Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (11766)
Vierailija kirjoitti:
Pernilla Wahlgrenin Instagramissa videota KAJ'n Julsång på Skansenin harjoituksista, josta selviää minkä kappaleen todennäköisesti esittävät. En paljasta tarkemmin siltä varalta että joku ei halua paljastuksia, mutta sen verran sanon että nyt saa ne jotka ovat toivoneet KAJ'n laulavan joululaulun toiveensa täyteen! Ei siis BBB:tä tällä kertaa 😁
No onpa kiva, jos esittävät joulumusiikkia. YT:ssa näytti myös olevan jotain harjoitusvideoita, mutta en bongannut KAJ'ta niistä.
Videoista puheen ollen, ainakin jotkut teistä lukijoista ovat seuranneet YT:ssa Celesten kanavaa. Hän on julkaissut pari päivää sitten uuden KAJ-aiheisen videon. Mielenkiintoinen!
Mä kuulun siihen (ilmeiseen) vähemmistöön, joka toivoisi Kaj'n esittävän vain omia kappaleitaan, ei covereita, ei joululauluja (varsinkaan tuontyylisiä, joita näkyy olevan luvassa Skansenilla) eikä mitään muutakaan geneeristä. Sen tipetipetiptapinhan voi tempaista kuka tahansa, mutta Kaj'ta voi vetää vain Kaj.
Tietysti jos Kaj joskus kadottaa kokonaan luovuutensa tai saa kollektiivisen hermoromahduksen ja siirtyy esittämään vain Ukko Nooaa tai Jänistä joka istui maassa, sitten kuuntelen onnellisena niitä. Parempi sekin kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulun siihen (ilmeiseen) vähemmistöön, joka toivoisi Kaj'n esittävän vain omia kappaleitaan, ei covereita, ei joululauluja (varsinkaan tuontyylisiä, joita näkyy olevan luvassa Skansenilla) eikä mitään muutakaan geneeristä. Sen tipetipetiptapinhan voi tempaista kuka tahansa, mutta Kaj'ta voi vetää vain Kaj.
Tietysti jos Kaj joskus kadottaa kokonaan luovuutensa tai saa kollektiivisen hermoromahduksen ja siirtyy esittämään vain Ukko Nooaa tai Jänistä joka istui maassa, sitten kuuntelen onnellisena niitä. Parempi sekin kuin ei mitään.
Et sinä väärässä ole. Sanon samaan aikaan kun arvostan niitä koronacovereita tosi paljon. Mutta että tarvitseeko muiden biisejä lavalla laulella, minusta ehkä ei. Jakob voi laulaa erikseen mitä huvittaa, mutta että bändinä, se on vähän eri juttu. Poikii ehkä helposti sitten kaikenlaista silppua ja sälää, tehkää hei tääkin jne. Nyt on ehkä juuri oikea hetki alleviivata pikkuisen sitä, että meillä on hei omakin projekti ja taiteellisia kunnianhimoja. Terapiaukkonooan kyllä ymmärtäisin minäkin. Mutta arvostin tuota joulusaunabiisiä, sovitus oli riittävän kunnianhimoinen ja hekin tuntuivat tykkäävän. Laulu soi tosi hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupallisesta yhteistyöstä tuli mieleeni: Jos Vörjeans saisi yhteistyösopimuksia, mille he olisivat hyvä mainoskasvo? Makkara ja olut toki itsestäänselviä, mutta mitä muuta?
Pillimehuja ja käytettykä autoja
Todellakin, pillimehua ehdottomasti.
Eikä missään nimessä vesisänkyjä. Tai tietysti jos on tarkoitus korostaa sängyn kestävyyttä. Vieläkö niitä saa jostain? Jos uudelleen tuotantoon?
Jos Freppa joskus ilmestyy telkkariin mainostamaan pillimehua, mä siirryn juomaan pelkästään sitä.
Tietääkö joku tukanlaitosta minua enemmän, miten tuo Demotisdag Vörjeans -pätkän viritys on onnistunut? Miten on saatu Tommyn tukka tötterölle lipan alle noin? Onko se aina jotenkin noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupallisesta yhteistyöstä tuli mieleeni: Jos Vörjeans saisi yhteistyösopimuksia, mille he olisivat hyvä mainoskasvo? Makkara ja olut toki itsestäänselviä, mutta mitä muuta?
Eikä missään nimessä vesisänkyjä. Tai tietysti jos on tarkoitus korostaa sängyn kestävyyttä. Vieläkö niitä saa jostain? Jos uudelleen tuotantoon?
Toivottavasti maininta vesisänkyjen kestävyydestä ei käännä keskustelua levottomille urille.
Olen vaihtamassa autoa ja harkitsen vakavasti Volvoa. Toki sen pitäisi olla vanhaa kantikasta takavetomallia. Pioneerin kaiuttimet hattuhyllylle ja Simonizia pintaan, niin kyllä kelpaisi ajella grillille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti maininta vesisänkyjen kestävyydestä ei käännä keskustelua levottomille urille.
Olen vaihtamassa autoa ja harkitsen vakavasti Volvoa. Toki sen pitäisi olla vanhaa kantikasta takavetomallia. Pioneerin kaiuttimet hattuhyllylle ja Simoni
Jos Määnin mainostaisi (ravintolan) buffetia, olisin heti syömässä.
Jos Määnin olisi buffet, niin...
Vierailija kirjoitti:
No mä en pidä kovin pahana, jos nyt joskus jossain tilaisuudessa kutsuttuna vetäisevät järjestäjän pyynnöstä jonkun coverin. Kuten nyt joululaulutilaisuudessa jonkun yleisesti tunnetun joululaulun. Enpä usko, että se heidän luovuuttaan tappaa. Esittäväthän he muutoin ainoastaan omia kappaleitaan ja ovat sanoneet, että eivät ole cover-bändi. Enkä mä ollenkaan usko, että sellaiseen suuntaan ovat lähdössäkään. Ovat siihen taiteellisesti aivan liian kunnianhimoisia - ainakin minä oletan näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pernilla Wahlgrenin Instagramissa videota KAJ'n Julsång på Skansenin harjoituksista, josta selviää minkä kappaleen todennäköisesti esittävät. En paljasta tarkemmin siltä varalta että joku ei halua paljastuksia, mutta sen verran sanon että nyt saa ne jotka ovat toivoneet KAJ'n laulavan joululaulun toiveensa täyteen! Ei siis BBB:tä tällä kertaa 😁
No onpa kiva, jos esittävät joulumusiikkia. YT:ssa näytti myös olevan jotain harjoitusvideoita, mutta en bongannut KAJ'ta niistä.
Videoista puheen ollen, ainakin jotkut teistä lukijoista ovat seuranneet YT:ssa Celesten kanavaa. Hän on julkaissut pari päivää sitten uuden KAJ-aiheisen videon. Mielenkiintoinen!
YT:ssa on kenraaleista ainakin kaksi videota joilla on sekä se joululaulu jota ei saa paljastaa että se KAJ'n oma kappale toinen joka ei ole BBB.
Yritän olla katsomatta noita ylle linkitettyjä videoita vielä. Haluaisin nähdä ensin sen varsinaisen lähetyksen. Eihän siihen onneksi enää monta päivää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en pidä kovin pahana, jos nyt joskus jossain tilaisuudessa kutsuttuna vetäisevät järjestäjän pyynnöstä jonkun coverin. Kuten nyt joululaulutilaisuudessa jonkun yleisesti tunnetun joululaulun. Enpä usko, että se heidän luovuuttaan tappaa. Esittäväthän he muutoin ainoastaan omia kappaleitaan ja ovat sanoneet, että eivät ole
Musta on ihan hauskaa kuulla tällaista välillä, vaikka toki yleisesti ottaen hyvä, että soittavat omaa musiikkiaan. Mutta onhan se ihan kiinnostavaa joskus kuulla miltä joku tunnettu biisi kuulostaa jonkun oman suosikin laulamana. Ja esim. joululauluista itse yleisesti ottaen tykkään ja kuuntelen niitä joka vuosi joulun alla.
Ketään jonka lempibiisi on Bäriking? Voi miten nerokas se onkaan!
Vierailija kirjoitti:
Saako sen suomennettua google kääntäjällä edes kohtalaisen ymmärrettäväksi?
Ei varmaan luovuus kärsi ja kivahan joululauluja on kuulla. Tarkoitinkin sitä, että monessa vähemmänkin julkisessa ammatissa on syytä miettiä kissanristiäispolitiikkaa. Kun saa helpon maineen, aletaan retuuttaa. Eikä aluksi hahmota, miten paljon sellainen yltyessään syö aikaa ja energiaa. Kun sitten alkaakin sanoa ei, on ylpeä paska. Astuu harvemmille varpaille, kun on nihkeäksi tunnettu alun perin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sen suomennettua google kääntäjällä edes kohtalaisen ymmärrettäväksi?
Googlea ei tässä tarvita; Lyricstranslatessa on ihan ihminen ollut asialla:
https://lyricstranslate.com/en/bariking-kaj-10-marjakingi-kaj-10.html
Jos Vörjeans tekisi joskus uuden levyn, niin Born in Vörå -kansikuva myisi kuin häkä.