän helposti kaikki keikat. En edes ymmärrä, mikä siinä olisi vaikeaa. Jos kerran mä pystyn siihen, niin jokainen pystyy.  :D

Vierailija
17809/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Discordissa on tällä viikolla puhututtanut teema KAJ'n keikkalistaus. Monet siellä pitävät KAJ'n tapaa listata keikat sekavana ja toivoisivat että esimerkiksi heidän nettisivuilleen tulisi listaus kaikista keikoista sen sijaan että keikkoja julkaistaan keikka kerrallaan silloin tällöin. Siellä vertailtiin KAJ'n keikkalistausta Komioiden nettisivujen vastaavaan. Komiat saivat tästä runsaasti kehuja, heillä on nettisivuillaan erittäin selkeästi listattuna tiedossa olevat keikat sekä myös menneet keikat pääsee katsomaan samasta paikasta vuosien ajalta. 

Mitä mieltä täällä ollaan aiheesta? Löydättekö mielestänne KAJ'n keikat riittävän helposti, jos haluatte tarkistaa missä ovat keikalla milloinkin? Erityisesti kiinnostaa somettomien fanien näkökulma! 

Kaj'n nettisivullahan ON listaus kaikista tiedossa olevista keikoista. Sellaista listaa on mahdoton julkistaa, jossa olisi näkyvissä kaikki tulevaisuuden keikat, mitä he tekevät. Eiväthän he tiedä niitä vielä itsekään. Niitähän tuli viime vuonnakin muutamia hyvin pienellä varoitusajalla.

Vierailija
17810/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaj'n nettisivullahan ON listaus kaikista tiedossa olevista keikoista. Sellaista listaa on mahdoton julkistaa, jossa olisi näkyvissä kaikki tulevaisuuden keikat, mitä he tekevät. Eiväthän he tiedä niitä vielä itsekään. Niitähän tuli viime vuonnakin muutamia hyvin pienellä varoitusajalla.

Someton olen ja todellakin keikat löytyy helposti KAJ'n kotisivuilta. Tosin joskus ilmestyvät sinne viiveellä, esim. Uppsala puuttui sieltä tosi pitkään. En myöskään ymmärrä miten muuten ja missä ne keikat oikein pitäisi ilmoittaa, että olisivat kaikki samalla sivustolla. Vai hämääkö jotakuta, että kotisivuilla on oma linkki Suomen keikoille ja osa Ruotsin, eikä ole yhtä ainoaa listausta, jossa olisivat ihan kaikki? Jostain syystä tuossa Suomen listassa näkyy "ylimääräisenä" myös muutama Ruotsin keikka ( ovat kyllä Ruotsin listallakin) ja Oslo on Suomen listalla. Koetaanko tästä syystä sekavaksi?  Pitäisi varmaan kertoa suoraan United Stagesiin tämä sitten, eikä ihmetellä jossain somepalstalla. 

Vierailija
17811/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä arvasin heti, minkä yhtyeen kohdalla "huuma on loppunut". Ip-lehdissä pakollinen klikkiotsikko. Tekstistähän sitten selviää, että kuumin huuma on laimentunut, mutta ei todellakaan loppunut. Viime kesän palkkiopiikkiin verrattuna 30 000 voi tuntua romahdukselta, mutta tosiasiassahan se on samaa tasoa ja jopa parempi kuin monella huippusuositulla suomenkielisellä artistilla tai bändillä. 

Ja tu 30 tonnia on kymmenkertainen heidän aiempiin palkkioihinsa  Juttu käsitteli muuten festarikeikkoja, joita heillä on vain muutama. Heidän omilla keikoillaan on huuma edelleen huipussaan. 

Siinä heidän yhdessä joulukalenterin joululaulussaan laulettiin jotain sen suuntaista, että varaa 4000 eurolla Kaj-tontut, olikohan se joku todellinen keikkapalkkio niihin aikoihin.

Kiinnostavaa tosiaan sit nähdä millaista yleisöä Tampereelle tulee. Luulisi ettei tosiaan kauheasti ruotsalaisia, kun siellä silloin omakin kiertue.

Vierailija
17812/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Listaus on tosiaan aivan selvästi sivulla. Jos joku ei ole huomannut, siellä on otsikon Musik alla kaikki tekstit lauluihin, myös Vörjeansiin ja KAJlandiin

Vierailija
17813/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua mummoa huvittaa tuo nuorisolaisten valitus. Koskaan maailmanhistoriassa ei ole ollut tieto saatavilla yhtä helposti ja kattavasti kuin nykyään. Mä olen elänyt ajan, jolloin tieto musiikkikeikoista saatiin sanomalehden ilmoituksista, yksi kerrallaan, jos siis kotiin tuli lehti. Mun lapsuudessani ja nuoruudessani ei läheskään kaikkiin koteihin tullut. Kirjastot tietysti oli, mutta ei niissä useinkaan ollut tarjolla lehtiä, kirjoja vain.

Vika taitaa olla siinä, että nuoriso ei osaa hakea tietoa. Jos siinä omassa tiktakissa ei näy Kaj'n keikkalistaa, ovatkin pulassa.

Vierailija
17814/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua mummoa huvittaa tuo nuorisolaisten valitus. Koskaan maailmanhistoriassa ei ole ollut tieto saatavilla yhtä helposti ja kattavasti kuin nykyään. Mä olen elänyt ajan, jolloin tieto musiikkikeikoista saatiin sanomalehden ilmoituksista, yksi kerrallaan, jos siis kotiin tuli lehti. Mun lapsuudessani ja nuoruudessani ei läheskään kaikkiin koteihin tullut. Kirjastot tietysti oli, mutta ei niissä useinkaan ollut tarjolla lehtiä, kirjoja vain.

Vika taitaa olla siinä, että nuoriso ei osaa hakea tietoa. Jos siinä omassa tiktakissa ei näy Kaj'n keikkalistaa, ovatkin pulassa.

Muistaakseni kyse oli siitä että keikkoja on annettu tiedoksi yksitellen ja kansainväliset fanit eivät ole voineet suunnitella reissujaan niin, että reissulle oli saatu kaikki heitä kiinnostaneet keikat. 

Vierailija
17815/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi ketjun aiheen (tai ei oikeastaan, Käärijäänhän ap viittaa Kaj'n referenssinä, molemmat hänen mukaansa "yhden hitin ihmeitä".)

Se toinen yhden hitin ihme konsertoi tänään Helsingin areenassa, huomasin Iltasanomista. Mutta artikkelin mulle kiinnostavin asia on, että kajahtaneet eivät ole ainutlaatuinen ilmiö, vaan on olemassa myös käärähtäneitä. Jutussa haastatellaan portugalilaista naista, joka on kiertänyt 120 Käärijän keikkaa. Eikä aio lopettaa kiertämistään. Siinä meille esikuvaa. Ja Kaj'lle myös. Jos Käärijä pärjää suomeksi, eiköhän se todista, että pärjätä voi myös vöyriksi.  :)

https://www.is.fi/viihde/art-2000012026031.html

Voiko tuo nyt olla tottakaan, 120 keikkaa eli vuotta kohti aika paljon, jos on aloittanut fanittamisen 2023 euroviisuista... 

Ja mun mielestä on tuntunut jo ihan huimalta, kun jotkut sanoivat viime vuonna käyneensä 10-15 KAJ'n keikkaa 😄. Mulla tälle vuodelle hankittu lippu viidelle keikalle ja sekin tuntuu itsestä jo siltä, että olenkohan vähän hullu. Kavereille en ole kehdannut edes sanoa.... 

Vierailija
17816/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö Kaj'n siis pantata tietoa keikoista niin kauan, että kunkin vuoden viimeinenkin on varmistunut? Silloin he olisivat esimerkiksi viime vuonna pystyneet julkaisemaan valmiin listan vasta joulukuussa, jolloin suurin osa keikoista oli jo heitetty. Jollain tanssilavaorkesterilla voi tietysti olla eri asia, jos he joka vuosi kiertävät samassa järjestyksessä samat paikat.

Vierailija
17817/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö Kaj'n siis pantata tietoa keikoista niin kauan, että kunkin vuoden viimeinenkin on varmistunut? Silloin he olisivat esimerkiksi viime vuonna pystyneet julkaisemaan valmiin listan vasta joulukuussa, jolloin suurin osa keikoista oli jo heitetty. Jollain tanssilavaorkesterilla voi tietysti olla eri asia, jos he joka vuosi kiertävät samassa järjestyksessä samat paikat.

Muut artistit kuulemma julkaisevat kaikki kerralla ja kyllähän KAJkin viime vuonna julkaisi koko saunakiertueen kerralla

Vierailija
17818/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi ketjun aiheen (tai ei oikeastaan, Käärijäänhän ap viittaa Kaj'n referenssinä, molemmat hänen mukaansa "yhden hitin ihmeitä".)

Se toinen yhden hitin ihme konsertoi tänään Helsingin areenassa, huomasin Iltasanomista. Mutta artikkelin mulle kiinnostavin asia on, että kajahtaneet eivät ole ainutlaatuinen ilmiö, vaan on olemassa myös käärähtäneitä. Jutussa haastatellaan portugalilaista naista, joka on kiertänyt 120 Käärijän keikkaa. Eikä aio lopettaa kiertämistään. Siinä meille esikuvaa. Ja Kaj'lle myös. Jos Käärijä pärjää suomeksi, eiköhän se todista, että pärjätä voi myös vöyriksi.  :)

https://www.is.fi/viihde/art-2000012026031.html

Voiko tuo nyt olla tottakaan, 120 keikkaa eli vuotta kohti aika paljon, jos on aloittanut fanittamisen 2023 euroviisuista... 

Ja mun mielestä on tuntunut jo ihan huimalta, kun jotkut sanoivat viime vuonna käyneensä 10-15 KAJ'n keikkaa 😄. Mulla tälle vuodelle hankittu lippu viidelle keikalle ja sekin tuntuu itsestä jo siltä, että olenkohan vähän hullu. Kavereille en ole kehdannut edes sanoa.... 

Eiköhän tämä ole aika extreme-tapaus. Hommannut jopa vuokra-asunnon Suomesta huomattuaan, että se tulee halvemmaksi kuin hotelli- tai b&b-yöpyminen. Siitä voi päätellä, että aika ahkerasti on pelkästään täällä käynyt keikoilla. Ja ilmeisesti sitten kiertänyt Käärijän perässä kaikkialla muuallakin. Mutta joka tapauksessa tämän rinnalla ei kenenkään kymmenen keikan verran kajahtaneen tarvitse ollenkaan nolostella.  :D

Vierailija
17819/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut artistit kuulemma julkaisevat kaikki kerralla ja kyllähän KAJkin viime vuonna julkaisi koko saunakiertueen kerralla

Voi nyt elämän kevät. Tällaisesta asiasta valittavien kannattaa sitten varmasti siirtyä fanittamaan niitä "muita artisteja" ja käymään niiden keikoilla.

Vierailija
17820/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ero Komioiden ja KAJ'n listoissa on se, että Komioiden lista löytyy suoraan heidän omilta sivuiltaan, KAJ'n sivuilta ne löytyy linkkinä keikkamyyjän sivuille. Komiathan taitavat itse myydä keikkansa eikä heillä ole levy-yhtiötä taustalla, joten luonnollisesti myös keikat löytyvät suoraan heidän omilta sivuiltaan. 

Mutta ei tuo KAJ'n systeemi sen monimutkaisempi ole. Jokainen varmasti osaa linkkiä klikata ja linkin takaa löytää kätevästi kaikki keikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan