Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (13640)
Tiedättekö mikä on hauskaa noissa stadionilla kuvatuissa mainosvideoissa? Ilmeisesti Jakobin isä on kuvannut ne. Se käy ilmi tekstityksistä siinä videossa, jossa Jakob kaatuu tavoitellessaan palloa. Joku Facebookin faniryhmässä oli tämän hoksannut.
Itsekin olin miettinyt katsoessani videoita, että ne näyttävät aika kotitekoisilta siinä mielessä, että kamera vähän hyppelee eikä aina pysy mukana. Näyttää paikoitellen samalta kuin silloin kun itse kuvaan omien lasteni harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
^ Ei pahalla, mutta tuo "Vaasaan asti" on aika pääkaupunkikeskeinen näkökulma. :) Pohjanmaalaisille eli Kaj'n perusyleisölle se ei ole "asti" vaan "kotikulmilla". Pohjalaisia perheitä toki ajoi keskellä syyslukukautta myös "Helsinkiin asti" katsomaan KOI-konserttia. Mä en siis usko, että koulun alkaminenkaan on kynnys, kyllähän viikonloppuisin lapsiperheet(kin) käy erilaisissa tapahtumissa ympäri vuoden. Mutta ulkomaisille faneille elokuu on totta kaj ihanteellinen ajankohta, kun heiltä väkisinkin hupenee reissuun enemmän aikaa kuin meiltä suomalaisilta. Niin tai näin, aivan hurjan suurenmoista ja ihanaa, että tuollainen stadionkonsertti on meidän kaikkien iloksi tulossa.
Tietty konsertissa on enimmäkseen pohjanmaalaisia lapsiperheitä, mutta kun joku edellisessä viestissä pohti, että onkohan lapsiperheillä jo lomasuunnitelmat tehtynä ja siksi ehkä vielä liput ostamatta. Tietenkään pohjanmaalaiset eivät tarvitse lomaa voideakseen mennä perheen kanssa minä tahansa lauantaina KAJ:n konserttiin. Minä sitten ryhdyin vaan pohtimaan, että onkohan paljonkin kauempana asuvia lapsiperheitä, jotka haluaisivat olla lomalla lähtiessään perheen kanssa sinne asti.
No, kaikki on suhteellista. Niitä australialaisia ei varmaan paljon heilauta, käydäänkö kinkerit Helsingissä vai Vaasassa.
Eiköhän tämä nyt aika tasapuolisesti mene kuitenkin. Viime vuoden suurkonsertti oli Helsingissä, tämän vuoden suurkonsertti Vaasassa 😊. Tuon kokoluokan konserttia ei tietenkään voi järjestää ihan mihin vaan. Kustannukset on huikeat, kun järkätään livebändikin paikalle, ja heille on palkkaakin maksettava. Lipputuloja on saatava ja yleisöpohjaa löydyttävä. Mikään firma ei toimi tappiolla. Itsehän he ovat kertoneet tämän vuoden "strategiakseen" vähemmän keikkoja, mutta isompia. No nyt on sitten ainakin yksi tosi iso keikka 🤗.
Itse olen tähän mennessä ollut vain kerran elämässäni isossa halli/areenakonsertissa istumapaikalla. Yleensä mun periaate on, että permannolla ja mahdollisimman eteen mutta niin etten nyt ihan älyttömän montaa tuntia kuitenkaan viitsi jonottaa. Jos tilanne on se, ettei ole mahdollista tulla keikkapaikalle kovin paljon ennen keikan alkua, niin sitten punnitsin onko vapaana vielä kelvollisia istumapaikkoja vai tyytyisikö jäämään kentän takaosaan. Kentällä toisaalta voi hyvällä tuurilla päästä suht eteenkin vaikka tulisi viime tipassa. Jos tuonne Vaasan keikalle pääsen, niin sitten varmaan täytyy tehdä tätä punnitsemista, mitä on vapaana ja onko permanto vai huonompi istumapaikka parempi vaihtoehto, kun jonottamaan en varmaan voisi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö mikä on hauskaa noissa stadionilla kuvatuissa mainosvideoissa? Ilmeisesti Jakobin isä on kuvannut ne. Se käy ilmi tekstityksistä siinä videossa, jossa Jakob kaatuu tavoitellessaan palloa. Joku Facebookin faniryhmässä oli tämän hoksannut.
Itsekin olin miettinyt katsoessani videoita, että ne näyttävät aika kotitekoisilta siinä mielessä, että kamera vähän hyppelee eikä aina pysy mukana. Näyttää paikoitellen samalta kuin silloin kun itse kuvaan omien lasteni harrastuksia.
Tää lämmittää kyllä mieltä, hauska että edelleen perheet apuna tarpeen mukaan.
Muutenkin Kajsta jäänyt kuva bändinä, jotka eivät diivaile turhaan, ja edelleenkin vaikka kuvio on kasvanut, tuntuvat miettivän tarkasti mitä kaikkea pystyvät tekemään itse.
Muistakaahan konserttia odotellessa kuunnella BBB:tä!
Bara Bada Bastun Spotify streamit on jo melkein 120 milj. (119 145 741) ja Napan Deslocado on vielä onnistuttu pitämään tilastoissa takana. Mutta erotusta on enää reilu miljoona streamiä.
Mulle nämä seisomakatsomot on täysin uusi maailma (yksi niistä, jotka Kaj on avannut). Ennen tätä löytöä olin lappusilmäklasarinörtti, joka kävin vain sinfonia- ja kamarimusiikkikonserteissa ja oopperassa. Niissä ei siis harrasteta mitään moshpittejä ja harvemmin hysteeristä kiljuntaakaan. Uteliaana odotan, mihin vielä päädynkään.
"Muutenkin Kajsta jäänyt kuva bändinä, jotka eivät diivaile turhaan, ja edelleenkin vaikka kuvio on kasvanut, tuntuvat miettivän tarkasti mitä kaikkea pystyvät tekemään itse."
Todellakin! Mun mieltä lämmittää suuresti ne making of -videot (Taco hej ja Pa to ta na kako), joissa koko perheet ja suvut on mukana nikkaroimassa lavasteita ja rakentamassa rekvisiittaa. Ja se Jakobin 14-vuotiaana tekemä Sound of Music -versio, jota varten äiti ompeli puvut ja vaari niitti pelloltaan sopivan alueen näyttämöksi. Jopa Axelin BBB-haitarin he väsäsivät itse. Veikkaan, että muut viisuartistit oli ihan ostovermeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Permanto tuskin menee täyteen kovin kauan ennen konserttia. Koi:ssakin muistaakseni ainakin parhaat istumapaikat oli loppuunmyyty aika nopeasti, mutta permannolle olisi saanut lippuja vielä hyvin lähelläkin konserttia. United stagen edustaja kertoi haastattelussa Koi-viikon olisiko ollut keskiviikkona, että vielä oli 300-400 lippua silloin jäljellä.
Monissa konserteissa permanto täyttyy ensin. Esim. tänään olisin halunnut ostaa permantopaikat Kuumaan jäähallikonserttiin, mutta se oli loppuunmyyty ennen istumakatsomoita. Samoin olen kuullut joistakin muistakin suosittujen suomalaisten artistien konserteista, että jotkut ovat joutuneet tyytymään istumapaikkoihin, kun permanto on tullut heti täyteen.
KAJ:lla vaikuttaa olevan päinvastoin.
Mahdollisesti paljon iäkkäämpää kuuntelijakuntaa? Permanto vaatii kuitenkin seisomista ja on ihan eri juttu kuin istumakatsomo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Permanto tuskin menee täyteen kovin kauan ennen konserttia. Koi:ssakin muistaakseni ainakin parhaat istumapaikat oli loppuunmyyty aika nopeasti, mutta permannolle olisi saanut lippuja vielä hyvin lähelläkin konserttia. United stagen edustaja kertoi haastattelussa Koi-viikon olisiko ollut keskiviikkona, että vielä oli 300-400 lippua silloin jäljellä.
Monissa konserteissa permanto täyttyy ensin. Esim. tänään olisin halunnut ostaa permantopaikat Kuumaan jäähallikonserttiin, mutta se oli loppuunmyyty ennen istumakatsomoita. Samoin olen kuullut joistakin muistakin suosittujen suomalaisten artistien konserteista, että jotkut ovat joutuneet tyytymään istumapaikkoihin, kun permanto on tullut heti täyteen.
KAJ:lla vaikuttaa olevan päinvastoin.
Mahdollisesti paljon iäkkäämpää kuunte
Keskimääräistä iäkkäämpää ja keskimääräistä nuorempaa (lapsus)
"Itse olen tähän mennessä ollut vain kerran elämässäni isossa halli/areenakonsertissa istumapaikalla. Yleensä mun periaate on, että permannolla ja mahdollisimman eteen mutta niin etten nyt ihan älyttömän montaa tuntia kuitenkaan viitsi jonottaa."
Jonottaminenhan voi Vaasan keikalla olla vaikka kuinka mukavaa, kun luvassa kerran on joku lämppäri. Ei tiedä vaikka se olisi Måns Zelmerlöw. :)
Vierailija kirjoitti:
"Itse olen tähän mennessä ollut vain kerran elämässäni isossa halli/areenakonsertissa istumapaikalla. Yleensä mun periaate on, että permannolla ja mahdollisimman eteen mutta niin etten nyt ihan älyttömän montaa tuntia kuitenkaan viitsi jonottaa."
Jonottaminenhan voi Vaasan keikalla olla vaikka kuinka mukavaa, kun luvassa kerran on joku lämppäri. Ei tiedä vaikka se olisi Måns Zelmerlöw. :)
Heh heh, luuletko olevasi jollain tapaa hauska.
Måns on viisuvoittaja sentään. Ei ehkä lämppää yhtään ketään.
Ainakin KOI:ssa permantokatsomossa oli monen ikäistä porukkaa. Olin tokarivissä ja muistan kun edessäni ollut nuori nainen päästi yhden tytön eteensä eturiviin, jotta tämä näkisi keikan. Taaempana ollut tytön äiti (?) tai joku muu aikuinen, kiitteli kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Jätettäisiinkö Måns rauhassa selvittämään elämäänsä. Lauantaina Mellossakin oli ollut piikittelyä. (Se oli itse asiassa poistettu kenraalin jälkeen, mutta olikin jäänyt vielä ohjelmatekstitykseen.)
KOI:ssa faniryhmä oli järjestänyt hurjasti ennakko-ohjelmaa ja tapaamisia. Jäähallilla oli ollut Queing Party, jossa olivat laulaneet KAJraokea ja jakaneet jonotusnumeroita, niin ettei tarvinnut seisoa paikallaan. Eiköhän vastaavaa tule Vaasaankin. Ehkä paremmassa säässä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ostettuna permantopaikka, ja mulle riittää, että pääsin suht lähelle lavaa. Ei tarvitse rynniä ekaan, tokaan eikä kolmanteenkaan riviin. Pitää sit katsoa elokuussa, mihin aikaan sinne stadionille menee. Aamusta asti en lähde jonottamaan 😊
Mutta toi lämppäri on kiva asia. (ehkä se ei kuitenkaan ole Måns).
Vierailija kirjoitti:
KOI:ssa faniryhmä oli järjestänyt hurjasti ennakko-ohjelmaa ja tapaamisia. Jäähallilla oli ollut Queing Party, jossa olivat laulaneet KAJraokea ja jakaneet jonotusnumeroita, niin ettei tarvinnut seisoa paikallaan. Eiköhän vastaavaa tule Vaasaankin. Ehkä paremmassa säässä kuitenkin.
Siinä pienemmässä ryhmässä ainakin mun mielestä joku jo teki kyselyä, ketkä olisivat kiinnostuneita tapaamisesta.
^ Ei pahalla, mutta tuo "Vaasaan asti" on aika pääkaupunkikeskeinen näkökulma. :) Pohjanmaalaisille eli Kaj'n perusyleisölle se ei ole "asti" vaan "kotikulmilla". Pohjalaisia perheitä toki ajoi keskellä syyslukukautta myös "Helsinkiin asti" katsomaan KOI-konserttia. Mä en siis usko, että koulun alkaminenkaan on kynnys, kyllähän viikonloppuisin lapsiperheet(kin) käy erilaisissa tapahtumissa ympäri vuoden. Mutta ulkomaisille faneille elokuu on totta kaj ihanteellinen ajankohta, kun heiltä väkisinkin hupenee reissuun enemmän aikaa kuin meiltä suomalaisilta. Niin tai näin, aivan hurjan suurenmoista ja ihanaa, että tuollainen stadionkonsertti on meidän kaikkien iloksi tulossa.