Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (11762)
Vierailija kirjoitti:
Ketään jonka lempibiisi on Bäriking? Voi miten nerokas se onkaan!
Mä olen enemmän keskittynyt videon tarjoamaan visuaaliseen antiin. Pidän kyllä kovasti myös itse kappaleesta, mutta sen nerokkuus taitaa mennä minulta ohi.
Bäriking on niitä harvoja biisejä, jotka tosiaan katsellaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee korvat tukkoon kun on liikaa nähtävää. Eli en ole kuullut tuota biisiä koskaan.
oletko niin onnekas ettet ole vielä nähnyt Gambämark musikaalia? Biisi on siellä. Suosittelen heidän molempia musikaalejaan. Ne on niin hyviä ettei sanat riitä kuvailemaan. Olen nähnyt molemmat monta kertaa ja nautin niistä melkeinpä kerta kerralta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Bäriking on niitä harvoja biisejä, jotka tosiaan katsellaan. :)
"Hello arms!"
Salakuljettajan aarre joulukalenterityyliin jatkuu.
SPOILEREITA luvusta 17!
Tumma hahmo ei ole toinen tuntemattomista muukalaisista vaan Oliverin isoäiti! Isoäiti on huomannut Oliverin puuhaavan jotakin, oli huomannut jopa salakäynnin ullakolla. Pidemmät selvitykset saavat kuitenkin odottaa, sillä GPS-osoittaa muukalaisten palaavan.
Takaisin isoäidin luona on selitysten aika. Vernerin liittyvä tarina on kulkenut suvussa sata vuotta. Kaikki eivät tarinasta tiedä, mutta Oliver on osoittautunut sen arvoiseksi.
Ei montaa lukua enää jäljellä! Seuraavassa luvussa päästäneen tarinan yksityiskohtiin tarkemmin. Tietääkö isoäiti kaiken aarteesta vai onko vielä yllätyksiä luvassa?
Mitä mietteitä teillä?
Joulukalenterissa Fabbo-reaktiovideo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sen suomennettua google kääntäjällä edes kohtalaisen ymmärrettäväksi?
Koko musikaali on Areenassa suomen-, ruotsin- ja vöyrinkielisin tekstein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlea ei tässä tarvita; Lyricstranslatessa on ihan ihminen ollut asialla:
https://lyricstranslate.com/en/bariking-kaj-10-marjakingi-kaj-10.html
Eikä sitä nyt niin mahdotonta ole ruotsiksikaan ymmärtää.
Kun tässä nyt käännöksistä oli puhe, niin osaisiko joku ystävällinen kääntää Frassinista tämän pätkän:
Ska ja mat de me din matte
Som e whiskas om på byin
Tästä oli aiemmin jollain sivustolla käännös englanniksi, jossa tuo kohta oli käännetty suunnilleen niin, että joku henkilö syötettiin Whiskasin kera naapurin koiralle... Olen koittanut katsoa käännettyjä videoita, mutta niissä on kaikissa tuo kohta eri tavoin käännetty. Myös suomennos sanalle snutteboll olisi kiva, koska minulle tulee siitä mieleen vain räkäpallo :D
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä nyt käännöksistä oli puhe, niin osaisiko joku ystävällinen kääntää Frassinista tämän pätkän:
Ska ja mat de me din matteSom e whiskas om på byin
Tästä oli aiemmin jollain sivustolla käännös englanniksi, jossa tuo kohta oli käännetty suunnilleen niin, että joku henkilö syötettiin Whiskasin kera naapurin koiralle... Olen koittanut katsoa käännettyjä videoita, mutta niissä on kaikissa tuo kohta eri tavoin käännetty. Myös suomennos sanalle snutteboll olisi kiva, koska minulle tulee siitä mieleen vain räkäpallo :D
Olen ystävällinen, mutta en valitettavasti riittävän kielitaitoinen. Kerron silti mitä se minun mielestäni tarkoittaa ja toivottavasti joku taitavampi tulee kertomaan.
Ska ja mat de me din matte som e whiskas om på byin
Ruokin sinua ruoallasi joka on whiskas (merkki) jos sitä on kylältä saatavana
Snutteboll on joku hellittelysana. Snuttefilt on turvariepu, snuttetrasa uniriepu eli jotain siihen suuntaan.
Tämänaamuista haastattelua Ruotsin TV:ssä ei tainnut vielä olla tällä:
Vierailija kirjoitti:
Tämänaamuista haastattelua Ruotsin TV:ssä ei tainnut vielä olla tällä:
Kiitos tästä, aamulla jo odottelin, että milloin joku lataisi saataville 😀 Ei näkynyt suora lähetys Suomen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nää reaktiovideot on tämänvuotisen joulukalenterin parasta antia. Saisi olla enemmänkin näitä. Tääkin oli hauska ja oli myös kiinnostavaa tietoa tekoprosessista. Mulla menee vaan selvästi ohi osa hauskoista kohdista. Mitäköhän hauskaa oli Kevinin tervehdyksessä kun hän lähti kotoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nää reaktiovideot on tämänvuotisen joulukalenterin parasta antia. Saisi olla enemmänkin näitä. Tääkin oli hauska ja oli myös kiinnostavaa tietoa tekoprosessista. Mulla menee vaan selvästi ohi osa hauskoista kohdista. Mitäköhän hauskaa oli Kevinin tervehdyksessä kun hän lähti kotoa?
Oli lähdössä pitkään reissuun eikä edes halannut vaimoa, huusi vaan heipat. Ja sitten, kun hän tuli katumapäälle, niin hän ei mennytkään silläkään kertaa halimaan vaimoa vaan possua.
Nuo vuoden 2014 joulukalenteripätkät muuten ovat Yle Areenassa ja niihin saa siellä ruotsinkielisen tekstityksen.
Jännä kaveri tuo Fabbo, ymmärtää että itsessä on syytä eikä osaa tulla toimeen yhden naisen kanssa. Niin no, noin kai se menee. Ajaahan sitä kolisevalla autollakin vaikkei saa selvää, mikä sen aiheuttaa. Voihan kosla jättää tielle muustakin syystä, se on sen ajan murhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli lähdössä pitkään reissuun eikä edes halannut vaimoa, huusi vaan heipat. Ja sitten, kun hän tuli katumapäälle, niin hän ei mennytkään silläkään kertaa halimaan vaimoa vaan possua.
Nuo vuoden 2014 joulukalenteripätkät muuten ovat Yle Areenassa ja niihin saa siellä ruotsinkielisen tekstityksen.
Reaktiovideota oli lyhennetty. Siitä jäi näyttämättä, että Fabbo lähti taksilla mutta palasi takaisin antamaan kunnon jäähyväiset possulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sitä nyt niin mahdotonta ole ruotsiksikaan ymmärtää.
Ei ole mun vahvuus enkä jaksaisi sanakirjan kanssa alkaa kääntämään 😁172
"Reaktiovideota oli lyhennetty. Siitä jäi näyttämättä, että Fabbo lähti taksilla mutta palasi takaisin antamaan kunnon jäähyväiset possulle. "
Hehän itsekin toteavat, että he luulivat, että jakso oli nopeatempoinen mutta olikin ylipitkä. Ovat siis oppineet jotain. Minusta tuo ensimmäinen Fabbo-jakso on heikoin. Helsinki ja Tukholma tarjoavat enemmän materiaalia.
Mulla menee korvat tukkoon kun on liikaa nähtävää. Eli en ole kuullut tuota biisiä koskaan.