Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (17850)

Vierailija
17761/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17762/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

King of the transfer bus

https://www.instagram.com/stories/humorgruppen.kaj/3903217329936971742

Vai sanoisiko Sukkulan kuningas...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17763/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1194a853-d328-4353-ae17-4c60eb…

KAJ'n saisi tänä kesänä 30 000 eurolla esiintymään. Mikäs meidän budjetti olikaan Vörjeansin yksityiskeikalle? Joko kohta aletaan järjestämään?

Kaj'n palkkio näyttää tosiaan olevan 30 000, mutta Vörjeanshan on astetta kovempi, tai siis tunnetusti jopa Vöyrin kovin bändi. Eiköhän se vastaavasti näy keikkahinnoissakin, joihin ei taida meidän kollektiivisetkaan roposet heti riittää. Mutta jos ryhdytään päättäväisesti säästämään, ehkä saadaan kerättyä tarvittava kolehti siihen mennessä, kun vietetään Määninin viisikymppisiä. Silloin voikin olla luvassa maailman pisin Langradin.

Vierailija
17764/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1194a853-d328-4353-ae17-4c60eb…

KAJ'n saisi tänä kesänä 30 000 eurolla esiintymään. Mikäs meidän budjetti olikaan Vörjeansin yksityiskeikalle? Joko kohta aletaan järjestämään?

Kolehti pystyyn vaan täällä. Osallistun heti!! Mikäs olisi hyvä keikkapaikka? 

Omaa silmää muuten vähän häiritsee taas tuo uutisointi ja klikkiotsikko - "yhden kohdalla huuma loppui" (KAJ). No eihän se nyt tyystin ole loppunut. Toimittaja voisi hieman katsoa, mitä KAJ'n keikoilla tapahtuu, mikä huuma siellä vallitsee, ja kirjoittaa sitten. Ehkä olen yliherkkä tämän kyseisen toimittajan artikkeleille ja tulkitsen väärin, mutta ainakin mulle hänen kirjoituksistaan tuppaa tulemaan joskus sellainen "piilovähättelevä" tunnelma KAJ'ta kohtaan. Ehkä tämä tuntu jäi mulle viime keväästä, kun toimittaja vallan riehaantui kirjoittelemaan BBB:n plagiointisyytöksiä, eikä sitten edes oikaissut kirjoituksiaan sen jälkeen kun asian oikea laita selvisi, en ainakaan tällaista muista nähneeni. Mutta voi olla, että ylitulkitsen asioita. 

Vierailija
17765/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, me kielinörtit olemme paikalla. Alkoi naurattaa kun mietin, että suomenkieliset saavat hyvää harjoitusta pienestä pitäen, kun onhan suomemme tärkeimpiä sanoja ilman muuta ÄÄLIÖ. On kyllä koominen sana jos sitä oikein pysähtyy miettimään. Minusta se on myös helpoin lausua, suu on luontevasti samassa asennossa alusta loppuun. Sen sijaan YHTIÖ taitaa olla jopa helpompi kuin YLTIÖ. En tiedä onko aamuväsymystä, mutta yltiöön tahtoo tulla paksuhko ällä ihan itsestään joten se voi olla Jakobille helpompi. Suomalainen ällä on lopulta yllättävän tekninen sanottava siinä sanassa. Siinä ei paljon kielellä pelleillä, sen on oltava paikallaan. Laulunörtit koko ajan puhuvat suun asennosta ja helpottavista joustoista ääntämiseen, se on mahdottoman hauskaa ihmisestä, joka tykkää näistä jutuista muutenkin.

Vierailija
17766/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvasin heti, minkä yhtyeen kohdalla "huuma on loppunut". Ip-lehdissä pakollinen klikkiotsikko. Tekstistähän sitten selviää, että kuumin huuma on laimentunut, mutta ei todellakaan loppunut. Viime kesän palkkiopiikkiin verrattuna 30 000 voi tuntua romahdukselta, mutta tosiasiassahan se on samaa tasoa ja jopa parempi kuin monella huippusuositulla suomenkielisellä artistilla tai bändillä. 

Vierailija
17767/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä arvasin heti, minkä yhtyeen kohdalla "huuma on loppunut". Ip-lehdissä pakollinen klikkiotsikko. Tekstistähän sitten selviää, että kuumin huuma on laimentunut, mutta ei todellakaan loppunut. Viime kesän palkkiopiikkiin verrattuna 30 000 voi tuntua romahdukselta, mutta tosiasiassahan se on samaa tasoa ja jopa parempi kuin monella huippusuositulla suomenkielisellä artistilla tai bändillä. 

Tekstissä ei tosiaan sanota, että huuma olisi loppunut. Usein toimittajat itse eivät tee otsikoitaan, joten voi olla aivan jonkun toisen henkilön kirjoittama klikkiotsikko. 

Vierailija
17768/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö muuten kukaan, onko Tampereen-konsertti jo huomattu Ruotsissa? Tai muualla ulkomailla? Jostain bongasin yhden närkästyneen suomalaisen kommentin, että keikkaa ei mainosteta missään. Onnekseen oli sitten faniryhmän sivuilta havainnut ja kiirehtinyt ostamaan lipun.

Mä en ole huomannut, että Kaj olisi itse julkistanut Tampereen-keikkaa tai mainostanut sitä, vai olenko vaan missannut asian? Tampere-talon sivuilla se on tietysti nähtävissä ja varmaan tulee myöhemmin myös Tampere-talon ilmoituksiin, joita on säännöllisesti Aamulehdessä (ehkä Hesarissakin). Mutta ehkä Kaj'n omat kanavat olis faneille paras tietolähde.

Vierailija
17769/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö muuten kukaan, onko Tampereen-konsertti jo huomattu Ruotsissa? Tai muualla ulkomailla? Jostain bongasin yhden närkästyneen suomalaisen kommentin, että keikkaa ei mainosteta missään. Onnekseen oli sitten faniryhmän sivuilta havainnut ja kiirehtinyt ostamaan lipun.

Mä en ole huomannut, että Kaj olisi itse julkistanut Tampereen-keikkaa tai mainostanut sitä, vai olenko vaan missannut asian? Tampere-talon sivuilla se on tietysti nähtävissä ja varmaan tulee myöhemmin myös Tampere-talon ilmoituksiin, joita on säännöllisesti Aamulehdessä (ehkä Hesarissakin). Mutta ehkä Kaj'n omat kanavat olis faneille paras tietolähde.

Toisessa faniryhmässä taisi olla vähän keskustelua, mutta sekin pääasiassa suomeksi. Tuntuu, että paljolti on mennyt ruotsalaisilta ohi. Eikä kyllä missään ole tullut vastaan mainoksia. Toisaalta Ruotsissa on marraskuussa kokonainen kiertua ja vielä Oslonkin keikka, joten ruotsalaisilla ja muun maalaisilla taitaa olla keikkakalenterissa jo riittävästi tekemistä marraskuulle. Eli Tampereen keikka voi jäädä poikkeuksellisesti meidän suomenkielisten omaksi keikaksi. Saattaa siis tulla vähän erilainen keikka kuin muista keikoista.

Vierailija
17770/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan, että Kaj alkaa kunnolla mainostaa Tamperetta vasta Vaasan jälkeen. Hemmaplan on nyt pääasia ja panevat kaikki paukut sinne. Toki varmaan kesän mittaan muistuttavat jokaisesta muustakin keikastaan aina ennen h-hetkeä.

Vierailija
17771/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan, että Kaj alkaa kunnolla mainostaa Tamperetta vasta Vaasan jälkeen. Hemmaplan on nyt pääasia ja panevat kaikki paukut sinne. Toki varmaan kesän mittaan muistuttavat jokaisesta muustakin keikastaan aina ennen h-hetkeä.

Aika hyvin kuitenkin mennyt lippuja jo, vaikka ainoa mainostaminen taitaa olla Tampere-talon kooste Instassa yms. syksyn ohjelmistosta, jossa olivat kaikki muutkin syksyn konsertit.

Vierailija
17772/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisessa faniryhmässä taisi olla vähän keskustelua, mutta sekin pääasiassa suomeksi. Tuntuu, että paljolti on mennyt ruotsalaisilta ohi. Eikä kyllä missään ole tullut vastaan mainoksia. Toisaalta Ruotsissa on marraskuussa kokonainen kiertua ja vielä Oslonkin keikka, joten ruotsalaisilla ja muun maalaisilla taitaa olla keikkakalenterissa jo riittävästi tekemistä marraskuulle. Eli Tampereen keikka voi jäädä poikkeuksellisesti meidän suomenkielisten omaksi keikaksi. Saattaa siis tulla vähän erilainen keikka kuin muista keikoista.

Heti viikon päästä alkaa 8 keikan putki Ruotsissa ilman välipäiviä. Ehkä se riittää jopa kaikkein innokkaimmille faneille. Tampere on tosin puoli tuntia pidempi keikka 

Vierailija
17773/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi ketjun aiheen (tai ei oikeastaan, Käärijäänhän ap viittaa Kaj'n referenssinä, molemmat hänen mukaansa "yhden hitin ihmeitä".)

Se toinen yhden hitin ihme konsertoi tänään Helsingin areenassa, huomasin Iltasanomista. Mutta artikkelin mulle kiinnostavin asia on, että kajahtaneet eivät ole ainutlaatuinen ilmiö, vaan on olemassa myös käärähtäneitä. Jutussa haastatellaan portugalilaista naista, joka on kiertänyt 120 Käärijän keikkaa. Eikä aio lopettaa kiertämistään. Siinä meille esikuvaa. Ja Kaj'lle myös. Jos Käärijä pärjää suomeksi, eiköhän se todista, että pärjätä voi myös vöyriksi.  :)

https://www.is.fi/viihde/art-2000012026031.html

Vierailija
17774/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tu 30 tonnia on kymmenkertainen heidän aiempiin palkkioihinsa  Juttu käsitteli muuten festarikeikkoja, joita heillä on vain muutama. Heidän omilla keikoillaan on huuma edelleen huipussaan. 

Vierailija
17775/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän harmi KAJ'n kannalta että heille sattui oma keikka tälle iltaa. Hehän ovat kovia Käärijä-faneja ja luulen että ilman omaa päällekkäistä keikkaa olisi heidät saattanut löytää tänään Veikkaus-areenalta katsomasta Käärijän keikkaa 

Vierailija
17776/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstissä ei tosiaan sanota, että huuma olisi loppunut. Usein toimittajat itse eivät tee otsikoitaan, joten voi olla aivan jonkun toisen henkilön kirjoittama klikkiotsikko. 

Eiköhän tuo ole monen kohdalla aika luonnollinen ilmiö, että tuollaisen huippuvuoden jälkeen huuma loivenee. Kaikki uteliaat ja ilmiöstä kiinnostuneet rynnivät katsomaan KAJ'n viime vuonna. Osa jäi kelkkaan pysyvämmin, osa totesi ehkä, että ihan kiva mutta ei ole ehkä kuitenkaan oma juttu. Kielimuurilla on valitettavasti oma vaikutuksensa edelleen, vaikka se monesta kohtaa rakoillut onkin. Ja näinhän se menee, ei mitään uutta eikä ihmeellistä. Vähän oikeastaan huvitti, kun kaikkein innokkaimmat jo kirjoittelivat viime vuonna, että maailmanvalloitus ja uusi ABBA.  No ei nyt sentään. Isoimman huuman hetkellä se realismi monesti unohtuu. 

Mutta selväähän on, että KAJ'n yleisöpohja ja fanimäärä on edelleen ihan toisella tasolla kuin ennen viime vuotta. Ilkeämielisimmät ovat kirjoitelleet, että KAJ unohtui ihmisiltä jo, kun eivät enää esiinny edes festareilla muiden suosittujen artistien tapaan. No kaikkihan tiedämme, että heidän keikkatrategiansa ja suunnitelmansa tälle vuodelle oli alunperinkin täysin erilainen kuin viime vuonna. Keikkaa ei ollut aikomuskaan samaan malliin tehdä. 

Vierailija
17777/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Kevin, Axel ja Jakob olisivat ajatelleet vuonna 2023, jos joku olisi heille sanonut että kaksi vuotta myöhemmin katselevat Euroviisujen semifinaalia hotellilla yhdessä Käärijän kanssa? Eivät varmaan olisi ikinä suostuneet uskomaan! (KAJ seurasi viime vuonna Baselissa sitä semifinaalia jossa eivät itse kilpailleet ja kannustivat Erikaa yhdessä Käärijän kanssa)

Vierailija
17778/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä odotan tuota Vaasaa innosta puhkuen. Saatetaan vaikka kuulla huima versio Bara bada bastusta Antti Paalasella vahvistettuna... Paalanen ei ole mikään oma suosikkiartisti, mutta mielenkiinnolla odotan hänen live-esiintymistään. Persoonallisuutta löytyy. Ainakin erilaisista videoista päätellen saa yleisön myös hyvin mukaan. 

Vierailija
17779/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole monen kohdalla aika luonnollinen ilmiö, että tuollaisen huippuvuoden jälkeen huuma loivenee. Kaikki uteliaat ja ilmiöstä kiinnostuneet rynnivät katsomaan KAJ'n viime vuonna. Osa jäi kelkkaan pysyvämmin, osa totesi ehkä, että ihan kiva mutta ei ole ehkä kuitenkaan oma juttu. Kielimuurilla on valitettavasti oma vaikutuksensa edelleen, vaikka se monesta kohtaa rakoillut onkin. Ja näinhän se menee, ei mitään uutta eikä ihmeellistä. Vähän oikeastaan huvitti, kun kaikkein innokkaimmat jo kirjoittelivat viime vuonna, että maailmanvalloitus ja uusi ABBA.  No ei nyt sentään. Isoimman huuman hetkellä se realismi monesti unohtuu. 

Mutta selväähän on, että KAJ'n yleisöpohja ja fanimäärä on edelleen ihan toisella tasolla kuin ennen viime vuotta. Ilkeämielisimmät ovat kirjoitelleet, että KAJ unohtui ihmisiltä jo, kun eivät enää esiinny edes festareilla muiden suosittujen artistien tapaan. No kaikkihan tiedämme, että heidän keikkatrategiansa ja suunnitelmansa tälle vuodelle oli alunperinkin täysin erilainen kuin viime vuonna. Keikkaa ei ollut aikomuskaan samaan malliin tehdä. 

Toisille menestystä on vain, jos tulee rahaa ja se näkyy päälle. Nämä herrat esiintyvät kultaketjuissa vain videolla.

Vierailija
17780/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesähän oli Kaj'lle tappotahtia, jotain 45 keikkaa, jos oikein muistan. Hehän myönsivät syksyllä olevansa aivan puhki ja varmaan silloin päättivät pitää tämän vuoden inhimillisempänä. Tänä kesänä lomailevat kokonaisen kuukauden, niin kuin taviksetkin. Tosin muille ajankohdille niitä keikkoja näyttää tasaiseen tahtiin ilmestyvän lisää sitä mukaa kuin tarjouksia tulee. Yleisön kannalta toki hyvä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän