Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (10459)

Vierailija
10141/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille kielentaitajille viihdykettä. Itseltäni menee paljonkin ohi, mutta kiinnostavaa miten pannryymi oli valittu sanana mukaan ja miten paljon juttua siitä riitti. Mukana myös muita meille tuttuja KAJhin liittyviä sanoja.

Pärähteleepä tuossakin ärrät komeasti. En ollut aikaisemmin mäkään kiinnittänyt niihin mitään huomiota, en Karar i arbeitissa enkä muuallakaan. Mutta nyt kun aloin kuunnella sillä korvalla, niin sieltähän niitä putoilee tasaisin väliajoin. Taas olisi ulkomaalaisilla hauskaa.

Vierailija
10142/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan miehelle (tässä tapauksessa naiselle) pukkaa suorastaan hiki hiusjuuriin tuota katsellessa. Mä onneksi olen kirjoittava toimittaja eikä mun haastiksista ole kuvatallenteita, mutta just tuollaista mun touhuni on todennäköisesti alkuun ollut. Toivottavasti edes vähän ammattitaito kohentunut tässä vuosien varrella...

Joku oli luullut, että Malin on oikeasti noin pöhkö ja hän sai puolustajia häntä enemmän kuunnelleista. Pojat pysyivät hyvin vauhdissa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10143/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärähtäähän (tai sorahtaa) se ärrä ihan reippaasti monessa ns. valtakielessäkin, saksassa ja ranskassa esimerkiksi. Mutta tuo ihmettely on selvästi seurausta englannin mahtiasemasta. Kun englannissa on pehmeä ärrä, kaikki muu on outoa.

Saksalainen ja ranskalainen ärrä ovat selvästi suomalaisia pehmeämpiä. Ranskalainen ärrä sanotaan laittamalla kielen takaosa kurkkuun (eikä päräyttämällä kielen kärkeä kitalaessa, kuten suomalaisessa ärrässä). En tiedä, miten saksalainen ärrä muodostetaan, mutta ei kuitenkaan samoin kuin suomessa.

Vierailija
10144/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan miehelle (tässä tapauksessa naiselle) pukkaa suorastaan hiki hiusjuuriin tuota katsellessa. Mä onneksi olen kirjoittava toimittaja eikä mun haastiksista ole kuvatallenteita, mutta just tuollaista mun touhuni on todennäköisesti alkuun ollut. Toivottavasti edes vähän ammattitaito kohentunut tässä vuosien varrella...

Joku oli luullut, että Malin on oikeasti noin pöhkö ja hän sai puolustajia häntä enemmän kuunnelleista. Pojat pysyivät hyvin vauhdissa mukana.

No jösses. Ei siis ilmeisesti niin paksua parodiaa olekaan, ettei se menisi täydestä todesta johonkin katsojaan/kuulijaan. Luulisi, että edes se älyvapaasti eestaas huiskahdellut "mikrofoni" olisi soittanut kelloja. :D

Vierailija
10145/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen ja ranskalainen ärrä ovat selvästi suomalaisia pehmeämpiä. Ranskalainen ärrä sanotaan laittamalla kielen takaosa kurkkuun (eikä päräyttämällä kielen kärkeä kitalaessa, kuten suomalaisessa ärrässä). En tiedä, miten saksalainen ärrä muodostetaan, mutta ei kuitenkaan samoin kuin suomessa.

Fanituotevalikoimaan tarvitaan t-paita tekstillä Starkt R!  Tommykin valistaa toimittajaa. Tämä klippi kestää sadannenkin katsomisen

https://www.instagram.com/reel/DQ9Gxe6iIdC

Vierailija
10146/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hitto vieköön, osaa näköjään täditkin heilua eikä pelkästään sedät ja nuoriso. Toivottavasti me kajahtaneet kuitenkin maltetaan mielemme Svenskanin musikaalissa, vaikka kuinka laulattaisi ja naurattaisi ja tekisi mieli näppäillä selfieitä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d08551d1-4a0a-478c-9a16-1c4f7f33c703

Juu, ja ei mansikkapipoja päähän. Kunnioitetaan muita esiintyjiä. Tuhkimo-junttamerkki katsotaan ansioksi.

Vierailija
10147/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fanituotevalikoimaan tarvitaan t-paita tekstillä Starkt R!  Tommykin valistaa toimittajaa. Tämä klippi kestää sadannenkin katsomisen

https://www.instagram.com/reel/DQ9Gxe6iIdC

Klipin paras kommentti: "This is the content I pay taxes for!"  Mä olin jo unohtanut, että tää on tosiaan Ylen ohjelma. Mutta oon samaa mieltä: munkin verorahat saa vapaasti käyttää tämänkaltaiseen sisältöön, ja voin vaikka maksaa siitä vähän ekstraa.

Vierailija
10148/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jösses. Ei siis ilmeisesti niin paksua parodiaa olekaan, ettei se menisi täydestä todesta johonkin katsojaan/kuulijaan. Luulisi, että edes se älyvapaasti eestaas huiskahdellut "mikrofoni" olisi soittanut kelloja. :D

Tai mikrofonin hinkkaaminen haastateltavan naamaan.

Malinin ja KAJ'n huumori ja tyyli kyllä tuntuvat sopivan yhteen. Jos noi ottaisivat vierailevan jäsenen joskus johonkin juttuunsa, Malin sopisi porukkaan kuin nenä päähän. Erilainen kuin muut kolme, mutta samalla sama pöhköilyn henki tekemisessä.

Vierailija
10149/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hitto vieköön, osaa näköjään täditkin heilua eikä pelkästään sedät ja nuoriso. Toivottavasti me kajahtaneet kuitenkin maltetaan mielemme Svenskanin musikaalissa, vaikka kuinka laulattaisi ja naurattaisi ja tekisi mieli näppäillä selfieitä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d08551d1-4a0a-478c-9a16-1c4f7f33c703

Juu, ja ei mansikkapipoja päähän. Kunnioitetaan muita esiintyjiä. Tuhkimo-junttamerkki katsotaan ansioksi.

Mä ainakin aion pukeutua aivan normaalisti. Koska kyseessä on teatteri ja aivan eri asiayhteys, ei mikään KAJ'n inkarnaatio. Vaikka yksi sama henkilö onkin lavalla, mutta ei itsenään eikä KAJ'n hahmona, vaan näytelmän osana. Silloin ollaan siinä maailmassa, ei KAJ-maailmassa.

Vierailija
10150/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että KAJ'n myötä sosiaaliseen mediaan on uskaltautunut paljonkin ihmisiä, jotka eivät siellä aiemmin ole pyörineet. Mahdollisesti vanhempia henkilöitä (olen itse 62 v.), jotka tuntuvat ottavan kaiken aika vakavasti ja totena. Täytyy heitä lempeästi ohjata, jos näyttää jäävän isoja väärinkäsityksiä. 

Vierailija
10151/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että KAJ'n myötä sosiaaliseen mediaan on uskaltautunut paljonkin ihmisiä, jotka eivät siellä aiemmin ole pyörineet. Mahdollisesti vanhempia henkilöitä (olen itse 62 v.), jotka tuntuvat ottavan kaiken aika vakavasti ja totena. Täytyy heitä lempeästi ohjata, jos näyttää jäävän isoja väärinkäsityksiä. 

Höpsis. Jos tarkoitat Facebookin KAJ-ryhmiä, niin fb on ollut jo vuosikymmenet nimenomaan täti-ihmisten temmellyskenttä.

Vierailija
10152/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Höpsis. Jos tarkoitat Facebookin KAJ-ryhmiä, niin fb on ollut jo vuosikymmenet nimenomaan täti-ihmisten temmellyskenttä."

Facebook on ainakin tälle varttuneelle täti-ihmiselle tosiaan tuttu paikka, mutta ne muut, instagramit, tiktokit, discordit ja mitä niitä onkaan, on kyllä outoa maastoa. Tuo Malin + Kaj -video taisi olla just instagramissa. Mutta sen sanoisin, että ei me tädit välttämättä olla niitä hoksaamattomimpia ollenkaan. Kyllä ainakin minä repesin nauruun videon ensi metreillä, kun se blondi tyttö istahti Kaj-poikien väliin sohvalle ja ryhtyi häsläämään.

Vierailija
10153/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Fanituotevalikoimaan tarvitaan t-paita tekstillä Starkt R!  Tommykin valistaa toimittajaa. Tämä klippi kestää sadannenkin katsomisen

https://www.instagram.com/reel/DQ9Gxe6iIdC"

Mulle melkein parasta tässä on Määninin hymy. Kun mies on tyytyväinen itseensä, mies on tyytyväinen itseensä.

Vierailija
10154/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu olevan porukkaa moneen junaan, toisille annettu hiukan isommalla kauhalla kuin toisille

Vierailija
10155/10459 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu olevan porukkaa moneen junaan, toisille annettu hiukan isommalla kauhalla kuin toisille

Vai pitäisikö sanoa "kajhalla"?  :)

Vierailija
10156/10459 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10157/10459 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakob Iltalehdessä https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f6bf8ccc-6bc0-4935-a967-d910a4…

Ja (jo suljetussa) kommenttikentässä epäillään että KAJ'n tulevaisuus kiinnostaa vain toimittajia...

Vierailija
10158/10459 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f6bf8ccc-6bc0-4935-a967-d910a4…

Tässä vielä yksi uutinen liittyen Jakobin teatteriprojektiin, mutta myös jonkun verran uutta tietoa KAJhin liittyen. Suunnittelevat parhaillaan kesän festareita ja tulevat tekemään myös omia keikkoja. Vähän vähemmän, mutta vähän isompia.

Vierailija
10159/10459 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakob Iltalehdessä https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f6bf8ccc-6bc0-4935-a967-d910a4…

Festareita! Omia keikkoja!

Vierailija
10160/10459 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja (jo suljetussa) kommenttikentässä epäillään että KAJ'n tulevaisuus kiinnostaa vain toimittajia...

Kommentoija taisi tarkoittaa, että fanit kyllä uskovat KAJ'n jatkavan, vaikka toimittajat siitä kirjoittavat. Jutun kommentointi toimii edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan