Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (17850)

Vierailija
17821/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö Kaj'n siis pantata tietoa keikoista niin kauan, että kunkin vuoden viimeinenkin on varmistunut? Silloin he olisivat esimerkiksi viime vuonna pystyneet julkaisemaan valmiin listan vasta joulukuussa, jolloin suurin osa keikoista oli jo heitetty. Jollain tanssilavaorkesterilla voi tietysti olla eri asia, jos he joka vuosi kiertävät samassa järjestyksessä samat paikat.

Muut artistit kuulemma julkaisevat kaikki kerralla ja kyllähän KAJkin viime vuonna julkaisi koko saunakiertueen kerralla

Tuohon alaan kuuluu se, että mitään ei julkaista ennen kuin se on tarkoitettu julkiseksi tiedoksi. Järjestävillä tahoilla voi olla oma julkaisuaikataulunsa josta on pidettävä kiinni. Esim. Allsång på Skansenin artistit julkistetaan vasta 8.6..

Vierailija
17822/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että Discordissa haikaillaan sen perään, että KAJ hoitaisi kaiken itse. Siellä on kritisoitu United stagea ja toivottu KAJ'n irtautuvan Warnerista. Siellä oltiin jopa hieman pettyneitä kun kävi ilmi että yhteistyö Warnerin kanssa jatkuu tänäkin vuonna eikä päättynyt viime vuoteen kuten he toivoivat. 

Itse en tätä oikein ymmärrä. KAJ'lla oli viime vuonna erittäin paljon töitä vaikka keikkamyynti ja managerointi olikin ulkoistettu ja biisien teossa ja muussa apuna Warner. Jos olisivat joutuneet vielä sen kaiken lisäksi itse myymään keikat, vastaamaan haastattelupyyntöihin yms, niin hehän olisivat luultavasti olleet vuoden lopussa burnoutissa. Axel ihan itse jossain sanoi, ettei olisi kestänyt viime vuoden myllytystä yhtä hyvin jos ei olisi ottanut apua vastaan noihin keikkojen ja esiintymisten ulkopuolisiin asioihin. Oli hänelle vaikea irrottaa kontrollista ja antaa muiden hoitaa ne jutut mitkä hän oli aiemmin itse hoitanut, mutta lopulta se oli ainoa oikea päätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17823/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö Kaj'n siis pantata tietoa keikoista niin kauan, että kunkin vuoden viimeinenkin on varmistunut? Silloin he olisivat esimerkiksi viime vuonna pystyneet julkaisemaan valmiin listan vasta joulukuussa, jolloin suurin osa keikoista oli jo heitetty. Jollain tanssilavaorkesterilla voi tietysti olla eri asia, jos he joka vuosi kiertävät samassa järjestyksessä samat paikat.

Muut artistit kuulemma julkaisevat kaikki kerralla ja kyllähän KAJkin viime vuonna julkaisi koko saunakiertueen kerralla

Voi nyt elämän kevät. Tällaisesta asiasta valittavien kannattaa sitten varmasti siirtyä fanittamaan niitä "muita artisteja" ja käymään niiden keikoilla.

Ihmiset on nykyään pilalle hemmoteltuja ja käsittämättömän herkkänahkaisia. Joku ei voi mennä keikalle, koska listaa kaikista keikoista ei julkaistu kerralla. Faniryhmän sivuilta tai oliko jonkun videon kommenttikentästä luin, että toinen haluaisi mennä kuuntelemaan Kaj'ta Furuvikiin, joka olisi ihan naapurissa, mutta hän boikotoi paikkaa, koska sen eläintarhassa on joskus ammuttu karannut, ihmisille vaaraksi ollut simpanssiryhmä.

Vierailija
17824/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon alaan kuuluu se, että mitään ei julkaista ennen kuin se on tarkoitettu julkiseksi tiedoksi. Järjestävillä tahoilla voi olla oma julkaisuaikataulunsa josta on pidettävä kiinni. Esim. Allsång på Skansenin artistit julkistetaan vasta 8.6..

Ja esimerkiksi Tampere-talo julkaisi kaikki syksyn konserttinsa tällä viikolla, joten tuskin KAJ'lla olisi ollut edes lupaa julkaista sitä aikaisemmin. On voitu kirjoittaa ihan sopimukseen, että artisti on vapaa julkaisemaan keikan vasta kun se on ensin julkaistu järjestäjän toimesta.

Vierailija
17825/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua mummoa huvittaa tuo nuorisolaisten valitus. Koskaan maailmanhistoriassa ei ole ollut tieto saatavilla yhtä helposti ja kattavasti kuin nykyään. Mä olen elänyt ajan, jolloin tieto musiikkikeikoista saatiin sanomalehden ilmoituksista, yksi kerrallaan, jos siis kotiin tuli lehti. Mun lapsuudessani ja nuoruudessani ei läheskään kaikkiin koteihin tullut. Kirjastot tietysti oli, mutta ei niissä useinkaan ollut tarjolla lehtiä, kirjoja vain.

Vika taitaa olla siinä, että nuoriso ei osaa hakea tietoa. Jos siinä omassa tiktakissa ei näy Kaj'n keikkalistaa, ovatkin pulassa.

Tähän kommentti täysin off-topic mutta kuitenkin. Kuljin takavuosina paljon bussilla töihin. Ei nyt ihan joka kerta, mutta hyvin usein ihmiset pysäyttelivät (linjatunnuksellista) bussia kysyäkseen, meneekö bussi paikkaan x. Ja jos kuski sanoi että ei mene, niin seuraavaksi kysyttiin kuskilta, että no milloinkas sitten menee seuraava. Ja kysyjillä lähes poikkeuksetta kännykkä kädessä. Ei vaan kertakaikkiaan joko osata tai viitsitä itse selvittää aikatauluja, vaikka nettiyhteys on siinä käsillä klikkauksen päässä. Jotain some-päivityksiä varmaan kyllä viitsitään tehdä. 

Vierailija
17826/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että Discordissa haikaillaan sen perään, että KAJ hoitaisi kaiken itse. Siellä on kritisoitu United stagea ja toivottu KAJ'n irtautuvan Warnerista. Siellä oltiin jopa hieman pettyneitä kun kävi ilmi että yhteistyö Warnerin kanssa jatkuu tänäkin vuonna eikä päättynyt viime vuoteen kuten he toivoivat. 

Itse en tätä oikein ymmärrä. KAJ'lla oli viime vuonna erittäin paljon töitä vaikka keikkamyynti ja managerointi olikin ulkoistettu ja biisien teossa ja muussa apuna Warner. Jos olisivat joutuneet vielä sen kaiken lisäksi itse myymään keikat, vastaamaan haastattelupyyntöihin yms, niin hehän olisivat luultavasti olleet vuoden lopussa burnoutissa. Axel ihan itse jossain sanoi, ettei olisi kestänyt viime vuoden myllytystä yhtä hyvin jos ei olisi ottanut apua vastaan noihin keikkojen ja esiintymisten ulkopuolisiin asioihin. Oli hänelle vaikea irrottaa kontrollista ja antaa muiden hoitaa ne jutut mitkä hän oli aiemmin itse hoitanut, mutta lopulta se oli ainoa oikea päätös.

On niin hirveän helppoa kotisohvalta neuvoa miten ihmisten tulisi aikansa käyttää. Ei taideta ymmärtää, että Axel teki ihan kaiken tilojen ja järjestysmiesten varaamiseen asti. Sehän tarkoittaisi, että luovalle työlle jäisi vähemmän aikaa, on se sitten KAJ-juttuja tai Axelin omia projekteja.

Tuon tyyppiset keskustelut olivat yksi syy siihen, että hylkäsin Discordin niin nopeasti. Mennään helposti liian pitkälle.

Vierailija
17827/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne "muutkaan artistit" julkista kerralla kaikkea, korkeintaan jonkun ennalta tiukasti raamitetun ja suunnitellun kiertueen. Jatkuvastihan voi lehdistä lukea artistien kommentteja tyyliin "en voi vielä kertoa, mitä seuraavaksi on tulossa". Sopimukset on sopimuksia ja niistä pidetään kiinni. Ja todellakin muun muassa Tampere-talo tekee sopimukset esiintyjien kanssa niin, että talo tiedottaa ensin ja vasta sen jälkeen toinen osapuoli saa alkaa itse mainostaa keikkaansa.

Vierailija
17828/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne "muutkaan artistit" julkista kerralla kaikkea, korkeintaan jonkun ennalta tiukasti raamitetun ja suunnitellun kiertueen. Jatkuvastihan voi lehdistä lukea artistien kommentteja tyyliin "en voi vielä kertoa, mitä seuraavaksi on tulossa". Sopimukset on sopimuksia ja niistä pidetään kiinni. Ja todellakin muun muassa Tampere-talo tekee sopimukset esiintyjien kanssa niin, että talo tiedottaa ensin ja vasta sen jälkeen toinen osapuoli saa alkaa itse mainostaa keikkaansa.

Huvittaa, kun tämä Discordin kovasti kehuma Komiatkin julkistaa keikkojaan ihan samalla tavalla. Ensin siellä oli näkyvissä ainoastaan kevään kiertue, vaikka myös kesän keikkoja tuli tiputellen järjestäjien kautta julki. Vasta myöhemmin julkaistiin kesän keikat. Nyt olen nähnyt jo keikkajulkaisuja myös syksylle/loppuvuodelle, mutta niistä ei vielä ole tietoa Komioiden sivuilla tai sosiaalisessa mediassa. Eli ihan samalla tavalla hekin julkaisevat tietoja sosiaalisessa mediassa kiertue kerrallaan. Ihan normaalia toimintaa artisteilta keskittyä ensin yhteen kiertueeseen, ja sitten vasta sen lopussa alkaa mainostamaan uutta. 

Vierailija
17829/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä kysymyksiä ei ole - vai onko... Mikä on Discord? Maallikkokielellä. 

Vierailija
17830/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin hirveän helppoa kotisohvalta neuvoa miten ihmisten tulisi aikansa käyttää. Ei taideta ymmärtää, että Axel teki ihan kaiken tilojen ja järjestysmiesten varaamiseen asti. Sehän tarkoittaisi, että luovalle työlle jäisi vähemmän aikaa, on se sitten KAJ-juttuja tai Axelin omia projekteja. 

Vuosi sitten A epäröi lähteä Ruotsiin Grammis-gaalaan luovuttamaan yhtä palkintoa ja esiintymään siinä ohessa. Hän kantoi huolta Vaasan Karar i arbeit - konserttien järjestelyistä kun oli tottunut olemaan paikan päällä. Vuosia aikaisemmin 10-vuotisjuhlakonsertin alla paikallisradio (joko Ylen alueradio tai se kaupallinen vaasalainen) haastatteli Botnia-hallissa tuolinjärjestelytalkoiden vetäjää, joka oli Boris Å. 

Vierailija
17831/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä rakastan noita poikien isäukkoja. Täällähän oli hiljattain juttua, kuinka Kevinin isä oli kantanut huolta, että eikö häntä enää tarvita nikkaroimaan lavasteita ja rakenteita videoita ja keikkoja varten, kun pojat hyödyntää nyt ulkoistettuja palveluja. Jakob muistaakseni oli häntä lohduttanut, että niin pätevää miestä kuin Hasse tarvitaan kyllä jatkossakin.

Vierailija
17832/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole siellä Discordissa itse. Mutta jos olen ymmärtänyt oikein, se on nettialusta, jossa on muun muassa samantapainen keskustelupalsta kuin tämä. Se ei kuitenkaan ole avoin kuten tämä, vaan sinne pitää rekisteröityä. Täällä on eri aiheille omistettuja ketjuja, siellä ilmeisesti ns. kanavia (?). Kertokoon joku mukana oleva paremmin ja yksityiskohtaisemmin.

Vierailija
17833/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole siellä Discordissa itse. Mutta jos olen ymmärtänyt oikein, se on nettialusta, jossa on muun muassa samantapainen keskustelupalsta kuin tämä. Se ei kuitenkaan ole avoin kuten tämä, vaan sinne pitää rekisteröityä. Täällä on eri aiheille omistettuja ketjuja, siellä ilmeisesti ns. kanavia (?). Kertokoon joku mukana oleva paremmin ja yksityiskohtaisemmin.

Joo ja Discordissa keskustelee myös henkilöitä jotka seuraavat aktiivisesti tätä vauva-ketjua. Usein siellä sanotaan että vauva.fi:llä oli sitä tai tätä. Eli seuraamme toisiamme puolin ja toisin.

Vierailija
17834/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17835/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja Discordissa keskustelee myös henkilöitä jotka seuraavat aktiivisesti tätä vauva-ketjua. Usein siellä sanotaan että vauva.fi:llä oli sitä tai tätä. Eli seuraamme toisiamme puolin ja toisin.

Siellä ollaan tosin oltu hyvin iloisia siitä, miten me Kajahtaneet kaapattiin tämä KAJ'n dissausketjuksi alunperin luotu ketju itsellemme :D

Vierailija
17836/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon tyyppiset keskustelut olivat yksi syy siihen, että hylkäsin Discordin niin nopeasti. Mennään helposti liian pitkälle.

En tunne alaa, mutta lienee aivan eri mittakaavan juttu hoitaa pienenä ja suurelle yleisölle tuntemattomana, pääasiassa kotimaassa rajoitetulla alueella toimivana indie-bändinä itse asiat, kuin yrittää yksin ja omin voimin luotsata  kansainväliseen tietoisuuteen noussutta ja yleisönsä moninkertaistanutta bändiä. Jo yksistään some-kanavien pyörittämiseen, ylläpitoon ja kaikkeen niihin liittyvän materiaalin tuottamiseen sekä pr:ään tarvitaan aika paljon resurssia. Puhumattakaan nyt keikka- ja konserttineuvotteluista, sopimuksista ja itse keikkajärjestelyistä tekniikoineen ym. ja kaikesta muusta. Ja huom! kaikki tämä pitää pystyä hoitamaan SEKÄ  Ruotsissa ETTÄ Suomessa. 

Mitä ihmettä nuo discordilaiset oikein kuvittelevat. Nyt mennään ihan eri kokoluokassa ja tilanteessa. Että sormia napsauttamallako tuosta noin vaan? He kyllä jaksavat iloisesti kuluttaa kaikkea sitä some-materiaalia, mitä mm. KAJ kiitettävästi on tarjoillut. Se ei vaan itsestään ilman työtä sinne someen näkyville putkahda. 

On kyllä varsin outoa valitusta. No okei, joitakin harmittaa se, että Warner "sotkeutuu" asioihin ja vaikuttaa ehkä musiikilliseen linjaankin, mutta mun on vaikea nähdä täydellistä paluuta entiseen niin kauan, kuin KAJ on tämänkin kokoinen kuin nyt on. Taitavat monet pienemmänkin kokoluokan artistit hakeutua levy-yhtiöiden "suojiin" jos vain yleensä saavat sopimuksen. Siellä kuitenkin löytyy tukea, resursseja ja ammattitaitoa moneen asiaan. Jotain realismia nyt tähänkin juttuun taas valittamisen sijaan. 

Vierailija
17837/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Discord on aika hankala selitettävä. Se on siis keskustelu/striimausalusta. Alunperin se on luotu tietokonepelien striimaamista varten (eli siis pelaaja lähettää suorana lähetyksenä pelaamistaan jota seuraajat voivat sitten seurata ja kommentoida chatissa), mutta siellä on myös tekstikanavia. Nämä tekstikanavat muistuttavat mielestäni enemmän suurta Whatsapp ryhmää kuin Vauva palstaa. Siellä ollaan nimimerkeillä, ja keskustelu etenee hyvin nopeasti. 

Discordissa on erilaisia aihekanavia, joita kutsutaan servereiksi. Eri servereillä on sitten eri alakanavia, joissa voi keskustella eri aiheista serverille liittyneiden jäsenten kanssa. 

KAJ-serveri perustettiin viime vuoden keväällä. Siellä on n. 1000 jäsentä, osa aktiivisempia, osa taas ei juuri kirjoittele. KAJ-serverillä on erilaisia alakanavia:

On kanava yleiselle KAJ'hin liittyvälle keskustelulle, jossa voi siis keskustella mistä vaan KAJ'hin liittyvästä. Sitten on kanava vakavammalle KAJ'hin liittyvälle keskustelulle, jossa voi käydä syvällisempiä KAJ'hin liittyviä keskusteluja. Sitten on omat kanavat esimerkiksi molemmille musikaaleille, Änglagårdille, Hallnille, Vörjeansillle, fanitaiteille, yms. Lisäksi aina kun on virallisesti kerrottu tulevasta uudesta kappaleesta avataan spoilerikanava, jonne keskitetään spoilereita (paljastuksia)  sisältävä keskustelu tulevasta kappaleesta ennen kuin kappale on ulkona kaikkialla, jotta ne jotka haluavat kaiken tulevan yllätyksenä voivat välttyä paljastuksilta ilman että täytyy vältellä koko serveriä. 

Sitten on olemassa erilaisia KAJ'hin liittymättömiä alakanavia, jossa voi keskustella KAJ'n ulkopuolisista asioista yhdessä muiden KAJ-fanien kanssa. On kanava muun muassa yleiskeskustelulle, Euroviisuille, ruualle, lemmikeille, Urheilulle, musiikille, lukemiselle, yms. 

Ja sitten on aikuisosio, jonne täytyy erikseen pyytää lupaa liittyä Serverin ylläpitäjiltä, se on sallittu vain aikuisjäsenille. Siellä on osio, jossa voi jutella k18 jutuista, fanifiktio-tarinoista yms. Lisäksi siellä on avautumiskanava, jossa saa avautua mieltä painavista asioista ja murheista. 

Vierailija
17838/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/reel/DYrymqsJB6a/

Pojat Furuvikissä

Miten he osaavatkin tehdä tilanteesta yht'aikaa arvokkaan ja hauskan.

Vierailija
17839/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Discord on aika hankala selitettävä. Se on siis keskustelu/striimausalusta. Alunperin se on luotu tietokonepelien striimaamista varten (eli siis pelaaja lähettää suorana lähetyksenä pelaamistaan jota seuraajat voivat sitten seurata ja kommentoida chatissa), mutta siellä on myös tekstikanavia. Nämä tekstikanavat muistuttavat mielestäni enemmän suurta Whatsapp ryhmää kuin Vauva palstaa. Siellä ollaan nimimerkeillä, ja keskustelu etenee hyvin nopeasti. 

Discordissa on erilaisia aihekanavia, joita kutsutaan servereiksi. Eri servereillä on sitten eri alakanavia, joissa voi keskustella eri aiheista serverille liittyneiden jäsenten kanssa. 

KAJ-serveri perustettiin viime vuoden keväällä. Siellä on n. 1000 jäsentä, osa aktiivisempia, osa taas ei juuri kirjoittele. KAJ-serverillä on erilaisia alakanavia:

On kanava yleiselle KAJ'hin liittyvälle keskustelulle, jossa voi siis keskustella mistä vaan KAJ'hin liittyvästä. Sitten on kanava vakavammalle KAJ'hin liittyvälle keskustelulle, jossa voi käydä syvällisempiä KAJ'hin liittyviä keskusteluja. Sitten on omat kanavat esimerkiksi molemmille musikaaleille, Änglagårdille, Hallnille, Vörjeansillle, fanitaiteille, yms. Lisäksi aina kun on virallisesti kerrottu tulevasta uudesta kappaleesta avataan spoilerikanava, jonne keskitetään spoilereita (paljastuksia)  sisältävä keskustelu tulevasta kappaleesta ennen kuin kappale on ulkona kaikkialla, jotta ne jotka haluavat kaiken tulevan yllätyksenä voivat välttyä paljastuksilta ilman että täytyy vältellä koko serveriä. 

Sitten on olemassa erilaisia KAJ'hin liittymättömiä alakanavia, jossa voi keskustella KAJ'n ulkopuolisista asioista yhdessä muiden KAJ-fanien kanssa. On kanava muun muassa yleiskeskustelulle, Euroviisuille, ruualle, lemmikeille, Urheilulle, musiikille, lukemiselle, yms. 

Ja sitten on aikuisosio, jonne täytyy erikseen pyytää lupaa liittyä Serverin ylläpitäjiltä, se on sallittu vain aikuisjäsenille. Siellä on osio, jossa voi jutella k18 jutuista, fanifiktio-tarinoista yms. Lisäksi siellä on avautumiskanava, jossa saa avautua mieltä painavista asioista ja murheista. 

Hienosti selitetty. Minä eksyin jo siinä termiviidakossa aikanaan. 

Vierailija
17840/17850 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi nyt elämän kevät. Tällaisesta asiasta valittavien kannattaa sitten varmasti siirtyä fanittamaan niitä "muita artisteja" ja käymään niiden keikoilla.

Ihmiset on nykyään pilalle hemmoteltuja ja käsittämättömän herkkänahkaisia. Joku ei voi mennä keikalle, koska listaa kaikista keikoista ei julkaistu kerralla. Faniryhmän sivuilta tai oliko jonkun videon kommenttikentästä luin, että toinen haluaisi mennä kuuntelemaan Kaj'ta Furuvikiin, joka olisi ihan naapurissa, mutta hän boikotoi paikkaa, koska sen eläintarhassa on joskus ammuttu karannut, ihmisille vaaraksi ollut simpanssiryhmä.

Äläpä muuta virka. Mitä enemmän mä vanhenen, sitä enemmän mua alkaa sieppaamaan ihmisten valittaminen ihan turhanpäiväisistä asioista, samoin kuin loukkaantuminen ja herneen vetäminen milloin mistäkin, vaikka mitään reaalista aihetta ei edes olisi. Kun välillä  tuntuu siltä, että jotkut tyypit elää todellisuudesta täysin irrallaan vain jonkun virtuaalimaailman varassa. Pitänee ryhtyä erakoksi ja muuttaa johonkin pikku mökkiin järven rannalle, kalastella itse hauet ja ahvenet ja kasvattaa omat perunat ja porkkanat, niin ei tarvitse ärsyyntyä milloin mistäkin ihmisten narinoista 😅. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä