Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette saaneet suoliston kuntoon?

Vierailija
04.05.2024 |

Mulla on jatkuvasti ongelmia sen kanssa :(

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visiblin 

Vierailija
2/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin viljatuotteiden syömisen. Sokerista kun vielä pääsisi eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri pois, kasviksia tilalle. 

Vierailija
4/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoamalla ja syömällä kevyttä kasvisruokaa. 

Vierailija
5/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressin vähentäminen.

Syömiskertojen vähentäminen ja välin pidentäminen. 

Vierailija
6/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ongelmistasi. Mikään ei välttämättä auta ainakaan kokonaisongelmaan.

Vierailija
7/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin viljatuotteiden syömisen. Sokerista kun vielä pääsisi eroon.

Voi kokeilla, ei välttämättä auta. Jos pitää paljon makesta niin välttämättä ei kannata yrittää kieltää kokonaan itseltänsä. Voi etsiä myös kaikkia ihania herkkuja jotka eivät varsinaisesti sokeria sisällä. Sekin saattaa tuoda hyvää oloa. Kaikkea voi kokeilla itsensä hyväksi.

Vierailija
8/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressin vähentäminen.

Sanoisin säännöllinen ruokailu on paras suolisto-ongelmiin. Sopii myös suurimalle osalle arjen rytmitykseen.

Vierailija
9/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin samaa. Mulla joku semi ärtyvä suoli eli oireilee välillä. Vatsa on joko kovalla tai löysällä. Tota visiblinia itse miettinyt että auttaako? Sen kanssa täytyy kai muistaa juoda paljon vettä ja siinä on mulla petraamista. Ennen join aina vähintään 2 litraa päivässä mutta nyt kiireiden myötä on jäänyt ja siksi ettei pääse vessaan kovin usein.

Vierailija
10/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uskoa kaikkia alapeukkuja sillä esimerkiksi minulla on niin suuri ymmärrys suolisto-ongelmista koko aikuisikäni ajalta että tiedän mistä puhun ja ymmärrän erilaisuutta.

Vierailija
11/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siemenneste suolessa toimii parhaiten.

Mitäs muita sairauksia sulla on, hiv, kuppa, hyppykyppa, hepes...varsinkin sukuelinherpes tappaa nopeasti

Vierailija
12/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo tarpeeksi, kävele joka päivä vähintään 20min ja pureskele ruoka kunnolla.

Minulta hävisi jatkuvat ilmavaivat näillä ja uloste pysyy tasaisena. Kannattaa ainakin kokeilla.

Vierailija
13/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just mietin samaa. Mulla joku semi ärtyvä suoli eli oireilee välillä. Vatsa on joko kovalla tai löysällä. Tota visiblinia itse miettinyt että auttaako? Sen kanssa täytyy kai muistaa juoda paljon vettä ja siinä on mulla petraamista. Ennen join aina vähintään 2 litraa päivässä mutta nyt kiireiden myötä on jäänyt ja siksi ettei pääse vessaan kovin usein.

Kokeile, sillä se selviää. Ole avoin erilaisille vaihtoehdoille. Joskus täytyy nähdä tosissansa vaivaakin oman terveyden ja hyvinvoinnin editämiseen.

Vierailija
14/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aina yksilöllistä kuitenkin ja muistakaa ottaa huomioon koko elämäntyyli sekä kaikki muu mikä siihen vaikuttaa.

Vierailija
15/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin suomalaisen ruoan syömisen, joka on usein mautonta ja tärkkelyspohjaista ja  siirryin aasialaisen maukkaampaan ruokavalioon. Siihen loppui suolstivaivat kuten ärtynyt suoli. 

Vierailija
16/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stressin vähentäminen.

Sanoisin säännöllinen ruokailu on paras suolisto-ongelmiin. Sopii myös suurimalle osalle arjen rytmitykseen.

Säännöllisesti voi syödä kun syö harvemminkin.

Vierailija
17/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressin vähentäminen.

Päin vastoin pitkät ruokailuvälit ja suuret annoskoot ovat epäterveellisiä. Suosin itse pieniä annoskokoja ja useamman kerran päivässä elimistö ja aineenvaihdunta toimii paremmin.

Vierailija
18/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totutin vatsani kasviksiin, sillä aluksi sain niistä aina vatsaoireita. Vähensin lihaa (varsinkin punaista, aiheutti itselle hieman ongelmia liikaa syötynä), visiblin + piihappogeeli sekä suuret määrät eri maitohappobakteereja päivittäin, inkivääri ja kurkumiini ravintolisää, sinkki karnosiini + glutamiini juomajauhetta kun paljon ongelmia, vatsaa henk.koht ärsyttävät ruoat vähemmälle, stressin ym jonkinlainen kontrollointi ja turhan murehtimisen pois jättäminen, säännöllinen liikunta ja enemmän aikaa yöunille (uni vaikuttaa itselläni ehkä jopa eniten). Kireiden vaatteiden ja mielenkiintoisesti turhan nieleskelyn välttäminen (esim. ei jauha liikaa purkkaa), ettei vatsaan mene turhaan ilmaa.

Näillä sain käytännössä poistettua omat IBS oireet jotka piinasivat liki vuosikymmenen. Satunnaisesti on silti huonompia kausia muttei likimainkaan sellaista mitä ennen. Onhan tämä vähän huono litania niille, jotka jo elävät terveellisesti, mutta itselläni oli niin monella osa-alueella ongelmaa, että piti korjata aika paljon kaikkea. Se täytyy vain pikkuhiljaa eri osa-alue kerrallaan koittaa, mikä auttaa itseään.

Vierailija
19/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stressin vähentäminen.

Harvemmin ja pidemmällä välillä ruokailu ei voi olla säännöllistä ja rytmittää arkea? 

Vierailija
20/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siemenneste suolessa toimii parhaiten.

Mitäs muita sairauksia sulla on, hiv, kuppa, hyppykyppa, hepes...varsinkin sukuelinherpes tappaa nopeasti

On tullut ainakin elettyä, eikä vaan kotona oltua.