Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (10452)
Vierailija kirjoitti:
Nauran katketakseni tuolle Jacobin äidille. Varmaan osin siksi, että voisi olla just se mamma joka vetää pihinä termarikahvia ja eväsleipiä autossa.
Ja taas kirjoitin c:llä. Olen aivan varma, että aiemmin kirjoitin k:lla. Mistähän mä ton c:n olen poiminut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauran katketakseni tuolle Jacobin äidille. Varmaan osin siksi, että voisi olla just se mamma joka vetää pihinä termarikahvia ja eväsleipiä autossa.
Ja taas kirjoitin c:llä. Olen aivan varma, että aiemmin kirjoitin k:lla. Mistähän mä ton c:n olen poiminut?
Ehkä se c tulee siitä, kun monet ulkomaalaiset hänestä puhuessaan lausuvat nimen amerikkalaisesti tseicob eivätkä jakop? Usein myös kirjoittavat Jacob.
Mun (edesmennyt) äitini olisi kyllä mennyt ja törsännyt kahvilareissuun ja kalleimpiin leivoksiin, jos mä olisin voittanut Mellon ja antanut areenakonsertin. Ja vaikka olisin saavuttanut jotain vähän vaatimattomampaakin. Mutta sen LISÄKSI hän olisi pakannut mukaan tuhdit eväät ja kahvia kokonaiselle komppanialle, koska hänellä oli tapana varautua kaikkeen. Olisihan kahvila voitu panna kiinni vesivahingon tai tulipalon tai vaikka ryöstön takia, ja sitten olisi jouduttu olemaan kuivin suin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös juuri Jakob kertonut vanhemmistaan siinä Lidretissä. En enää tarkkaan muista, miten juttu meni, mutta olivat olleet keikalla (ehkä Karar i arbeit -kiertueella Vaasassa), ja keikan jälkeen oli ollut kova kiire autolle syömään eväsleipiä ja juomaan kahvia termarista.
Mä just katsoin sen Lidret-jakson. Jakob siinä myönsi olevansa usein liian vaativa ja liian suorapuheinen. Kun keikka on päättynyt ja pojat palanneet backstagelle, Axel ja Kevin joskus hehkuttavat tyytyväisinä, kuinka hyvin meni. Mutta hän aina ensi töikseen rupeaa luettelemaan yksityiskohtia, joiden olisi pitänyt mennä vielä paremmin. ja samalla latistaa kahden muun tunnelman. Kun pojat nyt keväällä Mello-voiton jälkeen heittivät neljä loppuunmyytyä keikkaa Vaasa-areenalla, hän vihdoin ymmärsi tehdä toisin ja kehui heti takahuoneessa, että loistavasti vedetty. Ja pyysi anteeksi 16 vuoden nipotustaan
Se ihana video juuri ESC-esiintymisen jälkeen, jossa Kevin on niin umpionellinen kuin ihminen vain voi olla, olisi saanut jännän lisämausteen, jos Jakob olisi löytänyt esityksestä jotain huomautettavaa.
^ No älä. Mutta taisivat olla yhtä umpionnellisia kaikki kolme. Hehän ovat myöhemmin sitä muistelleetkin, että BBB-esitys meni Baselin finaalissa ensimmäisen kerran just niin kuin he olivat halunneet. Aina sitä ennen oli ollut jotain pientä häikkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se c tulee siitä, kun monet ulkomaalaiset hänestä puhuessaan lausuvat nimen amerikkalaisesti tseicob eivätkä jakop? Usein myös kirjoittavat Jacob.
Voi olla. Käytän muutenkin aika paljon englantia, joten voi tarttua sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olis vaan mun kannattanut elää tämäkin päivä KAJn ohjeen mukaan. Två gangur om dagen ska de va varm matin. Sen sijaan söin aikaisen lounaan ja menin 6 tuntia myöhemmin nälkäisenä kauppaan ja ostin epäterveellistä ja lihottavaa iltapalaa.
No niinpä. Nämä pojat on myös ravintoterapeutteja ja kansanterveyslähettiläitä. Jatkossa sitten muistat heidän neuvonsa (paitsi älä syö mummon leipomuksia niin paljon että halkeat, ota korkeintaan pieni pala kako).
Kirjoitit tuon ehkä vitsillä, mutta tiiättekö, mulle nuo pojat tosiaan on myös ravintoterapeutteja ja kansanterveyslähettiläitä. Ovat niin monessa haastattelussa puhuneet järkevästä syömisestä ja riittävästä nukkumisesta, että itsekin tekee mieli parantaa huonoja tapojaan. Tosin varsinki
Niin totta tuokin. Ihailen heidän terveitä elämäntapojaan. Minäkin haluaisin syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän, mutta vielä ei ole mennyt tekojen asteelle. Vähän päinvastoin itse asiassa kun tulee käytettyä niin paljon aikaa KAJ-maailmassa.
Ihan vain tähän sivuhuomautuksena vaikka Jackobp-teemaan sopiikin, että täydellisyydentavoittelu on niin iskostettu ihmisiin jostain syystä, että elämäntapamuutos on aina vain mahdottoman vaikea käsite. Sekin pitäisi jotenkin suorittaa kerralla, ja tarkoittaa jotain enemmän kuin vihkivala, koskaan enää ikinä ei kakkua suuhun atomiakaan. Tuli vastaan väite, että aivot pyrkivät ohjaamaan ihmisen takaisin rutiineihinsa, ja että äkillinen muutos tulkitaan uhaksi. Sen takia muutokset pitää tuoda hitaasti ja totutella yhteen ennen seuraavaa. Ja pitää osata olla ylpeä siitä kaikesta, mitä elämässään tekee ja saa aikaan sen sijaan että tuijottaa vikoja.
Katsoin muuten tuon Jakobin äidin autohaastattelun. Huh, ilmeisesti tietty nopeus tulee äidiltä sekin? Ja mitä tulee pohjanmaalaisiin äiteihin, ilmeisesti he tekevät jotain oikein... Liiterihaastattelussahan väitettiin, että sikäläiset mammat mielellään tekevät jotain mitä itse en kauheasti muista missään itse kasvaessani kuulleeni. Kysytään lapselta, miltäs ajattelet tuon minusta tuntuvan.
Pablos frestelse 12 vuoden takaa. Nämä varhaiset esitykset on niin vilpittömän ihania, tämäkin varsinainen marraskuun piristysruiske.
Mun suosikki on nyt viime päivinä ollut tämä:
Miten hyvältä kappale kuulostaakaan ison liveorkesterin kanssa. Juuri tämän vuoksi liveorkesteri Kaj on icessa olisi ollut ihana: kappaleet nousevat parhaimmillaan vielä ihan uudelle tasolle. 😍
Kaj on onneksi hyvä kajkin tavoin: à cappella, akustisesti, sähköisesti kahdella kitaralla ja melodikalla vahvistettuna ja myös ison orkesterin kanssa. Onneksi myös kaikkia näitä versioita on kiitettävästi tallennettu meidän iloksemme. Toivotaan, että joskus vielä saadaan kuulla myös säestävää liveorkesteria. Mä uskoisin, että se tapahtuu vuonna 2029 poikien 20-vuotisjuhlakonsertissa. :)
Neljä vuotta on pitkä aika... Mutta joo, kyllähän me eletään levyillä ja taltioinneillakin seuraavia keikkoja odotellessa. Kunhan ei nyt tarvitsisi ihan kesään asti odottaa vaan tulisi jotain jo sitä ennen. Sattuuko muuten täällä olemaan ketään Slushiin menijää? Joka voisi sitten raportoida iltaohjelmasta?
Muistaako kukaan enää tätä? Grim kohtaa pahaa aavistamatta Vörjeansin.
Mä en usko että KAJ itsekään malttaa odottaa 2029 asti konserttia liveorkesterin kanssa.
Ja Grimistä, ei ole pitkäkään aika kun katsoin kasan hänen KAJ-videoitaan läpi, mm. tuon Vörjeansin. Hyvin on muistissa. 🙂
Liveorkesteri on sen verran iso, kallis ja työläs operaatio (mm. musiikin sovittaminen ja harjoitukset), että se vaatii erityisen syyn ennen kuin siihen ryhdytään. Ei se toteudu sormia napsauttamalla eikä sitä toteuteta hetken mielijohteesta. Mutta toivotaan, että pojille tulee joku juhlimisen aihe jo ennen sitä kahden vuosikymmenen merkkipaalua. Keviniäkö sitä jo veikkailtiin seuraavaksi presidentiksi vai ketä? :)
Grim on tänään julkaissut Siisti mopon. En ole vielä itse ehtinyt katsoa sitä. Vörjeans on kyllä tuoreessa muistissa.
Grimistä tuli mieleen, että katsoin Gambämarkin eilen uudestaan hänen kanssaan. Miten se musikaali voikaan olla yhtä liikuttavan hyvä joka katselukerralla tai melkein paranee aina vaan. Olen usein miettinyt kummasta musikaalista pidän enemmän ja ainakin nyt kallistun Gambämarkin puoleen. Pidän kyllä Botnia Paradisestakin ihan super paljon.
Gambämarkissa on ihan huippuhyvät kappaleet ja en voi sanoin kuvailla miten arvostan poikien muuntautumiskykyä kaikkiin rooleihin, joita he esittävät. Kevin tietenkin tässä suhteessa etenkin. Kaksi muuta näyttelijää ovat myös ihan täydellisen hyviä. Ja ne kaikki pienet sketsit, joita heitellään joka väliin ovat ihan huippuhauskoja! On myös ihailtavaa miten vähillä lavasteilla tuo lava on saatu niin muuntautumiskykyiseksi ja tarkoitukseen sopivaksi. Grim myös on todella vaikuttunut ja jopa liikuttunut katsoessaan esitystä.
Älyttömän hauska yhdistelmä olisi muuten Vörjeans ja täysimittainen sinfoniaorkesteri. Vähän kuin muinoin Puna-armeijan kuoro ja Leningrad Cowboys.
No fyrbanna. Toivottavasti Määnin ei kuitenkaan tylyttäisi sinfoniaorkesterin kapua samalla lailla kuin sitä teknikkoa, joka Nordiksen konsertissa livahti lavalle korjaamaan Freppan kitaraa tai jotain äänipiuhaa. "Kukas piru sinä olet, h-lvettiin täältä heilumasta."
Vierailija kirjoitti:
No fyrbanna. Toivottavasti Määnin ei kuitenkaan tylyttäisi sinfoniaorkesterin kapua samalla lailla kuin sitä teknikkoa, joka Nordiksen konsertissa livahti lavalle korjaamaan Freppan kitaraa tai jotain äänipiuhaa. "Kukas piru sinä olet, h-lvettiin täältä heilumasta."
Muutti Määnin basson nauhan Frepalle sopivaksi
Grim menee samaan halpaan kuin niin moni muukin l. uskoo, että Jäbän i Pampas on oikeasti ollut okemassa. Parodia on niin täydellinen, että useita nuorisomusikaaleja nähneenä itsekin uskoin siihen ensin. Kun sitten jälkeäkään ei löytynet netistä, tajusin ettäminya on höynäytetty ja nautin siitä kovasti.