Teettekö italianpadan siitä valmis aine pussista vai muuten?
Jalostajalla oli joskus hyvä. Lisättiin vain jauheliha, vesi ja suola.
Kommentit (18)
Itse, ei kiitos natriumglutamaatti moskalle
En tee kumpaakaan. Italianpata on taaperoitten ruokaa.
Valmispussi on ihan hyvä. Teen kyllä joskus ihan itsekin alusta loppuun.
Olin ihan unohtanut nämä italian- ym. padat! Niitä on ollut maailman sivu, mutta että vieläkin. Pitääpä testata, maistuuko samalta kuin kasarilla.
Jos valmispussista niin blåband on ihan ok merkki. Yleensä teen kuitenkin ihan tomaattimurskasta, jauhelihasta, pätkitystä spagetista, hemapasta, sipulista ja mausteista.
Phyi phyi phyi phyi. Ei ikinä tuommoista moskaa suuhuni.
Satunnaisesti tulee jotain noita pata-aineksia käytettyä. Mukavan nopeita tehdä. Omaan suuhun nuo kaikki ovat suht mauttomia, niin pakko niihin on lisätä mausteita.
Vierailija kirjoitti:
En tee kumpaakaan. Italianpata on taaperoitten ruokaa.
En syöttäisi edes taaperoille. Hirveätä kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Itse, ei kiitos natriumglutamaatti moskalle
Ainoa vaan se, että Jalostajan tai Blå Bandin aineksissa ei ole aromivahvennetta, eli E621:tä.
Vierailija kirjoitti:
Phyi phyi phyi phyi. Ei ikinä tuommoista moskaa suuhuni.
Odotatko jotain palkintoa, kun kerrot kaikille?
En tee mitään ruokaa mistään pusseista.
Viimeksi tein Pirkka-italianpadan. Laitoin siihen 300 g naudan jauhelihaa, 300 g tomaattia ja 100 g herneitä. Oli hyvää.
Taas "tietäviä" palstalla, eikä yhtään tunnuta tajuavan, että italianpataan tulee lisätä jauhenlihaa.
Italiassa olen joskus syönyt.
On taivaallista. Maaseudulla tuttu Mummeli teki vanhalla reseptillä.
Joskus on noita retkieväänä. Eihän se mitään gurmeeta ole kuivattuun jauhelihaan tehtynä mutta ihan hyvää päivän päätteeksi.
Italianpataanhan tulee Jänistä ja Porkkanaa sekä Shalottisipulia. Liemeen reilusti Punaviiniä ja pitkä haudutus.
Onhan se hyvää.
Joo teen ja meksikonpadan myös, ihan hyvää tulee.