Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (10827)

Vierailija
10481/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikohan Jakob tuosta benjihyppykokeilusta idean käyttää paalimuovia Botnia,Paradisessa.

Minä en ymmärtänyt sitä mitä hän kertoi hypystään. Tajusin vain että jotain hullunrohkeaa ja ajattelin, että ilmankos hänellä hänen äitinsä kertoman mukaan oli lapsena monta aivotärähdystä. Voitko kertoa miten se meni? Laitettiinko lapsuuden kokeilussakin jotain alle? Oliko joku jättebran tyyppinen ratkaisu laskuvarjona?

Osapuileen niin, että hän sitoi " balbandin" vyötärölle ja toisen pään savupiippuun ja uskoi, että ponnahtaa takaisin. Sen sijaan hän jäi roikkumaan puoliväliin. Isä avasi ikkunan ja sanoi, että voit kyllä hypätä, mutta jätä tuo "band" pois. En tiedä onko tuo band sitä paalimuovia vai pantaa, jota käytetään pakkaamiseen. 

Vierailija
10482/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikohan Jakob tuosta benjihyppykokeilusta idean käyttää paalimuovia Botnia,Paradisessa.

Minä en ymmärtänyt sitä mitä hän kertoi hypystään. Tajusin vain että jotain hullunrohkeaa ja ajattelin, että ilmankos hänellä hänen äitinsä kertoman mukaan oli lapsena monta aivotärähdystä. Voitko kertoa miten se meni? Laitettiinko lapsuuden kokeilussakin jotain alle? Oliko joku jättebran tyyppinen ratkaisu laskuvarjona?

Osapuileen niin, että hän sitoi " balbandin" vyötärölle ja toisen pään savupiippuun ja uskoi, että ponnahtaa takaisin. Sen sijaan hän jäi roikkumaan puoliväliin. Isä avasi ikkunan ja sanoi, että voit kyllä hypätä, mutta jätä tuo "band" pois. En tiedä onko tuo band sitä paalimuovia vai pantaa, jota käytetään pakkaamiseen. 

Kiitos. Se oli varmaan paalinarua. En tosin tajua millä logiikalla sen avulla ponnahtaa takaisin. Mutta ei kai tuonikäisillä huimapäillä paljon logiikkaa ole 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10483/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaikkiin KAJ-tarinoihin ja artikkeleihin vielä perehtynyt enkä kaikkia haastatteluja kuullut. Olen monesti miettinyt kappaleen Slaktar-Matts epistel sanoja, löytyykö niille jotain todellisuustaustaa, Jakob kun on tainnut olla kekseliäs, vilkas ja idearikas lapsi. Tuossa kappaleessahan  laulun kertoja (Jakob) tekee viltistä laskuvarjon ja hyppää puusta - huonoin seurauksin, jalat poikki. No, ainakin katolta on yritetty oikeasti hypätä, kuten podista kuulimme. 

"Kun inspiraatio iskee niin seurauksia ei mietitä." Näinhän Jakob on itse kertonut. 

Vierailija
10484/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kaikkiin KAJ-tarinoihin ja artikkeleihin vielä perehtynyt enkä kaikkia haastatteluja kuullut. Olen monesti miettinyt kappaleen Slaktar-Matts epistel sanoja, löytyykö niille jotain todellisuustaustaa, Jakob kun on tainnut olla kekseliäs, vilkas ja idearikas lapsi. Tuossa kappaleessahan  laulun kertoja (Jakob) tekee viltistä laskuvarjon ja hyppää puusta - huonoin seurauksin, jalat poikki. No, ainakin katolta on yritetty oikeasti hypätä, kuten podista kuulimme. 

"Kun inspiraatio iskee niin seurauksia ei mietitä." Näinhän Jakob on itse kertonut. 

En osaa tarkemmin vastata, mutta voisi ajatella että tuollaisen lapsuuden jälkeen on todellisuustaustaa kirjoittaa tuollaista tekstiä. En ollut muuten ikinä ajatellut tuota kappaletta aikaisemmin. Olen kuullut sen kyllä Spotifysta, mutta sen teksti ja nimikin on mennyt minulta ihan ohi. 

Vierailija
10485/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa tarkemmin vastata, mutta voisi ajatella että tuollaisen lapsuuden jälkeen on todellisuustaustaa kirjoittaa tuollaista tekstiä. En ollut muuten ikinä ajatellut tuota kappaletta aikaisemmin. Olen kuullut sen kyllä Spotifysta, mutta sen teksti ja nimikin on mennyt minulta ihan ohi. 

Slaktar-Matts on Lokalproducerat Pjas -albumilla ja kappaleessa on aika tragikoominen sanoitus. Ainakin enkkukäännöksiä löytyy, en tiedä onko jo suomeksikin (ja minkä tasoinen käännös...). 

Itse tykkään välillä kuunnella näitä alkuaikojen kappaleita. Ovat hauskoja ja jotenkin niin aitoja. Sanoitukset ovat uskomattoman näppäriä ja nokkelia  parikymppisten tekemiksi. Heimani i skick kappaletta lukuunottamatta eivät taida näitä enää juurikaan esittää. Joku täällä kerran ehdotti, että KAJ  voisi pitää jonkun pienimuotoisen, intiimin ja vaikka täysin akustisen  nostalgiakonsertin, jossa esittäisi myös näitä vanhoja kappaleita (niitä, joita eivät "kehtaa" enää muutoin esittää, esim. Karalåtin). Kannatettava ajatus 😊, olisi näitä kiva kuulla livenäkin vielä joskus. 

Vierailija
10486/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olisi kyllä kiva kuulla joskus livenä näitä vanhojakin kappaleita, olisi upeaa jos pitäisivät sellaisen keikan joskus. Musta olisi upeaa kuulla erityisesti Pablos frestelse ja Polka på Pittjärv paviljong.

Vierailija
10487/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olisi kyllä kiva kuulla joskus livenä näitä vanhojakin kappaleita, olisi upeaa jos pitäisivät sellaisen keikan joskus. Musta olisi upeaa kuulla erityisesti Pablos frestelse ja Polka på Pittjärv paviljong.

Nää on munkin suosikkeja.

Vierailija
10488/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa tarkemmin vastata, mutta voisi ajatella että tuollaisen lapsuuden jälkeen on todellisuustaustaa kirjoittaa tuollaista tekstiä. En ollut muuten ikinä ajatellut tuota kappaletta aikaisemmin. Olen kuullut sen kyllä Spotifysta, mutta sen teksti ja nimikin on mennyt

Luoja noita Slaktar-Mattsin sanoja. Aivan hervotonta. Onneksi ovat olleet tuotteliaita jo noin nuorena ja tuupanneet ilman liikaa itsekritiikkiä tuotoksensa julkiseksi. Noin järjettömän hysteerisiin sanoituksiin enää kolmekymppinen pystyisi.

Vierailija
10489/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä niin huippuhyvä biisi ja tämä on huippuhyvä versio siitä. Axelin muuvit on ihan villejä. Olis kiva jos uusi musiikki olisi vaikka tätä tyyliä.

Vierailija
10490/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Plus Tango taas. Tästähän he ovat muistaakseni sanoneet, että eivät sitä enää esitä. Vielä pari vuotta sitten se on näköjään ollut ohjelmistossa. Katsoin just KAJ Ein kväld only -tallennetta Åminnesta vuodelta 2023 ja siellähän se Tango taas joukossa oli. (Joku on muuten kivasti laittanut tuon Åminnen keikan yhdelle videolle, aiemmin se oli kahdessa osassa.) Tää on yksi mun suosikkitallenteista. 

Vierailija
10491/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä niin huippuhyvä biisi ja tämä on huippuhyvä versio siitä. Axelin muuvit on ihan villejä. Olis kiva jos uusi musiikki olisi vaikka tätä tyyliä.

Minunkin mielestä olisi hauska, jos tekisivät seuraavaksi jotain aivan eri henkistä kuin mitä Karar i arbeit albumi oli (Hieno albumi kyllä kaikin puolin.) Mutta jospa he seuraavaksi "yllättäisivät" vaikka jollakin ihan toisenlaisella tyylillä. En nyt tiedä muistanko ollenkaan oikein, mutta aivan kuin olisin jostain lukenut heidän sanoneen, että haluaisivat joskus tehdä kantrilevyn, siis koko albumin. Sopisi heille mun mielestä hyvin. Tai heille nyt sopii ihan mikä genre ja tyylilaji tahansa, kun pystyvät kaikkeen. Itse tykkään tosi paljon myös näistä heidän latinobiiseistään, Kaffitår ihan siellä kärjessä. 

Vierailija
10492/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Plus Tango taas. Tästähän he ovat muistaakseni sanoneet, että eivät sitä enää esitä. Vielä pari vuotta sitten se on näköjään ollut ohjelmistossa. Katsoin just KAJ Ein kväld only -tallennetta Åminnesta vuodelta 2023 ja siellähän se Tango taas joukossa oli. (Joku on muuten kivasti laittanut tuon Åminnen keikan yhdelle videolle, aiemmin se oli kahdessa osassa.) Tää on yksi mun suosikkitallenteista. 

Tango taas on vähän sellainen, että jotkut suomenkieliset pahastuvat siitä. Strereotypia suomenkielisen naisen käytöksestä baarissa/tanssimassa. Itselläni kestää huumorintaju sen hyvin, mutta kaikilla ei.

Vierailija
10493/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tango taas on vähän sellainen, että jotkut suomenkieliset pahastuvat siitä. Strereot

Stereotypia tai ei, mutta voisin helposti nimetä yhden tai useammankin tuntemani "ritvan" oikeasta elämästä.

(Ja tähän tuli nyt mulle tarkistusnumerot yksi kaksi kolme)

Vierailija
10494/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tango taas on vähän sellainen, että jotkut suomenkieliset pahastuvat siitä. Strereotypia suomenkielisen naisen käytöksestä baarissa/tanssimassa. Itselläni kestää huumorintaju sen hyvin, mutta kaikilla ei.

No joo, onhan se vähän... mutta toisaalta, siinäkin itse asiassa helpottaa asiaa, että tämä aihe koko ajan pomppii esiin kuin Benjamin syliin. Vahvat naiset hoitavat asiat, nössöpoika ei saa itse mitään aikaan. Eli sitä poikaparkaahan siinä nauretaan ensisijaisesti, vaikka vähän sellainen vivahde onkin, että hampaaton finsku siitä sitten on kohtalona jos oikein asiasi mokaat. Mutta senkin voi ottaa kehun kannalta. Pamit ovat nössöjä, suomalaiset laittavat tuulemaan. Siksihän Sinikkakin tangoa vetää upealla äänellään, ja pitää paatin pinnalla käsivoimilla. Ja tähän ikään on pitänyt elää, että vahvoille naisille ei naureta vaan myönnetään, että te pidätte maailman pystyssä. Jopa se pelottava ja äkkiseltään naurettava Ritva on ennen kaikkea aikaansaavuuden perikuva tuplamyyttisyydessään. Minusta siinä tapahtuu alustavasti hiukan sama käänne kuin Tuhkimo-tarinassa. Tykkään biisistä aina vain kovasti. 

Vierailija
10495/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tango taas on vähän sellainen, ett

Olipa hienosti kirjoitettu. Ensimmäinen mieleeni tullut Ritva on entinen työkaverini ja juuri sellainen vahva nainen, joka piti niin ukot kuin paperitkin järjestyksessä. Juuri niitä, jotka tätä maailmaa pyörittävät. 

Vierailija
10496/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä Tango taasista, mutta tiedän että kaikki suomenkieliset eivät siitä tykkää ja varmaan siksi eivät enää esitä sitä - nyt kun heillä on myös suomenkielistä yleisöä.

Vierailija
10497/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kestää mullakin huumorintaju 😊, nauroin katketakseni kun ekaa kertaa kuulin. Mulle ei ole tullut pieneen mieleenikään, että 18-19 -vuotiaiden poikasten toistakymmentä vuotta sitten huumorimielessä tekemästä hengentuotoksesta voisi joku tänä päivänä pahastua. Mutta ilmeisesti voi. Ja ehkä siksi on parempi että eivät tuota laulua enää esitä. Näin me ihmiset olemme erilaisia ja koemme asiat niin eri tavoin....

Vierailija
10498/10827 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä erilaiset vanhat KAJ-pätkät on vaan niin ihania! Kyllä minä heitä edelleenkin ihan mielelläni katselen, mutta nää on jotenkin aina niin hellyttäviä, oli aihe sitten mikä hyvänsä. Axelin hiustyyli on muuten vaihdellut aika lailla vuosien mittaan. 

Vierailija
10499/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fan-klubin sivulla kerrotaan, että Algalta olisi tulossa helmikuussa lautapeli 1-2-3- SAUNA. Tämä tieto oli tullut Warnerilta  ja kuvassa on prototyyppi, jota oli esittlty syyskuussa messuilla. KAJ selkeästi esillä. Harmi, ettei ehtinyt jouluksi

Vierailija
10500/10827 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegatoppenin viikkoäänestys vielä tänään tiistaina!

https://yle.fi/a/7-10088378