Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13841)

Vierailija
10461/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienemmässä faniryhmässä arvellaan, että KAJ mahdollisesti esiintyy Tukholmassa Mariatorgetin joulumarkkinoilla. Esiintymisajankohdaksi veikataan jotain päivää samoille huitteille kuin Allsångin tv-taltiointi on, ja sehän on 16.12. KAJ'n instassa on kai julkaistu jotain tällaiseen viittaavaa. Mulla ei ole instaa, joten en tiedä. 

Se ei ole vielä KAJ'n Instassa vaan Camilla von Zweigbergkin (Warnerilta) stooreissa. Pojat mittailevat joulukojun ääriviivoja puistossa ja sanailevat samalla omalla tyylillään..

Löytyy myös säilyvänä kelana osoitteesta @hencevz (olisiko Camillan mies).

Tässä vielä linkki https://www.instagram.com/reel/DRWdhOcDEtP/? 

Vierailija
10462/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienemmässä faniryhmässä arvellaan, että KAJ mahdollisesti esiintyy Tukholmassa Mariatorgetin joulumarkkinoilla. Esiintymisajankohdaksi veikataan jotain päivää samoille huitteille kuin Allsångin tv-taltiointi on, ja sehän on 16.12. KAJ'n instassa on kai julkaistu jotain tällaiseen viittaavaa. Mulla ei ole instaa, joten en tiedä. 

Se ei ole vielä KAJ'n Instassa vaan Camilla von Zweigbergkin (Warnerilta) stooreissa. Pojat mittailevat joulukojun ääriviivoja puistossa ja sanailevat samalla omalla tyylillään..

Ah, ok, hyvä, ja kiitos selvennyksestä 😊

Jos tuollainen oikeasti toteutuu, niin ei voi muuta sanoa kuin "kiva ja hyvä teille, tukholmalaiset". 🤗 Meillä täällä Suomessa  ei taida olla näköpiirissäkään mitään, mikä viittaisi mihinkään KAJ'n jouluesiintymisiin. Onneksi sentään nähdään se joulu-Allsång telkkarista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10463/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy myös säilyvänä kelana osoitteesta @hencevz (olisiko Camillan mies).

Tässä vielä linkki https://www.instagram.com/reel/DRWdhOcDEtP/? 

Someuuno kiittää lämpimästi suorasta linkistä!

Vierailija
10464/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä uudenlainen kooste KAJ Decemberkväll -konsertista Kulttuuritalolta joidenkin vuosien takaa. En ole tätä ennen nähnyt, jotain muita pätkiä kyllä. Tai siis olihan siellä muitakin esiintyjiä tietääkseni, mutta tämä kooste keskittyy KAJ'hin muutamalla "lisämausteella" . 

Vierailija
10465/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina iloinen erityisesti kun KAJ saa näkyvyyttä Ruotsissa. Voisi ajatella että pitkällä tähtäimellä Ruotsin markkina on kuitenkin potentiaalisempi kuin suomenkielisten markkina. Meillä on Suomessa ollut kuitenkin KOI ja Löyly tänä syksynä. Toivon että he eivät nyt juokse liian tiiviisti joka paikassa kun pitäisi kuitenkin myös kirjoittaa uutta musiikkia ja Jakobin kirjoittaa se kirja loppuun. Duellen podissa on muuten nyt jakso kuvittajan kanssa. Hän kertoo että kirjaprojekti on ollut vireillä jo ennen Karar i arbeit albumin ilmestymistä ja Jakobilla on siinä vielä hommaa. Alunperin tämä kuvittaja oli ottanut yhteyttä Axeliin, mutta Axel suositteli Jakobia kirjoittajaksi.

Kuuntelin muuten uudestaan Duellenin tammikuisen jakson, jossa Jakob oli mukana. Mielenkiintoista kuulla ajatuksia ennen semifinaaleja ja kun KAJ oli vielä vedonlyöntitilastojen hännillä. Juontaja uskoi heihin jo silloin vaikkei ollut kuullut kappalettakaan.

Olen viime aikoina miettinyt paljon sitä miten heidän elämänsä muuttui tänä vuonna taloudellisesti parempaan. Olla tunnettu ruotsinkielisessä Suomessa on todellakin ollut kuin miljonääri monopolissa. Jakob sivusi aihetta tässä podissa toteamalla vain ettei juontaja uskoisi kuinka niukkaa on. Toisessa hiljattain täälläkin olleessa Jakobin haastattelussa vuodelta 2023 hän kertoo alkaneensa syödä kaurapuuroa lounaaksi, koska se on hyvää, mutta myös koska se oli siinä tilanteessa taloudellisesti järkevää. 

Vierailija
10466/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyllä uudenlainen kooste KAJ Decemberkväll -konsertista Kulttuuritalolta joidenkin vuosien takaa. En ole tätä ennen nähnyt, jotain muita pätkiä kyllä. Tai siis olihan siellä muitakin esiintyjiä tietääkseni, mutta tämä kooste keskittyy KAJ'hin muutamalla "lisämausteella" . 

https://youtu.be/M1j0lfC5H6s? 

Onpa tässä hyvät käännökset lauluista. Vems pojkin koreografiaa on vähän karsittu sittemmin, mutta tämäon hauska.

Vierailija
10467/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen viime aikoina miettinyt paljon sitä miten heidän elämänsä muuttui tänä vuonna taloudellisesti parempaan. Olla tunnettu ruotsinkielisessä Suomessa on todellakin ollut kuin miljonääri monopolissa. Jakob sivusi aihetta tässä podissa toteamalla vain ettei juontaja uskoisi kuinka niukkaa on. Toisessa hiljattain täälläkin olleessa Jakobin haastattelussa vuodelta 2023 hän kertoo alkaneensa syödä kaurapuuroa lounaaksi, koska se on hyvää, mutta myös koska se oli siinä tilanteessa taloudellisesti järkevää. "

Vuosi 2023 on varmaan ollutkin niukkaa, koska luultavasti kirjoittivat Karar i arbeit - albumia ja Axelilla taisi olla vielä se romaanin kirjoittaminen/julkaiseminen siinä päällä. Ei mitään käsitystä, minkä verran ehtivät esiintyäkään sinä vuonna.

Mun mielestä on aina niin hienoa, kun tällaisille pitkän linjan tavoitteellisille ja itseensä uskoville "puurtajille" lankeaa se palkinto jossain vaiheessa. Oli sitten kyse mistä alasta tai työstä tahansa. Olen niin iloinen KAJ'n puolesta, että se palkinto osui nyt heille. Niin ansaittua! 

Vierailija
10468/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun muistutit näistä Duellen-podeista. Kiitos! Miten mä jo olin unohtanut nämä...! Pitääpä myös kuunnella uudestaan tuo tammikuinenkin, kuuntelin varmaan kerran jo aikoja sitten. 

Vierailija
10469/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi 2023 on varmaan ollutkin niukkaa, koska luultavasti kirjoittivat Karar i arbeit - albumia ja Axelilla taisi olla vielä se romaanin kirjoittaminen/julkaiseminen siinä päällä. Ei mitään käsitystä, minkä verran ehtivät esiintyäkään sinä vuonna.

Mun mielestä on aina niin hienoa, kun tällaisille pitkän linjan tavoitteellisille ja itseensä uskoville "puurtajille" lankeaa se palkinto jossain vaiheessa. Olen niin iloinen KAJ'n puolesta, että se palkinto osui nyt heille. Niin ansaittua!   

Samaa mieltä. Ja menestys ei ole noussut hattuun, vaan niukkojen vuosien jälkeen heiltä liikeni se 3 tonnia X3M:in keräykseen. Anteeksi, siis Vörjeans lahjoitti keikkapalkkionsa KOI:sta.  Katsoin uudestaan sen NÄR-tv:n haastattelun, jossa toinen murretaiteilija Lasse Eriksson heitä haastatteli. Se kunnioitus ja ilo, joka heistä näkyi kertoo niin paljon heistä ja heidän kotikasvatuksestaan. Olemme täällä hyväntahtoisesti naureskelleet niille paikallistoimittajille, mutta onneksi KAJ osaa antaa heille arvon ja kiitoksen siitä, että nämä ovat tukeneet heitä vuosien varrella.

Vierailija
10470/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans toivon, että KAJ'lle jäisi Ruotsiin pidempiaikainen kannattajakunta. Kielen takia Ruotsi on munkin mielestä todennäköisempi markkina kuin suomenkielinen Suomi. Toki toivon ja uskonkin siihen, että suomenkielisten pariin jää pieni fanijoukko ja ainakin osa heistä on varmasti hyvinkin uskollista porukkaa. Luen itseni kyllä kuuluvaksi tähän joukkoon, sen verran syvän vaikutuksen KAJ on tehnyt. 

Vierailija
10471/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun vielä tietäisi milloin esiintyvät Mariatorgetilla, niin buukkaisin heti laivamatkan.

Vierailija
10472/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tämä oli ihana kooste. Kuulosti ja näytti niin hyvältä ja ihana tuo nuorempi poika.

Vierailija
10473/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun vielä tietäisi milloin esiintyvät Mariatorgetilla, niin buukkaisin heti laivamatkan.

No sanopa se! Kaippa tuosta tarkempaa infoa tulee, jos toteutuu. Jouluinen Tukholma olisi kiva kokea muutenkin pitkästä aikaa. Ja päälle päätteeksi mahdollisesti KAJ! Itellä ei perhe- yms. syistä johtuen taida kuitenkaan olla realistista mahdollisuutta lähteä tänä vuonna, vaikka kuinka mieli tekisi. Täytyy tyytyä youtuben joululaulutaltiointeihin vaan... 

Vierailija
10474/13841 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanopa se! Kaippa tuosta tarkempaa infoa tulee, jos toteutuu. Jouluinen Tukholma olisi kiva kokea muutenkin pitkästä aikaa. Ja päälle päätteeksi mahdollisesti KAJ! Itellä ei perhe- yms. syistä johtuen taida kuitenkaan olla realistista mahdollisuutta lähteä tänä vuonna, vaikka kuinka mieli tekisi. Täytyy tyytyä youtuben joululaulutaltiointeihin vaan... 

Minä voin lähteä! Jos Jul-Allsångenin nauhoitus on 16.12., ehkä esiintyminen Mariatorgetin joulumarkkinoilla on niillä main. Täytyypä pysytellä ajan tasalla.

Vierailija
10475/13841 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen Jakobin podcast-vierailu neljän vuoden takaa löytyy YT:sta:

https://youtu.be/tF3zRQYicls? Jakob ja juontajat  vastaavat lasten esittämiin kysymyksiin. (Minä tykkään sekä Janne Grönroosista että Sonja Kailassaaresta. He ovat sujuvia ja heittäytyviä juontajia. Molemmat ovat olleet paljon esillä viime aikoina myös suomenkielisellä puolella.)

Vierailija
10476/13841 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://youtu.be/tF3zRQYicls? Jakob ja juontajat  vastaavat lasten esittämiin kysymyksiin. (Minä tykkään sekä Janne Grönroosista että Sonja Kailassaaresta. He ovat sujuvia ja heittäytyviä juontajia. Molemmat ovat olleet paljon esillä viime aikoina myös suomenkielisellä puolella.)

Joo tämä oli hauska, kuuntelin sen tänä aamuna. Mukavaa, että näitä vanhoja haastatteluja tulee esiin aina vaan lisää.

Vierailija
10477/13841 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen sitä parhaillaan. Tärkeitä kysymyksiä ja hyviä vastauksia.

Vierailija
10478/13841 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä poikien haastatteluja on aina kiva kuunnella, ihan kenen tahansa heistä. Ovat hyviä haastateltavia ja vastailevat hauskasti ja fiksusti. Kaikenkaikkiaan viihdyttävää kuunneltavaa. Lisää vain tällaista! Ja kiva, että näitä löytyy ja laitetaan myös youtubeen kaikkien saataville. 

Vierailija
10479/13841 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä poikien haastatteluja on aina kiva kuunnella, ihan kenen tahansa heistä. Ovat hyviä haastateltavia ja vastailevat hauskasti ja fiksusti. Kaikenkaikkiaan viihdyttävää kuunneltavaa. Lisää vain tällaista! Ja kiva, että näitä löytyy ja laitetaan myös youtubeen kaikkien saataville. 

Saikohan Jakob tuosta benjihyppykokeilusta idean käyttää paalimuovia Botnia,Paradisessa...

Vierailija
10480/13841 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saikohan Jakob tuosta benjihyppykokeilusta idean käyttää paalimuovia Botnia,Paradisessa...

Minä en ymmärtänyt sitä mitä hän kertoi hypystään. Tajusin vain että jotain hullunrohkeaa ja ajattelin, että ilmankos hänellä hänen äitinsä kertoman mukaan oli lapsena monta aivotärähdystä. Voitko kertoa miten se meni? Laitettiinko lapsuuden kokeilussakin jotain alle? Oliko joku jättebran tyyppinen ratkaisu laskuvarjona?

Olen viime aikoina ymmärtänyt haastatteluja hyvin, mutta tässä oli muutamia sanoja, joita piti tarkistaa ja joitakin kohtia joita en ymmärtänyt. Pitänee kuunnella vielä uudestaan. Hassua, että lasten esittämät kysymykset olivat sellaisia, joita ymmärsin tavallista huonommin.