Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (17362)

Vierailija
16841/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei uskota, niin mustaa valkoisella: https://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=Korvfest

Kalas ja fest tarkoittavat molemmat juhlia, eli korvkalas = korvfest. Tuossa se kerrotaan, juhlat joissa on lähinnä miehiä. Jos joku on selittänyt joskus jostain ulkoruokinnasta, löylytyksestä tai kurinpalautuksesta, hän on väärässä. Miten ihmeessä edes ”makkarajuhlat” voisi tarkoittaa jotain em. asioita?

Jaa. Miksi ei voisi? Muistelen, että olisi ollut joku suhteellisen vöyrintaitoinen, joka silloin asian esitti tuossa valossa. Saatan tietysti muistaa täysin väärin, asiasta on varmaan vuosi. Korvkalas siinä listaamassasi merkitykselllä on jo Karalåtin-videolla meneillään, miksi sitä pitäisi erikseen pelätä? 

Mitä tästä nyt jankkaamaan, korvkalas tarkoittaa samaa kuin englannin sausage party, päivänselvä asia. Kai nämä laulun äijät nyt mielellään juhlivat naisten kanssa eivätkä vain keskenään.

Sausage party: a mild slang term for a social gathering in which men greatly outnumber women, usually expressed with a sense of bro-ish disappointment by its male members.

Vierailija
16842/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikkivideo oli hieno! Tykkään videon kanssa kappaleestakin enemmän. Jännittävää nähdä keikkamateriaaleista sitten, millainen on liveveto.

Eihän biisistä kuulu tykätä jos se on pelkkä vitsi. Mä olen tänään kuunnellut jälkiruuaksi Sämsta låtin ja Fuck my life, joista itse asiassa jopa pidän, koska ne ovat oikeasti hauskoja, siinä missä tämä on puhtaasti ärsyttävä ja minusta se on hatunnoston arvoinen teko. Niistä taitaa saada käsitystä musikaalisen huumorin tasosta lentsikkabiisissä. On tehty tahallaan niin huono kuin on pystytty. Miten ruotsalaiset on saatu siihen mukaan, sitä ihmettelen. Tällä on päätetty tehdä kaikille mahdollisimman selväksi, että he ovat huumoriryhmä. Ja joku mainitsi jo kommenteissa tämän moldovalaisryhmän vai mistä olivatkaan, jonka estetiikka on nyysitty videoon. Eli että he eivät ole vain ja ainoastaan bändi. 

Kaikki jututhan ei tietenkään toimi kaikille, päivänselvä asia. Jokaisen huumorintaju on erilainen. Onneksi KAJ'n tuotannossa on varaa valita kuunneltavaksi sellaista mikä toimii 😊 

Huomauttaisin, etten sanonut, ettei biisi toimi. Se vain toimii eri tarkoituksessa kuin biisejä yleensä julkaistaan. Jos joku haluaa väen vängällä tykätä huonoksi tarkoitetusta biisistä, se on aivan sallittua. Voihan sitä rallatella ja pitää kevyesti ironisena ja mennä vitsiin mukaan. Tai nauttia täysillä, jos kyseinen tyylilaji miellyttää itseäkin kaikkien niiden lisäksi, jotka itkevät jäätyään ilman hurttakeikan lippua. Kuunneltiin tuossa Pitbullia ja mietittiin, että parodiaahan se on jo itsessään, ei kai kukaan ihan tosissaan sellaista musiikkia tee. Mutta Axel ei sanonut biisin olevan pöhkö vaan tyhmä sekä biisinä että sanoiltaan. Siinä pitäisi olla riittävästi vinkkiä. Oletan, että hän olisi sanonut jotain muuta, jos biisin olisi tarkoitus olla hyvä siitä huolimatta, että siinä vinoillaan jollekin tyylilajille. Niinhän he yleensä toimivat. Yleensä heillä tuntuu olevan kaksijakoinen suhde parodiansa kohteeseen, ja huolellinen ja kunnianhimoinen toteutus on ollut kunnianosoitus menneelle maailmalle samaan aikaan kun asiaan on otettu etäisyyttä laittamalla sanoihin jotain musiikin kanssa ristiriitaista. Tätä en pysty siihen kaavaan sovittamaan, kunniaa ei osoiteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16843/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei uskota, niin mustaa valkoisella: https://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=Korvfest

Kalas ja fest tarkoittavat molemmat juhlia, eli korvkalas = korvfest. Tuossa se kerrotaan, juhlat joissa on lähinnä miehiä. Jos joku on selittänyt joskus jostain ulkoruokinnasta, löylytyksestä tai kurinpalautuksesta, hän on väärässä. Miten ihmeessä edes ”makkarajuhlat” voisi tarkoittaa jotain em. asioita?

Jaa. Miksi ei voisi? Muistelen, että olisi ollut joku suhteellisen vöyrintaitoinen, joka silloin asian esitti tuossa valossa. Saatan tietysti muistaa täysin väärin, asiasta on varmaan vuosi. Korvkalas siinä listaamassasi merkitykselllä on jo Karalåtin-videolla meneillään, miksi sitä pitäisi erikseen pelätä? 

Mitä tästä nyt jankkaamaan, korvkalas tarkoittaa samaa kuin englannin sausage party, päivänselvä asia. Kai nämä laulun äijät nyt mielellään juhlivat naisten kanssa eivätkä vain keskenään.

Sausage party: a mild slang term for a social gathering in which men greatly outnumber women, usually expressed with a sense of bro-ish disappointment by its male members.

En ole ihan varma, että minä olen se joka jankkaa. Saatat olla oikeassa, mutta se ei välttämättä tarkoita, että minäkään olen väärässä. 

Vierailija
16844/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään, jokaisella meistä on oikeus mielipiteeseen. Ja sehän on vain hyvä, että keskusteluun tuodaan erilaisia mielipiteitä. Mutta että biisistä olisi tahallaan tehty mahdollisimman huono....? Eli haluttaisiin katsoa, miten alas riman oikein voi vetää? Yleisön täydellistä aliarvioimistako siis...? Miksi, mikä olisi motiivi tällaiseen varsinkin just kesäkeikkojen ja suurkonsertin kynnyksellä? En ihan ymmärrä. 

Vierailija
16845/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa näyttää tykkäävän uudesta biisistä, osa ei ollenkaan, niin kuin olettaa sopii. "Vanhan"  KAJ'n musiikkia toivoneet ovat sitä mieltä, että tämä on liikaa ruotsalaispoppia ja tusinatuote.. Mutta mä olen Axelin kanssa samoilla linjoilla. KAJ'n tuotantoon on aina kulunut tämä monimuotoisuus ja erilsisten tyylisuuntien kokeilu. Nyt on tehty "Pitbull-genren" biisi ja mun mielestä kyllä ihan hyvä valinta tämä biisin aihepiiriin eli pinnallisen luksuselämän parodiointiin. Toki monia varmaan närästää se, että nyt näitä ns. ruotsalaisbiisejä on julkaistu peräkkäin jo kolme bbb:n jälkeen. Itse uskoisin, että jotain muutakin kyllä saadaan vielä, viimeistään kun jossain vaiheessa tekevät albumin. En nyt vielä tässä vaiheessa jaksaisi uskoa, että kaikki tuotanto tästä eteenpäin on nyt pelkästään tätä. 

Minä tulkitsen Economyplussan nimenomaan lupaukseksi, että tämä ei ole tässä, ja pieneksi kuritukseksikin, että vähänpä luotatte. Siinä lempeästi vinoillaan nimenomaan meille, jotka jännitämme heidän joutuvan hukkaan ja menevän piloille. Tehdään överiversio aiemman kaupallisen kotkotuksen päälle. Eiväthän he oikeastaan muuten pystyisi miellyttämään kaikkia yhtaikaa, kun vanha porukka odottaa ihan muuta kuin uusi yleisö. Tosin nyt hetken aikaa näyttää siltä, että kaikki ovat kiukuissaan, jos ei muuten niin toisilleen. Mutta en minä enää, olen tosi iloinen tästä käänteestä ja minusta se sopii heidän kokonaisprojektiinsa kuin porkkana lumiukkoon. Tosin en tuota biisiä tule kuuntelemaan enää kertaakaan jos ei pakko ole. Eli seuraavan kerran heinäkuussa. Mutta en minä Grotescoa myöskään kuuntele musiikin takia. Suomiyleisöllä on ehkä taipumusta suhtautua hiukan liian juhlavasti tähän musiikkipuoleen ja unohtaa kaikki se muu, jolle musiikki toimii kantoaaltona. 

No ei siitä sen enempää, nähtävästi ärsytän ihmisiä nyt ihan saakelisti joten olkoon tässä ja palataan asiaan myöhemmin jos joku tulee toisiin aatoksiin. Yritin selittää näkökulmaani aiemmille loukkaantujille, mutta se karkasi bittiavaruuteen. Riittäköön sanoa, että minusta on erinomainen ja edistyksellinen idea, että bändi vinoilee yleisön odotuksille lempeästi myös eikä aina vain kommentoi muuta maailmaa. Se on oikeaa vuorovaikutusta. Kuten maininta kahdesta toimivasta potkurista. Tämä tekee heistä nimenomaan jotain paljon enemmän kuin mitä tavallinen bändi voisi ikinä olla, ja mielestäni tämä on näkynyt koko ajan heidän kaikessa tekemisessään. Tämän biisin myötä he ottavat aika kovan riskin, mutta minusta se on hyvin järkevästi ajateltu. Nyt olen oman riskini ottanut ja kiitän kaikkia, jotka viitsivät argumentoida takaisin eivätkä pelkästään yritä lyödä. Kiitos ja kuulemiin. 

Vierailija
16846/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on se ero aiempiin biiseihin, että sanoitukset on ainakin tulevan musiikkivideon kuvauksen mukaan täysin KAJ'n käsialaa. Muistaakseni aiemmissa biiseissä ruotsalaiset biisintekijät ovat osallistuneet myös sanoituksiin, mutta tällä kertaa he ovat olleet mukana ainoastaan sävellyksessä.

Pitääkö tämä paikkansa, muistaako joku lonkalta vai lähdenkö tarkistamaan? 

Näin lukee sekä videon kuvauksessa että lopputeksteissä. Text KAJ ja music otsikon alla pitkä lista nimiä. 

Minulle selvisi korvkalas sanan merkitys kun eräs Euroviisu tubettaja kutsui moneen kertaan KAJ’n semifinaalia sausage festiksi. Siellä kun ei ollut kuin pari naisartistia. 

Vierailija
16847/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on se ero aiempiin biiseihin, että sanoitukset on ainakin tulevan musiikkivideon kuvauksen mukaan täysin KAJ'n käsialaa. Muistaakseni aiemmissa biiseissä ruotsalaiset biisintekijät ovat osallistuneet myös sanoituksiin, mutta tällä kertaa he ovat olleet mukana ainoastaan sävellyksessä.

Pitääkö tämä paikkansa, muistaako joku lonkalta vai lähdenkö tarkistamaan? 

Näin lukee sekä videon kuvauksessa että lopputeksteissä. Text KAJ ja music otsikon alla pitkä lista nimiä. 

Minulle selvisi korvkalas sanan merkitys kun eräs Euroviisu tubettaja kutsui moneen kertaan KAJ’n semifinaalia sausage festiksi. Siellä kun ei ollut kuin pari naisartistia. 

Niin entä ne aiemmat ruotsalaisyhteistyöt, oliko siellä tosiaan sanoitusyhteistyötä, itselle on jäänyt tämä asia huomaamatta kokonaan. Paitsi ettei mitään kekkosia kiitos, sellaisen kommentin muistelen kuulleeni. Muistaako joku vielä, onko sitä yhteistyötä avattu joskus enemmänkin?

Vierailija
16848/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan KAJ’n sanoneen että BBB:n lyriikoista eka versio tuli ruotsalaistiimiltä, ja niitä he sitten muuntelivat suuhunsa sopivaksi Vöyrin murteelle.

Vierailija
16849/17362 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan KAJ’n sanoneen että BBB:n lyriikoista eka versio tuli ruotsalaistiimiltä, ja niitä he sitten muuntelivat suuhunsa sopivaksi Vöyrin murteelle.

KAJ lähetti ensin oman versionsa, mutta ruotsalaiset biisintekijät hylkäsivät sen lähes kokonaan ja tekivät uuden version, jonka KAJ sitten muokkasi Vöyrin murteelle. KAJ ei ole paljoa paljastunut siitä omasta ensimmäisestä versiotaan, muuta kuin että se oli raskaampi kuin lopullinen versio. 

Vierailija
16850/17362 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ lähetti ensin oman versionsa, mutta ruotsalaiset biisintekijät hylkäsivät sen lähes kokonaan ja tekivät uuden version, jonka KAJ sitten muokkasi Vöyrin murteelle. KAJ ei ole paljoa paljastunut siitä omasta ensimmäisestä versiotaan, muuta kuin että se oli raskaampi kuin lopullinen versio. 

"Släng in en pinne till Kekkonens minne", viskaa saunanuuniin klapi Kekkosen muistoksi, ruotsalaisten karsima kohta on jäänyt elämään ensimmäisestä versiosta  

Vierailija
16851/17362 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasabladetin juttuarkisto näyttää ulottuvan vuoteen 2013. Silloin uutisoitiin Harry Schaumanin säätiön perustamasta uudesta palkinnosta, joka nimettiin edesmenneen journalistin Leif Sjöströmin mukaan. 

Säätiö tukee ruotsinkielistä tiedettä, koulutusta ja kulttuuria Pohjanmaalla. 

VBL 16 oktober 2013: Det första Leif Sjöström priset går till Humorgruppen Kaj. Priset som är ett stipendium på 5000 euro delades ut i onsdags i samband med Harry Schaumans stiftelses 80-års jubileum. 
17 oktober 2013: De är ”suveräna i sin självklara österbottniska förankring, sin otvungna blandning av dialekt och standardsvenska och sin ironiserande, satiriska humor”. Så heter det i motiveringen. 
KAJ-yhteyksistä tuttu Alfred Backa sai palkinnon vuonna 2023. 

Vierailija
16852/17362 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tillbaka till Pro-Mink. Yle Vega Österbotten on haastatellut Mikaelia, Raymondia ja Jonaa sekä Joel Rönniä ja Axelia Hallnin kuvauksissa.

https://arenan.yle.fi/1-77830255? 

Vierailija
16853/17362 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viralliseen Economy Plus -videoon on ilmestynyt englanninkielinen tekstitys, joten lähetin linkin Grimille. Hienoa, että huomioivat itse kansainväliset faninsa laittamalla kunnon käännöksen. Lisäksi tietysti he saavat itse tuloja kun sitä katsotaan heidän omalta tililtään. 

Vierailija
16854/17362 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä onko tämä huono vai hyvä biisinä yleisesti. Soitin uuden biisin ilman videota kaverille, joka kuuntelee täysin erityyppistä musiikkia. Pitää ns. hyvin tuotetusta musiikista, ymmärtää musiikista jonkin verran, mutta ei tajua KAJ'ta eikä osaa ruotsia. KAJ ei kovin hyvin osu hänen nauruhermoonsa muutenkaan. Eli hän kuunteli sitä vain musiikkina.

Hänen kommenttinsa oli, että tää on ihan kohtuullinen. "Tätä voisi joskus kuunnellakin (toisin kuin aiempia KAJ'n biisejä)." 

Eli ei-kajahtaneen näkökulmasta tämä oli askel parempaan suuntaan biisinä. Eli en sanoisi, että tässä on tehty "mahdollisimman huonoa biisiä", kuten eräs ketjussa arvelee. Enemmän vaan valtavirran tyylistä ja ilmeisesti kohtuullisen onnistuneesti, vaikka se suunta meitä faneja arveluttaakin.

Vierailija
16855/17362 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi äärettömän ilahtunut mattimyöhäinen täällä on vihdoin nähnyt Economy-videon ja melkein itkee onnen kyyneliä. Mä olen vähän varovasti suhtautunut poikien BBB:n jälkeiseen tuotantoon, mutta nyt tulikin sitä aitoa Kaj'ta uudessa pakkauksessa. 

En yhtään tunne niitä bling-blingräppäreitä ja niiden makeaa elämää, jota Kaj tässä parodioi, mutta parodioi niin loistavasti että putosin heti. Nyt olen pyörittänyt sitä kelaa kerran toisensa jälkeen ja nauttinut joka ilmeestä ja eleestä erikseen. Ja kultaketjustailauksesta, voi jösses!

Pojat on olleet itseironisia aina, mutta tämä on siinäkin niin huippu. Se alun ankea aula, nuhjuiset maalaispojat ja sitten se lopun vielä ankeampi lähtö 16 tunnin linjurimaratonille kohti ääripohjolan pikkukylää in the middle of nowhere. Siinä sitä on Mello-voittajien luksusta kerrakseen. KIITOS, Kaj, palautitte taas mun uskoni ihmiskuntaan!

Vierailija
16856/17362 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi äärettömän ilahtunut mattimyöhäinen täällä on vihdoin nähnyt Economy-videon ja melkein itkee onnen kyyneliä. Mä olen vähän varovasti suhtautunut poikien BBB:n jälkeiseen tuotantoon, mutta nyt tulikin sitä aitoa Kaj'ta uudessa pakkauksessa. 

En yhtään tunne niitä bling-blingräppäreitä ja niiden makeaa elämää, jota Kaj tässä parodioi, mutta parodioi niin loistavasti että putosin heti. Nyt olen pyörittänyt sitä kelaa kerran toisensa jälkeen ja nauttinut joka ilmeestä ja eleestä erikseen. Ja kultaketjustailauksesta, voi jösses!

Pojat on olleet itseironisia aina, mutta tämä on siinäkin niin huippu. Se alun ankea aula, nuhjuiset maalaispojat ja sitten se lopun vielä ankeampi lähtö 16 tunnin linjurimaratonille kohti ääripohjolan pikkukylää in the middle of nowhere. Siinä sitä on Mello-voittajien luksusta kerrakseen. KIITOS, Kaj, palautitte taas mun uskoni ihmiskuntaan!

Aika lailla nämä fiilikset itselläkin. En ole ehtinyt vielä montaa kertaa kuunnella enkä katsoa videota, meillä kävi eilen paljon vauvankatsojia ja ollaan vietetty vappua, mutta tätä tulee kyllä luukutettua.

Vierailija
16857/17362 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lempikohtani on se, kuinka kapteenin kuulutuksen jälkeen transferbussin kingien rooli hetkeksi pettää ja tulee taas maalaispojat esiin. Siis kun he kiireesti ryhtyvät nöyrinä poikina kiinnittämään turvavöitä ja puolipelästyneen näköinen Jakob alkaa tavata turvallisuusohjeita muillekin.  :D

Vierailija
16858/17362 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mielessäni verrannut tätä uutta videota Kaj'n musikaaleihin (joita rakastan yli kaiken). Sekä Gambämarkissa että Botnia Paradisessa on muutama sävellyksellisesti "vain" keskinkertainen kappale, mutta ne kuljettavat juonta eteenpäin eli ajavat asiansa. Käsikirjoittamisen ja näyttelemisen taso pysyy koko ajan korkeina. 

Mä näenkin Economyn enemmän lyhyenä teatteriesityksenä kuin biisinä, ja draamakomediapätkänä se on musta aivan hurmaava. Poikien näyttelijänkyvyt on hyödynnetty sataprosenttisesti, ja tulos on tämä. Varsinkin Axelin Mr International -hahmo on hyytävän hyvä.

Vierailija
16859/17362 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lempikohtani on se, kuinka kapteenin kuulutuksen jälkeen transferbussin kingien rooli hetkeksi pettää ja tulee taas maalaispojat esiin. Siis kun he kiireesti ryhtyvät nöyrinä poikina kiinnittämään turvavöitä ja puolipelästyneen näköinen Jakob alkaa tavata turvallisuusohjeita muillekin.  :D

Tämä oli kyllä helmi kohta. Toinen on siinä, kun Kevin esittelee polleana tax free -muovipussia, laulaa luksuksesta ja reteästi kädessä on valkoinen pahvikuppi. Hillitön ristiriita ja samalla niin todellinen otos siitä, mitä työmatkailun hehkeys tyypillisimmillään on.

Vierailija
16860/17362 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Economy plus uppoaa varmaan ihan hyvin suurelle osalle KAJ'n uutta kuulijakuntaa. Ja minä luulen, että etenkin kansainvälinen yleisö tykkää. Ainakin Youtubessa on kiittäviä kommentteja aina Etelä-Amerikkaa myöten. Moni KAJ'hin euroviisujen myötä tutustunut luukuttaa varmaan BBB:a aivan intona edelleen. Ja näkeehän tämän myös siitä, että esim. Mosquito on ollut niin striimattu biisi. Käsittääkseni iso osa striimauksista tulee Ruotsin ja Suomen ulkopuolelta. Eli Economy Plus on tervetullut biisi kaikille bängerinälkäisille. Kappaleeseen sisältyvä ironia jää varmaan monilta hoksaamatta ihan kielenkin takia, mutta itse biisihän, varsinkin tuon videon kanssa, on varsin nautittava ihan sellaisenaan, jos tästä tyylilajista tykkää. Enpä tiedä miten moni tästä uudesta porukasta on kovinkaan laajalti tutustunut KAJ'n aiempaan tuotantoon. Tiedetään ehkä Taco hej ja Pa to ta na kako, Firmans man ja Yolo. Ja tässähän ei siis ole yhtään mitään pahaa. Minusta kukin nauttikoon musiikista aivan niinkuin haluaa. 

Tavallaan ymmärrän joidenkin harmituksen, että tehtiin tällainen elektroninen "diskodunk", kuten eräs kommentoija sanoi. Että tämä ei ole KAJ'ta. Olen eri mieltä. Tämä juuri on KAJ'ta, kokeileminen ja hyppy tyylilajista toiseen. Ja jos KAJ halusi tällaisen tyylilajin valita tähän musiikilliseen kannanottoonsa koskien viime vuoden tapahtumia, niin käsittääkseni tämä vahva elektroninen soundi tähän tyylilajiin kuuluu. Ehkä tässä on haluttu parodioida myös koko tätä genreä, en tiedä. Se on aivan niinkuin Axel sanoi. He haluavat totuttaa uuden fanikuntansa siihen, että he eivät ole sidoksissa mihinkään tyylilajiin, vaan he voivat yllättäen tehdä ihan mitä vaan. Ja kuten joku jo taisi kirjoittaakin, he ovat huumoriryhmä, eivät pelkkä bändi, vaikka bändiksi heidät kai ison yleisön silmissä mielletään. (Moni ei varmasti edes tiedä, mitä kaikkea muuta he ovat tehneet.) Musiikki on vain yksi ulottuvuus, joskin tärkeä, heidän repertoaarissaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi