Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (12625)

Vierailija
12581/12625 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KIITOS tuosta videosta, pelastit juuri harmaan päivän!

"Are you attracted to Bertel Bäck? Get some therapy."  :D  :D  :D

Axelilla ei ole aavistustakaan kuinka pahasti olemme kaikki terapian tarpeessa. Siihen ei riittäisi tämän maan terapeuttiresurssit alkuunkaan, jos me alkaisimme tätä syndroomaa hoidattamaan.

Vierailija
12582/12625 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Juu ei riittäisi. Varsinkaan, jos mukaan lasketaan myös Kurtiin, Dan-Oleen ja Benjaminiin hullaantuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12583/12625 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Juu ei riittäisi. Varsinkaan, jos mukaan lasketaan myös Kurtiin, Dan-Oleen ja Benjaminiin hullaantuneet.

Me Vörjeansin hurahtaneet olemme kaiken avun tavoittamattomissa joka tapauksessa, joten meitä ei enää kannattaisi edes yrittää hoitaa.

Vierailija
12584/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB:n faniryhmän ruotsalaiset jäsenet ovat viime päivinä kertoneet, että KAJ: n musiikkia on alkanut esiintyä radio- ja tv-ohjemissa. Esim. ajankohtaisohjelma Uppdrag granskningin 25- vuotisjuhlaohjelmassa oli ollut pätkä Firmans manista.  BBB:tä on käytettycesimerkkinä maiden välisistä suhteista jne.. Näin pikkuhiljaa KAJ saa jalansijaa.

Vierailija
12585/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja KAJ on referenssinä kun puhutaan tämän vuoden UMK-ehdokkaista: Linda Lampenius on suomenruotsalainen (joka asuu ja on luonut uraa Ruotsissa), Komiat ja Antti Paalanen ovat kotoisin Pohjanmaalta ja soittavat haitarria.

Vierailija
12586/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja KAJ on referenssinä kun puhutaan tämän vuoden UMK-ehdokkaista: Linda Lampenius on suomenruotsalainen (joka asuu ja on luonut uraa Ruotsissa), Komiat ja Antti Paalanen ovat kotoisin Pohjanmaalta ja soittavat haitarria.

Aamulehdessä on tänään joku artikkeli viisuista. Olen nähnyt siitä vain osan ja siitä kuvakaappauksen. Siinä puhutaan KAJn saappaiden täyttämisestä ja sanotaan "Ruotsia viime vuoden viisuissa edustaneneen, nyt jo jotenkin kaukaiselta tuntuvan jättivillityksen aikaansaaneen huumoriyhtye KAJn manttelille löytyy perijöitä."

Minä en tykännyt tästä lauseesta ollenkaan. Suomen tämänvuotisesta UMK:sta todellakaan löydy mitään KAJn tyyppistä. Ehkä jättivillitys on joillakin laantunut, mutta on myös paljon ihmisiä, jotka ovat edelleen villiintyneitä.

Vierailija
12587/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulehdessä on tänään joku artikkeli viisuista. Olen nähnyt siitä vain osan ja siitä kuvakaappauksen. Siinä puhutaan KAJn saappaiden täyttämisestä ja sanotaan "Ruotsia viime vuoden viisuissa edustaneneen, nyt jo jotenkin kaukaiselta tuntuvan jättivillityksen aikaansaaneen huumoriyhtye KAJn manttelille löytyy perijöitä."

Minä en tykännyt tästä lauseesta ollenkaan. Suomen tämänvuotisesta UMK:sta todellakaan löydy mitään KAJn tyyppistä. Ehkä jättivillitys on joillakin laantunut, mutta on myös paljon ihmisiä, jotka ovat edelleen villiintyneitä.

No todellakin! Ja kunhan jotain keikkajulkistuksia tai muuta tulee, niin villiinnytään taas lisää.

Nyt on vähän tällainen suvantovaihe menossa kun kaikki joulukuun tv-esiintymisetkin yms. on ohi. Pitäähän heillä välillä olla rauhallisempaakin työskentelyaikaa ja aikaa levolle ja muulle elämälle. Mutta tämä fani täällä melkein kihisee jännityksestä odottavissa tunnelmissa! 

Vierailija
12588/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJn saappaita ei täytä kukaan muu kuin KAJ itse ja hyvä niin.  

Vierailija
12589/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukenut Aamulehden artikkelin kokonaan, eikä siinä mun mielestäni ole mitään vikaa. Toimittajahan puhuu normiyleisön kannalta ihan totta: aina kun uusi UMK tulee, se jättää ainakin hetkellisesti varjoonsa kaikkien edellisten vuosien esiintyjät. Ja se, että hän puhuu Kaj'n (joka ei edes edustanut Suomea vaan Ruotsia) saappaiden täyttämisestä ja Kaj'n aiheuttamasta huumasta, on todella merkittävää. 

Kaj on hänen mielestään se referenssi, johon nyt näitä UMK-esiintyjiä verrataan (eikä esimerkiksi kukaan aiempi Suomen edustaja.) Vöyriläistrio on siis jättänyt muistijäljen, joka jää euroviisuilunkin historiaan, vaikka Kaj tietenkin varsinaisesti on kaikkea muuta ja paljon enemmän kuin joku höttökisa.

Vierailija
12590/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko joku täältä keskiviikkona Svenskanin neulontatapahtumassa? Jos oli, niin saisiko sielä jotain raporttia?

Vierailija
12591/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni muistutus nyt kun on tullut UMK:sta puhetta (puhtaasti ennaltaehkäisevästi, vielä ei ole tullut pahoja kommentteja):

Pidetäänhän keskustelut asiallisena myös muista artisteista, jotka tulevat mahdollisesti KAJ'n kautta tässä ketjussa puheeksi. Ei ole toista KAJ'ta, mutta ei silti lähdetä lyttäämään ketään artistia vaan ollaan KAJnd! 

(Muistutin vain, koska ajoittain ollut vähän ikävän sävyisiä kommentteja, jos joku toinen artisti tullut ketjussa jonkun "aasinsillan" kautta puheeksi)

Vierailija
12592/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Kiitos muistuksesta. Mun mielestäni ei kyllä ole järkeä puhua täällä muista artisteista tai UMK-kilpailuista. He/ne eivät mitenkään liity Kaj'hin, jolle tämä keskustelu on omistettu. Muita aiheita varten on (tai voi perustaa) omat lankansa.

Vierailija
12593/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta toi Aamulehden artikkeli KAJ-viittauksineen on outo, enkä oikein ymmärrä toimittajan näkökulmaa. "KAJ'n saappaat täytetään."??? KAJ ei ole ikinä edes ollut UMK:ssa. KAJ'lla ei ollut viime vuonna yhtikäs mitään tekemistä koko UMK:n kanssa, eikä ole myöskään tänä vuonna. Eivät ole ikinä edes hakeneet kisoihin. 

Miksi pitää tämänvuotisia UMK-kilpailijoita  alkaa KAJ'hin vertailemaan? Miksi pitää ylipäätään alkaa vertailemaan mihinkään aikaisempiin kilpailijoihinkaan? Nyt on uusi vuosi, uusi kilpailu, uudet artistit ja uudet biisit, that's it. Hyvä vaan, jos tänä vuonna tuodaan mukaan jotain uutta, erilaista, freesiä, mitä aiemmin ei ole kuultu. Tuonhan pitäisi nimenomaan olla UUDEN MUSIIKIN kilpailu. 

Eikö tuonkin artikkelin olisi voinut kirjoittaa puuttumatta KAJ'hin ollenkaan. 🤔 Vai taasko löytyy joku kateellinen toimittajanplanttu jota vaan ärsyttää... 

Vierailija
12594/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jätettäisiin tästä pois kaiken maailman UMKit ja muut artistit. He eivät kuulu Kaj-ketjuun.

Vierailija
12595/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on justiinsa niin kuin joku tuossa edellä kirjoittikin, että KAJ'n saappaita ei täytä kukaan muu kuin KAJ itse. Ainakaan kukaan UMK-kilpailija ei niitä täytä, kun KAJ ei ole ollut edes koko kisassa mukana, ikinä. Ei ole mitään saappaita täytettäväksi. 

Minua ei UMK voisi vähempää kiinnostaa, enkä olisi mitään siitä edes kirjoittanut ilman tuota artikkelia, jossa mun mielestä on jostain ihmeen syystä yhdistelty asioita, jotka eivät millään tavalla yhteen kuulu. 

Sorry, ehkä mulla on vaan huono päivä tänään... 

Vierailija
12596/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä että viisut ja UMK ei liity KAJhin mitenkään. Juuri sen takia otin tuon artikkelin puheeksi kun miksi ihmeessä toimittaja otti KAJn siihen mukaan ja mielestäni vähän siihen sävyyn kuin kyseessä olisi joku yhden vuoden viisuvillitys huumorilla.

Vierailija
12597/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos Celeste-linkistä! Mä kuulun hänen ihailijoihinsa, on tosi hauska katsella ja kuunnella häntä. Täytyy heti tsekata tuo video!

Vierailija
12598/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jännää että Komioita verrataan Kajhin. Olen heiltä muutaman biisin kuunnellut ja käsittääkseni ovat aika perinteinen iskelmäbändi joka soittaa pääasiassa tanssilavoilla, Kajlla on ehkä pari tähän kategoriaan osuvaa biisiä. Toki pukeutumisessa ja ulkonäössä on jotain vähän samantyylistä, mutta siinä ne suurimmat yhtäläisyydet taitavat olla.

Kiitos Celeste-linkistä. Mä tykkään hänen reaktiovideoistaan ja Kaj on iceen liittyvät olen myös katsonut, mutta niitä muita en ole viitsinyt. Mutta tuo uusi näyttää äkkiseltään sellaiselta että vois katsoa.

Vierailija
12599/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Celeste ja Grim ovat Kaj-arvioijien aatelia. Hyvin erilaisia mutta molempia arvostan suuresti.

Vierailija
12600/12625 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin/tykkään myös siitä filippiiniläisestä tubettajasta, oliko nimeltään Prince jotain? Hänen Kaj-ihailunsa on jotenkin niin vilpitöntä, varsinkin ne hetket, kun hän ei pysty muuhun kuin onnellisena hihittämään. Suloista fanitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi