Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia tilitoimistossa työskentelystä

Vierailija
12.08.2026 |

Opiskelen tällä hetkellä ja pitäisi löytää työharjoittelupaikka. Etsin palkanlaskijan tehtävää tilitoimistosta. Tuttu on sanonut ettei enää halua koskaan työskennellä tilitoimistossa jatkuvan kiireen vuoksi, oli siis kirjanpitäjä. Olen myös lukenut eri keskusteluita, joissa sanottu mm. että tilitoimistoissa on jatkuva kiire ja resurssipula, töitä kasaantuu ja ennen lomaa sekä loman jälkeen on kuulemma ylipitkiä päiviä. Kuulisin mielelläni kokemuksia, jos joku on ollut töissä tilitoimistossa ja etenkin palkanlaskijan tehtävissä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa on. Voi vaikka lähetellä perättömiä laskuja!

Vierailija
2/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää mikä tilitoimisto on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly tekee jo monet tilitoimistohommat. Kuinka pitkään tarvitset leipää sieltä ap?

Vierailija
4/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilitoimisto on hyvä paikka aloittaa taloushallinnon ura mutta ei siellä montaa vuotta kannata olla, palkka ja työmäärä eivät yleensä ole oikeassa suhteessa. Muutama vuosi siellä opettaa todella paljon, josta kannattaa hakeutua joko in-house rooliin tai sitten perustaa oma pulju. 

Pelkän palkanlaskijan homman löytäminen on vaikeampaa, mutta jos tekee myös kirjanpitoa niin paikkoja on kyllä auki vaikka ja kuinka. 

Vierailija
5/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly tekee jo monet tilitoimistohommat. Kuinka pitkään tarvitset leipää sieltä ap?

Tätä jankuttavat ihmiset jotka eivät työskentele alalla. Kyllä, tekoäly muuttaa alaa ja työtehtäviä hurjasti mutta työt eivät kokonaan katoa, vaan tehtävät muuttuvat ja väkeä tarvitaan vähemmän. Ei sitä kirjanpitoa ihan noin vain pelkän tekoälyn varaan laiteta, kyllä siellä on aina jossain välissä ihminen. 

Voisitteko jo lopettaa tämän valehtelun siis, kiitos. 

Vierailija
6/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon tykännyt tosi paljon. Työ on mukavan leppoisaa, ei tarvitse osata mitään jos nyt saa läppärin (ja häppärit hihi) auki ja pääsee käymään isännöitsijämessuilla leikkimässä tärkeää henkilöä, poseeraamassa ryhmäkuvassa persetrikoissa ja tapaamassa muita luusereita. Mulla on oma suosikki isännöitsijä joka käy välillä tuuttaamassa lastit sisään. Se on vähän kuin mun sugar daddy ja siksi sillä on kin rahat aina loppu!! Sen businekset menee aina nurin ja nyt se joutuu työskentelemään toiselle toimistolle kun se möhli omansa taaaaaas kerran. Mut se on hyvä tuuttaan ! Mä oon käynyt AMk:n!

Vierailija
7/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän voi tehdä mistä tahansa firmasta. Ei ole pelkkien tilitoimistojen yksinoikeus. 

Vierailija
8/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyy kokemuksia ja vastaukset ei ole sitä. Miksei? 

Oma kokemus on juurikin se, että kiire on. Olin määräaikainen työntekijä ja jatkuva stressiä. Jatkuvat aikataulut päivästä toiseen ja yksi ihminen teki monen ihmisen työt. Ainakin silloin muutama vuosi sitten, en usko menon muuttuneen, päinvastoin. Kunnollista perehdytystä ei myöskään ollut, kun kukaan ei ehtinyt perehdyttämään. 

Vierailija
9/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon tykännyt tosi paljon. Työ on mukavan leppoisaa, ei tarvitse osata mitään jos nyt saa läppärin (ja häppärit hihi) auki ja pääsee käymään isännöitsijämessuilla leikkimässä tärkeää henkilöä, poseeraamassa ryhmäkuvassa persetrikoissa ja tapaamassa muita luusereita. Mulla on oma suosikki isännöitsijä joka käy välillä tuuttaamassa lastit sisään. Se on vähän kuin mun sugar daddy ja siksi sillä on kin rahat aina loppu!! Sen businekset menee aina nurin ja nyt se joutuu työskentelemään toiselle toimistolle kun se möhli omansa taaaaaas kerran. Mut se on hyvä tuuttaan ! Mä oon käynyt AMk:n!

Ja todellisuudessa et päässyt edes peruskoulua läpi etkä ole ollut päivääkään töissä. 

Vierailija
10/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilitoimisto on hyvä paikka aloittaa taloushallinnon ura mutta ei siellä montaa vuotta kannata olla, palkka ja työmäärä eivät yleensä ole oikeassa suhteessa. Muutama vuosi siellä opettaa todella paljon, josta kannattaa hakeutua joko in-house rooliin tai sitten perustaa oma pulju. 

Pelkän palkanlaskijan homman löytäminen on vaikeampaa, mutta jos tekee myös kirjanpitoa niin paikkoja on kyllä auki vaikka ja kuinka. 

TÄMÄ! 

Olin tilitoimistossa ja palkka oli reilu 2000 euroa. Tipuin palkassa selvästi, kun mietin koko uraani ja töitä joita olin tehnyt aikaisemmin.

Vierailija
11/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittleen Aallon Group Jyväskylässä!

Vierailija
12/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyy kokemuksia ja vastaukset ei ole sitä. Miksei? 

Oma kokemus on juurikin se, että kiire on. Olin määräaikainen työntekijä ja jatkuva stressiä. Jatkuvat aikataulut päivästä toiseen ja yksi ihminen teki monen ihmisen työt. Ainakin silloin muutama vuosi sitten, en usko menon muuttuneen, päinvastoin. Kunnollista perehdytystä ei myöskään ollut, kun kukaan ei ehtinyt perehdyttämään. 

Olen kuullut samaa monelta. Hirveitä paikkoja. 

Vierailija
13/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla pitää olla kokemusta että pääset töihin, josta saadaan kokemusta. Ketään ei palkata palkanlaskijaksi kylmiltään täysin ilman kokemusta etkä saa työharjoitteluakaan. Sä olet vaan harjoittelija, et varsinainen palkanlaskija. Harjoittelua ei lueta kokemukseksi. 

Tilitoimistoon vaaditaan yleensä vähintään 5 vuotta alan työkokemusta ja tilinpäätöskokemusta. Tilinpäätöskokemusta et saa koulussa etkä työharjoittelussa eikä ketään palkata töihin suoraan kylmiltään tekemään tilinpäätöksiä. 

Kirjanpidon arvosanan pitää olla mielellåån 5/5 ja luottarit kunnossa. Käytännössä pääset töihin vain jos olet jonkun sukulainen, isäsi omistaa tilitoimiston tai omistat itse firman.

Vierailija
14/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin suosittelen!

Vierailija
15/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskijan työ tilitoimistossa jossa vastaat useiden yrityksen palkoista. Eli voi olla, että vastuullasi on 20 yrityksen palkat joiden kaikkien maksupäivä on kuukauden viimeinen päivä. Siinä sitten lasket hiki hatussa, että ehdit saamaan kaikki ajoissa maksuun. 

Vierailija
16/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mielenkiintoa enää tilitoimistoon, jos kolleega ei ehdi edes aamulla tervehtimään kiireen vuoksi. Se kertoneen kaiken oleellisen.

Vierailija
17/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
18/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin suosittelen!

Hain Aallolle, eikä edes vastattu hakemukseen. Kokemusta kyllä oli, mutta Suomessa ei osata vastata hakemuksiin.

Vierailija
19/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla pitää olla kokemusta että pääset töihin, josta saadaan kokemusta. Ketään ei palkata palkanlaskijaksi kylmiltään täysin ilman kokemusta etkä saa työharjoitteluakaan. Sä olet vaan harjoittelija, et varsinainen palkanlaskija. Harjoittelua ei lueta kokemukseksi. 

Tilitoimistoon vaaditaan yleensä vähintään 5 vuotta alan työkokemusta ja tilinpäätöskokemusta. Tilinpäätöskokemusta et saa koulussa etkä työharjoittelussa eikä ketään palkata töihin suoraan kylmiltään tekemään tilinpäätöksiä. 

Kirjanpidon arvosanan pitää olla mielellåån 5/5 ja luottarit kunnossa. Käytännössä pääset töihin vain jos olet jonkun sukulainen, isäsi omistaa tilitoimiston tai omistat itse firman.

Öö, käsittääkseni palkanlaskija ei tee tilinpäätöstä. Ap etsii palkanlaskijan töitä, ei kirjanpitäjän. Suosittelen lukemaan uudelleen. Minä sain ilman palkanlaskijan kokemusta töitä. Joten älä puhu potaskaa. Voit mennä levittämään negatiivisuutta muualle.

Vierailija
20/31 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin suosittelen!

Hain Aallolle, eikä edes vastattu hakemukseen. Kokemusta kyllä oli, mutta Suomessa ei osata vastata hakemuksiin.

No ei yllätä etkä todellakaan jäänyt mistään paitsi. Siinä toimistossa ei osata mitään muutakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi