Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (10827)

Vierailija
10521/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnanjuhlista asiallisesti: millaista pukua toivotte KAJ'lta, jos ja kun heidät nähdään juhlissa? Taiteilijoilla on usein nähty muutakin kuin sitä ihan perinteisintä frakkia. Itse toivoisin ehkä kuitenkin ihan perusmustaa, perinteiden fani. Mutta olen valmis ihastelemaan toisenlaistakin pukua!

Olen melko varma että on perinteinen musta frakki. Tämä vain minun veikkaukseni. En oikein osaa odottaa mitään erikoisempaa kuten esim. Robinilla ja Käärijällä oli. Hehän olivat tosi tyylikkäitä kumpikin, mutta osaatteko te muka mieltää KAJ'n tyypeille jotain sellaista? Minä en ainakaan. 

Frakkeja minäkin veikkaan, mutta eikö olisi vekkulia jos olisi nuuskanruskeat frakit?

Vierailija
10522/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muuten linkki Helsingin pormestarin itsenäisyysjuhlan suoraan lähetykseen maanantaina 8. joulukuuta kello 15.30. Kutsuvieraita ovat kaikki kaupungin neljäsluokkalaiset ja esiintyjänä ehkä Kaj, tai sitten ei (jos kyseessä onkin vain perätön huhu). Mutta varmasti kiva juhla katsoa, esiintyy siellä kuka tahansa.

https://www.helsinkikanava.fi/fi/event/details/386105401

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10523/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten jollain tallessa se linkki, jossa Jakob sanoo sen oudon sanan, jossa tupla ällä? Haluaisin kuunnella sitä uudestaan kun se oli niin käsittämättömän kuuloista enkä osaa toistaa sitä.

Vierailija
10524/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä muuten linkki Helsingin pormestarin itsenäisyysjuhlan suoraan lähetykseen maanantaina 8. joulukuuta kello 15.30. Kutsuvieraita ovat kaikki kaupungin neljäsluokkalaiset ja esiintyjänä ehkä Kaj, tai sitten ei (jos kyseessä onkin vain perätön huhu). Mutta varmasti kiva juhla katsoa, esiintyy siellä kuka tahansa.

https://www.helsinkikanava.fi/fi/event/details/386105401

Jostain kuulin että lähetyksessä ei näytetä yllätysesiintyjän osuutta. Voihan lähetys tietty silti olla ihan mukavaa katseltavaa.

Vierailija
10525/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut tosi kiitollinen myös ruotsin kielen oppitunneista ja paremmin ruotsia osaavien käännösavusta. Niin ja se vöyrinmurteen asiantuntija on huippu. Hänen ansiostaan on avautunut Kaj'n käyttämä kieli jopa niin, että nyt osaan itsekin tunnistaa mitä joku heidän uusi sanansa tarkoittaa. Kuullun ymmärtäminen on myös ansiosta parantunut. Katsoin viikonloppuna (taas kerran) Hallnin eikä tarvinnut lukea tekstejä, mikä oli ihan mahtavaa.

Samoin. Heidän viitseliäisyytensä on saanut mut uppoamaan tähän KAJ-maailmaan, joka varmasti olisi jäänyt hyvin pinnalliseksi ilman. 

Varsinkin murreasiantuntija! Ne kaikki kieliopilliset selitykset ovat kiehtovia!

Vierailija
10526/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnanjuhlista asiallisesti: millaista pukua toivotte KAJ'lta, jos ja kun heidät nähdään juhlissa? Taiteilijoilla on usein nähty muutakin kuin sitä ihan perinteisintä frakkia. Itse toivoisin ehkä kuitenkin ihan perusmustaa, perinteiden fani. Mutta olen valmis ihastelemaan toisenlaistakin pukua!

Olen melko varma että on perinteinen musta frakki. Tämä vain minun veikkaukseni. En oikein osaa odottaa mitään erikoisempaa kuten esim. Robinilla ja Käärijällä oli. Hehän olivat tosi tyylikkäitä kumpikin, mutta osaatteko te muka mieltää KAJ'n tyypeille jotain sellaista? Minä en ainakaan. 

Frakkeja minäkin veikkaan, mutta eikö olisi vekkulia jos olisi nuuskanruskeat frakit?

No ei olisi.

Vierailija
10527/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut tosi kiitollinen myös ruotsin kielen oppitunneista ja paremmin ruotsia osaavien käännösavusta. Niin ja se vöyrinmurteen asiantuntija on huippu. Hänen ansiostaan on avautunut Kaj'n käyttämä kieli jopa niin, että nyt osaan itsekin tunnistaa mitä joku heidän uusi sanansa tarkoittaa. Kuullun ymmärtäminen on myös ansiosta parantunut. Katsoin viikonloppuna (taas kerran) Hallnin eikä tarvinnut lukea tekstejä, mikä oli ihan mahtavaa.

Samoin. Heidän viitseliäisyytensä on saanut mut uppoamaan tähän KAJ-maailmaan, joka varmasti olisi jäänyt hyvin pinnalliseksi ilman. 

Varsinkin murreasiantuntija! Ne kaikki kieliopilliset selitykset ovat kiehtovia!

Ja kiitos käännösten ja selitysten, omakin kielitaito kehittyy koko ajan. 

Vierailija
10528/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä ketju on ollut vauvan keskusteluketjuksi harvinaisen mukava, positiivishenkinen, ja kivoja ihmisiä täällä tuntuu pääsääntöisesti käyvän. En ole kovin aktiivinen keskustelija vauvalla yleensäkään, mitä nyt joskus jostain tv- ohjelmista tulee kirjoiteltua. Kommentointi ainakin noissa ketjuissa on välillä todella ikävää ja jopa rumaa. Ja  se on surullista. 

Erilaiset mielipiteet kuuluvat normaaliin hyvään keskustelukulttuuriin. Erilaisia mielipiteitä tulee voida esittää ja niitä pitää pystyä arvostamaan ja kunnioittamaan, vaikka se oma mielipide olisikin eri. Kenenkään haukkuminen, mollaaminen, vähättely, alentaminen, naurunalaiseksi tekeminen, riidan haastaminen tms. sen sijaan eivät kuulu. Mun täytyy kyllä sanoa, että en ole täällä huomannut muiden keskustelijoiden mollaamista tai muuta vastaavaa. Tosin en läheskään joka päivä täällä käy. Ehkä joku "kärjekkäämpi" kommentti on joskus näkynyt, mutta hyvässä hengessä täällä on nähdäkseni menty. Minäkin toivon, että täällä voitaisiin jatkossakin keskustella avoimesti ja asiallisesti hyvässä ja sallivassa ilmapiirissä. Tämä on todellakin monelle ainoa foorumi päästä keskustelemaan samanhenkisten eli KAJ'sta kiinnostuneiden kanssa. 

Vierailija
10529/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten jollain tallessa se linkki, jossa Jakob sanoo sen oudon sanan, jossa tupla ällä? Haluaisin kuunnella sitä uudestaan kun se oli niin käsittämättömän kuuloista enkä osaa toistaa sitä.

Se on tallessa jossain aiempana tässä ketjussa, jos ei kenenkään henkilökohtaisesta linkkivarastosta löydy. On kyllä maailmankaikkeuden mystisin äänne ja mahdollisesti peräisin jostain rinnakkaisuniversumista.

Vierailija
10530/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Jakobin murrelinkki. Tästäkö oli kyse? 

Vierailija
10531/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä Jakobin murrelinkki. Tästäkö oli kyse? 

Kiitos👍😊

Vierailija
10532/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ole meidän kuolevaisten maailmasta tuo ällä.

Vierailija
10533/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tällainen murrelinkki, joka on facen faniryhmässä nostettu esiin

Vierailija
10534/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi 2023 on varmaan ollutkin niukkaa, koska luultavasti kirjoittivat Karar i arbeit - albumia ja Axelilla taisi olla vielä se romaanin kirjoittaminen/julkaiseminen siinä päällä. Ei mitään käsitystä, minkä verran ehtivät esiintyäkään sinä vuonna.

Mun mielestä on aina niin hienoa, kun tällaisille pitkän linjan tavoitteellisille ja itseensä uskoville "puurtajille" lankeaa se palkinto jossain vaiheessa. Olen niin iloinen KAJ'n puolesta, että se palkinto osui nyt heille. Niin ansaittua!   

Samaa mieltä. Ja menestys ei ole noussut hattuun, vaan niukkojen vuosien jälkeen heiltä liikeni se 3 tonnia X3M:in keräykseen. Anteeksi, siis Vörjeans lahjoitti keikkapalkkionsa KOI:sta.  Katsoin uudestaan sen NÄR-tv:n haastattelun, jossa toinen murretaiteilija Lasse Eriksson heitä haastatteli. Se kunnioitus ja ilo, joka heistä näkyi kertoo niin paljon heistä ja heidän kotikasvatuksestaan. Olemme tää

Tässä muuten Lasse Eriksson tekee jotain muuta kuin haastattelee. Ehkä hänen tapauksessaan kunnioitus on myös ihailua. Tuli nyt tästä murreaiheesta mieleen. Rakastan tuota äsken linkattua keskustelua. I föusin övernattas kräächin, tai miten se nyt kirjoitetaankin...

Vierailija
10535/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaj'ssa ei merkitse määrä vaan laatu, siitä ollaan varmasti kaikki yksimielisiä. Mainitsen silti, että vöyrinkielinen Karaoke on nyt ohittanut Spotifyssa miljoonan striimauksen merkkipaalun. Ei mitään verrattuna Bara bada bastuun, mutta aika paljon verrattuna siihen, että monien biisien striimauskerrat lasketaan korkeintaan tuhansissa ja että useimpia julkaistuja kappaleita ei kuuntele käytännössä kukaan koskaan.

Vierailija
10536/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on muutamaan keskusteluun muutenkin tullut yksittäisiä tylyjä kommentteja, mikä varmaan on rajoittanut keskusteluhalukkuutta muiltakin kuin itseltäni. Sääli, koska pääsääntöisesti täällä on oikein mukavaa porukkaa ja keskustelu.

Kyllä, itse olen ollut kutakuinkin vaiti siitä asti, kun menin sanomaan ilman lupaa, että arvelen heistä ihan mahdollisesti tulevan maailmantähtiä. Triggeröin jotain, koska ojentaminen tuntui jatkuvan päiväkausia sen jälkeenkin kun vaikenin.

Mietin muutaman päivän omaa reaktiotani, koska meni maku täysin. Toki olen itse taipuvainen triggeröitymään puolestani tylyydestä, ja annoin ajan kulua. Tilanne parani sen verran, että sain tultua takaisin lukemaan muiden viestejä ja nauttimaan linkeistä ja laitoin lopulta pari pientä viestiäkin, mutta tunne vain paheni, että jotenkin on kissa saatava pöydälle, koska täällä harvenee

Kiva että tulit takaisin. Mulla on samat fiilikset parista omasta keskustelunavauksestani. En halua niihin palata enää mutta voin hyvin ymmärtää tuntemuksesi. Toivon, että kyse on ainakin osittain siitä, että kirjoitettu viesti voi helposti vaikuttaa töykeämmältä kuin miksi se on tarkoitettu.

Vierailija
10537/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon että he jo normaalistikin esiintyvät superasiallisissa puvuissa ja kravateissa, niin enpä minäkään. 😊

Vierailija
10538/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän joku haukkui, mutta yllättävän komea minusta, tulee semmoinen historiallisen filmin vaikutelma. Tosin tuommoisessa taitaisi kuolla lämpöhalvaukseen jo eteisessä. En tiennytkään, että kotimaisesta valikoimasta tuollainen löytyy. Ja tuon kertojan ääni laittaa minut unten maille, niin rauhoittava. Voittaa jopa Kevinin lempibiisin. 

Vierailija
10539/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsi-intialaisilla on samanlainen ällä, maailma on siis pieni...

Vierailija
10540/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsi-intialaisilla on samanlainen ällä, maailma on siis pieni...

Tarkoitat varmaan intialaisia...