Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Kissimirri

Etsin tulevalle kissalleni laadukasta märkäruokamerkkiä. Olen kuullut positiivista palautetta esimerkiksi ZooPlussan Acanasta ja Applawsista? Entäs Royal Canin?

Mites esim. tää: http://www.zooplus.fi/shop/kissat/markaruoka/applaws/663393
Tuossa tosin lukee "täydennysruoka", mitä se tässä yhteydessä tarkoittaa? Voisinko käyttää esimerkiksi tätä ruokaa jatkuvana märkäruokana?

• ylös 6
  • alas 1

Sivut

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Älä ota kissaa, jos et ymmärrä sen ruokinnasta mitään. Teolliset märkäruuat eivät ole mitään kissan ravintoa.

• ylös 7
  • alas 31
Vierailija

Muakin kiinnostaa tämä! Olen vakavasti harkinnut kissan adoptoimista, mutta aikaisemmin minulla on ollut vain jyrsijöitä. Kissa on lihansyöjä - itse syön kotona vain kasvisruokaa mutta olisin kyllä valmis ostamaan raakaa lihaa kissalleni. Mutta mitä lihaa ja paljonko? Ja mitä muuta?

Pennuilla kai pitäisi olla aina ruokaa, silloinhan sen täytyy olla kuivamuonaa, kun liha ja märkäruoka täytyy laittaa välillä kylmään. Mikä märkäruoka olisi sellaista, etten heti pilaisi kissani terveyttä? Olen kuullut jo kauhutarinoita markettikuivamuonalla ruokituista ja kauhea stressi jo nyt, vaikkei kissa ole vielä hetkeen tähän kämppään tulossa.

Vierailija

Hei, täydennysruokaa annetaan vain  silloin tällöin, koska siinä ei ole kaikkia vitamiineja joita kisu tatrtee.

Voisin suositella näitä täysravintoja; Feringa, catz finefood, granatapet ja grau.

Tosin raakalihapullat (täysravintoa) on parasta, jota nykyään annan kissalleni, eläinkaupasta.

Harvoin annan noita teollisia märkäruokia.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Suosittelen, mush vaisto cat on TÄYSRAVINTO kissalle, saa eläinkaupasta.

Älä syötä teollista märkäruokaa, kakka haisee tosi pahalle.

Syötä joskus laadukkaita raksuja ja sitten tuota raakaruokaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaa tämä! Olen vakavasti harkinnut kissan adoptoimista, mutta aikaisemmin minulla on ollut vain jyrsijöitä. Kissa on lihansyöjä - itse syön kotona vain kasvisruokaa mutta olisin kyllä valmis ostamaan raakaa lihaa kissalleni. Mutta mitä lihaa ja paljonko? Ja mitä muuta?

Pennuilla kai pitäisi olla aina ruokaa, silloinhan sen täytyy olla kuivamuonaa, kun liha ja märkäruoka täytyy laittaa välillä kylmään. Mikä märkäruoka olisi sellaista, etten heti pilaisi kissani terveyttä? Olen kuullut jo kauhutarinoita markettikuivamuonalla ruokituista ja kauhea stressi jo nyt, vaikkei kissa ole vielä hetkeen tähän kämppään tulossa.

Älä ota kissaa.

• ylös 4
  • alas 18
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mus musculus

Sentään yksi toinen joka tietää mitä kissat syö..

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Eikös näissä saa parhaat ravinnot kohdilleen, kun tekee itse? Ostaa kunnon lihaa, kuten maksaa ja vaikka jauhelihaa, ja tekee lihoista sopivan "sekoituksen"? Näitähän voi tehdä isomman satsin kerralla ja pakastaa "annospusseina". Netistä löytynee paljon hyviä reseptejä, että mitä aineksia sekoittaa ja missä suhteessa.

Jos kuitenkin haluaa helppouden vuoksi valmiita purkkeja ostaa, niin syynää purkin kylki tarkkaan, ettei siinä ole puolet jotain vihanneksia, viljaa tai jauhoja. Kissa on lihansyöjä. Yleisin muistisääntö lienee, että tekee ostokset eläinkaupasta eikä marketista, niin laatu paranee huolella jo ihan sillä. Marketeissa myydään juuri niitä metallisia tonnikalapurkkeja, joissa on puolet jotain hernemaissipaprikaa, ja kehdataan väittää sitä kissalle sopivaksi ruuaksi, kun purkin kyljessä on kissan kuva.

• ylös 12
  • alas 4
Vierailija

Etsin nimenomaan laadukasta kissanruokaa. En ymmärrä raakaruokinnasta, joten haluaisin panostaa tällaisiin valmisruokiin. En suinkaan ole ostamassa mitään markettiruokia, sillä ymmärrän, etteivät ne ole terveellisiä.

Onko muita täysravintoruokia tiedossa? :)

AP

Vierailija

Applawsia meidän katit syö mielellään sekä märkä- että kuivaruokana. Iams niille ei kelpaa. Royal Canin maistuu joskus ehkä pussillinen. Feline Porta kelpaa, sitä tilaan usein. Schesiriä ja AlmoNaturia joskus tilaan kanssa. Shebaa ja Gourmetia välillä ostan kaupasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Etsin nimenomaan laadukasta kissanruokaa. En ymmärrä raakaruokinnasta, joten haluaisin panostaa tällaisiin valmisruokiin. En suinkaan ole ostamassa mitään markettiruokia, sillä ymmärrän, etteivät ne ole terveellisiä.

Onko muita täysravintoruokia tiedossa? :)

AP

Ei ole olemassa laadukasta kissan valmisruokaa. Jos et halua kissaasi ruokkia siten kuin se tarvitsee, niin älä hanki kissaa.

• ylös 12
  • alas 26
Vierailija

Kun olin pieni, kissoille ja koirille annettiin sitä samaa ruokaa kaikilla mausteilla ja suoloilla joka lounaalta jäi ihmisiltä yli.

Sen lisäksi kissat söi hiiriä ja lintuja, munia ja ruohoa.

Nyt on kaupat täynnä vaarallista kissanruokaa.

Kissoille pakastetaan lihoja jotka ei kelpaa koska haisevat vanhoilta. Kananmuna, on muuttunut vaaralliseksi. Samoin maito jota kissat ennen joivat navetassa.

Hiirensyöjistä on tullut härän ja possunsyöjiä. Leijonan ruokaa syötetään pienille kissoille.

Sitten ravintolisät ja vitamiinit. Kissojen omistajat vetävät pizzaa, kissa raavaslihaa, sydäntä ja kivipiiraa.

Perheenäiti kokkaa ensin kissalle, sitten muulle perheelle.

• ylös 4
  • alas 13
Vierailija

Itse annan brit premium märkäruokaa ja almonaturen lihaa. Raakaruokia ei meidän kissa suostu syömään, joten niistä ei kokemusta juurikaan ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä ota kissaa, jos et ymmärrä sen ruokinnasta mitään. Teolliset märkäruuat eivät ole mitään kissan ravintoa.

Meillä ei kissa suostu syömään mitään raakaruokaa tai oikeastaan muutakaan lihaa sellaisenaan. Nimenomaan maistuu lähinnä nappulat ja märkäruoka, jossa on kastiketta.

kissakuiskaaja

Animonda Carny on mielestäni paras kissanruoka hinta-laatu-suhteeltaan. Kaikki kissamme syövät tätä ruokaa eri makuja ja lisäksi Porta21-kuivaruokaa.
Tuohon märkäruokaan kannattaa vielä sekoittaa vähän vettä joukkoon ja antaa kuivaruokaa vain vähän, niin ei tule virtsakiviä kissalle. :)

Tässä vielä linkki. Tilasin noita tänään n. 100 eurolla, koska siellä on nyt 10%:n alennus tilauksesta.
http://www.zooplus.fi/shop/kissat/markaruoka/animonda_carny/carny/142246

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Älä ota kissaa.

Aika tyly vastaus, kun ottaa huomioon, että tämä henkilö on kuitenkin jo etukäteen haluamassa varmistaa, että antaisi kissalleen parasta mahdollista ravintoa alusta alkaen, ja siksi kysyy neuvoja kokeneemmilta. Olisiko mielestäsi parempi, ettei hän yrittäisikään ottaa asioista selvää, vaan syöttäisi kissalle mitä mieleen juolahtaa? Eli onko hyvän lemmikin omistajan mitta se, ettei "kysele tyhmiä", vai se, että tekee alusta alkaen väärin, kunhan tekee sen päättäväisesti?

• ylös 24
  • alas 1
Vierailija

Kissan ruokinta ja ruoka on aika yksinkertaista. Paljon eläinperäistä proteiinia, ei sokeri, kasviksia tai viljoja. Kannattaa vain katsoa ettei proteiini määrä ole jotain 30%, se on aivan liian alhaista kissoille. Raakalihaa tai jos nappulaa niin hyvä olisi olla se reilu 40% proteiinia.

Sivut