Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (17362)

Vierailija
16821/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan myös tuota musiikkivideota, täydentää varmasti biisiä ja sitä mitä siinä kuvataan. Arvasin, että biisi on räppi, viimeistään silloin, kun näin tuon Pitbull-viittauksen. Räppi ei ole ollenkaan omaa kuuntelumusaa, mutta kyllä tämän luulisi keikoilla toimivan. Mullakin tämä vaati aika monta kuuntelukertaa, ennenkuin se alkoi asettua paikoilleen. Se kapteenin puheosuus tuntuu omaan korvaan kyllä edelleen jotenkin irralliselta. Teksti on mun mielestä hauska ja kekseliäskin. Kyllä tätä varmaan moni luukuttaa. 

Kuka sen kapteenin puheosuuden muuten hoitaa? Mä en tunnistanut.

En minäkään, mutta ei kai se mikään ihme ole jos kapteeni puhuu mikki suussa.

Vierailija
16822/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasabladetista otteita Axelin haastattelusta. 

Se on tyhmä [dum] bilekappale joka juhlistaa typeriä asioita. Siinä on jotain niin onttoa. Haluamme antaa kuvan, että tämä on luksusta. Kun oikeasti heräämme klo 4:30 lentääksemme Merenkurkun yli.

Olivat melkein luopuneet ajatuksesta kuvata video aikataulusyistä, mutta kokivat lopulta, että "skrutdumma" (kerskaileva hölynpöly?) toimi parhaiten esteettisesti, joten tekivät videon minimiporukalla.

Axel myös kertoo, että haluavat totuttaa uudet faninsa siihen, että hyppivät eri genrejen välillä, mutta on sitä mieltä, että olisivat voineet hypätä (tässä biisissä?) enemmänkin. Minä tulkitsen tämän lupauksena, että tiedossa ei ole vain ruotsalaista poppia vaan enemmin tai myöhemmin sieltä tulee taas jotain aivan muuta.

Suurkiitos referaatista! Tää on niin hillittömän hauskaa. Suuressa maailmassa lennetään sentään edes yli Atlantin tai parhaimmillaan Tyynenmeren, mutta maalaispojat räpyttää potkurikoneella toiselle puolelle Merenkurkkua (jota ei maannousun myötä ole pian edes olemassa). Jos mä jotain rakastan, niin itseironisia miehiä.

Koneella, jossa on kaksi potkuria! 

Huom. Vieläpä toimivaa potkuria!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16823/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasabladetista otteita Axelin haastattelusta. 

Se on tyhmä [dum] bilekappale joka juhlistaa typeriä asioita. Siinä on jotain niin onttoa. Haluamme antaa kuvan, että tämä on luksusta. Kun oikeasti heräämme klo 4:30 lentääksemme Merenkurkun yli.

Olivat melkein luopuneet ajatuksesta kuvata video aikataulusyistä, mutta kokivat lopulta, että "skrutdumma" (kerskaileva hölynpöly?) toimi parhaiten esteettisesti, joten tekivät videon minimiporukalla.

Axel myös kertoo, että haluavat totuttaa uudet faninsa siihen, että hyppivät eri genrejen välillä, mutta on sitä mieltä, että olisivat voineet hypätä (tässä biisissä?) enemmänkin. Minä tulkitsen tämän lupauksena, että tiedossa ei ole vain ruotsalaista poppia vaan enemmin tai myöhemmin sieltä tulee taas jotain aivan muuta.

Suurkiitos referaatista! Tää on niin hillittömän hauskaa. Suuressa maailmassa lennetään sentään edes yli Atlantin tai parhaimmillaan Tyynenmeren, mutta maalaispojat räpyttää potkurikoneella toiselle puolelle Merenkurkkua (jota ei maannousun myötä ole pian edes olemassa). Jos mä jotain rakastan, niin itseironisia miehiä.

Koneella, jossa on kaksi potkuria! 

Huom. Vieläpä toimivaa potkuria!

Sellaista se on starojen elämä! Jatkuvaa luksusta.

Vierailija
16824/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, mikä video. Ja katsokaa ihan loppuun asti ja tihrustakaa mikä kirja Jakobilla on kädessään.

https://youtu.be/Y8TcF-r7TaE 

Vierailija
16825/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, mikä video. Ja katsokaa ihan loppuun asti ja tihrustakaa mikä kirja Jakobilla on kädessään.

Tai siis näkyyhän se heti alussakin ihan hyvin. 

Vierailija
16826/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovelaa, että ne ennakkopätkät olivat aika kotikutoisen oloisia, mutta valmis video silkkaa ammattiataitoa. Ja kun se vielä on heidän itsensä tekemä. Axel sanoi, että muutaman puhelinsoiton jälkeen he saivat pariksi päiväksi pääsyn tuohon upeaan lentokoneeseen.

Vierailija
16827/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Video nostaa koko biisin. Ehdottomasti! Itse asiassa tykkään, että vedetään itsevarmasti vähän överiksi. Tämä genre ei ole ollenkaan mua, mutta kyllä tämä vaan mulle toimii, yllättävän hyvin jopa. Ehdottomasti tykkään tästä enemmän kuin esim. Mosquitosta. 

Vierailija
16828/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakob on pilotti videolla, mutta puhuuko hän itse ne kohdat biisissä? Ei kuulosta häneltä, mutta hän on kyllä taitava äänenkäyttäjä ja hyvä matkimaan erilaisia aksentteja

Vierailija
16829/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakob on pilotti videolla, mutta puhuuko hän itse ne kohdat biisissä? Ei kuulosta häneltä, mutta hän on kyllä taitava äänenkäyttäjä ja hyvä matkimaan erilaisia aksentteja

Minä olisin sanonut, että se on joku suomekielinen koska rallienglantifiilis oli niin vahva. Jakob kyllä sattaisi sen hallita. Celeste oli tunnistavinaan Jonas Bergqvistin äänen, mutta silloin hänet mainittaisiin lopputeksteissä.

Vierailija
16830/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä me oltaiskaan ilman tätä kolmikkoa? 

Vierailija
16831/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkivideo oli hieno! Tykkään videon kanssa kappaleestakin enemmän. Jännittävää nähdä keikkamateriaaleista sitten, millainen on liveveto.

Vierailija
16832/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin sanonut, että se on joku suomekielinen koska rallienglantifiilis oli niin vahva. Jakob kyllä sattaisi sen hallita. Celeste oli tunnistavinaan Jonas Bergqvistin äänen, mutta silloin hänet mainittaisiin lopputeksteissä.

Toisaalta, kuunnelkaa millaisella suomalaisella rallienglantinuotilla Axel vetää Olkapää Jokimiehenä siinä Honky tonky -joulukalenterijaksossa, ei kuulu suomenruotsalainen nuotti lainkaan läpi. Voisi onnistua Jakobiltakin.

Vierailija
16833/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakobhan on aiemminkin ollut aika vakuuttava rallienglannin puhuja, mikä pohjoisen mies se olikaan?

Vierailija
16834/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojathan pelkäsivät tyttöystäviensä antamaa "korvkalasia" jo ihan alkuaikojen biiseissään. 

En minäkään tiennyt pitbullia. Kiitos selittäjille! Seuraavaksi tämä myöhäis-KAJahtanut pyytää selitystä korvkalasille. Mihin siinä viitataan? KAJ-aarteistoon tutustuminen on vielä kesken, siitä riittää iloa pitkäksi aikaa. 

Korvkalasin voisi kääntää suomeksi vaikka kurinpalautukseksi tai löylytykseksi. Tarkoitetaan siis sitä, mitä tjängin tekee, kun ukkonsa on jotenkin mokannut.

Olen aina ajatellut että korvkalas on suora käännös sanasta sausage party. Ainakin enkuksi toi ei ole mikään kurinpalautus vaan tarkoittaa että paikalla vain miehiä, suurin piirtein "hieman tylsää kun täällä on vain äijiä".

Minä taas olin luullut, että korvkalas on jotain lemonpartyn tapaista. Onneksi sain valaistusta asiaan täältä. (Jos ette tiedä, mikä on lemonparty, älkää googlatko!)

Ettäs viitsit kiusata, tietenkin tuon kysyy kuukkelilta jos et itse kerro. Mä sitten taas muistelen, että joku olisi kääntänyt aiemmin korvkalasin ulkoruokintaan joutumiseksi. Eli se frouvasväen ärsyyntyminen olisi oikea tulkinta. 

Vierailija
16835/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikkivideo oli hieno! Tykkään videon kanssa kappaleestakin enemmän. Jännittävää nähdä keikkamateriaaleista sitten, millainen on liveveto.

Eihän biisistä kuulu tykätä jos se on pelkkä vitsi. Mä olen tänään kuunnellut jälkiruuaksi Sämsta låtin ja Fuck my life, joista itse asiassa jopa pidän, koska ne ovat oikeasti hauskoja, siinä missä tämä on puhtaasti ärsyttävä ja minusta se on hatunnoston arvoinen teko. Niistä taitaa saada käsitystä musikaalisen huumorin tasosta lentsikkabiisissä. On tehty tahallaan niin huono kuin on pystytty. Miten ruotsalaiset on saatu siihen mukaan, sitä ihmettelen. Tällä on päätetty tehdä kaikille mahdollisimman selväksi, että he ovat huumoriryhmä. Ja joku mainitsi jo kommenteissa tämän moldovalaisryhmän vai mistä olivatkaan, jonka estetiikka on nyysitty videoon. Eli että he eivät ole vain ja ainoastaan bändi. 

Vierailija
16836/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei uskota, niin mustaa valkoisella: https://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=Korvfest

Kalas ja fest tarkoittavat molemmat juhlia, eli korvkalas = korvfest. Tuossa se kerrotaan, juhlat joissa on lähinnä miehiä. Jos joku on selittänyt joskus jostain ulkoruokinnasta, löylytyksestä tai kurinpalautuksesta, hän on väärässä. Miten ihmeessä edes ”makkarajuhlat” voisi tarkoittaa jotain em. asioita?

Vierailija
16837/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakobhan on aiemminkin ollut aika vakuuttava rallienglannin puhuja, mikä pohjoisen mies se olikaan?

DJ Väinämöinen? 

Vierailija
16838/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei uskota, niin mustaa valkoisella: https://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=Korvfest

Kalas ja fest tarkoittavat molemmat juhlia, eli korvkalas = korvfest. Tuossa se kerrotaan, juhlat joissa on lähinnä miehiä. Jos joku on selittänyt joskus jostain ulkoruokinnasta, löylytyksestä tai kurinpalautuksesta, hän on väärässä. Miten ihmeessä edes ”makkarajuhlat” voisi tarkoittaa jotain em. asioita?

Jaa. Miksi ei voisi? Muistelen, että olisi ollut joku suhteellisen vöyrintaitoinen, joka silloin asian esitti tuossa valossa. Saatan tietysti muistaa täysin väärin, asiasta on varmaan vuosi. Korvkalas siinä listaamassasi merkitykselllä on jo Karalåtin-videolla meneillään, miksi sitä pitäisi erikseen pelätä? 

Vierailija
16839/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on se ero aiempiin biiseihin, että sanoitukset on ainakin tulevan musiikkivideon kuvauksen mukaan täysin KAJ'n käsialaa. Muistaakseni aiemmissa biiseissä ruotsalaiset biisintekijät ovat osallistuneet myös sanoituksiin, mutta tällä kertaa he ovat olleet mukana ainoastaan sävellyksessä.

Pitääkö tämä paikkansa, muistaako joku lonkalta vai lähdenkö tarkistamaan? 

Vierailija
16840/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän biisistä kuulu tykätä jos se on pelkkä vitsi. Mä olen tänään kuunnellut jälkiruuaksi Sämsta låtin ja Fuck my life, joista itse asiassa jopa pidän, koska ne ovat oikeasti hauskoja, siinä missä tämä on puhtaasti ärsyttävä ja minusta se on hatunnoston arvoinen teko. Niistä taitaa saada käsitystä musikaalisen huumorin tasosta lentsikkabiisissä. On tehty tahallaan niin huono kuin on pystytty. Miten ruotsalaiset on saatu siihen mukaan, sitä ihmettelen. Tällä on päätetty tehdä kaikille mahdollisimman selväksi, että he ovat huumoriryhmä. Ja joku mainitsi jo kommenteissa tämän moldovalaisryhmän vai mistä olivatkaan, jonka estetiikka on nyysitty videoon. Eli että he eivät ole vain ja ainoastaan bändi. 

Kaikki jututhan ei tietenkään toimi kaikille, päivänselvä asia. Jokaisen huumorintaju on erilainen. Onneksi KAJ'n tuotannossa on varaa valita kuunneltavaksi sellaista mikä toimii 😊 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi