Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (10827)

Vierailija
10541/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, länsi-intialainen on monimerkityksinen sana kuin Kaj'lla ikään. Ensimmäiseksi tulevat tosiaan mieleen karibialaiset, mutta kyllä sanan voi ottaa kirjaimellisestikin, jolloin se tarkoittaa Intian läntisen osan asukkaita. Jälkimmäisistä lienee tässä tapauksessa kyse.

Vierailija
10542/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB:n pienemmän faniryhmän vetäjä oli kysynyt Warnerilta ja Axelilta (jonka ymmärtääkseni tuntee henkilökohtaisesti) siitä joulumarkkinaesiintymisestä ja saanut vastauksen, että sellaista EI ole tulossa.  Pojat varmaan aikansa kuluksi tekivät sen puffivideon. Tori järjestetään tänä vuonna ensimmäistä kertaa ja sen puuhamies on Warnerin Camilla von Z:n mies. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10543/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että kansallispuvut olisivat muuten varteenotettava vaihtoehto, mutta sitten heidän pitäisi kaikkien laittaa kansallispuvut - ja myös puolisoiden. Louisen pukukuvan selkänyöritys ei kuitenkaan ole kansallispuvun.

Kuninkaan kutsuilla heillä oli tummat puvut, mutta sen pukukoodi taisi olla kevyempi kuin linnan juhlien. Toivottavasti laittavat frakit (Jakobiltahan sellainen jo löytyy )

Vierailija
10544/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-intialaisilla on samanlainen ällä, maailma on siis pieni...

Tarkoitat varmaan intialaisia...

Jep, Intian mantereen länsiosan väkeä, en Länsi-Intian saaristolaisia. Rätt ska vara rätt! 😅

Vierailija
10545/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FB:n pienemmän faniryhmän vetäjä oli kysynyt Warnerilta ja Axelilta (jonka ymmärtääkseni tuntee henkilökohtaisesti) siitä joulumarkkinaesiintymisestä ja saanut vastauksen, että sellaista EI ole tulossa.  Pojat varmaan aikansa kuluksi tekivät sen puffivideon. Tori järjestetään tänä vuonna ensimmäistä kertaa ja sen puuhamies on Warnerin Camilla von Z:n mies. 

Aika harhaanjohtava video. Kaj on kyllä vihjailun mestari, mutta hämmentävää jos tekevät tuollaisen missä annetaan ymmärtää että joku esiintyminen olisi tulossa, ellei sitten olekaan. 🤔

Vierailija
10546/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni olisi mukavampaa, jos täällä keskustetaisiin vain Kaj'sta ja Kaj'n tuotannosta eikä esimerkiksi heidän perheenjäsenistään, jotka kuitenkin ovat yksityishenkilöitä. Tällainen linja on otettu myös ainakin toisessa (siinä kaikille avoimessa) Facebookin faniryhmässä. Kuka meistä haluaisi henkilökohtaisia asioitaan puitavan jossain Vauva-palstalla vain siksi, että oma poika tai mies sattuu olemaan kuuluisuus?

Näin mäkin ajattelen. Tässä ketjussa kaikki (paitsi tietysti trollit) on mun ymmärtääkseni Kaj'n ihailijoita, jotka pitävät bändistä ja sen jäsenistä. Ajatellaan asiaa heidän kannaltaan: haluaisivatko he, että heidän rakkaimmista ihmisistään juoruttaisiin netissä? Pojat kestävät julkisuuden esiintyessään mainiosti, mutta kaikki kolme ovat antaneet ymmärtää, että raja menee heidän itsensäkin kohdalta siinä. Vapaa-aikanaan he haluavat elää rauhassa yksityistä elämää ja varmasti toivovat samaa rauhaa läheisilleen.

Vierailija
10547/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä Jakobin murrelinkki. Tästäkö oli kyse? 

Kiitos👍😊

Mitä tuo dalagubban tarkoittikaan? Ymmärrän videosta osan mutta mun ruotsin taito ei ole (vielä) ihan riittävällä tasolla...

Vierailija
10548/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos👍😊

Mitä tuo dalagubban tarkoittikaan? Ymmärrän videosta osan mutta mun ruotsin taito ei ole (vielä) ihan riittävällä tasolla...

En ole gynekologi mutta voin vilkaista... tai siis en ole kääntäjä mutta voin yrittää arvata. Tämän artikkelin perusteella veikkaisin, että dalagubban on suomeksi valepukki, jollainen siis niin sanotusti laskettelee lööperiä. Korjatkaa viisaammat!

https://sprakinstitutet.fi/dynttona-och-dalagobbar/

Vierailija
10549/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harhaanjohtava video. Kaj on kyllä vihjailun mestari, mutta hämmentävää jos tekevät tuollaisen missä annetaan ymmärtää että joku esiintyminen olisi tulossa, ellei sitten olekaan. 🤔

Nojoo.... KAJ itse ei kuitenkaan omilla kanavillaan tietääkseni julkaissut mitään vihjeitä tai muutakaan esiintymiseen viittaavaa. Olen ymmärtänyt, että nuo nähdyt julkaisut olivat levy-yhtiön Camillalta tulleita. Herättihän tuo vähän kysymyksiä kyllä, joo... Mutta onneksi on jul-Allsång 😊

Vierailija
10550/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos👍😊

En ole gynekologi mutta voin vilkaista... tai siis en ole kääntäjä mutta voin yrittää arvata. Tämän artikkelin perusteella veikkaisin, että dalagubban on suomeksi valepukki, jollainen siis niin sanotusti laskettelee lööperiä. Korjatkaa viisaammat!

https://sprakinstitutet.fi/dynttona-och-dalagobbar/

Kiitos, tuo "voin vilkaista" on tässä yhteydessä ihan riittävä asiantuntijuustaso. 😃

Vierailija
10551/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä videosta näkee ihan selvästi, että se ei ole Kaj'n oma keksintö eivätkä he esiinny sillä mielellään (esimerkiksi Jakob ei hymyile ollenkaan, toisin kuin normaalisti). He ovat kuitenkin kohteliaina miehinä suostuneet, kun tämä Warnerin Camilla on pyytänyt heitä avuksi puffaamaan miehensä markkinahanketta. Jos multa kysytään, ei ihan asiallista toimintaa Camillalta.

Vierailija
10552/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva että tulit takaisin. Mulla on samat fiilikset parista omasta keskustelunavauksestani. En halua niihin palata enää mutta voin hyvin ymmärtää tuntemuksesi. Toivon, että kyse on ainakin osittain siitä, että kirjoitettu viesti voi helposti vaikuttaa töykeämmältä kuin miksi se on tarkoitettu."

Tuo muuten pitää ihan paikkansa, että kirjoitettu viesti voi vaikuttaa töykeämmältä. Puhutun viestin tukena on aina ilmeet ja eleet, äänensävykin, joilla on iso merkitys siihen, miten viestin vastaanottaja viestin tulkitsee. Minun on vaikea uskoa, että ainakaan kukaan tämän ketjun "vakituisemmista" keskustelijoista tieten tahtoen haluaisi lytätä ketään. Ainakin mitä itse olen yrittänyt aistia, niin tänne vaikuttavat kirjoittavan fiksut ja asialliset ihmiset (jotain satunnaisia huutelijoita ja trolleja tietysti on jokaisella palstalla, valitettavasti).

Be KAJnd on aina hyvä ohjenuora mielessä pidettäväksi. Kuten esim. fan clubin säännöissä todetaan: "Be as nice and understanding to others as Kevin, Axel and Jakob would be."

Vierailija
10553/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että kansallispuvut olisivat muuten varteenotettava vaihtoehto, mutta sitten heidän pitäisi kaikkien laittaa kansallispuvut - ja myös puolisoiden. Louisen pukukuvan selkänyöritys ei kuitenkaan ole kansallispuvun.

Kuninkaan kutsuilla heillä oli tummat puvut, mutta sen pukukoodi taisi olla kevyempi kuin linnan juhlien. Toivottavasti laittavat frakit (Jakobiltahan sellainen jo löytyy )

Siis se, jonka selkäsauma ratkesi jossain esityksessä ja jonka Jakob itse ompeli kokoon😄.

Minusta on mainiota, että Jakobilla on se frakki villapaidan päällä siinä Axelin kuvaamassa soundcheck-videossa jossain jumppasalissa Karar-kiertueen loppumetreiltä. Täytyyhän sitä frakki olla kun kauletaan oopperaa. (En nyt löydä linkkiä.)

Vierailija
10554/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he olleet keräämässä roskiakaan Ruotsissa aiemmin syksyllä, vaikka markkinoivat tempausta hauskalla videolla. 

Siellä FB-ryhmässä joku ilmesesti aiemminkin skismaa aiheuttanut tyyppi rupesi vaatimaan vetäjältä todisteita Camillan ja Axelin kanssa  käymistään keskusteluista. Ihan kuin joku huvikseen aiheuttaisi pettymyksen ryhmän jäsenille. Kyllä meidä aikuistenkin on opittava kestämään pettymyksiä. 

Vierailija
10555/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella hienoa, että Kaj mainostaa yleishyödyllisiä tempauksia (kuten roskatalkoot) ja hyväntekeväisyyttä (kuten X3M:n keräys A-klinikalle ja ensikodeille). Mutta kurjaa, jos ja kun heidät valjastetaan markkinoimaan jonkun yksityisen tyypin (tässä tapauksessa levy-yhtiön tiedottajan miehen) kaupallista puuhaa. Hyväkäytöksisten poikien on vaan ilmeisesti liian vaikea sanoa ei, mutta toivotaan että he senkin taidon oppivat. :)

Vierailija
10556/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella hienoa, että Kaj mainostaa yleishyödyllisiä tempauksia (kuten roskatalkoot) ja hyväntekeväisyyttä (kuten X3M:n keräys A-klinikalle ja ensikodeille). Mutta kurjaa, jos ja kun heidät valjastetaan markkinoimaan jonkun yksityisen tyypin (tässä tapauksessa levy-yhtiön tiedottajan miehen) kaupallista puuhaa. Hyväkäytöksisten poikien on vaan ilmeisesti liian vaikea sanoa ei, mutta toivotaan että he senkin taidon oppivat. :)

Aika harmiton tuo video minusta oli, mutta hassua että mainostus toteutetaan mittailemalla jotain lavaa jolla he eivät tule esiintymään tai tuleeko koko lavaakaan edes olemaan. Olisihan siinä voinut olla joku muu teema. Mutta joo, videoita tulee ja menee, eipä tämä nyt niin iso juttu ole.

t. Se joka kirjoitti että video on harhaanjohtava

Vierailija
10557/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä kun emme oikeasti tiedä asiasta yhtään mitään. Somessa asiat leimahtavat niin helposti. Ehkä se Jakobin hymyttömyyskin johtui vain siitä, että alkoi tulla nälkä...

Vierailija
10558/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä videosta näkee ihan selvästi, että se ei ole Kaj'n oma keksintö eivätkä he esiinny sillä mielellään (esimerkiksi Jakob ei hymyile ollenkaan, toisin kuin normaalisti). He ovat kuitenkin kohteliaina miehinä suostuneet, kun tämä Wa

Hei nyt kun sanoit, niin totta muuten! Jakob on ihan totinen, ja vähän jopa vaivautuneen oloinen (vai kuvittelenko vain). Mä nimittäin myös koin tuon videon jotenkin oudoksi, mutta se oli tuo Jakobin - ja muidenkin poikien - olemus. Toki he ovat hyviä näyttelijöitä mutta silti.

No jos nuo markkinat järjestetään nyt ekaa kertaa, niin tavallaan tajuan, että on haluttu  hyviä mainoskasvoja herättämään ihmisten mielenkiintoa. Mutta onhan tuo vähän... 

Vierailija
10559/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan onnistunut vaan nimenomaan harhaanjohtava video. Onhan se enemmän kuin kiusallista, jos ihmiset nyt luulevat KAJ'n tosissaan osallistuvan noille markkinoille joko myyntikojulla tai jopa jollain lavaesityksellä. Enemmän tekee hallaa tapahtumalle kuin toimii sille hyvänä mainoksena. Ei takuulla ole poikien oma käsikirjoitus vaan tuon Camillan miehen. Paljonpuhuva ilme Jakobilla videon lopussa.

Vierailija
10560/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta videosta näkee selvästi vain sen että he häärivät mittanauhan kanssa. 😅 Mutta mä olen ehkä vähän yksinkertainen tai huono tekemään tulkintoja rivien välistä. Ehkä se ei ole huono asia tässä kohtaa. 🤔